CANONUL 118 CARTAGINA (din anii 418-424): „Un episcop să nu judece judecata sa!” Episcopii din BOR îi judecă pe preoții mărturisitori de DOUĂ ORI NECANONIC

Image result for patriarhul daniel lup cu piele de oaie

Sinodul Local de la Cartagina (418/419 – 424)

Canonul 118,112

A plăcut, ca un episcop să nu judece judecata sa. 

(Apostolesc 74; Sinod 2, 6; Sinod 4, 9; Cartagina 12, 16, 28, 105, 118)

TÂLCUIRE

Acest Canon rânduiește, ca un Episcop, nici pe alt Episcop poate să judece, care ar avea cu altul o oarecare pricină, nici pe prezbiterul care care ar avea vreo pricină cu dânsul. Nici pe vreun alt cleric, după Canonul 9 al Sinodului 4. Ci nici prezbiter pârât de altul, nici diacon poate un singur episcop a caterisi, după al 12-lea al acestuia. Vezi și pe al 74-lea Apostolesc.


Așadar pe lângă faptul că preoții care au întrerupt pomenirea au fost judecați și pedepsiți necanonic pentru ceva ce canoanele nu prevăd pedepse, ci laude (reacția față de erezie/întreruperea pomenirii), mai sunt judecați și de cine nu trebuie. Deci de două ori necanonic! 

Mai mare nedreptate ca asta din partea unor pretinși episcopi… mai rar. 

Cum ar veni, te judecă lupii că te-ai plâns că lupii îți mănâncă oile… 

Image result for patriarhul daniel si mitropolitul teofan

Foto- adevarul.ro

Preiau aici sesizarea pr-lui Pamvo Jugănaru de la Schitul Rădeni, de pe: ortodoxinfo.ro 

Părintele Pamvo cere Sinodului Sfintei Biserici aplicarea canonului care prevede că episcopul nu poate judeca chestiuni care îl privesc

Părintele Pamvo Jugănaru, egumenul Schitului Rădeni, a înaintat o interpelare Sinodului Sfintei Biserici Ortodoxe Române, în care îi cere să ia notă de faptul că în procesul care i s-a intentat de către arhiepiscopul Iaşilor la Consistoriul Eparhial Monahal Iaşi procedura cuprinde o serie de incompatibilităţi grave, de natură a vicia profund actul juridic şi dreptul constituţional al pârâtului la un proces echitabil şi să dispună o soluţie canonică pentru rezolvarea acestora, în temeiul Statutului BOR (art. 15, lit. z), care spune că Sfântul Sinod oferă interpretările finale şi obligatorii ale regulamentelor bisericeşti, adică este echivalentul unei “Curţi Constituţionale” bisericeşti, abilitate să rezolve astfel de “excepţii de neconstituţionalitate” iscate din nepotrivirea prevederilor sfintelor canoane sau ale principiilor juridice pe care Biserica s-a angajat să le respecte (ale Constituţiei, referitoare la ordinea publică, la respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului etc.) cu cele ale regulamentelor bisericeşti.

Părintele remarcă faptul că întregul proces este determinat de decizia sfinţiei sale de a întrerupe pomenirea ierarhului semnatar la sinodul din Creta şi se constituie într-o sancţiune pe care ierarhul i-o aplică din acest motiv. Invocând canonul 118/107 al sinodului Cartagina, care preia şi aplică în dreptul canonic principiul juridic nemo in rem suam auctor esse potest, “nimeni nu poate fi judecător în cauza proprie”, părintele Pamvo remarcă faptul că episcopul locului nu poate judeca, prin organele bisericeşti judecătoreşti aflate în directa subordine, un proces în care este implicat direct, a cărui sentinţă o validează şi o pune în aplicare.

Din nerespectarea acestui principiu juridico-canonic, rezultă o serie de incompatibilităţi:

  1. Completul consistorial este incompatibil, deoarece are un interes direct în proces, anume apărarea episcopului care i-a numit în funcţie; schimbarea actualilor membri ai completului nu ar schimba cu nimic situaţia, deoarece şi viitorii membri ar fi în aceeaşi incompatibilitate.

