Averchie Capră, un alt monah în apărarea pr-lui TIHON

gheron-sava-si-ierom-tihon

După ce, la începutul lunii ianuarie, a întrerupt pomenirea Mitropolitului Teofan, împotriva ieromonahului Tihon de la Petru Vodă a început un adevărat război mediatic şi nu numai. Potrivit http://www.sinodultalharesc.tk, fiind plecat să se spovedească, i-au fost tăiate cablurile de la internet și de la antena de telefon, de către monahi puși de pseudo-starețul Hariton. Scopul principal este de a-l bloca pe părintele Tihon să comunice cu ucenicii și pentru a nu ne mai putea transmite nimic nouă. Să vă rugați pentru părintele Tihon, căci atacurile calomnioase i-au înrăutățit starea de sănătate foarte mult.

Citiţi mai jos scrisoarea monahului Averkie Capră, care a sărit în apărarea ierom. Tihon:

Subsemnatul, monah Averkie Capră, în calitate de fost viețuitor al sfintei mănăstiri Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil, din satul Petru Vodă – Neamț, in perioada mai 1999 – iulie 2014 (cu mici întreruperi), asistând cu consternare la linșajul mediatic al părintelui Tihon Bivoleanu, de către ieromonahul Hariton Negrea, starețul pomenitei mănăstiri, prin publicarea de către acesta din urmă, a scrisorii nr.5/09ianuarie2017, pe site-ul mănăstirii Petru Vodă, coroborat cu apariția in ziarul Monitorul de Neamț, la data de 11ianuarie a.c., a unui articol dedicat acestui subiect, mă consider obligat, în calitatea mea de fiu duhovnicesc al acestei mănăstiri, cât și în calitate de martor al multor evenimente petrecute în timpul șederii mele acolo, să prezint punctual o serie de lămuriri la acuzațiile aduse părintelui Tihon.

  1. Prezența părintelui Tihon, în calitate de preot slujitor, în obștea mănăstirii, s-a datorat exprimării dorinței părintelui Iustin Pîrvu, atât cu binecuvântarea IPS Teodosie al Arhiepiscopiei Tomisului, cât și cu binecuvântarea IPS Teofan al Mitropoliei Moldovei și Bucovinei, el fiind totodată fiu al mănăstirii Petru Vodă.
  2. Aruncarea veșmintelor monahale în fața chiliei starețului, este rezultatul presiunilor suferite de către ieromonahul Tihon, acesta suferind o cădere de ordin psihic.
  3. Menționarea conflictelor survenite de-a lungul timpului în mănăstire, și încheiate prin împăcarea părților, nu-și are justificare.
  4. Acuzația de complicitate la furt, împreună cu rasoforul L., din cutia Sfăntului Altar, este cel mult o presupunere, având în vedere că există declarația audio a rasoforului L. în care neagă această presupusă faptă.
  5. Privitor la acuzația de vătămare corporală și molestare de minori, există mărturia monahului Anania, martor ocular la acel moment, și care afirmă că tatăl minorului i-a cerut părintelui Tihon să-i aplice o pedeapsă copilului, pentru că nu ascultă de el și pentru că este un elev cu probleme mari la școală. Totodată, martorul precizează că gravitatea acuzațiilor tatălui minorului, sunt mult exagerate și neconforme cu realitatea.

De reținut faptul că până în acest moment, mărturia monahului Anania nu a fost consemnată în scris și nici luată în considerare, nici de către stareț, dar nici de către poliție.

Mai trebuie precizat că există o înregistrare audio, în care tatăl minorului afirmă că a fost îndemnat să facă reclamația și să exagereze conținutul acesteia.

Foarte gravă este atitudinea starețului, care n-a încercat rezolvarea problemei pe cale amiabilă, cum era firesc, ci din contră, a instigat la escaladarea conflictului, el însuși făcându-i încă o reclamație și interzicându-i părintelui Tihon să stea de vorbă cu reclamantul, pentru a nu reuși o împăcare, o astfel de restricție doar instanța judecatorească fiind în drept s-o emită.

