Sinaxa Clericilor și Monahilor din Grecia – 19 Decembrie 2017

sinaha din Volos - clerici teologi monahi

„A doua extremă (să-i spunem de-a drepta) este a celor care au întrerupt pomenirea și susțin că Biserica rezidă numai în cei care au întrerupt pomenirea, iar cei care nu au întrerupt pomenirea, chiar dacă sunt în mărturisire ortodocși, ei sunt de fapt eretici, pe baza teoriei vaselor comunicante (deși ereziarhii nu au fost condamnați de un Sinod). Această teorie este de fapt o filosofie de tip protestant, care dinamitează în fapt sistemul sinodal al Bisericii, iar cei care hotarăsc acum cine face și cine nu face parte din Biserica fiind o mană de oameni care refuză comuniunea cu Bisericile Locale (episcopii și sinoadele) ce mărturisesc ortodox, provocând schismă în Biserică”.

Sinaxa Clericilor și Monahilor din Grecia – 19 Decembrie 2017

Am participat cu multă bucurie și entuziasm la Sinaxa Clericilor și a Monahilor din Grecia în data de 19 Decembrie 2017.

Sinaxa a avut loc în Tesalonic, în Sala Institutului de Studii Patristice.

Cu aceasta ocazie, președintele Institutului de Studii Patristice, părintele Theodoros Zisis, care este și președinte al comitetului organizator al Sinaxei Clericilor și Monahilor din Grecia, a prezentat un istoric al Sinaxei din ultimul an.

Părintele Grigorie Hatzinikolau, Starețul Mănăstirii Sfânta Treime (Ano Gatzeea) va găzdui în continuare Sinaxa la Volos.

La Sinaxă participă clerici și monahi pomenitori și nepomenitori.

A fost prezentat Calendarul tipărit pentru anul 2018, Calendar ce conține sărbătorile Sfinților ce au oprit pomenirea de-a lungul istoriei de 2000 de ani de creștinism ortodox sau au subliniat importanța mărturisirii și a opririi pomenirii episcopilor ce învățau erezii. Redăm câteva nume: Sfântul Grigorie Teologul, Cuviosul Macarie, Cuviosul Nikita Mărturisitorul, Sfântul Gherman al Constantinopolului, Sfântul Serghie Mărturisitorul, Sfântul Nichifor al Constantinopolului, Sfântul Iustin Popovici, Sfântul Paisie Aghioritul, Sfântul Nicodim Aghioritul, Sfântul Maxim Mărturisitorul, Sfântul Ghenadie Scholarios, Sfântul Theodor Studitul, Sfântul Grigorie Palama, Sfântul Ștefan cel Nou, Sfântul Ioan Damaschin și alții.

A fost prezentată Broșura „Oprirea pomenirii nu este schismă”, scrisă de părintele Theodoros Zisis.

Părintele Theodoros Zisis a fost felicitat de Mitropolitul Serafim al Pireului pentru curajul mărturisirii și al dragostei pentru ortodoxie și pentru oprirea pomenirii Arhiepiscopului Antim al Salonicului care a semnat erezia din Creta, predică erezia în Arhiepiscopia Salonicului și i-a interzis prin document oficial Părintelui Theodoros Zisis să mai predice împotriva ecumenismului sau a pseudo-sinodului din Creta, pentru care motiv Părintele Theodoros Zisis a recurs la ultima măsură canonică și anume aplicarea Canonului 15 de la I-II Constantinopol (întreruperea pomenirii numelui arhiepiscopului Antim la toate sfintele slujbe).

Părintele Theodoros Zisis a fost izgonit din Biserica Sfântul Antonie unde slujea, și acum slujește împreună cu părintele Nikolaos Manolis și părintele Fotios Vezinias într-o sală amenajată în orașul Tesanonic special pentru Sfânta Liturghie. La această Sfântă Liturghie participă sute de oameni, spațiul fiind neîncăpător.

Am să redau câteva din punctele dezbătute în broșură:

  1. Ne îngrădim de erezie, nu de Biserică.

Este foarte important discernământul spiritual al Părinților care să călăuzească viața noastră.

Sinaxa Clericilor și Monahilor respinge cu fermitate două extreme în care unii frați antiecumenisti au căzut:

Prima extremă (să-i spunem de-a stânga) este a celor care spun că cine întrerupe pomenirea episcopului său este schismatic, pentru că episcopul ar fi „izvorul preoției” (iar nu Hristos – Marele Arhiereu) și, în felul acesta, oricine s-ar îngrădi pe sine de episcopul și preotul ce ar predica o erezie ar fi schismatic. Din păcate această mentalitate este de influență latină, papală, învățătură scolastică bazată pe teoria episcopocentristă, anume că episcopul, indiferent de învățătura lui, este infailibil, adică episcopatul lui lucrează  ex opere operato – un fel de papă local.

A doua extremă (să-i spunem de-a drepta) este a celor care au întrerupt pomenirea și susțin că Biserica rezidă numai în cei care au întrerupt pomenirea, iar cei care nu au întrerupt pomenirea, chiar dacă sunt în mărturisire ortodocși, ei sunt de fapt eretici, pe baza teoriei vaselor comunicante (deși ereziarhii nu au fost condamnați de un Sinod). Această teorie este de fapt o filosofie de tip protestant, care dinamitează în fapt sistemul sinodal al Bisericii, iar cei care hotarăsc acum cine face și cine nu face parte din Biserica fiind o mană de oameni care refuză comuniunea cu Bisericile Locale (episcopii și sinoadele) ce mărturisesc ortodox, provocând schismă în Biserică.  Aceștia se caracterizează prin lipsa discernământului duhovnicesc, a dragostei și a bunei rânduieli și a lipsei ascultării de  conglăsuirea părinților. E foarte interesant că ei se contrazic flagrat în afirmații – la început au avut o poziție echilibrată, apoi schimbâdu-se radical – dovedind astfel o lipsa de stabilitate duhovnicească.

Ambele extreme au ca numitor comun respingerea credincioșilor de la Sfântul Potir, și lipsa de conslujire cu preoții mărturisitori pomenitori  sau cu cei nepomenitori, în cazul celor pomenitori.

  1. Sfintele Taine sunt valide și fără pomenirea episcopilor (se referă la episcopii dovediți a fi eretici – un episcop care cugetă eretic, dar nu propovaduiește public erezia, nu i se poate opri pomenirea, sau pe baza de bănuială, etc).

Bineînțeles că nu oricărui episcop i se întrerupe pomenriea, ci numai a celui care învață erezia ecumenistă, a semnat în Creta, nu se dezice de pseudo sinod, etc.

Oprirea pomenirii să nu se facă fără sfătuire și discernământ duhovnicesc, fără povățuitor și fără multă răbdare și așteptare. Oprirea pomenirii nu este un act de bravură, ci este un act de credință adâncă și maturitate duhovnicească ce trebuie să cântărească bine acest gest ultim folosit ca armă împotriva ereziei.

  1. Sfânta Liturghie nu se ține în numele episcopului.
  2. Ecumenismul este erezie întru cunoștință. El a fost subliniat ca erezie de Sfinții Părinți contemporani – Sfântul Paisie Aghioritul, Sfântul Serafim Sobolev, Sfântul Averchie de Jordanville, Sfântul Iustin Popovici, etc.

Linia pe care o păstrează Sinaxa Clericilor si a Monahilor este o linie a discernământului duhovnicesc, această Sinaxă nu are autoritatea și nici nu încearcă să traseze linia graniței Bisericii doar la nepomenitori, ci scopul ei este de a ține trează linia ortodoxă care are ca bază Mărturisirea Ortodoxă a Credinței și utilizarea tacticilor care se impun de la Biserică Locală la Biserică Locală, fiecare tactică fiind folosită în funcție de căderea Bisericii Locale sau din contră de stabilizarea Bisericilor Locale în Adevăr (avem exemplul multor Mitropoliți din Serbia care nu au semnat în Creta textul eretic vădit, a multor Mitropoliți din Grecia care au făcut la fel, a Bisericii Bulgare, a multor Mitropoliți din Biserica Rusă care recent a respins Creta, a Bisericii Georgiene și a Bisericii Antiohiene).