  2. Avocaţii bisericeşti sunt incompatibili, deoarece părintele nu ar putea solicita serviciul unui avocat numit în funcţie de către episcopul care are un interes direct în cauză.

  3. Nu se îndeplineşte condiţia canonică a judecării la recurs de către un complet de şase episcopi plus episcopul sufragan, deoarece completele consistoriilor de recurs sunt alcătuite din arhimandriţi şi exarhi, nu din episcopi, episcopii membri ai sinodului mitropolitan şi ai Sinodului Sfintei Biserici având doar rolul de a aproba lucrul deja judecat de completul consistoriului.

  4. Chiar dacă s-ar îndeplini condiţia judecării de către şase episcopi plus episcopul sufragan, în situaţia în care toţi episcopii sunt părtaşi la acelaşi eres din Creta, ei ar fi în aceeaşi condiţie ca şi episcopul sufragan, de a judeca o cauză în care au un interes direct.

  5. Conform organizării Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei, arhiepiscopul Iaşilor este şi Mitropolit al Moldovei şi Bucovinei; prin urmare, recursul ar trebui aprobat de către aceeaşi persoană care s-a judecat cu părintele în prima instanţă.

  6. În Pastorala pascală, episcopul locului s-a antepronunţat cu privire la părintele Pamvo, pe care l-a catalogat deja, împreună cu ceilalţi “clerici şi monahi”, ca schismatic (una dintre acuzele la adresa sfinţiei sale în proces este schisma), iar motivele care l-au determinat pe părinte să întrerupă pomenirea şi care stau la baza apărării pe fond în Consistoriu le-a numit deja “motive neîntemeiate.

Pentru toate aceste incompatibilităţi, părintele Pamvo a cerut Sinodului Sfintei Biserici să dispună suspendarea temporară a procedurilor legate de judecata sfinţiei sale, până când forul conducător al Bisericii va putea găsi o soluţie la această situaţie, care să ţină seama de necesitatea asigurării unui proces corect, atât după standardele canonice, cât şi după cele juridice laice, pe care Biserica trebuie să le respecte, conform Legii Cultelor.

Părintele a atras atenţia că acest impas se datorează forţării încadrării canonico-juridice a faptelor care I se impută şi care, potrivit canonului 15 I-II, nu ar trebui judecate în niciun fel, deoarece nu se constituie într-o abatere disciplinară, ci într-o apărare a Bisericii de schismă şi dezbinare.

Este de la sine înţeles că orice soluţie canonică va găsi Sinodul Sfintei Biserici acestei situaţii ea trebuie aplicată retroactiv tuturor caterisirilor făcute deja pe cuprinsul Patriarhiei Române în condiţii similare celor semnalate de către părintele Pamvo.

 

Anunțuri

17 gânduri despre „CANONUL 118 CARTAGINA (din anii 418-424): „Un episcop să nu judece judecata sa!” Episcopii din BOR îi judecă pe preoții mărturisitori de DOUĂ ORI NECANONIC

    • …popa Pamvo este un hulitor de Sfinti , ce treaba are Lumina cu intunericul ?
      Nu are niciun amestec Marturisirea ORTHODOXIEI CU hulirea ORTHODOXIEI .
      Vrajmasii Bisericii pot fi si cei din interiorul Bisericii , mucilagiu si cozile de topor care vor cadea curand cu arhierei cu tot dar pot fi cu inversunare draceasca chiar cei care au iesit din Biserica spubandu si ” noi suntem Biserica ”
      Biserica lui HRISTOS este Una Cea Sfanta Sobornica si Apostolica pe care portile iadului nu o vir birui
      Amin.

