MĂRTURISIREA CREDINCIOȘILOR ÎNTR-O BISERICĂ DIN BUCUREȘTI și DOVADA că preoții care întrerup pomenirea ierarhilor ecumeniști, fără să anunțe public, prin scrisoare deschisă, NU SUNT MĂRTURISITORI ADEVĂRAȚI

Astăzi, duminica a 34-a după Rusalii (a întoarcerii fiului risipitor), într-o biserică din București. 

Părintele paroh, în ultimul timp, întrerupsese pomenirea patriarhului, spre bucuria multor credincioși, care veneau acolo ca la un loc de refugiu, în aceste vremuri de apostazie. Părintele nu a făcut publică întreruprea pomenirii și mergea pe… șest cum s-ar spune. Patriarhul ecumenist se pare că aflase, dar se prefăcea că nu-l vede (sau cel puțin așa credeau credincioșii). 

Dar iată că i-a venit un preot co-slujitor și părintele nevoit probabil, având de data asta un martor direct în altar (celălalt preot), a început să citească obișnuitele pomeniri ale ierarhului locului. 

La prima pomenire a dat replica un cor de femei din stânga: ERETIC ESTE! Părintele paroh a dat dezaprobator din cap spre credincioși, iar preotul cu care slujea se uita extrem de mirat (poate nu mai văzuse așa ceva). La a doua, din nou, strigăte de NEVREDNIC ESTE și ERETIC! La ieșirea cu Sfintele Daruri, au răsunat aceleași strigăte însoțite de ANATEMA! 

La a patra pomenire a trădătorului ecumenist, adică după Epicleză și „Cuvine-se cu adevărat”, s-a declanșat vacarmul. Ascultați aici: 

Asupra credinciosului care se aude cel mai tare au venit trei bărbați, care ajutau în altar, să-l dea afară. Au sărit să-l apere alți credincioși și nici el nu s-a lăsat intimidat, așa că a rămas înăuntru.

După rugăciunea „Tatăl nostru” s-a făcut liniște… Dar a urmat predica părintelui, care indignat fiind de tulburarea din biserică și de faptul ca a fost făcut „vândut” și „câinele lui Ciobotea”, a încercat o paralelă între întoarcerea fiului risipitor (păcătos nesocotit) și credincioșii care au îndrăznit să tulbure liniștea Sfintei Liturghii. 

A acuzat credincioșii că sunt răi și că urăsc pe aproapele lor. Că cităm din Sfinții Părinți, dar nu i-am citit în veci, că vorbim de canoane dar nu le-am citit în veci. Că trebuie să ne rugăm pentru cei care au făcut greșeli. Că nu contează neapărat pomenirea unui nume, căci liturghia este hristocentrică. Că internetul produce numai tulburare și dezbinare, că nu e bine ce facem. Se vedea clar cum confundă păcatele obișnuite cu greșeala hulitoare împotriva Duhului Sfânt – erezia. A citit ceva din Sfântul Nectarie care îndemna la iubirea pentru eretici. Tocmai pe Sfântul Nectarie l-a găsit. De ce n-o fi citit el și alte pasaje din acest sfânt. Una e iubirea pentru toți oamenii și alta părtășia cu ereticii.

Ce să zic… Ai căzut și dumneata părinte… 

Notă: Înregistrarea  a fost făcută special ca să nu se vadă despre ce părinte este vorba sau ce biserică e. Deși, cred că acum nu mai contează, odată ce a reintrat sub ascultare de stăpânii eretici. Dar, Dumnezeu e atotputernic, poate își revine… 

Image result for corabia bisericii icoane

Foto: traditiaortodoxa.wordpress.com

La slujbă a asistat și părintele Tihon Bivoleanu de la Petru Vodă, venit în București pentru niște investigații la spitalul Fundeni și care, la final, a spus că pentru păcatele poporului vine apostazia, iar nouă nu ne rămâne decât să mărturisim. 

Fragment din procesul Sfântului Maxim Mărturisitorul:

Acuzatorii către Sfânt

Zis-au lui:
– Dar ce vei face, de vreme ce cei din Roma sunt uniţi cu cei din Constantinopol? Căci aseară au sosit de la Roma două delegaţii şi mâine dimineaţă, în ziua duminicii, se vor împărtăşi cu Patriarhul din Preacuratele Taine. Cuviosul răspunse:
– Chiar dacă tot Universul va fi în comuniune cu Patriarhul, eu nu voi fi în comuniune cu el. Precum ştiu că Sfântul Duh prin Apostolul Pavel spune că îngerii înşişi vor fi anatema dacă ar propovădui într-alt chip, aducând ceva nou în credinţă(Galateni 1,8).

