Vicleanul mitropolit Teofan îl acuză pe PS-ul LONGHIN de implicare necanonică în Mitropolia Moldovei

predica-ips-teofan_0_13

După ce, recent, Mitropolitul Teofan s-a dus la Bănceni, dar nu a fost lăsat de părinţii mănăstirii din Ucraina să slujească alături de PS Longhin, tocmai pentru că nu s-a dezis de Sinodul tâlhăresc din Creta, acum încearcă să se răzbune prin acuzaţii fără fundament, cu justificări false. Reacţia ÎPS Teofan este totodată şi un răspuns la mustrarea PS Longhin, care a adresat o scrisoare publică ierarhilor români cu privire la documentele semnate în Creta – PS-ul LONGHIN îi mustră pe ierarhii români prigonitori (în special pe mitropolitul Teofan) și încurajează poporul român mărturisitor (preoți, monahi, monahii și credincioși). Citiţi mai jos scrisoarea în care ÎPS Teofan îl acuză de intervenţii necanonice în mitropolia lui pe Preasfinţitul Longhin:

Răspunsul Părintelui Mitropolit Teofan la scrisoarea Presfinţitului Longhin

Recent, P.S. Longhin, Episcop de Bănceni (Ucraina), a adresat o scrisoare publică ierarhilor și credincioșilor din Patriarhia Română, pretextul fiind anumite tulburări create de documentele Sinodului din Creta. Întrucât numele Înaltpreasfințitului Părinte Mitropolit Teofan a fost menționat în mod special ca fiind destinatar al acestui document, în care se fac referiri și la probleme ce sunt de competența canonică a Arhiepiscopiei Iașilor, aducem la cunoștința opiniei publice răspunsul Mitropolitului Moldovei și Bucovinei adresat Episcopului de Bănceni. (Biroul de presă al Arhiepiscopiei Iaşilor).

 

Preasfinției Sale,

Preasfințitului LONGHIN,

Episcop de Bănceni

 

Preasfinţia Voastră,

 

            La Cabinetului Mitropolitan – Iași, am primit cu câteva zile în urmă, din partea Preasfinției Voastre, o scrisoare adresată ierarhilor români și poporului ortodox român, „îndurerat și prigonit”, menționând și numele meu.

În această scrisoare, Vă exprimați îngrijorarea față de creștinii care, după părerea Preasfinției Voastre, sunt „alungați și scoși în drum, din mănăstiri și biserici” și îmi transmiteți îngrijorarea cu privire la anumite evenimente legate de viața Bisericii, ce au survenit în urma Sinodului din Creta. În această scrisoare numiți Sinodul din Creta ca fiind „eretic și tâlhăresc”, iar pe cei ce au luat parte la acesta, îi numiți închinători ai „bisericiloreretice”.

Nu mă îndoiesc de faptul că Preasfinția Voastră cunoașteți că un Sinod nu poate fi condamnat decât de un alt Sinod, dar, sunt surprins de ușurătatea cu care Vă exprimați la adresa celor care au participat la Sinodul din Creta, numindu-i „păstori care au lăsat calea spre Hristos și au luat drumul blestemat al ereziei ecumeniste.”

            Eu, ca episcop al Bisericii Ortodoxe, îmi încadrez slujirea în comuniunea sinodală, așa cum arată Canonul 37 apostolic, „în Sinod discutând toate problemele cu care se confruntă Biserica”, și mă las călăuzit de Canonul 19 al Sinodului IV Ecumenic prin care se arată că din cauza slăbirii comuniunii sinodale „sunt neglijate multe dintre chestiunile bisericeşti care necesită îndreptare”.

În calitatea mea de membru al Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române am participat la Sinodul din Creta cu conștiința că împlinesc datoria de a rămâne în comuniunea sinodală a Bisericii.

            Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, în cadrul ultimei sesiuni, a arătat că există posibilitatea de îmbunătățire a documentelor Sinodului din Creta precizând că: „…textele pot fi explicitate, nuanțate sau dezvoltate de către un viitor Sfânt și Mare Sinod al Bisericii Ortodoxe. Explicitarea acestora și redactarea altor documente sinodale cu teme diferite nu trebuie realizate, însă, sub presiunea timpului, ci, în cazul în care nu există consens panortodox, ele trebuie amânate și perfecționate până când se va realiza un consens.”

            În același sens, Bisericile Ortodoxe Autocefale, fără nici o excepție, nu au definit Sfântul Sinod din Creta în duhul și în termenii folosiți de Preasfinția Voastră, ci au afirmat că acest Sinod este o etapă importantă în procesul sinodal în care Biserica Ortodoxă este angajată de mai bine de 60 de ani.

            Toate aceste aspecte mă fac să fiu încrezător că Biserica din al cărui Sfânt Sinod fac parte are toate mijloacele pentru a apăra credința și rânduiala canonică și consider că doar rămânând în comuniunea sinodală pot să duc la îndeplinire slujirea la care am fost chemat.

            Având în vedere cele arătate mai sus, nădăjduiesc că vă veți reconsidera poziția pe care ați prezentat-o în scrisoarea Preasfinției Voastre și că veți înceta să îndemnați clericii din parohii, viețuitorii din mănăstiri și pe credincioșii mireni din Arhiepiscopia Iașilor și din România, în general, să întrerupă legătura liturgică în care se află cu păstorii lor canonici. Intervențiile Preasfinției Voastre pe teritoriul canonic al Mitropoliei Moldovei și Bucovinei sunt încălcări clare ale Sfintelor Canoane (Canonul 2 al Sinodului II Ecumenic și Canonul 20 Trulan).

            Cât privește așa-numita „prigoană împotriva celor ce-și iubesc Biserica”, ea nu numai că nu există, ci, dimpotrivă, dorim ca toți preoții, monahii, monahiile și credincioșii mireni să rămână în bisericile și mănăstirile lor în stare de comuniune cu păstorii lor legitimi, arhiereii celor 14 Sfinte Sinoade ale Bisericilor Ortodoxe autocefale.

 

Cu durere și nădejde în Hristos-Domnul,

† TEOFAN

Mitropolitul Moldovei și Bucovinei

 

Sursa: http://www.doxologia.ro

 

 

Anunțuri

2 gânduri despre „Vicleanul mitropolit Teofan îl acuză pe PS-ul LONGHIN de implicare necanonică în Mitropolia Moldovei

  1. Aceasta mafie a fost atrasa de usurinta cu care se pot face bani in numele lui Dumnezeu, bazandu-se pe naivitatea acestui popor ce de ani de zile demonstreaza o grava incapacitate de rationament in toate sectoarele! Poporul a demonstrat ca a scapat situatia de sub control, politicienii au interesul sustinerii acestei mafii ca mijloc de manipulare a maselor, iar cei ce ar trebui sa faca legea par prea anemici sau urmaresc alte interese! Singura sansa, ramane ca putinii cetateni rationali ce au mai ramas in aceasta tara, sa ceara impozitarea bisericilor pentru ca banii adunati, in loc sa imbogateasca mafia din BOR, sa fie folositi in interesul comunitatii, pentru ca preotii sa-si primeasca salariile la timp si sa nu mai fie la „mila” mitropoliei, pentru ca preturile practicate sa fie reduse la un nivel accesibil si nu o metoda de excrocherie, pentru a se inceta impunerea preotilor de catre mitropolie sa vanda diferite produse la suprapret, pentru a retransforma bisericile si manastirile din afaceri personale in ceea ce ar trebui sa fie, pentru a deparazita bisericile de clerul lipsit de credinta atras in altar doar de afacerile ce se pot face prin aceasta meserie si in primul rand pentru spalarea imaginii bisericii si incetarea suferintelor si nedreptatilor preotilor adevarati pe care poporul se pare ca nu este capabil sa si-i apere! Totodata, ar trebui ca poporul sa reduca donatiile ilogice si sa inteleaga ca alimentarea acestei mafii lipsite de credinta este un prejudiciu adus bisericii, lui Dumnezeu si un pacat prin alierea si incurajarea pacatosului, prin participarea la distrugerea propriei credinte.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s