      Apreciază

    • Si arhiconu BATA L AR CRUCEA stie pidalionul pe de rost numai ca nu poate scrie si nici nu poate a se lauda in aceste cuvinte DOAMNE MILUIESTE MA.
      Asta i mandria luciferica in care ati cazut prin cuvintele voastre de inchinare la hulitori si amagitorii trimisi de antihrist.
      BISERICA ESTE Una Sfanta SOBORNICA SI APOSTOLICA .
      DUOA EREZIE SAU DUOA CADERE CUMPLITA IN EREZIE SE FACE MAI INTAI ADUNARE SI DREAPTA MARTURISIRE IN SOBOR ADICA SINOD ORTHODOX CU MACAR 2 EPISCOPI ADUNATI CARE SA DEIE ANATHEMA PE ERETICI SI PE TALHARII BISERICII SI APOI MARTURISIRE IN APOSTOL.
      PARCA ASA NE INVATA SFINTII PARINTI IN DOGMATICA .
      CINE ARE OCHI SA VADA VEDE …

      Apreciază

  1. Pidalionul CONFIRMA intreruperea pomenirii

    Pidalion 1844 pag. 194 Subnota 170

    Ci încă şi Petru al Antiohiei, răul relelor au zis pe adăogire, pentru care rău este că se cântă împreună cu simbolul în Biserica romanilor şi neîndreptându-se, pentru aceasta zic, Serghie al Constantinopolului au scos din pomenire pe papa Serghie al 4-lea şi de atunci s-au făcut ruperea cea mare între noi, şi între apuseni, dar ce zic pe ai noştri?

    ——

    Însă, pentru prima dată, Papa franc Serghie IV, în anul 1009 d.Hr., în epistola sa de întronizare, a adăugat Filioque în Simbolul de Credinţă, iar Papa Benedict VIII, în anul 1014 d.Hr., a introdus Crezul cu Filioque în cultul Bisericii, drept care Papa a fost şters din dipticele Bisericii Ortodoxe.
    https://graiulortodox.wordpress.com/2013/02/07/140-deosebirile-fundamentale-intre-ortodoxie-si-papism-de-mitropolitul-ieroteos-vlahos/

    Apreciază

    • Parintele Prof Dumitru Staniloaie a spus ,” ecumenismul este erezia ereziilor” si TREBUIE COMBATUT LA NIVEL SINODAL IN SOBOR TINUT DE CEL PUTIN DOI EPISCOPI DIN ADEVARATII PANDARI LA turma lui HRISTOS -DOGMATICA
      NIMIC MAI MULT SI NIMIC MAI PUTIN DE ADAUGAT LA LEGEA LUI HRISTOS PRIN SFINTII PARINTI PENTRU CA ASTA ESTE DOGMATICA ADICA LEGE PRIN CUVANT.
      Si amagitorule esti precum levitul care merge pe carare si cel cazut intre talhari fata sa iar tu ii arati ca asa trebuia sa cada intre talhari si pleci mai departe
      Insa nu te apleci asupra lui sa i badijonezi ranile turnand cu undelemn si cu vin asupra lor asemeni nu l iei pe al tau spate ducandu l intr o casa de oaspeti spre a se vindeca .

      Asa este si cu poporul roman cazut intre talhari unde Insasi HRISTOS DUMNEZEU STAPINUL Acestei vii VA CERCETA VIA ACEASTA iar pe lucratorii vicleni care n au dat rod la vreme in Via Stapinului si au amagit pe multi ingropandu si talantul lor , la gheena ii va trimite unde este plingerea si scrisnirea dintilor .
      DE ASTA DOGMA INSEAMNA LEGE ADUNARE IN SOBOR MAI INTAI PENTRU UNA SFANTA SOBORNICA SI APOSTOLICA Biserica pentru BISERICA LUI HRISTOS prin Marturidirea Dreapta si nemincinoasa iar apoi nepomenirea este IN ADEVAR caci ANATHEMA DATA II VA ARDE pe cei pomenitori de talhari.
      Amin.

      Apreciază

  2. Despre necomuniune cu “episcopul” ce nu condamnă ereziile

    Sf Epifanie al Salaminei ANCORATUS, pag.24 : …a continuat prin a-l ataca iarași pe Origen și ai solicita episcopului Ioan condamnarea ereziilor acestuia. Neprimind nici un răspuns, Epifanie a răspândit copii ale scrisorii episcopilor și monahilor din Palestina, solicitându-le totodată printr-o epistolă ruperea comuniunii cu episcopul Ieruslimului (IERONIM, Împotriva lui Ioan 44).