  1. Starețul a influențat ancheta la fața locului efectuată de polițiști, în acest sens existând o înregistrare audio.
  2. Acuzațiile de afirmații injurioase, la adresa cuviosului părinte Iustin Pîrvu, sunt total neadevărate și întemeiate cel mult pe bârfe pline de răutate, ale unor „frați” care se pare că au uitat de DUMNEZEU. Din cei zece ani la care se face referire, doar în ultimii trei ani și jumătate, adică de la pomenirea de 40 zile întru adormire a părintelui Iustin, a fost prezent în mănăstire actualul stareț, el fiind indus în eroare de către dușmanii părintelui Tihon.

Personal garantez că ieromonahul Tihon este unul dintre puținii ucenici devotați cuviosului părinte Iustin Pârvu, mărturie în acest sens, pot da mai mulți monahi cu vechime ai mănăstirii.

  1. Acuzația de rară participare la slujbele bisericești, se datorează în cea mai mare măsură bolilor de care suferă părintele Tihon, fapt cunoscut de întreaga obște.
  2. Referitor la „imixtiunea necanonică” în treburile mănăstirii Sihăstria, această acuzație chiar nu-și are justificare. Părintele Tihon, ca orice orthodox, sincer căutător de adevăr, a mers pentru sfat la un bătrân duhovnic, în speță părintele Simeon, având nelămuriri privitor la hotărârile de la Creta, și precum s-au făcut public nenumărate înregistrări cu duhovnici ortodocși, era firesc să facă publică onorabila înregistrare, neexistând la acea dată nici o restricție în acest sens.
  3. Acuzația de plagiat, este întemeiată doar în cazul lucrărilor cu pretenții de „drept de autor”. Iar faptul că ieromonahul Tihon s-a inspirat din comunicatele de protest ale altor ortodocși, mult mai bine pregătiți teologic și mult mai trăitori duhovnicește, certifică canonicitatea și conținutul autentic ortodox al demersului său, cât și comuniunea în Duh și Adevăr cu toți ortodocșii iubitori de HRISTOS.
  4. Mărturisirea de credință creștin-ortodoxă, nu este un privilegiu doar pentru sfinți sau cuvioși, ci este o datorie a tuturor ortodocșilor, iar pentru călugări este-o obligație, oricât de păcătoși ar fi, mărturisire fără de care vom fi judecați ca trădători, de către DUMNEZEU.

Ca urmare a celor precizate mai sus, îmi afirm respectul și susținerea pentru părintele Tihon, care deși n-a arătat că ar fi vreun cuvios, și nici n-a emis pretenții că ar impresiona prin calități deosebite, însă până-n prezent, a dovedit că este un călugăr cu mare respect și evlavie pentru cuviosul părinte Iustin Pîrvu, și se străduiește după puterile sale să-l urmeze și să nu trădeze Ortodoxia, a arătat că este ca și noi ceilalți, un tânăr monah ce se luptă cu propriile neajunsuri, dar care știe să ierte și știe să-și ceară iertare, dacă este lăsat s-o facă.

Acestea fiind spuse, eu monahul Averkie, garantez în fața oricărei instanțe bisericești, lumești și chiar în fața Lui DUMNEZEU, pentru nevinovăția, sinceritatea și buna credință a ieromonahului Tihon Bivoleanu.

În același timp, cu uimire și dezamăgire, am constatat modul îngrijorător în care a escaladat conflictul, de la o simplă joacă fără rea intenție, către o multitudine de acuzații grave, care transpiră de ură personală, cu iz de premeditare și execuție publică.

În situația dată, când părintele Tihon și-a manifestat opțiunea și crezul personal, privitor la hotărârile Sinodului de la Creta, oare trebuia aplicat altceva decât canoanele și legea Bisericii? Cui folosește acest „dosar prefabricat” cu vădită intenție de pedepsire și denigrare, ce amintește de vremurile comuniste de tristă amintire, când securiștii și milițienii terorizau preoții mai râvnitori? Oare mai sunt astăzi securiști în Biserica Ortodoxă Română?