Cu alt prilej, Eparhul Constantinopolului l-a întrebat pe Sfântul Maxim:
– Vei intra în comuniune cu Biserica noastră sau nu?

– Nu voi intra, a răspuns Sfântul.

– De ce? a întrebat Eparhul.

– Deoarece a încălcat hotărârile Sinoadelor Ortodoxe, a spus Sfântul Maxim. Eparhul a continuat:
– Dacă este aşa, cum se face că părinţii acelor sinoade rămân în dipticele Bisericii noastre?

– Ce câştigaţi pomenindu-i, dacă vă lepădaţi de învăţăturile lor? l-a contrazis Sfântul. Nimic nu câştigaţi!

Apoi trimișii Patriarhului i-au spus:
-Într-un singur lucru îi superi pe toți, că îi faci pe mulți să rupă legătura cu Biserica de aici. Atunci Sf. Maxim a spus:
-Este vreunul care spune că l-am îndemnat să rupă legăturile cu Biserica Bizanțului?

Apoi ei au răspuns:
-Faptul că tu ai rupt legăturile este cel mai mare îndemn pentru toți.

Sf. Maxim a zis:
-Nimic nu este mai puternic decât conștiința care te mustră și nimic nu este mai încurajator decât conștiința împăcată.

 

Anunțuri

48 de gânduri despre „MĂRTURISIREA CREDINCIOȘILOR ÎNTR-O BISERICĂ DIN BUCUREȘTI și DOVADA că preoții care întrerup pomenirea ierarhilor ecumeniști, fără să anunțe public, prin scrisoare deschisă, NU SUNT MĂRTURISITORI ADEVĂRAȚI

  1. Sf Maxim Mărturisitorul s-a luptat cu o erezie condamnată de un sinod canonic. Monoetelitismul este din aceași ramură cu monofizismul condamnat de Biserică.
    Ce trăim astăzi seamănă izbitor cu perioada din timpul patriarhului eretic Nestorie, până ce a fost condamnat de Biserică.

    Căutați și citiți scrisoarea arhim Vasile către împărat în vremea lui Nestorie
    Doamne ajută.

    Apreciază

  2. Parintele acesta de care ziceti voi nu a oprit pomenirea , voi care azi ati fost sunteti persoane care nu ati calcat in veci in aceasta biserica si acum sunteti marturisitori. Cu ce drept postati filmari fara acordul parintelui???.

    Apreciază

  3. Dragilor,

    Am fost in biserica, sunt de acord cu nepomenirea ierarhilor, pentru ca e singura forma de protest care ne-a mai ramas, insa, asemenea izbucniri nu sunt nici pe departe crestinesti. Hristos ne invata sa fim plini de dragoste, nu de ura. Nu e suficient sa strigam „Nevrednic este” daca o facem cu multa tulburare. Nu uitati ca Hristos si sfintii s-au rugat cu lacrimi pentru cei care au gresit. Atentie la caderea de-a dreapta, ca e mai subtila decat cea de-a stanga, cum spunea si pr. Tihon pe care il pomeniti in articol.

    E nevoie de pace si de calm, si de rugaciune si de post.

    Ar fi bine sa ne punem toti pe post si rugaciune timp de 40 zile si cred ca vom avea mai multa izbanda decat cu manifestari atat de dure si care nu sunt nici pe departe in duhul dragostei. E usor sa aratam cu degetul catre cei care au gresit, ca astfel ne indreptatim si nu ne mai vedem pacatele noastre.

    Nevrednici suntem cu totii, cred eu, dar cum spunea si parintele Tihon, noi nu suntem marturisitori, abia daca implinim litera legii, marturisitori vom fi cand vom muri pentru Hristos.

    Deci, rabdare si pace… Si sa nu ne mai intereseze atat de mult ce face parintele si ce fac alti parinti, ci ce facem noi… Sa ne gandim tot timpul, cum spunea si pr. Tihon, oare eu ii plac lui Hristos prin felul in care ma comport?

    Sa ii lasam pe parinti, ca isi va lua fiecare plata, plus ca riscam sa judecam stramb daca nu cunoastem toate amanuntele. Sa vedem ce putem face noi, dar in duhul Evangheliei, nu in duhul caderii de-a dreapta. Pana la urma noi vom da socoteala pentru pacatele noastre, nu pentru pacatele lor.