    Apreciază

  3. Sfântul Cuvios Mucenic Cosma Etolianul (1779)

    “Noi avem o porunca ce spune sa anatematizam pe oricine adauga sau nu crede în ceva mic din cele pe care le-au legiuit Parintii Bisericii noastre.”

    —-
    Sf Amonie şi Donat 4 septembrie
    “Creştini suntem, şi nu vom jertfi; ci anatema să fii tu şi zeii
    tăi”.
    —-

    Sf. Nichifor Mărturisitorul: „Îi anatemizez pe cei care au lepădat
    predania sfinţilor, alipindu-se de învăţăturile cele pervertite şi
    aducătoare de moarte, şi care au îndrăznit să semene neghină pe
    ogorul credinţei ortodoxe, şi pe toţi cei ce-i urmează, ca pe o
    ocară a Bisericii lui Hristos, mă scârbesc de ei şi îi anatemizez”.
    —-

    Pr Augustin
    Creştinii laici pot încă să afurisească sinoade locale şi ecumenice,
    când sinoadele acestea nu exprimă adevărul Credinţei Ortodoxe.
    ______

    Sf Fotie : „Care dintre sfintii si vestitii nostri Parinti a spus ca Duhul purcede de la Fiul? Care Sinod a sprijinit si a evidentiat aceasta prin marturisirile ecumenice? Dimpotriva, ce adunare de preoti si arhierei, de Dumnezeu reunita, nu a condamnat, prin insuflarea Duhului Preasfint, aceasta idee chiar inainte de a aparea? Caci acestia, initiati potrivit mistagogiei Stapinului, propovaduiau cu voce limpede si tare ca Duhul Tatalui de la Tatal purcede. Mai mult, pe cei ce nu gindeau astfel ii dadeau anatemei ca pe niste ofensatori ai Bisericii universale si apostolice. Din vremuri vechi vazind dinainte, cu ochi profetici, aceasta rea evlavie, recent aparuta, au condamnat-o si in scris, si cu cuvintul, si cu gindul, laolalta cu apostazia multipla care a precedat-o.” (Mistagogia Duhului Sfint, 5)
    ______

    Sf. Maxim Marturisitorul
    – Anatema asupra lui Origen şi a dogmelor lui şi a oricui gândeşte ca el!
    ______________
    Papa Damasus I : ” Fiindcă după Sinodul de la Niceea s-a ivit rătăcirea încât unii cuteazau cu gură spurcată să spună că Duhul Sfânt a fost făcut prin Fiul, ….Dacă nu spune cineva că Duhul Sfânt e în chip adevărat și propiu din Tatăl ca și Fiul, din fiinţa dumnezeiască și Dumnezeu adevărat, să fie anatema!”
    ————-

    Sfantul Sofronie al Ierusalimului : ” Ca sa spun, intr-un singur cuvant,eu aprob si imbratisez toate cate aproba sfanta noastra Biserica soborniceasca si ,iarasi, le resping,le anatematizez si socotesc ca sunt de dispretuit toate cate le-a dovedit ea,in atotintelepciunea ei, ca trebuie respinse cu groaza, si pe cele pe care ea le socoteste dusmanoase credintei noastre,nu numai cartuliile si micile cuvantari,ci si invataturile luptatoare impotriva lui Dumnezeu, si cele scrise pe alaturi de adevar,in acelasi timp resping si anatematizez si persoanele eretice,de trista amintire,care au fosr urzitoarele ereziilor”.

