Gura preotului îngrădit de erezie adevăr grăiește – fără să vrea

Ascultați următorul fragment dintr-o predică la Duminica Ortodoxiei (25 februarie). Mai precis între minutele 03:28 – 03:58.

Spune părintele Ciprian Ioan Staicu:

Și dacă ar fi să facem o comparație între noii convertiți, și-s foarte mulți în Occident și mai ales în America, noii convertiți la Ortodoxie și noi înșine, am putea să spunem: „fraților, voi sunteți ortodocșii și noi suntem ca niște păgâni„.

Dacă n-am avea din pruncie Taina Sfântului Botez, noi am fi mai răi decât împărații prigonitori din primele secole. Cei care nu ne cunoaștem credința, nu ne respectăm credința și n-o mărturisim altora.

Foarte de acord cu aceste cuvinte! Numai că ceea ce spune aici părintele Ciprian contravine celor afirmate de sfinția sa și de alți părinți cu care a fost în același gând la sinaxa de la Roman (din 25 ianuarie 2018) și nu numai.

Comentariu despre Sinaxa de la Roman

Acolo s-a spus că: Orice formă de comuniune bisericească cu erezia este erezie” și „Părtășia la erezie cu știință sau fără știință este tot erezie” și „Tainele săvârșite de ereticii ecumeniști nu sunt spre sfințirea și spre mântuirea celor ce le primesc, ci spre osânda lor, datorită credinței lor eretice”.

Erezia este ecumenismtul. Și, cum ar veni, toată lumea care este/a rămas în comuniune cu ecumeniștii este eretică și se osândește.

Noii convertiți la Ortodoxie la care face referire părintele Ciprian, în Occident sunt integrați în mitropoliile românești ce aparțin de BOR, bulgărești, grecești, rusești, eparhiilor aparținând Patriarhiei de Constantinopol etc. În America, noii convertiți s-au integrat fie în episcopiile și mitropoliile aparținând patriarhiilor vechi (inclusiv română) fie Bisericii Ortodoxe Americane care este în comuniune cu unele patriarhii (rusă, bulgară, cu Biserici ca cea poloneză, greacă, a Cehiei și Slovaciei). Adică acei convertiți sunt în Bisericile ce sunt în comuniune cu ecumeniștii sau cel mai adesea sunt conduse administrativ de ecumeniști. Deci conform gîndirii părintelui Ciprian Staicu, monahului Sava Lavriotul și a altor părinți români (care exagerează) ar trebui să fie eretici. Noii convertiți ar trebuie să fi eretici. Şi totusi îi numeşte ortodocşi.

N-am auzit până acum de convertiți la Ortodoxie (în Apus) în comunități care au întrerupt pomenirea ierarhilor ecumeniști. De fapt, cu o singură excepție, nu am auzit de preoți care să fi întrerupt pomenirea în Occident. În America nici atât.

Excepția este preotul Ioan Sârbu: Minunat este Dumnezeu întru mărturisitorii Săi! Preotul Ioan Sârbu a întrerupt pomenirea episcopului Siluan al Italiei (parohia Oderzo, provincia Treviso) 

Nu cred că la eventualii convertiți din această comunitate s-a gândit pr. Ciprian (dacă mai este cumva acel preot în  mijlocul credincioșilor săi și nu a fost alungat). Și nu cred că s-a gândit să-i împartă în două categorii pe acești noi veniți  la drepta credință (pomenitori şi nepomenitori). Și iarăși, nu cred că s-a gândit că aceștia ar constitui o excepție de la nedreapta condamnare asupra celor ce nu s-au îngrădit de erezie, ca fiind eretici. Doar exprimarea este foarte clară la sinaxa de la Roman: Orice formă de comuniune bisericească cu erezia este erezie” și „Părtășia la erezie cu știință sau fără știință este tot erezie”.

Pur și simplu a spus adevărul, fără să vrea! Acela ca NU toți cei care sunt în comuniune, mai apropiată sau mai departată cu ereticii ecumeniști convinși  sunt eretici! 

De ce nu renunță părinții, care evident au exagerat, la intransigența lor și nu se unesc cu ceilalți, frați în aceeași luptă, pentru a reface unitatea mișcării antiecumeniste – a celor ce s-au îngrădit de ecumenism? De ce nu refac unitatea care a fost la Botoșani?…

 

Un gând despre „Gura preotului îngrădit de erezie adevăr grăiește – fără să vrea

  1. Eu cred ca Par. Sava si Par. Ciprian împreuna cu ceilalți părinți,vor sa transmită un mesaj:starea de părtaș la erezie nu este o stare nevinovata ,ci este o stare care te face vinovat împreuna cu ereticul cu care ești în legătură(în comuniune).Părintele Sava nu se erijează în Sinod,nu condamna dansul,dar încearcă sa traga un semnal de alarma,sa trezească conștiințele vizavi de pericolul în care se afla,persistând în legătura,în comuniunea cu erezia .Credeți ca ar fi mai înțelept sa adoarmă conștiințele ?Nu este mai înțelept sa le trezească,cu un mesaj mai dur?Cred ca altfel exista riscul ca cei care nu s-au îngrădit de erezie sa nu o facă nici în continuare considerând ca se poate și așa caci exista o stare -părtășia la erezie-care le-ar permite oarecum aceasta atitudine.Însa,nu este mai bine ca ei sa conștientizeze ca la o judecata,ei vor fi judecăți în aceeași categorie cu cei cu care au fost părtași,cu cei cu care au rămas în comuniune?Unii ca eretici si alții ca părtași la erezie sau…ca sa ne folosim de un exemplu mai comun:unii spărgători,iar alții părtași la spargere.Păi, vă dați seama,că în cazul de fata,erezia,are ca efect…,sau, duce la acelasi rezultat -despărțirea de Dumnezeu,fie ca ești eretic,fie că participi la erezie,adică ești părtaș la erezie.De aceea cred ca oamenii trebuie sa primească un mesaj clar,care să-i trezească din adormire,sä-i ajute sa înțeleagă gravitatea situației,să-i determine să ia o atitudine,să înțeleagă că-i o problemă de viață și de moarte,o problemă soteriologica.Nu va mai certați fraților,acceptati-vä așa cum sunteți.Nu va mai acuzați unii pe alții.Daca celalalt nu e capabil de pace,pai,să-i rabd eu neputință,să-l accept așa cum e.Nu ne suntem inamici unii altora.Cel mai înțelept sa cedeze el primul și chiar sa renunțe la un anumit lucru,expresie,pt. neputința celuilalt sau pt. pace.Nu va mai vânați unii pe alții.Eu personal,țin și la unii și la alții…,și la Păr.Claudiu B. și la Par. Ciprian S. si la Par. Grigorie S. si la Par. Spiridon si la fratele Mihai S. C. si la toți ceilalți angajați în aceasta lupta.Încerc sa iau de la fiecare ce e bun.Nu mai faceți grupări,partide…,opriti-va,va rugam.Nu mai răspundeți cu rău la rău sau…cu dreptatea mea împotriva dreptății lui.Daca un lucru smintește pe cineva,de ce nu se renunța la acel lucru sau sa se lămurească fata către fata.Nu vi tu,vin eu la tine,vorbim,ne lămurim ne sfătuim…,nu ne mai certam de la distanta…,pe net.Adică,concret:poate ca expresia -părtășie la erezie-nu e potrivita cu ceea ce vrem noi sa exprimam si atunci renunțam la ea,pt. problema aceasta.Dar nici nu putem să-i numim pe toți eretici cum faceți voi.Asta e treaba unui Sinod sa o judece,sa o lămurească.Noi ne mărginim la întreruperea comuniunii,fara sa mergem mai departe,fara ,adică,să-i judecam noi pe alții.Noi facem ce tine de noi,cu alte cuvinte si așteptam si ne luptam pt. întrunirea unui Sinod care numai el va putea sa rezolve mai departe ceea ce e de rezolvat.Noi facem ce tine de noi.Atât.Daca voi credeți ca puteți face mai mult,treaba voastră.- Cam așa cred eu ca ar trebui pusa problema,fara a mai apela la discuții si certuri si acuzații interminabile. „Vrei sa faci tu,sa zici tu,treaba ta.Eu nu fac așa” si gata…,fara cearta ,fara reproșuri.”Eu fac cât îmi permite situația ca sa nu greșesc,ca sa nu ies din legitimitate.Nu pot sa fac eu mai mult.Nu pot sa fiu eu Sinod.”Cam la asta s-ar reduce discuția sau…toată polemica asta… .Sa avem îngăduință si răbdare unii cu alții.Nu suntem dușmani,adversari,ci împreuna luptători împotriva unui inamic comun:Ecumenismul.Fiecare cum poate si cât poate.Nu trebuie să ne eliminăm unii pe alții,ci sa ne sprijinim,sa ne ajutam,să ne susținem.Fiecare cu măsură lui,cu posibilitățile lui.Si întotdeauna dispuși să primim observații,îndreptare.Chiar sa fim bucuroși si mulțumitori si recunoscători pt. asta.Caci nu contez eu sau tu sau el,ci contează Adevărul.Asta ne interesează pe toți,nu?Toate sa fie spre zidire,spre folos. Greșesc frate Daniel? Mulțumesc și…,mă iertați.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s