    Iertare.

    Apreciază

    • marialer – Atentie! Cădeti in greseala acelui părinte de a confunda pacatele personale cu erezia, adică hula impotriva Duhului Sfânt. Noi suntem păcătosi si nevrednici de Împărăție, dar nu suntem ereticii. Nădăjduim in mila lui Dumnezeu. Patriarhul si majoritatea ierarhiei sunt apostați si eretici. Pentru asta ii numim nevrednici , NU pentru păcatele personale. Caderea lor in erezie afecteaza intreaga Biserica, nu doar pe ei personal, ca în cazul păcatelor proprii. E adevărat că mai exagerează si credinciosii, din prea multa ravna, dar decat mărturisire deloc… Eu cred că Dumnezeu mai degrabă prefera un credincios putin mai agresiv verbal decat unul care tace in mod trădător si las.

      Apreciat de 1 persoană

      • Mi-e teama ca nu ati inteles ce am vrut sa spun… Protestele de acest tip se pot face pasnic, fara tulburare. Or, ce s-a intamplat acolo arata clar ca oamenii care strigau, mai ales acel tanar de care mi-e tare mila – cred ca are mari rani sufletesti – erau mult prea tulburati. Nu avem dreptul sa judecam pe parinte, doar sa constatam ce s-a intamplat si eventual sa protestam pasnic daca dorim sa facem asta. Numiti-i nevrednici daca vreti, daca asa au lasat sfintii Parinti sa fie numiti din discernamant si din iubire fata de cei care se pierd, dar faceti-o cu duhul lui Hristos, cu dragoste si cu mila. Nu cu ura si cu rabufniri de furie. Filmarea arata cata furie aveau cei care protestau. Si iertare, dar nu suntem la masura Sf. Nicolae sa ne permitem sa spunem ca in acest caz mania noastra este justificata si ca este sfanta. Protestul e justificat, chiar v-am spus ca sunt de acord cu asta, maniera in care s-a facut insa, nu e demna de un crestin. E nevoie de mai mult discernamant. Se putea proceda altfel.

        Apreciază

    • Cum sa nu se tulbure credincioșii cand se vad trădati, vânduti si înșelați in asteptari tocmai de cei in care isi puneau speranțele? Mai ales că, cu cât dădeau replica cei care mărturiseau, cu atat părintele se indarjea mai tare sa-l pomenească pe patriarh.

      Apreciază

  4. Dureros este ca o mare parte dintre credinciosii care mergeau acolo la Biserică s-au dus cu sufletul curat si cu speranta ca au parte si ei de o Sf. Liturghie curată. Din păcate au fost duși in eroare chiar de parintele Ionut. Mă rog din tot sufletul să se trezească acest părinte pt. ca toate faradelegile noastre le iarta Bunul Dumnezeu, dar nu si erezia pentru că este despărțirea de Dumnezeu. Imi pare tare rău de parinte, dar și de credincioșii care au rămas cu inima zdrobită de durere în urma la ceea ce s-a întâmplat Duminnecă. Mă întreb oare ce simte părintele Ionuț după reluarea pomenirii?

    Apreciat de 1 persoană

    • Lasati doamna Doina ca nu are de ce sa se trezeasca. De ce nu.l intrebati dumneavoastra ce simte? . De ce nu va duceti doamna Doina pe dealul Patriarhiei ? Au aparut acum marturisitoarele care sunt mai presus de Sfinti.

      Apreciază

      • Dar cine sunteti dumneavoastra doamna Doina sa judecati? Din cate stiu eu a anuntat. Dar nu a interesat pe nimeni. Acum gata aruncati in dansul cu cuvinte de genul : il mustra constiinta sau ca se joaca cu Dumnezeu etc etc. Doamna Doina dumneavoastra vad ca sunteti judecatoare. Chiar nu intelegeti ca nu ati luat in calcul hotararea parintelui ……stiati bine. Asa ca nu mai faceti pe victimele.

