Duminica femeilor mironosițe – Predica pr-lui Cosmin Tripon, 22 aprilie 2018

Reclame

15 gânduri despre „Duminica femeilor mironosițe – