Ereticul papă Francisc va tulbura din nou Ortodoxia. Va merge în vizită „apostolică„ în Georgia între 30 septembrie și 2 octombrie (apoi în Azerbaidjan)

rv18538_articolo Iată un nou prilej pentru a ne lămuri că ierarhia Bisericii Georgiei nu este chiar antiecumenistă. După ce o delegație georgiană a slujit astăzi (27 septembrie) cu ecumenistul patriarh Daniel la București – AICI – (fără a-l mustra pentru trădările din Creta), îl vom vedea și pe ereticul papă în pământul ortodox al Georgiei.  

Ieșirea Bisericii Georgiei din Consiliul Mondial al „Bisericilor„ și neparticiparea la „sinodul„ din Creta se datorează mânăstirilor tradiționaliste, de care patriarhul Ilia al II-lea se teme și/sau influenței Bisericii Ruse. Cel din urmă motiv cred că este valabil și în cazul Bisericii Antiohiei, unde armata rusă, are o puternică influență. 

Așadar nu antiecumenismul le motiveaza deciziile acestor ierarhi.

 După cum citim: 

Papa Francisc în Georgia și Azerbaidjan: credință, speranță și pace

„Pax vobis” este motto-ul călătoriei apostolice pe care papa Francisc o va efectua în Georgia, între 30 septembrie și 2 octombrie, cu o etapă și în Azerbaidjan. Pe emblema vizitei, cele două cuvinte luate din capitolul 20 al Evangheliei după Sfântul Ioan, sunt reproduse în două limbi: latină și georgiană. Prin alegerea temei păcii se dorește evidențierea coincidenței călătoriei cu Anul Sfânt al Milostivirii și apelul intens la pacificarea întregii lumi în general și a regiunii asiatice în mod special, se explică într-un recent articol publicat de cotidianul vatican L’Osservatore Romano.

Dialog interreligios, speranțe de pace
Călătoria apostolică a fost anunțată de papa Francisc în cadrul audienței jubiliare din 30  iunie, indicând astfel obiectivul apropiatei călătorii apostolice în Georgia: „Pe de o parte, valorizarea anticelor rădăcini creștine prezente în acele ținuturi și, pe de altă parte, încurajarea speranțelor și a căilor de pace”.
Pe stema călătoriei este reprezentată o cruce stilizată, a cărei formă amintește crucea sfintei Cristiana, cea mai mare evanghelizatoare a țării. Culorile galben și roșu prezente în stemă fac trimitere la steagurile celor două state: Vatican și Georgia.

Programul călătoriei
Papa Francisc va sosi în Georgia, la Tbilisi, în după-amiaza zilei de 30 septembrie, în jurul orei 15.00. După ceremonia de bun venit, este prevăzută vizita de curtoazie la președintele statului. În curtea interioară a palatului prezidențial, va avea loc salutul adresat de pontif autorităților, membrilor societății civile și ai corpului diplomatic. Succesiv, la palatul patriarhal, va avea loc întâlnirea dintre papa Francisc și patriarhul ortodox al Georgiei, Ilia al II-lea. În schimb, întâlnirea cu membrii Bisericii siro-caldeene va avea loc la biserica catolică „Sfântul Simion”.

Azerbaidjan, următoarea etapă a călătoriei apostolice în regiunea caucaziană
Ziua succesivă, sâmbătă, 1 octombrie, pontiful va prezida Sfânta Liturghie pe stadionul Meski, din Georgia, apoi se va întâlni cu preoții, călugării și călugărițele, la biserica „Adormirea Maicii Domnului”. Cu siguranță, va fi încărcată de emoție vizita la pacienții unui centru condus de călugării care urmează carisma sfântului Camil de Lellis. Succesiv, va avea loc vizita la catedrala patriarhală. Duminică, 2 octombrie, după ceremonia de rămas-bun de la aeroportul din Tbilisi, papa Francisc va pleca spre Azerbaidjan, călătoria în cele două țări intrând în contextul vizitei pontifului în regiunea caucaziană, a cărei primă etapă a fost reprezentată de călătoria în Armenia.

RV/AM

Sursa: ro.radiovaticana.va 

Părinții tradiționaliști din Georgia protestează: 

Părinții ortodocși din Georgia protestează împotriva vizitei Papei

Câteva zeci de reprezentanți ai organizației publice „Uniunea Părinților Ortodocși” au protestat miercuri în apropierea ambasadei Vaticanului din Tibilisi împotriva vizitei Papei Francisc în Georgia plănuită pentru sfârșitul lunii septembrie.

Protestatarii au declarat reporterilor că „georgienii ortodocși nu au nevoie de binecuvântarea papei.” Ei au ținut în mâini pancarte de protest împotriva vizitei Papei. Unul dintre ei a declarat: „Vaticanul este un agresor spiritual!”

Între timp, Guiseppe Pasotto, episcop al Bisericii Catolice din Georgia, a declarat reporterilor că este neclar pentru el de ce cineva ar trebui să protesteze împotriva vizitei Papei în Georgia.

„Papa vine în Georgia ca un mesager de pace. De ce ar trebui cineva să fie împotrivă? Din câte știu eu, Patriarhul Ilia al II-lea al Georgiei nu este împotriva acestei vizite”, a spus Pasotto.

In timpul vizitei sale din 30 septembrie până în 2 octombrie, Papa se va întâlni cu Ilia al II-lea la Tibilisi, reprezentanți ai diferitelor grupuri religioase și oficiali de vârf din Georgia, și va oficia o adunare într-un stadion, a declarat acesta.

Sursa: atitudini.com

Anunțuri

4 gânduri despre „Ereticul papă Francisc va tulbura din nou Ortodoxia. Va merge în vizită „apostolică„ în Georgia între 30 septembrie și 2 octombrie (apoi în Azerbaidjan)

  1. Pentru a-i comunica și Sanctității Sale Papa, transmiteți giorgienilor faptul că avem datoria să respectăm Porunca din Psalmul 109 revalidată de Iisus Hristos (Mt.22,42-46 sau Lc.20,41-44). Ea prevede o singură rânduială bisericească și numai una pentru preoția Mântuitorului, râduiala bisericească cu pâine și vin profesată în numele Celui Prea Înalt de Melchisedec la întâlnirea sa cu Avraam. Această rânduială a fost desăvârșită de Iisus Hristos la Cina cea de Taină și reprezintă cel mai înalt moment în Liturghia Ortodoxă.
    Așadar, Porunca din Psalmul 109, dispune generalizarea în TOATĂ LUMEA a rânduielii din Biserica Ortodoxă, iar Anaforaua Barcelona (http://teologie.net/data/pdf/PP_Anafora-Barcelona.pdf) de origine egipteană de la sfârșitul secolului trei redă textual continuarea și continuitatea acestei rânduieli, care trece din perioada Vechiului Testament în perioada Noului Testament.

    Apreciază

      • Obiecția e corectă, dar așa se spune.
        Cu același spirit critic, vă rog, însă să abordați și problema de fond: Necesitatea punerii în aplicare a Poruncii din Psalmul 109, care a fost dată sub jurământ irevocabil de Dumnezeu-Tatăl, pentru a fi revalidată în Noul Testament de Dumnezeu-Fiul (Mt.22,42-46 sau Lc. 20,41-44).
        Nu este greu de înțeles că dacă înaintașii noștri ar fi pus în aplicare această poruncă toate aceste denominațiuni, începând cu catolicismul, nici n-ar fi existat. Acum trebuie făcut drumul înapoi pentru a se întoarce de unde s-au desprins și li se pare de neconceput, dar porunca e poruncă, iar ortodocșii ca ființe umane nu au dreptul să acorde derogare pentru punerea în aplicare a acestei Porunci din Psalmul 109. Mai presus de noi toți sunt porunciile date de Dumnezeu. De aceea unitatea, pacea, pacea socială se înfăptuiesc întru Domnul punând în aplicare toate poruncile Sale.
        Într-o lume, care tinde spre perfecțiunea tehnică, noi toți trebuie să tindem și spre perfecționarea spirituală, care vizează maximul dogmatic în locul minimului dogmatic. În fond omul este cel ce se perfecționează mereu tinzând spre desăvârșire, urmând îndemnul Mântuitorului: Fiţi, dar, voi desăvârşiţi, precum Tatăl vostru Cel ceresc desăvârşit este (Mt.5,48). Desigur, fiecare ajunge până unde poate, dar ținta rămâne una și aceeași pentru toți definită de integralitatea porunciilor divine.

        Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s