        Apreciază

        • Alina,
          Se pare ca ar fi anuntat, dar nu toti au aflat asta. Unii au fost luati prin surprindere de schimbarea de atitudine a pr-lui.
          Dar daca e sa fim sinceri, singurul vinovat e dumnealui. Ar fi trebuit sa-si asume decizia, nu sa se joace de-a nepomenirea. E un lucru important. Oamenii veneau acolo ca la un marturisitor.
          Cei care nu stiau ca se razgandise au reactionat cu indignare vazandu-se tradati in asteptari. Ceilalti, care vor fi stiut, au strigat manifestandu-si dezaprobarea pt schimbarea parintelui si evident pt pomenirea numelui patriarhului apostat.
          Nu merge asa! Nu te joci cu oamenii si mai ales cu Dumnezeu!
          Cand vrei sa intrerupi pomenirea o faci cand esti absolut sigur! Daca te razgandesti, devii un las si un tradator in ochii oamenilor.
          Dupa parerea mea, cel mai mare vinovat e parintele. Sa ma ierte ca zic asta, dar asa cred.
          Oamenii au eventual vina de a fi exagerat cu jignirile.

          Marturisitorii sunt putini. De aia cei care se hotarasc sa marturiseasca trebuie sa fie tari, nu schimbatori si nesiguri ca frunza in vant!

          Apreciază

  5. De ce a tribuit voi sa faceti circul acesta in biserica? Cu ce drept ati filmat? Cu ce drept scriet niste neadevaruri. Voi marturistorilor ati distrus viata unui parinte bun. Dumnezeu o sa vada fatarnicia voastra. Sa le fie rusine celor care au mobilizat acea actiune prin care ati dovedit cat de dezbinatori sunteti. Parintele se dezice de acest grup fatarnic .

    Apreciază

  6. Dacă anunța ca începe din nou sa pomenească, atunci nu mai era biserica plina și nici creștinii nu erau surprinși în mod neplăcut de trădarea dansului. Au fost un strigat de durere și mulți au avut lacrimi în ochi. Dumnezeu sa ne miluiască pe toți.

    Apreciază

  7. Din pacate asta nu e marturisire ci tulburare. Asta este lucrarea diavolului. Cand un grup ca acesta invita alti credinciosi sa iasa afara sa se bata tie ti se pare marturisire? Nu cred, asta e lucrarea dracului care vrea dezbinare in biserica. A reusit sa faca dezbinare. Si apropo am aflat cum un parinte din cafas si stiti bine cine a fost instiga la ura si sa se strige. Daca are o problema cu ierarhia sa mearga sa se razboiasca cu ei.

    Apreciază

    • E problema ta ca nu iubesti pe HRISTOS DUMNEZEU , NUMELE SAU SI NU STII SA APERI DREAPTA CREDINTA CRESTIN ORTHODOXA.
      DACA AI SLUJI CU ADEVARAT PE HRISTOS DUMNEZEU si nu pe mamona sau statul mamona poate ai fi VAZUT SI AI FI Spus Cu Adevarat HRISTOS ESTE RASTIGNIT A DOUA OARA DE ERETICI SI ECUMENISTI .
      Insa slujirea ta este la tatal minciunii si nu numai cuvantul iti este stramb ci si toate dinlauntrul tau sunt strambe.
      Vrei ” pacea ” lui antihrist o s o ai pentru ca SETEA DE ADEVARUL CURAT SI DE APA VIE nu are avut loc inima ta .

      DUMNEZEU CU MILA …ca asa sunt amagiti multi ca intro plasa intinsa de lupii in piei de oaie cu vrajmasul potrivnic CRUCII.

      Apreciază

    • Alexandru,
      Sa-i spui parintelui ca noi il iubim si am fi vrut sa ramana marturisitor in continuare! Dar intelegem ca nu vrea sa-si asume toate riscurile. Asta e. E alegerea sfintiei sale.

      N-a vrut nimeni sa faca tulburare in biserica. N-am auzit sa invite cineva pe altcineva la bataie, dar tot ce e posibil, in acele momente, cand cei trei au iesit din altar sa-l salte pe baiatul care striga…. Oamenii reactioneaza dupa firea lor. De altfel, baiatul respectiv a si zis ca poate a gresit (exagerand cu jignirile). Dar il rugam pe parinte sa inteleaga durerea noastra.
      Iertati-i pe cei care v-au jignit.

      Si… nu-l acuzati pe pr Tihon degeaba. El chiar a declarat, dupa slujba, ca s-a ferit sa zica ceva, ca sa nu fie acuzat ca instiga.

      De strigat NEVREDNIC si ERETIC se striga si la Ierusalim dar si in Aman, Iordania cand e pomenit patriarhul Teofil (in 2015): https://www.youtube.com/watch?v=a0DNesIIOY8

      Si grecii striga la ierarhii lor: https://www.youtube.com/watch?v=R1a0prR808o

      Asa stie poporul, cu dragoste fata de credinta, sa faca. Si sunt sigur ca Dumnezeu le primeste marturisirea asta. Asa cum e ea, cu exagerari, uneori cu jigniri. Pe noi, cei simpli, ne doare inima ca se tradeaza Ortodoxia.

      Lasati poporul sa marturiseasca! Nu va suparati ca striga NEVREDNIC si ERETIC.
      Bucurati-va, chiar, ca se marturiseste in biserica unde slujiti.

      Inca o data: oamenii va iubesc si daca marturiseati deschis, chiar cu riscul sa va pierdeti postul, v-ar fi sustinut credinciosii, inclusiv financiar.

      Amintiti-va: Daca toti vor tacea, pietrele vor striga!

      Apreciat de 1 persoană

    • Corect, asta e lucrarea diavolului – tulburarea provocată de părtăşia la erezie, alături de neştiinţa şi ignoranţa creştinilor care-l urmează orb pe acest părinte la iad.
      Dacă părintele respectiv nu se juca de-a pomenirea şi nepomenirea, atunci această tulburare nu ar fi avut loc. Creştinii ortodocşi ar fi ştiut că nu se merită de mers acolo unde e urîciunea pustirii ce s-a aşezat în locul cel sfînt. Pentru că părintele s-a jucat de-a nepomenirea şi nu a luat acest lucru în serios, în caz că a avut intenţia, tocmai de asta s-a petrecut ceea ce s-a petrecut.
      Sau crezi că ceilalţi ar fi trebuit să-l lase în pace pe părinte şi să plece calm şi liniştit la iad urmînd credinţa ereziarhului Daniel pomenit la liturghie?
      Sfîntul Teodor Studitul: „Şi mi-ai spus că te-ai temut să-i spui preotului tău să nu-l pomenească pe ereziarh la liturghie. Ce să-ţi spun acum de­spre acest lucru nu văd, decît că întinare are împărtăşania din singurul fapt că îl pomeneşte [pe ereziarh], chiar dacă ortodox ar fi cel ce face Sfînta Liturghie.” http://lumea-ortodoxa.ro/sf-teodor-studitul-intinare-impartasania-unde-e-pomenit-ereziarhul/
      Poate măcar astfel părintele îşi va trezi conştiinţa ortodoxă, dacă a avut-o vreodată, şi va lua aminte măcar la sine însuşi, dacă nu la credincioşi. Poate doar aşa îşi va pune întrebări de conştiinţă şi-şi va preţui mai mult propria mîntuire decît să fie argatul lucrătorilor satanei.

      Apreciază

  8. Frumos gest din partea „credinciosilor „ sa urle in timpul sf.Liturghii. Cat despre a te pune in locul celuilalt …Parca ar fi meritul nostru ca suntem ortodocsi.In loc sa-i multumim lui Dumnezeu si sa fim un exemplu prin purtarea noastra , astfel incat sa-l ridicam pe cel cazut in pacat , sa-l indreptam , noi ii dam cu piatra in cap.Mai urlam si in timpul sf .Liturghii.Nu puteati macar sa va manifestati dupa Liturghie.PS:Am uitat , e pacat sa vorbesti in timpul slujbei , sa vociferezi si sa tulburi slujba e placut lui Dumnezeu . „Multumesc Doamne ca nu sunt ca acei eretici „ insemna sa fim ca fariseul din pilda.Nu avem nici un merit inaintea lui Dumnezeu ca suntem ortodocsi .Si eu sunt impotriva ecumenismului , dar una-i una ,alta-i alta.Nu trebuie sa tulbur Liturghia cu parerea mea si nici sa-i anatemizez pe altii.Nu e treaba noastra.Treaba noastra e sa ne tinem de Sf.Biserica , de Sf.Parinti.

    Apreciază

    • monicadaniela
      Asta e un comentariu fara nici un discenamant. In cazul ereziei lucrurile sunt diferite fata de pacatele personale. Trebuie reactionat altfel. De fapt cu indemnurile astea va pacalesc ierarhii apostati: stati cuminti in banca voastra si vedeti-va de pacatele voastre, nu e treaba voastra cu ce ne ocupam noi sefii. Ei bine, NU SE POATE.