    Sf Sofronie al Ierusalimului : Noi nu recunoastem insa ca sunt trei dumnezei….pe cel care are astfel de cunoastere,sau cugeta,sau stie acesta,il dam anatemei.
    ——-
    Sinaxar 2003, 30 Noiembrie Sfântul Părinte Frumențiu episcopul Indiei pag.157 coloana 2 sus : …iar pe alții îi da Satanei. După cum a făcut apostolul, care zice : «Dați-l pe el Satanei spre pierzarea trupului, ca să se mântuiască duhul lui».
    —–
    Pag.164 coloana 2 mijloc, 5 Decembrie Sfântul Mucenic Anastasie : iar pe idolii voștri și pe cei ce se închină lor îi dau anatemei și-i urăsc
    ——-

    oarecare Mirax, 11 Decembrie
    Pag.175 colana 1 sus : și vă dau anatemei și pe voi și credinta voastra».
    ——
    Pag.177 coloana 1 sus, 12 Decembrie Sf.Alexandru arhiepiscopul Ierusalimului : și a dat anatemei cu glas plin de îndrăznire pe cei ce cinstesc pe idoli.
    ——
    Pag.200 coloana 2 jos , 26 Decembrie, Sf.Eftimie Mărturisotorul , episcopul Sardelor( doi împărați anatemizați ): l-a dat anatemei pe împărat…. “strigând : «Dacă cineva nu se închină Domnului nostru Iisus Hristos zugrăvit în icoană, anatema să fie».
    —–
    Pag. 248 coloana 1 jos , 29 ianuarie,

    Sf. Mc. Silvan episcopul, Luca diaconul și Mochie citețul : și că dădeau anatemei pe slujitorii idolilor
    ——

    Sf.Ioan Damaschin :
    Hristos n-a dat împăraților puterea de a dezlega și a lega, ci Apostolilor și urmașilor acestora, păstorilor și didascalilor. Chiar dacă înger, spune Apostolul Pavel, vă va vesti altceva decât ceea ce ați primit…și voi tăcea restul versetului deoarece voim să cruțăm pe cei care nădăjduim că se vor întoarce.Dar dacă vom vedea că se încăpățânează, lucru pe care ne rugăm să nu-l dea Dumnezeu, atunci vom pronunța și restul versetului. Dar mai bine să nu se întâmple aceasta.

    Sfântul Ioan Damaschin pag.103 : De asemeni, dacă cineva va îndumnezeii icoana oamenilor sau a zburătoarelor sau a târâtoarelor sau a altei zidiri, îl anatematizăm.

    Pag.134; 11. Unde ai găsit, în chip precis și cuvânt cu cuvânt, în vechiul Testament sau în Evanghelii, numele Treimii sau cuvintele: de aceeași ființă sau o singură fire a Dumnezeirii sau trei ipostasuri sau un singur ipostas al lui Hristos sau două firi? Dar pentru că Sfinții Părinți le-au hotărât pe acestea din cuvintele echivalente, care se găsesc în Scriptură, le primim; iar pe cei care nu le primesc îi anatematizăm.

    ——

    Episcopul Ambrozie a zis:….Anatema să fie cel ce nu-și explică limpede credința.Toți episcopii au zis : Anatema să fie.

    Fiul lui Dumnezeu este Dumnezeu adevărat….
    Fiul Unul-Născut al lui Dumnezeu este Dumnezeu adevărat…Cel ce nu mărturisește aceasta este pe drept condamnat și prin aceasta te acuz, chiar dacă tăgăduiești în glumă adevărul.

    ——-

    R.O.C.O.R.: „Anatema celor ce se ridică împotriva Bisericii Ortodoxe şi susţin că Biserica s-a împărţit în aşa zise ramificaţii ce diferă una de alta după doctrină şi moduri de viaţă, sau că Biserica nu a existat în chip văzut, ci se va constitui abia în viitor când toate ramificaţiile sau părţile sau confesiunile şi chiar toate religiile se vor uni într-un singur trup! Anatema şi celor care nu deosebesc Preoţia şi Tainele Bisericii de preoţia şi tainele ereticilor, şi afirmă că botezul şi euharistia ereticilor pot mântui. Anatema şi celor ce au legături cu ereticii sau susţin, propovăduiesc şi iau apărarea ereziei ecumeniste a acestora, sub pretextul pretinsei dragoste frăţeşti sau a presupusei uniri a creştinilor despărţiţi”.
    ——
    Sa ne pazim sa nu cadem in anathema Sfintilor Parinti de la Sinodul general (1166):

