O delegație grecească condusă de pr. Theodoros Zisis și de prof. Dimitrie Ţelenghidis s-a întâlnit cu patriarhul Georgiei, ILIA al II-lea

O delegaţie bisericească din Grecia s-a întîlnit cu Patriarhul şi ierarhi ai Bisericii Georgiei

În fotografie: rîndul I – Pr. Theodoros Zisis, PF Catolicos-Patriarh Ilia al II-lea al Georgiei, Dimitrios Ţelenghidis, ierom. Mihail Bregvadze, monah Serafim Zisis; rîndul II – ierodiacon Petru, Pr. Simeon, Pr. Peter Heers, Pr. Matei Vulcănescu, Mitropolitul Gherasim (Şaraşenidze) de Zugdidi şi Ţaişi, Mitropolitul David (Maharadze) de Alaverdi, Arhiepiscopul Iegudiil (Tabatadze) de Stepanţminda şi Hevi, Mitr. Teodor (Ciuadze) de Ahalţihe şi Tao-Clarjeti, Pr. Anastasie Goţopoulos, Pr. Visarion

 

Între 25 şi 28 iulie 2016 o delegaţie bisericească formată din clerici ai Bisericii Greciei a fost în vizită la Patriarhia Georgiei, fiind primiţi călduros de Preafericitul Catolicos-Patriarh al Întregii Georgii, Ilia al II-lea. Membri ai delegaţiei au fost: Pr. Theodoros Zisis, protopresbiter şi profesor emerit de Patrologie al Facultăţii de Teologie a Universităţii din Tesalonic, Dimitrios Ţelenghidis, profesor de Teologie dogmatică la Facultatea de Teologie a Universităţii din Tesalonic, Pr. Anastasie Goţopulos, protopresbiter şi paroh al bisericii „Sf. Ier. Nicolae” din mitropolia Patrei, Pr. Peter Heers, protopresbiter şi paroh al bisericii „Sf. Proor. Ilie” din s. Petrokerasa, mitropolia de Ierissou şi a Sfîntului Munte, şi Pr. Matei Vulcănescu, protopresbiter şi paroh al bisericii „Icoana Maicii Domnului Odighitria”, dealul Vokos, mitropolia Pireului.

Un şir de întilniri au avut loc cu ierarhi ai Bisericii Ortodoxe Apostolice a Georgiei responsabili de relaţiile interortodoxe, precum şi cu Patriahul Ilia al II-lea al Georgiei, pe care i-a întîmpinat cu ospitalitate la reşedinţa patriarhală de vară.

Discuţiile purtate s-au axat pe problemele iscate de „Sinodul din Creta” inovaţionist şi neortodox şi răspunsul ce trebuie dat bazat pe dogmele şi canoanele Bisericii şi ecleziologiei Ortodoxe. Delegaţia grecească a accentuat modul cum poate fi oferit răspunsul faţă de „sinod”: nevoia de respingere clară a metodologiei şi organizării „Sinodului”, precum şi a textelor inovaţioniste şi neortodoxe adoptate în cadrul lui şi convocarea unui Sinod Ortodox ca reacţie de răspuns la acesta. Patriarhul i-a încredinţat că „nu există multe biserici, ci o singură Biserică – Ortodoxă” şi că el şi Sfîntul Sinod „vor lucra pentru unitatea tuturor ortodocşilor” ce poate fi asigurată doar pe fundamentul credinţei transmise nouă de Sfinţii Apostoli. Reprezentanţii Bisericii Georgiei la conferinţele panortodoxe, Mitropoliţii Gherasim de Zugdidi şi Teodor de Ahalţihe, au accentuat alegerea Bisericii lor: respingerea presinodală a documentelor neortodoxe „Sfînta Taină a Cununiei şi impedimentele la aceasta” şi „Relaţiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii creştine”. Pe lîngă acestea, Patriarhul şi mitropoliţii au afirmat că documentele „Sinodului” vor fi traduse în georgiană şi vor fi cercetate, iar un răspuns oficial va fi dat la Soborul Arhieresc al Bisericii Georgiei în octombrie anul curent.

 

Atît oaspeţii cît şi gazdele şi-au asumat obligaţia de a continua cooperarea şi mărturisirea credinţei ortodoxe în faţa răspîndirii ecumenismului sincretic.