      Iata ce zice SF IOAN GURA DE AUR:
      „TREBUIE A ASCULTA DE INVATATORI SI DE PREOTI, SI A NU-I JUDECA, CHIAR DE AR AVEA O VIATA URÂTA; DACA ÎNSA CREDINTA LE E GRESITA, ATUNCI NU TREBUIE DOAR SA NU-I ASCULTAM, CI SI SA FUGIM DE EI, SI SA-I JUDECAM. CACI DUMNEZEU PRIN TOTI LUCREAZA PENTRU MÂNTUIREA POPORULUI, IAR PROADUCEREA JERTFEI ACEEASI ESTE, FIE CA ARE VIATA CURATA SAU NECURATA CEL CE PROADUCE.” – Talcuiri la Epistola a doua catre Timotei, Epistola catre Tit, Epistola catre Filimon ale Sf Apostol Pavel.

      Apreciază

  9. Iată, un fragment din scrisoarea arhimandritului Vasile pe care a trimis-o împăratului, pentru că împăratul susținea pe episcopul eretic Nestorie. În care spune: Toți acești clerici au încetat, până astăzi, comuniunea cu Nestorie și tot de aceea și alții se feresc în ascuns, de împărtășirea cu el. Adică mulți dintre clerici au oprit pomenirea pe față, ești eretic nu te mai pomenim. Iar alții care au așa o oarecare teamă, au oprit pomenirea fără să anunțe pe patriarh, că au oprit pomenirea față de el. Alți Preoți preaevlavioși au fost opriți să predice, pentru că în Biserica Sfintei Irina cea de lângă mare au osândit dogma eretică, ce s-a arătat acum din nou în chip nelegiuit. Și deja, patriarhul Nestorie în mod oficial ca patriarh, deși era eretic, a oprit preoții de la predică, a oprit preoții de la slujire, pentru că spunea adevărul credincioșilor din parohiile, eparhiile lor. Ce spune în continuare arhimandritul Vasile în scrisoarea sa: poporul drept credincios cerea obijnuita învățătură ortodoxă și striga cu putere zicând: împărat avem, episcop nu avem. A rămas până astăzi nerăsplătită păgubirea norodului prin care o parte au fost prinși de slujitori și bătuți cu furci și ținuți prin tribunale. Astfel de fapte săvârșite chiar în cetatea împăratului, nu s-au petrecutt nicicând, nici la neamurile barbare. Altți credinncioși, care l-au căutat fățiș pe Nestorie în Sfânta Biserică și înaintea poporului au pătimit mari necazuri. Iată dar, în scrisoarea arhimandritului Vasile către împărat povestește cum acești părinți, care au spus adevărul, au fost prigoniți oficial, pentru că cel care conducea oficial Biserica era eretic.

    Apreciază

  10. Nepomenirea episcopului
    Pag 54 sau cartea palpabilă pag 134
    Sfintele Canoane dau dreptul încetării pomenirii unui episcop sau patriarhului care propovăduieşte învăţături eretice, însă nu dau dreptul încetării pomenirii acelora care, ortodocşi fiind, îl suferă pe unul ca acesta. Este trebuinţă de mare atenţie aici. Suntem datori să distingem bine două situaţii: Altceva este cel care cugetă şi învaţă ortodox, dar, din iconomie, îl suportă pe primul şi se împărtăşeşte cu el. De asemenea: una este cel care propovăduieşte învăţături eretice, dar nu a ieşit din Biserică şi nu s-a rupt de ea, şi alta cel care a ieşit de bunăvoie din ea.
    Pag 135
    …. Adică avem dreptul, îngăduit de Sfintele Canoane, să încetăm pomenirea aceluia, însă nu suntem obligaţi să facem aceasta, în continuare, dacă cineva, folosind acest drept, încetează pomenirea, bine face, şi nu trebuie să fie mustrat pentru aceasta de ceilalţi. Dacă un altul, cumpănind anumiţi factori, judecă că nu trebuie să folosească acest drept canonic, ci să aştepte „hotărârea sinodală”, nici acesta nu este vrednic de dojana şi cu atât mai mult de neîmpărtăşire. În acest caz se pot aplica, modificate oarecum, cuvintele Sfântului Apostol Pavel: „Cel ce pomeneşte să nu dispreţuiască pe cel ce nu pomeneşte; iar cel ce nu pomeneşte să nu osândească pe cel ce pomeneşte” (Cf. Rom. 14, 5.)

    … Dar încetarea pomenirii înainte de „hotărârea sinodală” şi condamnare, nu are scopul de a evita molipsirea cu erezia propovăduită. Nu, fratele meu! Dacă ar fi avut acest scop, atunci Canoanele nu ar fi dat dreptul încetării pomenirii, din pricina ereziei, înainte de „hotărârea sinodală”, ci ar fi legiferat clar obligaţia încetării pomenirii sub ameninţarea de pedepse grele.
    Încetarea pomenirii pentru erezie înainte de „hotărârea sinodală” are alt scop. Ea constituie energicul şi ultimul protest al conştiinţei ortodoxe. Atunci când se creează o tulburare, ea dă o ieşire pentru cei care se smintesc, astfel încât Biserica să se grăbească spre soluţionarea problemei.

    Apreciază

  11. Deciziile canonice şi dogmatice ale unui sinod ecumenic sau panortodox sunt receptate în Biserica Ortodoxă prin acceptare sau respingere de către pliroma Bisericii, adică de către clerul inferior şi poporul dreptcredincios. Prin urmare, suntem cu totul în măsură să contestăm deciziile eretice ale unui sinod eretic.
    Hotărârile dogmatice ale unui sinod ecumenic nu sunt valabile prin ele însele, ci devin general valabile numai după ce întreaga Biserică le acceptă în mod tacit şi spontan, întrucât ea are în totalitatea ei calitatea de păstrătoare infailibilă a învăţăturii de credinţă1. Întrucât, în calitate de Trup al lui Hristos, Biserica se bucură de asistenţa deplină şi nedezminţită a Duhului Sfânt, ea poate şi să respingă tacit sau spontan hotărârile dogmatice ale oricărui sinod2 (inclusiv ale celor panortodoxe).

    Eu sunt Biserica, creștin ortodox botezat în numele Sfintei Treimi am tot dreptul, chiar obligația să apăr Biserica de învățături eretice și să nu tac, să resping hotărârile eretice semnate în Creta.

    1,2 -Arhid. Prof. dr. Ioan N. Floca, Drept canonic ortodox. Legislaţie şi administraţie bisericească, vol. I, EIBMBOR, Bucureşti, 1990, p. 429

    Apreciază

    • Dar de lupii in piei de oaie ai auzit ?
      De aceste cuvinte profetice ale Sfantului Parinte Arsenie Boca ” cozile de topor cu arhierei cu tot la iad vor merge ” ai auzit ?
      Sau de Una Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica pe care o marturisim in Crezul ORTHODOX de la Niceea , 325 ai auzit ?
      Una este Biserica lui HRISTOS , UNA SFANTA SOBORNICA SI APOSTOLICA BISERICA IAR talharii de popi semnatari in Creta anul trecut iunie, la sinodul talharesc pentru ” mai multe biserici ” Anathema sunt cu toata adunarea lor talhareasca .
      Amin.

      Apreciază

  12. Am vazut si eu intignat tot ce s-a petrecut la aceasta Biserica pe 12 Februarie. Ma bucur ca nu sunt in grupul acesta fanatic. Femei in toata firea strigau ca pe stadion. Fratilor voi nu ati auzit ca la Sfanta Liturghie nu se scoate nici un sunet???? suntem acolo sa ne rugam nu sa strigam impotriva ierarhilor si a preotilor. Parintele acesta pe care il jigniti voi acum da toti banii pe care ii are saracilor , ajuta copii saraci si nu carteste. Nu are vila, masina ci merge cu mijloacele de transport in comun. Face activitati frumoase pentru tineret si copii si asta pentru ca iubeste biserica. Cei care au strigat au venit cu masini si au tupeul sa jigneasca. Vanduti sunteti voi. Tradatori sunteti voi. Cred ca Sfintii marturisitor se ingrozesc de ceea ce faceti. L-ati facut cu ou si cu otet voi sfintilor. Macar dansul a recunoscut unde a gresit voi?????? ce faceti????????? chiar sunt indignat sa vad cum e terfelit numele unui parinte drag si mai ales a unui partinte care are si dansul greselile lui.ati sarit pe el voi astia care nu ati calcat in Biserica unde slujeste. A lasat in urma un paraclis dotat , pictat si asta din munca dansului si a credinciosilor. Rusine sa va fie pentru ce ati facut. Puteti sa ma jigniti si pe mine insa am spus ce am gandit.

    Apreciază

    • Mihai
      Asta pentru ca te-ai obisnuit cu ortodoxia comoda, de duminica. Mergem la biserica, dam pomelnice, parintele vorbeste frumos, noi ne face ca intelegem si luam aminte la viata noastra, ne mai spovedim, ne mai impartisim.. Si totul e bine si frumos.