Oare nu se cuvenea, ca starețul să încerce împăcarea părților, pe cale amiabilă, iar în caz de nereușită să procedeze la înaintarea cazului către mitropolie, și nicidecum către poliție?

Nu se cuvenea ca și ieromonahul Tihon să beneficieze de aplicarea acelorași legi bisericești, ca și altor preoți, stareți sau episcopi care au greșit?

Ce exemplu frumos ne-a oferit părintele Iustin Pîrvu, când, cu mulți ani în urmă, un frate al mănăstirii Petru Vodă, fiind cercetat de către poliție pentru unele acuzații grave, bătrânul a aplanat conflictul, cu scopul de-a nu implica mănăstirea într-un scandal și de-a mai da o șansă călugărului, despre aceasta chiar monahul Paisie, martor fiind ca și mine, putând da mărturie și pildă.

Sau, un alt exemplu frumos, l-au dat călugării aceleeași mănăstiri, în primul an de stăreție al părintelui Hariton Negrea, când urmare a unei decizii pripite a acestuia, s-a produs o mare suferință și sminteală unui frate, dar și o serioasă îngrijorare multor viețuitori, cu toate acestea nimeni dintre noi nu ne-am înghesuit a face public cazul cu pricina, considerând că omenească e greșeala.

Oare, nu am fost martori în multe momente, când duhovnici, stareți sau episcopi, au rezolvat conflicte în interiorul Bisericii, fără a mai fi cazul de-a apela la instanțele lumești?

Oare, DUMNEZEU ne învață ca întâi să-l zdrobim pe acuzat și abia apoi să-l predăm Bisericii spre judecată? Oare nu așa au făcut fariseii cu Mântuitorul HRISTOS?

Oare, descoperirea în public a păcatelor aproapelui, nu este socotit a fi „ucidere de frate”?

Oare, n-a zis DUMNEZEU, că „cel fără de păcat, să arunce primul cu piatra”?

13 ian. 2017

cu profundă îngrijorare

monahul Averkie Capră

Starețului Hariton Negrea și întregii Bisericii Ortodoxe Române

Sursa: http://sinodultalharesc.tk/

Pe aceeaşi temă:

Pr. ieromonah TIHON de la Petru Vodă, împreună cu patru monahi (printre care și Teodot) și un schimonah – SCRISOARE către starețul Hariton

REPLICA EXCELENTĂ a Pr. TIHON de la Petru Vodă la calomnia și eschivările de la Ortodoxie ale starețului Hariton

Monahul TEODOT în apărarea pr-lui ieromonah TIHON de la Petru Vodă

Anunțuri

Un gând despre „Averchie Capră, un alt monah în apărarea pr-lui TIHON

  1. Sfantul Ierarh Ignatie Briancianinov:

    „Pe tine insuti mantuieste-te! Ferice de tine daca vei gasi in lucrarea mantuirii macar un singur impreuna-lucrator credincios: acesta este un dar dumnezeiesc mare si rar in vremea noastra.
    Dorind sa-ti mantuiesti aproapele, ia seama sa nu te traga intr-o prapastie pierzatoare – lucru care se intampla ceas de ceas. Apostazia este ingaduita de Dumnezeu. Nu incerca s-o opresti cu mana ta neputincioasa. Departeaza-te, fereste-te pe tine insuti de aceasta apostazie, si e de ajuns atat din partea ta.
    Fa cunostinta cu duhul vremii, studiaza-l, ca sa eviti, pe cat iti sta in putinta, inraurirea lui.”

    „Apostatii vor creste numeric prin faptul ca vor continua sa se numeasca crestini, si in aparenta se vor purta ca atare, si vor putea foarte usor sa-i persecute pe adevaratii crestini; acesti apostati ii vor inconjura pe crestinii adevarati cu nenumarate curse si punand la cale masinatii pentru a-i sminti din calea mantuirii si din dorinta de a-L sluji pe Dumnezeu, cum spune Sfantul Tihon de Voronej si Zadonsk.
    Ei vor actiona impotriva slujitorilor lui Dumnezeu prin violenta puterii, prin calomnie, prin masinatii pline de rautate, prin tot felul de artificii si prin persecutii crude.”

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s