Sinaxa Clericilor și Monahilor este alcătuită din parinți și monahi pomenitori și nepomenitori, dar toți sunt în același cuget, anume Mărturisirea Dreptei Credințe.

(*sublinierile aparțin blogului)

A consemnat de la Sinaxa Clericilor și Monahilor

părintele Matei Vulcănescu

Protoprezbiter al Sfintei Mitropolii a Pireului.

Sursa: ortodoxiamarturisitoare

15 gânduri despre „Sinaxa Clericilor și Monahilor din Grecia – 19 Decembrie 2017

  1. THEODOROS MINCINOS SÌ ERETIC!

    sofismele diavolo lor le primesc toti cei care nj tin credinta cu acrivie. Acum au ajuns sa ia binecuvantari de la eretici ca serafim ereticul care se impartaseste fiind osandit su demonizat si sa spuna ca este o extrema sa credem ca ortodocsii sunt doar cei care nu sunt in comuniune cu ereticii si erezia. Aceasta este hula! Este ticalos theodoros si mincinos a ajuns. Dupa ce a slujit cu pr ciprian staicu au venit cu aceasta noua erezie. Ca Cine nu stie si este in comuniune cu erezia nu ar fi afectat? Oare au innebunit? ?
    Cum sa nu fii afectat cand erezia este duhul diavolului si tu intram in duhul diavolului nu ai fi afectat? Nebuni si mincinosi! Aceasta poate fi doar pt o scurt perioada de timp dupa propovaduirea ereziei insa cand esre apostazie theodoros a ajuns sa spuna o asa hula! Si pr ciprian la fel ca slujind impreuna au intrat in acelasi duh eretic!
    Acum as dori sa vad daxa pr ciprian ii va spune lui theodoros ca greseste, de ajuns ca Iso citeste blogul sau personal cu Cateva luni in urma. La fel la rm sarat l-am intrebat pe pr sava cu treaba cu nestiinta si theodoros si nu a raspuns.
    Vor cadea toti cei care nu rup orice comunijne cu ereticii si duhul ereziei.
    Cu omul eretic nu poti sa mananci sa bei sa lego nici prietenie nici dragoste nici Macar pace. Nici buna-ziua nu poti sa ii dai ca te faci partas faptelor lui cele rele si nu ii arati ca este in greseala. Pr sava a ajuns sa spuna ca esre de ajuns sa nu ai comuniune liturgica cu ereticul in rest nu ttebuie sa te desparti. Este impotriva invataturii sf parinti si Evangheliei.
    Acum vom vedea deci pe theodoros care mananca cozonac cu serafim ereticul poate trimis de la Bartolomeu made in italy ca papà are Fabrica de cozonaci la vatican.
    Vai de cei prin care vine sminteala.
    Este experiment pitesti si vine antihrist. Nimeni nu mai este in suferinta pt ceea ce se intampla si Hristos este rastignit. Nimeni nu mai vrea sa sufere pt adevar si marturisirea lui.
    Sunt scarbit de aceasta sminteala ticaloasa !
    Si vom vedea si mai nebunesti decat acestea.

    Apreciază

    • Alexandru,
      Mincinosule, oare tu nu ai nici o legatura cu ereticii? Ai ajuns sa invinovatesti pe toata lumea. Singurul ortodox din lume tu ai ramas?
      Nu pr Teodor Zisis a slujit cu pr Ciprian, ci invers. Pr Teodor mereu a zis asta.
      Zapacitule, de ce nu te izolezi in varful muntelui sa stai acolo, fara nici o legatura cu niciunul dintre oameni, sa-ti pastrezi „puritatea credintei„?