      Dar Biserica este un organism viu, care este atacata continuu. In prezent este atacata de erezia ecumenismului.
      Acum este timpul marturisirii! Acum este timp de raboi in Biserica. De fapt razboi nevazut este tot timpul in Biserica, dar acum este si vazut. Este cu adevarat razboi.

      Deja s-a recunoscut ca s-a gresit cu jignirile. Ce mai vreti?
      Nimeni n-a zis ca parintele nu e bun!
      Problema lui este ca a indus in eroare credinciosii. Ei si-au strigat nemultumirea.
      Si…, in afara de jignirile nepotrivite aduse parintelui, astazi, in toate bisericile din Romania, asa ar fi trebuit sa se strige: NEVREDNIC ESTE, ERETIC ESTE!

      Apreciază

      • Stimate domnule Daniel vla am citit expunerea dumneavoastra despre asa zisa marturisire ce s.a petrecut la o Biserica in Bucuresti si am inteles ura cu care dumneavoastra postati aceste evenimente. Am citit si tot spuneti ca s.a exagerat cu injurile dar nimic mai mult. Ce pot eu sa va spun este : 1. Acolo nu a fost nici o marturisire si asta pentru ca totul a fost pregatit din timp si pus la punct de acest grup care urla cu atata ura incat ziceai ca sunt posedati. 2. Vai, dar ce coincidenta ca ieromonahul Tihon avea treaba in Bucuresti tocmai atunci si a venit tocmai la aceasta biserica spunand ca el nu are treaba cu aceste evenimente. Dar cum se face ca o tanara care frecventeaza biserica aceasta a coborat din cafas si a spus ca este un parinte acolo care instiga sa se strige. Da nimic intamplator ca acest parinte filma ca la spectacol. Filmare ce a fost apoi trimisa credinciosilor si mai ales pr Teodot. Da o simpla intamplare. 3. Ati dorit sa va razbunati si sa distrugeti totul ,daca nu e cu voi lasa ii aratam noi cine suntem. Asta ati vrut si ati reusit. Dati satisfactie diavolului care se bucura cand va vede asa dezbinati si razvratiti. Nu eu va judec ci Dumnezeu o va face. Femeile acelea care strigau erau ca niste ţaţe , asta face o femeie in biserica????, ce exemplu dau???? Aaaa scuze de marturisitori.
        Sa va daruiasca Dumnezeu mai multa intelepciune si sa va imblanzeasca inimile pline de ura. Daca erati corecti nu scriati astfel de minciuni in aceasta expunere a evenimentelor. Nu mai mintiti. Eu de cate ori am fost la aceasta biserica am auzit ca se pomeneste. Voi acest grup oricum nu ati fost vazuti vreodata aici. Sau poate ca eu stiu greaca am auzit ca se pomeneste in greaca. Da stiu o sa spuneti ca oamenii si.au strigat indignarea ( puteau merge pe stadion), da stiu ca il faceti pe parinte mincinos , da stiu ca o sa aruncati cu mizerii. Mergeti si strigati.va mahnirea unde vreti nu in biserici. De cand cu Sinodul asta din Creta ati uitat sa va rugati, sa faceti milostenie, sa iubiti pe vrasmasi.

        Apreciază

        • Alexandru
          Eu n-am mintit cu nimic. Eu asa stiu, cum am scris aici.
          Si asa cred ca trebuie sa se strige in toate bisericile unde sunt pomeniti episcopi tradatori.
          Fara exagerari, dar sa se strige. Nu e nici o ura!
          De unde stii dumneata cine se roaga si cine nu, cine si cum iubeste si face milostenie?

          Apreciază

  13. Tot ce s-a strigat in biserica este adevărat, nu vad unde găsiți jigniri și insulte. Toată suflarea creștin ortodoxă trebuie să reacționeze FERM, pentru apărarea dreptei credințe.
    Doamne ajuta!

    Apreciază

    • Aurelian
      De-acord cu ce ai spus.Cumva trebuie luptat bimpotriva acestui spurcat flagel care tinde sa loveasca in totalitate Biserica ,dar Dumnezeu prin mare Mila Lui,nu lasa sa se intimple asa ceva si isi trimite soldatii sai ,prin vocea si lupta credinciosilor treji,care nu lasa sa se intinda prea mult aceasta molima blestemata,ecumenismul.

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s