Răspunsurile părintelui CLAUDIU BUZĂ la criticile care i se aduc

Pentru că i s-au adus unele acuze în spațiul public (blogosfera ortodoxă) părintelui Claudiu Buză (unul dintre preoții mărturisitori, care au întrerupt pomenirea ierarhilor apostați), riscând să discrediteze activitatea pastorală a sfinției sale, acum când este nevoie de unitate între anti-ecumeniști, părintele oferă câteva răspunsuri clare.

Iată acuzele: 

https://ayeaye20.wordpress.com/2017/07/11/pr-claudiu-buza-indeamna-la-carduri-cu-cip-si-cartele-666-2/

https://ayeaye20.wordpress.com/2017/07/10/vrem-un-raspuns/

Iată și răspunsurile: 

„1. NU sunt de acord cu acceptarea actelor biometrice.

2. NU recunosc „tainele” ereticilor.

3. NU accept comuniune cu stiliștii.

Problema actelor biometrice e foarte clară! Nu trebuie luate!

Însă din motive pastorale, sunt unele persoane care pot accepta (unele documente biometrice – n. adm.) până într-un punct: buletinul unic. Acolo nu mai exista iconomie! – (Adică atunci când se va ajunge la buletinul unic – cel care va avea rolul de act de identiate, card de sănătate, card bancar etc – nu se va mai merge pe principiul iconomiei pentru cei neputincioși, slabi sau cu situații speciale – n. adm.)

E o luptă de lungă durată și trebuie dusă bine, după nevoile și puterile fiecăruia!

Dacă lucrarea mea pastorală, verificată prin părintele Sava și părinții Aghioriți e bună, iar ei (contestatarii – n. adm.) mă discreditează smintind pe cei slabi, își asumă consecințele în plan duhovnicesc?!

Își asumă (aceștia – n. adm.) mântuirea tuturor credincioșilor prin asumarea acriviei(?)!!!

Ce responsabilități au acești (critici – n. adm.) care urlă în virtual și pe la uși si cum cred ei că pot zidi Biserica lui Hristos cu un așa duh?

În ce privește acuzele privind eventuala primire a stiliștilor la taina Spovedaniei… (preiau comentariul meu de pe blogul mai sus amintit):

Parintele Claudiu va transmite ca s-a referit la faptul ca Spovedania are doua dimensiuni: una sacramentala, (ca taina a Bisericii) si una duhovniceaca (ca si metoda de indrumare duhovniceasca).
Latura sacramentala a spovedaniei nu poate fi adminstrata ereticilor sau schismaticilor. Cealalta da! Va roaga sa nu faceti confuzia intre cele doua.
Parintele va indeamna la dragoste si respect pentru semeni, inclusiv pentru stilisti.
Nu poti taia totdeauna in carne vie, fara discernamant. (asta e de la mine)

Răspunsuri primite prin sms.

20 de gânduri despre „Răspunsurile părintelui CLAUDIU BUZĂ la criticile care i se aduc

  1. pe MÂNTUIREA NOASTRA a membrilor celor din Miscarea pentru Apararea Ortodoxiei NE ASUMAM toate indemnurile sfaturile,articolele cu privire la cnp, mrz, cipuri, carduri cu cip, banda magnetica, conturi bancare, 666 de a le refuza pe toate ptr ca sunt LEPADARE DE HRISTOS UNDE NU INCAPE NICI O ICONOMIE, cu mentiunea ca cei ce nu le leapada nu vor avea harul sa si siguranta ca vor putea refuze documentul unic , sau implantul( iar cel ce va indemnat sa le pastrati sau sa le luati SA RASPUNDA CU CAPUL IN ZIUA JUDECATII de apoi a STAPANULUI Iisus Hristos.Amin! (Si cu asta am incheiat subiectul ca o tinem in polemici pana la un sinod ecumenic …)

    Apreciază

  2. Fabricati stiri false, dle. Vla. Nimeni nu discrediteaza; chiar si nepomenitorii pot gresi, vezi pr. M. Banu cu Sf. Impartasanie.
    De ce vi se pare anormal ca greselile sa fie aratate? Daca duhul criticilor demasca greselile, tot inainte. Si nu am urlat doar in virtual.
    Spovedania nu are decat caracter de taina, restul e discutie particulara cu stilistii. Adica hotarati dvs. daca spovedania e taina sau nu, si cand? Desi pareti un domn onorabil, nu cred ca aveti caderea necesara.

    Apreciază

    • ban,
      Eu nu am relatat decat cuvintele parintelui.
      Dar voi, prin criticile voastre grabite smintiti credinciosii care s-au apropiat sau s-ar putea apropia de un preot marturisitor.
      Parintele a spus clar ca e impotriva documentelor electronice. Ca ii mai lasa pe cate unii sa le ia pe cele mai putin nocive (gen cartele ratb, cu cip sau banda magnetica sau carduri bancare, ca se impiedica neaparat de cnp etc), nu inseamna ca le considera bune. Nu sunt greseli fatale nici pt dansul, ca preot, nici pt credinciosi. Oamenii trebuie luati usor, caci nu toti sunt dispusi la acest fel de sacrificiu si a umbla pe drumuri pt a le refuza.
      Ideea e clara: fara documente biometrice/electronice! Eu asa am inteles din atitudinea dansului.

      Cat priveste spovedania, la fel am relatat expresiile folosite de parinte. „Latura sacramentala” si „latura duhovniceasca”. Daca greseste vino cu argumente solide din Sfintii Parinti sau spune-i cum vrei. Eu nu hotarasc nimic cu privire la Sfanta Spovedanie. Am relatat ce mi s-a spus.