    „Cei ce nu înteleg corect cuvintele sfintilor Dascali ai Bisericii lui Dumnezeu, si încearca sa rastalmaceasca si sa întoarca (întelesul) celor zise în acestea limpede si lamurit prin harul Sfantului Duh, sa fie anathema. ”

    —-

    sinaxar pag 475 colana 2 sus

    Sfinții zece Mucenici, care au mărturisit ptr sfânta icoana a Mântuitorului și Dumnezeului nostru Iisus Hristos…Iulian, Marchian, Ioan, Iacov, Alexie, Dimitrie, Fotie, Petru, Leontie și Maria Patrichia…și au anatematizat și au blestemat pe împărat.

    —–

    Sinaxar pag.517, coloana 2 mijloc , Duminica Întâia a Postului Mare, Împărăteasa Teodora : “Împărăteasa…spunând: Să fie anatema toți cei care nu se închină și nu sărută icoanele, nu ca pe un Dumnezeu, ci ca pe niște chipuri ale acelora care au iubit pe Dumnezeu!

    —–
    Sf Grigorie Palamas Pag 263 Și totuși, dacă am permite să fie determinate cele ce au fost teologhisite nedeterminat de către sfinți, atunci aceasta ar putea fi și modificat cu ușurință de către oricine ar dori însă de îndată acesta, dacă nu se pocaiește, va fi supus anatemei, căci se spune “dacă cineva propovăduiește o altă evanghelie decât cea pe care v-am propovăduit-o noi, să fie anatema“(Gal.1,8).

    ——

    Sf. Ioan Gură de Aur: „chiar dacă ceva puţin însemnat vor binevesti ce nu se potriveşte cu ce am binevestit noi, să fie anatema!” (Sf. Ioan Gură de Aur – Tâlcuire la Epistola către Galateni)

    —–

    Dreapta Credinţă în scrierile Sfinţilor Părinţi- Sfântul Theodor Studitul, Sfântul Ioan Gură de Aur, Sfântul Amfilohie de Iconium”; traducere din limba greacă veche de pr. Marcel Hancheș- Bucureşti, Editura Sophia 2006, volumul 1.

    Sfântul Theodor Studitul

    Iar dacă ar zice că se pocăieşte şi ţine un canon, să arate aceasta prin mărturisire scrisă, dând anatemei pe eretici, împreună cu erezia, şi nemaiavând nicidecum legătură cu ei. Dar până nu face aceasta, să vă lepădaţi de el, voi care vă temeţi de Domnul. Căci este viclean când se preface că se întoarce, rănindu-vă pe ascuns şi împrăştiind pe ascuns cuvinte vătămătoare, ca şi cum ar fi, fără îndoială, din partea potrivnicilor” (nota traducătorului- “Mimează dreapta credinţă, iar afirmaţiile eretice, pe care le crede în adâncul său, le pune pe seama ereticilor”)pag. 114.

    —–

    Străjerii Ortodoxiei pag. 130:

    Sfântul Leon al Romei …„ astfel de nevoitori ai bunei-cinstiri, care nu suferă nici în auz credințele necinstitoare și hulitoare, păzind în inima lor predania apostolească: «Chiar dacă noi […] v-am vesti o altă Evanghelie – să fie anatema! (Galateni 1, 8)»“ 211 S.Milias(Colecția Sfintelor Sinoade) (Lui Faust, Martin…) pp.16-17

    Pag.158-159:

    Sfințitul Macedonie…recunoaște Sinodul al IV-lea Ecumenic și-i anatematizează pe toți cei care nu-l primesc.261 M.Ghedeon (Tablouri Patriarhale), p. 137.

