Preoții mărturisitori se înmulțesc încet dar sigur – Părintele COSMIN FLORIN TRIPON din Beiuș a trimis scrisoare de ÎNCETARE A POMENIRII ereticului Sofronie Drincec al Oradiei

Părintele Cosmin Tripon a încetat pomenirea în septembrie 2016, scrisoarea către episcop fiind datată 22 octombrie, iar în ianuarie 2017 a ajuns la cunoștința ecumenistului pseudo-ierarh.

Preasfinţia Voastră,

Subsemnatul, Cosmin Florin Tripon, preot coslujitor la Parohia Beiuş IV, prin prezenta Vă aduc la cunoştinţă faptul că am întrerupt pomenirea Preasfinţiei Voastre la sfintele slujbe ale Bisericii din motive de conştiinţă, întrucât aţi semnat şi acceptat hotărârile sinodului din Creta, pe care eu nu le primesc, ci le resping, considerându-le eretice.

Prin acceptarea acelor hotărâri, aţi introdus în Sfânta Biserică tirania ereziei ecumeniste, care are drept consecinţă tocirea conştiinţei veghetoare a Bisericii şi facilitarea compromisului dogmatic, ceea ce deja s-a şi întâmplat. Personal, doresc să mărturisesc şi să propovăduiesc pe Hristos Domnul în sfânta şi adevărata Biserică Ortodoxă a Sfinţilor Părinţi de la sinoadele ecumenice şi a urmaşilor fideli acestora, într-o atmosferă de dragoste faţă de Dumnezeu şi semeni, fără nici o constrângere despotică, care anulează libertăţi fundamentale ale omului (dreptul la liberă informare şi exprimare, dreptul la opinie personală, dreptul şi obligaţia de a păstra credinţa strămoşească nealterată ş.a.), aşa cum învaţă şi Sfântul Clement al Alexandriei, care zice: „Biserica este alcătuirea şi mulţimea oamenilor conduşi de Cuvântul lui Dumnezeu; cetate neîmpresurată de vrăjmaşi şi nestrâmtorată de nici o tiranie, în care se împlineşte voia dumnezeiască; căci precum lucrare este voia lui Dumnezeu, şi aceasta se numeşte lume, tot aşa vrerea Lui este mântuirea omului, şi aceasta se cheamă Biserică. Biserica este dimpreună maică, dar şi fecioară şi mireasă a lui Hristos, iar noi suntem mădularele lui Hristos. Capul împărătesc al Bisericii este Hristos”1.

Biserica lui Hristos este doar cea ortodoxă, după cum ne spune Sfântul Simeon Noul Teolog, care o defineşte astfel: “Biserică sobornicească (universală) este adunarea dreptslăvitorilor care mărturisesc credinţa ortodoxă”2; “adevărata Biserică este unirea întru adunare a dreptslăvitorilor din toată lumea”3. Urmând cuvântul lui Dumnezeu, Care spune: “Nu oricine îmi spune Doamne, Doamne, va intra în împărăţia lui Dumnezeu, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri” (Mt.7,21), Sfântul Simeon ne învaţă că Biserica universală nu este adunarea tuturor celor ce se numesc pe sine creştini, aşa cum postulează “unitatea creştinilor” pe care o propovăduiesc documentele din Creta, pe care le-aţi semnat, ci doar a dreptslăvitorilor, care mărturisesc credinţa ortodoxă. Biserica se poate ruga pentru întoarcerea ereticilor la ortodoxie, dar nu poate milita pentru unirea cu ereticii şi schismaticii, deoarece “oricine s-a separat de Biserică se uneşte cu adultera, se izolează de făgăduinţele Bisericii; şi cine părăseşte Biserica lui Hristos nu va ajunge la răsplătirile lui; este nelegiuit, este străin, este duşman”4. Cum să se roage şi să militeze Biserica pentru unirea cu străinii de Hristos şi cu duşmanii Săi, aşa cum îi numeşte sfântul Ciprian pe eretici şi schismatici? Cu cei care, nemaiavând Biserica drept mamă, nu Îl mai pot avea pe Dumnezeu ca Tată, după cum se exprimă acelaşi sfânt?

Prin oprirea pomenirii Preasfinţiei Voastre, n-am făcut altceva decât să-mi protejez sufletul, cugetul şi simţirea, atât mie, cât şi turmei cuvântătoare încredinţată mie de Mântuitorul Hristos, prin Biserică, prin Taina Hirotoniei, de răspândirea otravei ereziei, care este moartea sufletului şi despărţire de Dumnezeu. Măsura este un drept şi, potrivit unor canonişti, chiar o datorie impusă de canoanele 31 Apostolic şi 15 I-II Constantinopol.Tâlcuirea canonului 31 Apostolic spune: “Iar câţi se despart de episcopul lor mai înainte de Sinodiceasca cercetare, pentru că el propovăduieşte în auzul tuturor vreo rea socoteală sau eres, unii ca aceia nu numai că cercetării celor de mai sus nu se supun, ci şi cuviincioasei cinstei celor drept slăvitori se învrednicesc, după canonul 15 al celui 1 şi 2 sobor”5. Iar ultimele două teze ale canonului 15 I-II prevăd: “Că nu au osândit episcopi, ci minciuno-episcopi şi minciuno-învăţători. Şi nu cu schismă au rupt unirea Bisericii, ci s-au silit a izbăvi Biserica de schisme şi împărţiri”6.

Din aceste motive, mă puneţi în situaţia de a nu mai putea sluji cu Preasfinţia Voastră sau cu oricine altcineva care acceptă hotărârile sinodului din Creta. Măsura nepomenirii Preasfinţiei Voastre se va menţine până când Vă veţi dezice de documentele eretice din Creta.

Beiuş, 22.10.2016
Smeritul preot al Împăratului Hristos,
 Cosmin Florin Tripon

Preasfinţiei Sale Sofronie Drincec, Episcopul Oradiei

1Sfântul Clement al Alexandriei, Pedagogul, 1,6; Stromatele, 7,5; Stromatele, 3,6, apud Sfîntul Nectarie de Eghina, De ce Papa şi supuşii lui s-au despărţit de Biserica lui Hristos, Editura Evanghelismos, Bucureşti, 2011, pp. 96-97.
2Sfântul Simeon Arhiepiscopul Tesalonicului, Erminia dumnezeiescului simbol al credinţei ortodoxe, EIBMBOR, Bucureşti, 2010, p. 93.
3Ibidem,p. 93.
4Sfântul Ciprian al Cartaginei, Despre unitatea Bisericii, EIMBOR, Bucureşti, 2013, pp. 53-54.
5Pidalion, Editura Credinţa Strămăşească, 2007, p. 70.
6Ibidem, p. 362.

Sursa: sinodultalharesc.tk 

Amintesc și apostazia istorică a acestui pseudo-episcop din ianuarie 2008, când a slujit de sărbătoarea Bobotezei cu un „episcop” greco-catolic (papistaș): 

6 gânduri despre „Preoții mărturisitori se înmulțesc încet dar sigur – Părintele COSMIN FLORIN TRIPON din Beiuș a trimis scrisoare de ÎNCETARE A POMENIRII ereticului Sofronie Drincec al Oradiei

  1. Pingback: Incoruptibilii Mărturisitori ai Ortodoxiei și ai României – Familia lor sporește: Azi aflăm despre Părintele Cosmin Florin Tripon din Beiuș: el îi scrie ereziarhului Sofronie Drincec (cunoscut în popor sub numele de „Drink”), prigonitor

  2. Doamne ajuta,

    Foarte interesant acest mesaj de pe linkul de mai jos:

    Unknown31 ianuarie 2017, 21:41

    saccsiv nu e extremist, e agent securist cu misiune…

    Vezi aici – http://www.cuvantul-ortodox.ro/recomandari/2017/01/29/reteta-mexicana-anticoruptia-inspirata-de-cia-menita-neutralizarii-germenilor-nationalisti-societatea-deschisa-a-lui-soros-vrea-sa-inchida-televiziuni-iohannis-aliatul-serviciilor-secre/#comment-474718

    Oare este o legatura intre faptul ca in anul 2011 se vorbea pozitiv despre Pr Nil Dorobantu,

    ( oamenii incepeau sa cunoasca despre viata sa si sa inteleaga perioada prigoanei din anii 50, cum atația duhovnici mari ai tarii, preoti, monahi, mireni, etc, au fost prigoniți, martirizati in temnite și uitati in timp, nestiind nimeni cat au rabdat si suferit ptr Hristos)

    https://bucovinaprofunda.wordpress.com/2011/06/16/lupta-impotriva-uitarii-sfinti-romani-din-secolul-xx-parintele-nil-dorobantu-1920/

    Iar in anul 2016.05.08 (mai), apar pe site-ul SACCSIV (vezi mai jos) articole defaimatoare privind atat pe Pr Nil … cat si alții, si de aici incep sa il numeasca INȘELAT …!

    Și ramane – ÎNSELAT – in constiinta oamenilor ptr ca asa a spus SACCSIV.

    Carti de pus pe foc? NIL DOROBANTU: “Petru de la Maglavit. Teofanie” / “Veronica de la Vladimirești – Teofanie”

    Din pacate, de aici a pornit cred, o intreaga controversa chiar in perioada dinainte de Sinodul din Creta și lungindu-se pana acum. Toate acestea ducand in ispita si smintind lumea privind Viata curata Monahiceasca a acestui Parinte.

    Totul pare a fi o manipulare indusa spre defaimare, interpretare rauvoita, dezinformare cu argumente alese tocmai ca sa indreptațeasca aceste acuze, incercand sa influenteze prin confuzie și compromitere pe cei care vor sa citeasca si sa-i cunoasca Lucrarile și Opera.
    Si numai dupa aceea poti sa iti dai o parere personala.

    În urma acuzelor se trezesc peste noapte ca sunt facuti Dorobanțiști – Înșelați – la fel și toți care intra in contact cu ei …

    Aceasta atitudine este foarte inselatoare si vicleana cu atat mai mult cu cat sunt inregistrari video care aduc marturii despre realitate. Doar nu ne impune nimeni ce sa credem si ce nu.

    Suntem liberi sa gandim sa ne folosim discernamântul, să avem dreptul la o parere personala, de unde toate aceste acuze obositoare pe atatea site-uri, nu mai poti parca citi nici restul articolelor cand vezi duhul …

    De ce unii cred ca doar ei dețin Adevarul si restul sunt cazuti …

    Scriu cele de mai sus tocmai pentru ca am citit din aceste Scrieri ale Parintelui si pentru mine sunt folositoare cu adevarat și ma gandesc ca poate ii ajuta si pe alții.

    Avand in vedere ca pe alte site-uri, nu mai primesc nici un mesaj sau o simpla parere, care nu e in acord cu ei, le trimit aici! Iertati!

    Apreciază

  3. Pingback: Excelentă expunere anti-Creta a pr-lui COSMIN TRIPON: „Dialogul unui preot ortodox cu adepţii ecumenismului” – Daniel Vla – Ortodoxie, Țară, Românism

Lasă un comentariu