      Apreciază

    • Critica e necesara, nu grabita, acuzatiile pot fi grabite.
      Oricate laturi ar avea spovedania, ele fac parte din aceiasi taina. Primirea ereticilor la sf. taine nu se face decat daca revin la ortodoxie, canoanele sunt clare. Nu poti spovedi, impartasi, cununa, boteza un eretic si schismatic, decat daca se leapada de erezii; unde e nelamurirea? Sau poate unii se fac ca nu inteleg? Deci, unde e nelamurirea?

      Apreciat de 1 persoană

      • Eu am relatat ce mi s-a spus. Aduna canoanele cu privire la spovedanie sau ce scrieri mai gasesti din Sfintii Parinti si scrie-i pr-lui Claudiu. Daca a gresit, sunt convins ca va recunoaste. Explica-i civilizat si cu respectul cuvenit.
        Dar voi ati facut mai mult decat atat. Pur si simplu l-ati acuzat de erezie. Asta e deja prea mult.

        Apreciază

      • Sa mai caute si cine-i interesat, ca nu eu invat preotul, el ar trebui sa ma invete pe mine. Majoritatea babelor din sat stiu ca nu poti intra in comuniune cu ereticii; vor canoane? Sa le caute, ca exista, ca pe urma ii scuza unii mireni cum ca n-au stiut, saracii. Daca le cauta, o sa si stie, ca practica ne omoara.
        Iertati, poate stilul e cam dur, dar nu stiu daca am de-a face cu nestiinta sau rea intentie.

        Apreciază

      • Ceea ce incerc eu sa va spun e ca parintele are o lucrare destul de grea, ca preot care s-a delimitat de ierarhii eretici si pastoreste comunitatile de credinciosi antiecumenisti din zona de sud-est a tarii. Iar voi il atacati in loc sa-l sustineti!
        Pai faceti-va voi preoti si intrerupeti pomenirea si aveti voi grija de ortodocsii care s-au ingradit de erezie, daca sunteti mai buni!
        Daca ai acuzat, vino cu argumente si demonstreaza-i ca greseste.
        Daca acuzi doar ca sa faci pe desteptul, mai bine taci.

        Apreciat de 1 persoană

      • Lucrare grea, de acord, dar mai respectam si sf. canoane? Sau facem lucrarea asta grea oricum? Nu merge asa.
        E bine ca avem nepomenitori, dar majoritatea au dat in alte greseli: ziceau ca nu e har in bor, dau sf. Taine la cutiuta, spovedesc ereticii stilisti, au acte biometrice. E nasol, si pt. ei, si pt. noi.
        Nu tac. Si nu eu acuz. Singuri se acuza.

        Apreciază

        • Daca nu taci, atunci ajuta. Cauta documentatia necesara si demonstreaza ca greseste. Dansul are altele de facut, Liturghii de facut, spovedit, impartasit, lupte de dus cu ecumenistii etc…

          Apreciază

        • Eu doar fac pe desteptul, dvs sunteti, asa ca puneti-va pe cautat. Caci sa-l scuzati pe parinte negand lucruri evidente, inainte de a sti despre ce este vorba, grabnic sunteti. Si persoana a II-a s-a inventat si pt dvs, stimabile Daniel.

          Apreciază

        • Nu mai folositi limbaj de cocalar si logica de securist, va rog, pentru ca puteti.
          Am uitat, printre pasiunile unor preoti nepomenitori de afla, mai nou, si muzica clasica.

          Apreciază

  3. Ban – Dacă nu știi Sfintele Canoane și nici nu vrei să le cauți, atunci, în ce bază îl acuzi pe părintele Claudiu? Se pare că unii au făcut un scop din a acuza și de a găsi numai greșeli la alții crezând că așa se scot pe ei. Tot așa zicea și fariseul din Sfânta Evanghelie,, Doamne Îți mulțumesc că nu sunt ca acest vameș…. „. Oare se poate să fie Împărăția Cerurilor într-o astfel de inimă tot timpul acuzatoare?

    Apreciază

  4. Pt. Ban & cei care au o gandire similara cu a lui.
    1.In domeniul juridic, orice acuzatie trebuie demonstrata cu probe. Daca nu ai probe, inseamna ca ai facut declaratii mincinoase. Nu parintele Claudiu trebuie sa demonstreze ceva, ci voi sa demonstrati ceea ce sustineti.
    2. Ceea ce faceti nu este in duhul Evangheliei si a Sf. Parinti. Daca vrei sa faci crva crestineste, aplica ceea ce scrie la Mt.18, 15-17.
    3. Acrivia fara dragoste pentru aproapele (pentru mantuirea lui si a celor din jurul lui) este zelotism si duce la schisma. Opusa ei, iconomia din dragoste pentru aproapele, daca nu e insotita si de pastrarea si marturisirea Adevarului este ecumenism este si duce la erezie.
    Parintele Claudiu actioneaza corect cu iconomie, dar pana la un anumit punct. Parintele spune raului rau si binelui bine, dar in anumite chestiuni, scaderi sau neputinte ale anumitor persoane, aplica iconomia cu masura.
    In opinia mea, ( sa ma corectati daca gresesc) iconomia se aplica temporar, uninominal sau unui grup de persoane pentru neputinte omenesti si/sau situatii extraordinare.
    Dau un caz ipotetic. In caz ca in zona in care stai pe o raza de 200 km nu ai nici un preot care sa fi oprit pomenirea, in opinia mea poti merge la un preot antiecumenit convins care a si predicat contra sinodului din creta si nu este de acord cu el, dar care poate nu a oprit pomenirea fiindca sotia lui l-a amenintat ca il paraseste si ii ia copii daca ramane fara parohie. Adica consider ca la un asemenea preot se poate merge deoarece slabiciunea preotului nu o consider ca ar fi un obstacol pt cei care s-au ingradit de erezie. Cel putin, pt mine unul, nu este.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu