Pseudo-episcopul Iustin Sigheteanul apostrofat de credincioși pentru că intenționează să caterisească doi preoți ce au întrerupt pomenirea (Emanuel Oros și Daniel Popa)

 

Duminică, 1.octombrie.2017, la Lunca Potăului, jud. Satu Mare, unde PS Iustin Sigheteanul a oficiat Sf. Liturghie a fost huiduit de oameni. Aceștia au fost nemulțumiți pentru că: – Preasfințitul are intenția de a-i caterisi pe preoții Emanuel Oros, parohia Mesteacăn și Daniel Popa, parohia Aliceni, acuzându-i de ”neascultare și nesupunere față de Biserică”. Preoții în cauză, au întrerupt pomenirea episcopului Iustin Sigheteanul, în urmă cu un an, pentru ca acesta a semnat la București, în cadrul Sinodului BOR, în luna octombrie, documentele impuse la Sinodul tâlhăresc din Creta, iunie 2016.

43 de gânduri despre „Pseudo-episcopul Iustin Sigheteanul apostrofat de credincioși pentru că intenționează să caterisească doi preoți ce au întrerupt pomenirea (Emanuel Oros și Daniel Popa)

  1. Pingback: Episcopul Iustin Sigheteanul apostrofat de credincioși pentru că intenționează să caterisească doi preoți ce au întrerupt pomenirea ierarhilor semnatari ai pseudo-sinodului din Creta, din iunie anul trecut (Emanuel Oros și Daniel Popa) — Daniel

  2. Nu este de mirare…, Biserica Romana are un singur conducator..,care se adapteaza vremurilor….,cu surle si tobe mergem spre Globalism…Ce o sa spuneti dupa 21 Oct.cand Patriarhul Moscovei se va intalni cu Ph.Bartolomew la Bucuresti , si Papa ii va urma ? O sa creati o Biserica a catacombelor,ca pe vremea lui Domitian ,indurand toate persecutiile posibile? Luc.

    Apreciază

      • Este o biserica a razvratitilor. Asta se contureaza, nu a catacombelor.Va credeti mai mari ca Sfantul Petru. Unde ati fost pana scum ca sa aparati ortodoxia???. Va dati mari invatati si ?nimic. Aceleasi discutii interminabile si fara rezultat. Vad ca tot postati, de rugaciune mai aveti timp? Sa va educati copiii mai aveti timp? Sunteti niste razvratiti.

        Apreciază

  3. ,,Oricine se abate şi nu rămâne în învăţătura lui Hristos nu are pe Dumnezeu”. Deşi Apostol al dragostei, el ne-a învăţat să nu-i primim în casă pe cei care vin cu o învăţătură străină de învăţătura lui Hristos, şi nici să le dăm bineţe. ,,Căci cel ce-i zice: Bun venit! se face părtaş la faptele lui cele rele” (II Ioan 1,9-11).
    Vazand ,,Urâciunea pustiirii în locul cel sfânt” ,iar pe minciuno-episcop,inconjurat de slugile ereticilor cu reverenda si sutana,aparati de politia locala,iar poporul ortodox revoltat de decizia de caterisire a celor doi preoti, Oros Emanuel si Popa Daniel,in curtea bisericii,m-am simtit inca o data tradata si umilita.
    Constat ca orbirea duhovniceasca este din ce in ce mai grava,atat la eretici si slugile lor obediente,dar incepe sa cuprinda si pe cei care,desi s-au ingradit de erezia ecumenista, se pare ,ca au obosit si nu pot continua lupta.
    „Drept aceea voi ce aţi auzit dintru început, întru voi să rămână. Şi de va rămâne întru voi ceea ce aţi auzit dintru început, şi voi în Fiul şi în Tatăl veţi rămâne.” (1 Ioan 2,24).
    ,,Ţine ce ai ” (Apocalipsa, 3.11). Aceasta este o afirmaţie de mare însemnătate pentru Ortodoxia creştină… ,,Pentru conştiinţa ortodoxă însă, acest concept este plin de forţă dinamică – păstrarea înseamnă o străduinţă de neînfrânt de a fi tot timpul, până la sfârşit, credincios Adevărului, să fii înarmat cu acest adevăr şi să fii gata să ţii piept tuturor potrivniciilor şi dificultăţilor adesea noi şi nedezvăluite care se ivesc zilnic în faţa noastră” [46].(Cuvintele Întâi Stătătorului de vrednică pomenire al Bisericii Ruse din Afara Graniţelor, Mitropolitul Filaret (Voznesensky, +1985) pe care le-a lăsat ca testament. Citat din „Russkiy Pastyr”, nr.7, San Francisco, 1990, pag. 4.)
    Biserica lui Hristos este ,,stâlp şi întărire a adevărului ” (Timotei 1, 3.15). Potrivit Sfântului Teofan Zăvorâtul ,,este Biserica Dumnezeului celui viu, Care este Dumnezeul adevărului, sau Adevărul însuşi. Totul în ea este adevăr. Nu căutaţi adevărul altundeva” [47].
    https://ortodoxianecenzurata.wordpress.com/2011/01/26/ecumenismul-%E2%80%93-o-cale-catre-pierzare-de-ludmila-perepiolkina-3-partasia-la-faptele-intunericului/
    Marea apostazie este în plină desfăşurare şi nu este ceva ce se va petrece în viitor, după cum se amăgesc mulţi ,,apărători ai Ortodoxiei”, care nu mai pot vedea nici ce e în faţa ochilor de vreme ce şi-au pierdut complet darul discernerii duhurilor.
    „Când noi ţinem învăţătura Evangheliei, oricât de neputincioşi am fi, Dumnezeu devine împreună luptător cu noi şi ne dă putere. Atunci când tăiem din credinţă, când tăiem din viaţa în Hristos, când nu suntem hotărâţi ca însăşi viaţa noastră să o dăm lui Hristos sau pentru Hristos în sens martiric, aşa cum au făcut Sfinţii Apostoli şi Sfinţii Părinţi, atunci harul lui Dumnezeu ne părăseşte…..când suntem nemişcaţi în credinţa noastră, atunci îl avem pe Dumnezeu împreună lucrător cu noi. Şi când Dumnezeu este cu noi, nimeni nu poate fi împotriva noastră.”
    Dar ce se vede este că această perioadă este cea mai grea dintre toate perioadele. Nu ştiu dacă poate fi ceva mai grav decât ceea ce trăim acum. Adică cei care ar trebui să păzească turma lui Hristos şi să îi gonească pe duşmanii credinţei, tocmai aceştia fie sunt indiferenţi, fie îi ajută pe duşmanii credinţei! De aceea şi poporul simplu spune: „Noi ce să facem?”. Ceea ce au propovăduit apostolii şi modul în care ei înşişi s-au comportat în vremurile lor grele erau răbdarea, rugăciunea, pocăinţa şi, mai ales, conştientizarea că nu aparţineau acestei lumi, ci împărăţiei lui Dumnezeu.”http://www.cuvantul-ortodox.ro/interviu-cu-pr-prof-theodoros-zisis-in-lumea-credintei-despre-iubirea-falsa-a-ecumenismului-si-consecintele-minimalismului-dogmatic-fara-adevar-iubirea-este-minci%C2%ADnoasa-aceasta-perioad/

    Apreciază

    • Toți cei din sinaxa de la Botoșani au recunoscut doua lucruri: ca nu sunt părtași la erezie prin întreruperea comuniunii cu episcopii eretici si mai apoi recunoașterea lor ca Biserica, prin documentul semnat si trimis la patriarhie ca membrii sinaxei nu ar ieși di BOR.
      Aceasta este contradictoriu si lepadare mai rea ca cea dintâi. Cum poți spune ca întâi te îngrădești prin aplicarea canonului 13 si mărturisire ca erezia nu este in Biserica si Biserica nu este inde se afla erezia iar mai apoi i-ați recunoscut ca Biserica.

      Este ca si cum cineva ar spune,

      „Rămânem in Biserica, iar voi sunteți in afara ei, dar nu ieșim din afara voastră.”

      Aceasta este mai rău, rătăcirea rătăcirilor.

      –Nu primează recunoașterea ci mărturisirea de credinta pt ca tocmai acesta este sucul ecumenismului blestemat de o mie de ori, întâi recunoașterea si apoi mărturisirea de credinta. –Asta este hula.–

      Dacă nu mărturisiți clar veți ajunge la o ecliesiologie mai rău ca cea protestanta, deci veți vesti o alta evanghelie.

      Este de ajuns întreruperea comuniunii si nu a face sinaxe care merg spre schisma pt ca dacă credeți in sobornicitatea Bisericii, sigur știți ca ingradindu-va de erezie prin mărturisire sunteți părtași credinței Bisrricii Sobornicesti, iar acolo Rămâneți si așteptați, pt ca sunteți toți uniți in Hristos cei ce mărturisiți la fel fără a fi nevoia de a face sinaxe, care duc la lepadari mai mari si structuri paralele.

      Dar câți din părinții „nepomenitori” din România se gândesc si mărturisesc ca ei au intrerupt nu numai pomenirea ci si comuniunea??
      Câți??

      Este una si același lucru dar eu cred ca nu toți gândesc la fel in inima
      Lor de aceea nu este unitate de credinta in adevăr între sinaxisti nepomenitori!

      Corect si ortodox este a întrerupe comuniunea cu cei care cred altfel, pt ca erezia este legată de dreapta mărturisire, deci de natura ereziei.

      Dacă cineva nu întrerupe comuniunea nu poate ieși pe deplin din erezie, adică sa păstreze mărturisirea de credinta. Nu este ca in trecut unde spre exemplu cu filioque, era ținuta comuniunea pt 200 de ani, dar nici un ortodox in răsărit nu marturisea filioque. Păstrau comuniunea așteptând ca sa se întoarcă ceilalți pt ca comuniunea nu le afecta mărturisirea de credinta, pe când acum o afectează, pt natura ereziei.

      Încerc sa va dau un exemplu si spre sa fie apropiat.

      Dacă am un set de chei ținute pe un inel de metal, care deschid același lacăt. Imaginați-va unul mare ca la pușcăriile comuniste.

      Sa spunem ca un lacăt de la o USA este defect, adică blochează tot setul de chei intr-o încuietoare stricata, sunt eu nevoit sa scot una câte una din chei pentru a le pune pe un inel nou pt a putea deschide si face funcționale toate celelalte lacăte.
      Bun.

      Am schimbat eu cheile sau celelalte lacăte, sau a trebuit sa schimb cheile.

      Aici este punctul.

      Episcopii mincinoși nu deschid USA lui Hristos ci cea a Satanei prin legătura cu chei inițială care sunt mădularele Bisericii, creștinii, care puse impreuna fac tot unul, un inel care este Biserica.
      Forma cheii este mărturisirea de credinta (forma, adică dinții cheii).

      Inelul Harul Duhului Sfânt prin care toți sunt legati in Hristos. Hristos este Deschizătorul lactatelor pt ca oamenii sa iasă din temnița morții, prin Sf Botez.

      Dacă episcopii vor ei sa fie in locul Domnului înnebunite, si vor ei sa deschidă USA păgânilor ca sa iasă si ei la lumina, fără voia lui Hristos pt ca încuietoarea este diferită, nu vor ajunge sa folosească tot inelul cu chei folisind una câte una pt a forța încuietoare ce nu se deschide pt ca mărturisirea de credinta nu se potrivește cu lacătul unde sunt închiși cei din afara Bisericii de diavol.??

      Atunci episcopii se cred Hristos si ori strica cheile una câte una si poate ca si reușesc sa deschidă aceasta USA a diavolului prin care sa amestece caprele cu oile, adevarul cu minciuna?

      Ori noi ca niște chei in mâinile lui Hristos îl rugam sa ne scoată din mâinile acestor stucaturi de lege, si sa putem rămâne in aceeași mărturisire altfel rămânem blocați cu tot șiragul in mâinile episcopilor si nevrugineste credinta.

      Deci ieșind din acel șirag si chiar rămânând împrăștiați oare nu suntem tot aceleași mădularele, oare nu avem aceeași credinta.

      Iată cum inelul Sfântului Duh este in mâinile episcopilor ticăloși si ei se cred Hristos!!

      Deci este necesar ca toți sa ieșim din cercul acesta a minciunii in care mulți sunt prinși si nu pot ieși pt ca este un cerc al păcatului din care nu ieși decât prin spovedanie si mărturisire la cei care sunt in afara lui.

      Dar mai sunt si cei care fac legături mici de chei si lecpun tot in mâna episcopilor si nu se lasă in mâinile lui Hristos, care ar putea sa ii adune pe cei risipiți intr-un Inel al Harului si mai de preț. Biserica marturisitoare.

      Va rog sa ma iertati pt exemplu dar atâta am putut pt a va face înțeles simplu cum la creta din mâinile lui Hristos ați trecut in mâinile episcopilor.

      Deci va zic vouă, cărui Dumnezeu va închinați si slujiți?

      Celui care ii slujesc episcopii demonici, adică diavolului, sau lui Hristos?

      Iar dacă ii slujiți lui Hristos de ce slujiți si diavolului impreuna cu slugile sale, care s-au dat in mâinile lui de bunăvoie?

      Unde este lupta pt a avea inimile curate si pacea Harului?

      Ieșiți din înșelare si slujiți lui Dumnezeu, Tatălui si Fiului si Sfântului Duh! Amin

      Apreciază

      • Alexandru, doar o mica remarca vizavii de B.O.R și ,,ierarhia” apostată
        În B.O.R este har, insa in ceea ce privește ,,ierarhia” apostată deja nu mai are nimic în comun cu B.O.R decât din punct de vedere al vestimentației deoarece sa autoexclus semnând și aprobând sinodal trădarea ortodoxiei

        Apreciază

        • Atunci esti de acord ca nu poate fi comuniune intre ierarhie si cei care Raman in comuniune cu ea, pt ca se depart de Dumnezeu. Sunt un acelasi duh de inselare.

          Apreciază

        • Uite ca Mihai a inteles, dar tu te incapatanezi in teologia ta alambicata si sustii ca trebuie rupta comuniunea cu toata lumea care e mai mult sau mai putin in legatura cu ierarhii eretici.

          Apreciază

      • Cu diferența că Domnul știa ce e în inima lui Iuda:
        „24. Fiul Omului merge precum este scris despre El. Vai, însă, acelui om prin care Fiul Omului se vinde! Bine era de omul acela dacă nu se năştea.
        25. Şi Iuda, cel ce L-a vândut, răspunzând a zis: Nu cumva sunt eu, Învăţătorule? Răspuns-a lui: Tu ai zis.”(Matei 26, 24-25).

        Voi susțineți, pare-mi-se, că ÎPS Justinian Chira nu își alegea bine apropiații.

        Apreciază

        • Frate Ioan, oricine se poate lepăda. Aceasta este smerenia care ni se cere a lua seama, toti cădem, dar sa stăruința in păcat este drăceasca. Câți din acești episcopi care L-au trădat pe Hristos au văzut mai apoi greșeală si au spus punând reverendă pe altar, Doamne nu pot duce aceasta lupta, iartă-ma, ridica-ma. Rămân măcar monah. Nu ei sunt acum mireni simpli si vor rămâne dacă nu lupta pt a se întoarce. isr prin ceea ce spui arată ca nu vezi. Ceea veste in inima omului aceasta scoate afara, din visteria sa, a inimii. Ei au scos erezii si trădare. Dacă ai vedea duhurile care stau in cârca acestora ai dori dori sa nu te fi născut.

          Apreciază

  4. Nici eu nu îl simpatizez pe Justin Sigheteanul, dar d aici și până a îl acuza de erezie e cale lungă.
    În orice caz, când mergem la Sf. Liturghie, ne rugăm la Dumnezeu, nu la episcopul locului.
    ȘI CÂTĂ VREME AGHIASMA FĂCUTĂ ÎN B.O.R. NU SE STRICĂ, ATUNCI ESTE HAR ÎN B.O.R.

    Apreciază

    • Aghiasma de acum di an din Grecia s-a prefacut in mir, de ce oare insa la inceputul anului multi nu au reusit sa citeasca moliftele Sf Vasile pt sfintirea apei. Pt ca nu poti sa dai mana cu diavolul si apoi sa il hulesti si alunni farà harul lui Hristos!

      Apreciază

    • Ioan C.
      Vad ca nu intelegi.
      Orice om care afirma o erezie si crede in ea, este eretic!
      Sunt doua feluri de eretici: condamnati sinodal de Biserica si necondamnati.
      Cei necondamnati sunt in interiorul Bisericii (in sensul ca sunt printre ortodocsi), desi sunt cazuti personal din Ea (din Biserica) si din iconomia lui Dumnezeu si pentru ca nu au fost condamnati sinodal si caterisiti, harul inca lucreaza prin ei.

      Iustin Sigheteanul si toti ierarii din BOR (din nefericire) sunte eretici! De ce? In principal ca majoritatea accepta tainele ereticilor, iar canonul 46 apostolic (si numai) ii condamna:

      CANONUL 46 apostolic (TAINELE ERETICILOR NU SUNT TAINE)

      Poruncim să se caterisească episcopul sau presbiterul care a primit (ca valid) botezul ori jertfa (euharistia) ereticilor. Căci ce fel de împărtăşire (înţelegere) are Hristos cu Vcliar? Sau ce parte are credinciosul cu ne­credinciosul? (II Cor. 6,15).

      (47, 68 ap.; 19 sin. I ec; 7 sin. 11 ec; 95 Trui.; 7, 8 Laod.; 1, 47 Vasile cel Mare)

      Majoritatea au recunoscut tainele ereticilor inca inainte de pseudo-sinodul din Creta, dar dupa aceea, dupa sinodul BOR din octombrie 2016, toti au cazut in erezie recunoscand ereziile semnate acolo.
      Deci se impune intreruperea pomenirii lor la slujbe si ruperea comuniunii cu ei. Tot conform canoanelor ortodoxe.