Sursa: Orthodox Ethos 

De pe: lumea-ortodoxa.ro

 

Anunțuri

4 gânduri despre „O delegație grecească condusă de pr. Theodoros Zisis și de prof. Dimitrie Ţelenghidis s-a întâlnit cu patriarhul Georgiei, ILIA al II-lea

  1. Pina una alta danutz din deal un patriarh cool si trendy, impartea autografe si facea selfy-uri cu tinerii ,,ortodocsi”, la festivalul tinerilor ortodocsi ce se desfasoara zilele astea, ce sa mai vorbim o adevarata vedeta

    Apreciază

  2. E foarte bine ca s-au intalnit, aceasta-i una dintre misiunile ierarhilor, DE A APARA DREAPTA CREDINTA! Ei reprezinta Patriarhiile si Bisericile Autocefale si prin ei se pastreaza unitatea Bisericii Ortodoxe Universale. Sinoadele acestor Biserici au responsabilitatea pastrarii Dreptei Credinte NEALTERATE.
    Cred ca ati vazut, macar odata in viata, o hirotonie de preot si una de episcop… Ati vazut marea diferenta? La hirotonia unui preot poate fi numai un arhiereu, iar la arhiereu cel putin trei, in caz exceptional doi, pentru ca ei, arhiereii, au plenitudinea Harului…, pot sa savarseasca toate cele 7 Taine. Deasemenea, doar la arhiereu se pun pe cap mainile celor trei arhierei, peste Sf. Evanghelie deschisa, pentru ca-L urmeaza pe Hristos in invatarea Cuvantului lui Dumnezeu si in pastrarea Adevarului Evanghelic, al Dreptei Credinte. Pot si preotii se invete Cuvantul Lui Dumnezeu, dar numai cu delegatie de la Episcop. Delegatia se da prin hirotonie si hirotesie. Dar mai e o diferenta…, una pe care vad ca n-o baga nimeni in seama! La hirotonia intru arhiereu, inainte de a fi hirotonit, i se pun niste intrebari si nu putine la numar: Spune-ne noua ce crezi…! Si candidatul rosteste Crezul (Simbolul de Credinta). Dupa aceea, este interpelat de urmatorul ierarh: Spune-ne noua mai pe larg cum crezi…! Si candidtul dezvolta putin mai mult Simbolul de Credinta. Cel de-al teilea episcop il pune sa detalieze Invatatura de Credinta… Candidatul incepe a intra in amanunte ale Adevarului de Credinta… ( aceasta dureaza pe putin jumatate de ora). De ce la hirotonia intru arhiereu se intreaba candidatul de Invatatura de Credinta si la hirotonia intru preot NU? Pentru ca arhiereul are responsabilitatea pastrarii Dreptei Cedinte in intreaga Biserica, iar preotul doar s-o propovaduiasca tuturor credinciosilor ca impreuna cu ei sa se mantuiasca. Legatura preotului cu Biserica Ortodoxa Universala se face prin episcopul locului care i-a dat un Antimis, semnat de catre el, cu Moaste de Martir in el, pe care se savarseste Sfanta Liturghie. Fara acest Antimis nu poti savarsi Sfanta Liturghie. Nepomenirea episcopului locului atrage, in mod normal, ridicarea Antimisului de catre episcop si oprirea de la cele sfinte a celui care refuza pomenirea. In momentul in care nu-l mai pomenesti pe episcopul lucului, esti rupt tu si toata comunitatea, manastire sau parohie, de Biserica Universala!

    Apreciază

  3. UNDE-I LEGE NU-I TOCMEALĂ, iar în cazul de față legea pentru unirea (unitatea) credinței o poartă Porunca din Psalmul 109. Timpul este ireversibil și ca urmare toți trebuie să afle în cel mai scurt timp faptul că avem datoria să respectăm Porunca din Psalmul 109 revalidată de Iisus Hristos (Mt.22,42-46 sau Lc.20,41-44). Ea prevede o singură rânduială bisericească și numai una pentru preoția Mântuitorului, râduiala bisericească cu pâine și vin profesată în numele Celui Prea Înalt de Melchisedec la întâlnirea sa cu Avraam. Această rânduială a fost desăvârșită de Iisus Hristos la Cina cea de Taină și reprezintă cel mai înalt moment în Liturghia Ortodoxă.
    Așadar, Porunca din Psalmul 109, dispune generalizarea în TOATĂ LUMEA a rânduielii din Biserica Ortodoxă, iar Anaforaua Barcelona (http://teologie.net/data/pdf/PP_Anafora-Barcelona.pdf) de origine egipteană de la sfârșitul secolului trei redă textual continuarea și continuitatea acestei rânduieli, care trece din perioada Vechiului Testament în perioada Noului Testament.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s