    Apreciază

    • DOGMA INSEAMNA LEGEA LUI HRISTOS PRIN SFINTII PARINTI.
      CAPUL BISERICII ESTE INSASI HRISTOS
      DE ASTA ,SFINTII PARINTI AU FACUT SINOADE PRIN CARE SA I DEA ANATHEMA pe eretici si pe vrajmasii BISERICII.
      MAI INTAI TREBUIE ADUNARE IN SOBOR DE CEL PUTIN DOI EPISCOPI DREPT SLAVITORI AI ORTHODOXIEI prin care da fie dati ANATHEMA toti semnatarii sinodului talharesc din Creta , asemeni sa fie date Anathema toate amagirile si vicleniile procletului antihrist care lucreaza prin vrajmasii BISERICII LUI HRISTOS anume prin cei care iau documentele cu cipuri , cod de bare , prin eretici , iudei , masoni si vrajitori si furi ai ORTHODOXIEI .
      Sa fie dati anathema toti cei care se inchina la fiara , din mass medie, din politica din insitutiile ale statului care au devenit si s au facut mijoace de inrobire demonica la fiara ale acestui popor si prin inselaciune amagesc toata omenirea spre pierzare.
      HRISTOS A INVIAT
      Amin.

      Apreciază

      • Cu cine sa faci sinod cu eretici d-ăștia: monahulteodot

        29 Aprilie 2017 la 7:11
        Pecetea nu este acest implant ci altceva cu mult mai periculos si mai performant. Pecetea va interactiona cu ADN-ul omului, chiar va ajunge acolo la ADN, de unde nimeni nu va mai putea scoate nanocipurile. Acest implant afecteaza si el sufletul si trupul prin frecventele pe care le emite : s-a observat ca poate anihila vointa-adica stai la pat ca un mort fara chef de nimic, poate induce stari de nervozitate pana la violenta si crima, care sunt greu de controlat, dorinte trupesti, foame, sete, durere … dar inca poate fi scos daca vrea omul

        Apreciază

        • Sa fie mai intai SOBOR adica ADUNARE IN SINOD ORTHODOX SI DOGMATIC CU CEL PUTIN DOI EPISCOPI DREPT SLAVITORI SI PINDARI ADEVARATI LA turma lui HRISTOS .
          Nu consfatuire de monahi si popi care pe care manati de trufia calugareasca si de prea multa teologhie au uitat DE HRISTOS si de SFANTA ORTHODOXIE.

          BICIUL LUI DUMNEZEU IL ARATA INSASI HRISTOS DUMNEZEU asupra vrajmasilor ORTHODOXIEI si asupra a tot ce este lucrul lui antihrist .

          ” vreti nu vreti apocalipsa tot se implineste
          Ruga ti va sa o mai intarzie DUMNEZEU .
          Intai se va lepada al vostru si apoi se va lepada si al nostru .”
          din cuvintele unui pustnic pravoslavnic rus in 2010

          Apreciază

        • Si ca sa inchei ,
          Vrednic este Parintele Rafail Berestov cu obstea sa adunati in fata Sfintei Cruci CEA BIRUITOARE aduora fiarei , CRUCEA ORTHODOXIEI .
          Amin.

          Apreciază

  4. Un răspuns la comentariile lui madam Stela Theodor: pai bine măi tanti Stela, dami și mie exemplu de ,,ierarh” b.o.r care sa fie antiecumeniste, în afara de Mihail Jar de la Banceni, și care este in Ucraina?!, Este că și când ai aștepta că plopul să facă pere, hai că buna glumă cu sinod făcut de eretici care sa condamne ecumenismul, că și porcul tot la fel a zis: decât pe asta că este calda, așa ceva numai prin visele lui Teodot mai întâlnești

    Apreciază

    • Daca esti ” bou ” incaltat cu erezie potcovit din bosv slatioara si rocor ” made ” in slatioara nu ai cum sa vezi si nici sa pricepi Adevarul .
      Pentru ca in Biserica ORTHODOXA ESTE ADEVARUL fie ca i rusa pravoslavnica , fie ca i romana , fie ca i sarba , fie ca i bulgara sau greaca .