      Apreciază

  5. 1. Cu toate imperfecțiunile ei momentane, totuși BOR este Biserica oficială a neamului românesc.
    2. Cine se dezice de BOR, acela se decide și de ORTODOXIE.
    3. Și schismasticii s-au rupt de BOR, dar Muntele Athos nu îi recunoaște (știu din surse sigure), deși la Athos se ține tot calendarul vechi. Pentru că cine se rupe de BOR, se rupe de ORTODOXIE: „Fără să părăsim Biserica noastră, precum le este obiceiul unora” (Evrei 10, 25).

    Apreciază

    • Ioan C.
      Tu esti cam tare de cap.
      Biserica Ortodoxă Română NU are imperfecțiuni! BOR e parte a Bisericii, care e fara greseala!
      Oamenii gresesc!
      Daca in interiorul BOR au aparut niste indivizi care afirma, gandesc si semneaza erezii (si prin asta ei cad din Biserica! Si trebuie sa ne delimitam de ei. Mai ales daca sunt si ierarhi care pretind ca administreaza treburile Bisericii Luptatoare (aceasta de pe pamant).

      Nu ne dezicem de BOR.
      Nu suntem schismatici, pentru ca nu iesim din ea. Ereticii pe care tu ii aperi au iesit din ea.

      Apreciază

  6. Ioan C.
    Iar, la sfarsitul vremurilor, care sunt tot mai aproape, se pare ca putini ierarhi vor pastra dreapta credinta. Ei vor fi imprastiati in toata lumea, iar credinciosii alaturi de preoti vor avea mici comunitati disparate care vor pomeni „pe toti ierarhii ortodocsi, care drept invata cuvantul adevarului”. probabil nu vor stii unii de altii dar vor fi o Biserica in comuniune in Duh.

    Apreciază

    • Acum citeam pe publicația vasala ilumina, ce bucurie nevoie mare că sau alocat niște sume de banii de la u.e pt restaurarea unor mănăstiri din județele Prahova și Suceava
      Uimitor dar nu surprinzător este faptul că nu vine nimeni să zică și care sunt pretențiile u.e, adică ce vor în schimb că în niciun caz ei au alocat banii respectivi că nu mai pot de dragul Ortodoxiei, un exemplu este presiunile făcute pe guvernul tipras pt schimbarea statutului SF Munte, că și acolo sau alocat fonduri pt diverse, numai că și acolo nu le-au explicat nimeni consecințele împrumuturilor de la u.e

      Apreciază

  7. Acum câțiva ani eram cam singurul care scria despre simonie (păcat împotriva Sf. Duh), dar nu prea a fost nimeni de partea mea, ba mai eram acuzat că atac Biserica sau că îs influențat de neoprotestanți.

    Păi cine credeți că are aplecări spre ecumenism dintre clerici, au nu cumva chiar aceia care și-au cumpărat postul?
    Iar acuma vor să recupereze investiția primind bani pe filiera ecumenistă, nu doar de la credincioși sau de la autoritățile locale, care dau bani popilor pt. sprijin în alegeri.

    Apreciază

    • Cu siguranta simonia este inca unul din motivele pentru care unii preoti nu se ridica impotriva ierarhilor lor eretic. Caci compromisi fiind inca de la inceputul preotiei, cand au dat bani episcopului pt hirotonire sau parohie le e imposibil sa se puna contra sefilor lor. Asta in eventualitatea cand ar avea cuget ortodox…

      Apreciază

  8. Poti aproba comentariul de dimineața. Era pt ioan C. Iar ca răspuns pt cum vezi tu ereticil printre credincioși sau credincioșii lângă eretic, după câteva mustrări știi care este calea. De aceea pana când nu veți vedea adevarata fata a lor si veți înțelege ca nu doresc sa se întoarcă ci mai tare se impun printr-o autoritate pe care nu o au, si asta fiind erezie si mândrie, nu veți înțelege ca separarea este obligată, pt ca ei sunt osândiți de însăși faptele lor. Si nu noi ne rupem de ei cum spun mulți, ci ii tăiem de la noi, pentru ca ei sa nu aducă mai multă vătămare mădularele Bisericii. Îngrădirea de erezie prin mărturisirea credinței se face prin ruperea comuniunii pt ca așa nimic nu se va rezolva in afara de certuri si constrângeri. Acei credincioși bine au făcut dar încă au partasie erezia. Locul lor este la slujbele săvârșite de ortodocși, ca sa nu aducă duhuri acasă de la Sigeteanul. Nu îl vor întoarce. Poate dacă inse vor goli bisericile își va pune o întrebare însă sunt putini cei care știu.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s