      Apreciază

      • Tu esti mincinos cu zizis care spune minciuni si hule. A ajuns prieten cu cei care il prigoneau. Deci poate fi prieten cel care preti de ca se impartaseste cu Hristos spre Sfintire, cu cel care vara sange nevinovat si se face fur de Sfintele Daruri si il rastigneste pe Hristos a doua oara. Oare Cine este spalat pe creier nu sunteti voi toti care acceptati aceasta prietenie cu cei care L-au rastignit pe Hristos. As vrea sa dati un singur Exemplu cand Sfintii au facut asa ceva. Sf Marcu eugenicul a lasat un testament cotiti-l poate veti intelege ceva. Ceea ce a spus pr theodoros este o minciuna mare cat casa pt ca ei folosesc exemplul serghisnismului numai ca voi nu intelegeti ca atunci dogma nu a fost schimbata ca acum. Sunteti eretici ca longhin so toti ceilalti care va credeti ortodocsi spunand ca cei care nu stiu nu sunt afectati. Nu nu sunt dupa mintea voastra indracita. Atunci de ce sa va mai despartiti. Auziti un cuvant a Sf Grigorie: Cine se roaga impreuna cu ep eretic se roaga diavolului deci faptul ca nu stie poate sa nu il afecteazè la inceput poate dar dupa aceea el se spovedestesti la un preot care este eretic si oare acesta nu ii transmite erezii nu? Fatarnici si mincinosi?
        O predica eretica singura te poate face eretic daca ai crezut-o nu mai vorbim.Sf Spovedanie. Este rugaciune un Comun nu intelegeti. Cat despre faptul cum ai slujit nu este important amandoi au marturisit aceeasi erezie. Si veti vedea urmarile. Cat despre varful muntelui bine spui, numai ca duhul ereziei in care va scaldati si a apostaziei a ajuns si aici.
        Este demonizare in Masa si duhul lui antihrist si va veti inchina papei daca nu va despartiti de eretici cu totul si nu va purtati cu ei ca si cu niste vamesi si pagani si lepadati. Nu eu sunt singurul ortodox, sunt altii care de mult au iesit din lume ca sa nu mai vada atata sminteala si minciuna.
        Pe omul mincinos so viclean il uraste Dumnezeu. Iar eu nu il mint pe zizis ci ii spun ca greseste de o mie de ori.
        A ajuns sa aiba dragoste Fatarnica si nu spre mantuire ca daca nu ca pr Manolis l-ar fi mustrat pe serafim ereticul. Aceeasi poveste ca la banceni.

        Apreciază

        • De nestiinta zice si Pidalionu de 1844 cand a aparut serghianismul?? De nestiinta zice si Sfantul Teodor Studitul si pe vremea lui erau serghianistii?? Nu vezi ca vorbesti tampenii si te dai singur anathema prin hulele ce le zici, sa iti intre bine in cap HRISTOS DUMNEZEU SI OM a zis ca : cei ce nu stiu nu is afectati

          Apreciază

  2. „Care pentru noi oamenii si pentru a noastra mantuire”(nu numai pentru ortodocsi deci).Catolicii,protestantii,musulmanii,budistii, hindusii etc sunt potentiali ortodocsi.Potentialul pentru omul duhovnicesc este actual,real sfintii vazand in toti oamenii pe Hristos.Asta e nebunia pentru Hristos si putini sunt capabili s-o inteleaga.Noi vedem ce e real,existent pe Domnul Iisus Hristos care e prezent peste tot prin Pogorârea Duhului Sfânt de la Cincizecime nu iluziile eterodocsilor.
    Vad pe Staretul Efrem Vatopedinul care e impotriva celor din Muntele Athos care nu-l pomenesc pe Patriarhul Bartolomeu.In Mănăstirea Vatoped stiu ca sunt parinti teologi de mare calibru care ar sanctiona imediat vreo erezie al Patriarhului Bartolomeu pe care il pomenesc la Sfânta Liturghie.Ar trebui sa dea de gandit nepomenitorilor antiecumenisti faptul ca Preasfinta Născătoare de Dumnezeu s-a arătat recent la Mănăstirea Vatoped (unde este pomenit Patriarhul Bartolomeu).
    https://doxologia.ro/viata-bisericii/minuni-vindecari-vedenii/o-aratare-recenta-preasfintei-nascatoare-de-dumnezeu-la
    Sa mai spun cuvintele Sfântul Cuvios Paisie Aghioritul numai 10% din cei din iad(si nu iadul ortodocsilor ) nu (se) vor a se mantui.

    Apreciază

Lasă un răspuns către danielvla Anulează răspunsul