      Ati iesit din BISERICA ORTHODOXA precum sectarii hulind SFINTII de pe acest pamant si luptand impotriva Sfintilor Parinti din Rusia care au spus categoric sa cercetam Biserica pina vor modifica Crezul si vor scoate Tatal Nostru .
      Vezi orbule si fatarnicule , …
      vezi SAREA PAMANTULUI unde vorbesc Staretii Din Tula si Sfintii Staretii cei de pe urma
      Daca mergeti la Prea SFINTITUL. EPISCOP MIHAIL JAR chiar il rog pe aceasta cale sa va dea si doua dupace dupa cap pe linga canonul de pocainta si intoarcere la ORTHODOXIE .
      Sunteti pe bloguri cu inselaciune precum ” curvele ” la agatat care se uita in gura voastra si care pica , pica de tot ,
      Rascolnicilor sunteti dati anathema chiar dati anathema de Parintele Rafail Berestov
      Asta a facut satana din voi , sa va urati BISERICA unde v ati Botezat , Cununat si prohodit strabunii , nicidecum sa va luptati pentru Altarul acela Sfant din BISERICA care sta pe Sfinti Martiri si Mucenici .

      Ti am vorbit asa cum mi ai vorbit .
      …mergi de te spala , ingrijeste de sufletul tau si intoarce te la ORTHODOXIE ca puti de la o posta a rascolnic si eretic.
      amin.

      Apreciază

      • Nu mai tanti stela, nu nu noi am ieșit și cei la care matale aștepți ,,minuni” adică de la danutz &co care de bună voie și nesiliți de nimeni au votat ereziile cu ambele mâini că primarul, ia vezi ce zic învățăturile SF Părinții, nu zice asa, de omul eretic după prima și a doua mustrare îndepărtează?! Parca așa zicea, a și încă ceva, vezi că pe blogurile aservite precum r.i.c si tehuologie patristică fac articole liniștitoare așa pe placul tau și celor asemeni ție, și încă ceva, poate că nu ai observat, ei ERETICII au ieșit care au semnat în Creta ceea ce făceau de multă vreme, și se vede că teai uitat în sarea pământului precum pisica in calendar că nu ai priceput nimic, și să ști că mi-ar conveni sa iau un dupac după ceafă de la Episcop precum Mihail Jar, căci este singurul Episcop Roman cu coloana vertebrala, păcat că nu este în România, Romania in clipa de față nu mai are Episcopi și Mitropoliți ci vânzători de credință și trădători de la care matale coana Stela aștepți ,,minuni”

        Apreciază

        • Daca esti ” bou incaltat ” in a nu intelege ce se scrie in limba romana …MERGI SI MAI STUDIAZA Mesajul transmis pe INTELES si in LOGICA LIMBII RONANE .
          Am spus cu subiect si predicat , TREBUIE ADUNARE IN SOBOR PENTRU UN Sinod Orthodox care sa dea anathema pe acesti eretici si talhari semnatarii din Creta si care sunt pe scaune arhieresti cu nume de ” pindar ” SINODUL TREBUIE SA FIE DIN CEL PUTIN DOI EPISCOPI CONSTITUIT , CA ASA SPUNE DOGMATICA ORTHODOXA , ” bou incaltat ” ADICA LEGEA LUI HRISTOS INSTUTUITA PRIN SFINTII APOSTOLI SI PRIN SFINTII PARINTI .
          UNUL ESTE PREASFINTITUL EPISCOP. MIHAIL JAR SI MAI TREBUIE UN EPISCOP PENTRU A FI VALIDE ANATHEMELE LA NIVEL SINODAL DE ARHIEREU .
          ” BISERICA FARA EPISCOP NU ESTE BISERICA ”
          DE ASTA SE NUMESTE UNA SFANTA SOBIRNICA SI APOSTOLICA BISERICA SI MARTURISESC PRIN CREZUL ORTHODOX NICEEAN DIN CONSTANTINOPOL , UNA SFANTA SOBORNICA SI APISTOLICA BISERICA.
          Si Banceni ul este al ROMANIEI.
          INSA CAND VETI INVATA A IUBI Neamul Strabun Cel Roman , Dreapta Credinta ORTHODOXA si tot acest pamant strabun fara a mai fi iude si talhari , atunci nu va mai fi hotar care sa desparta fratii intre ei .
          Sa va lumineze DUMNEZEU PE CALEA CEA DREAPTA
          AMIN.

          Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s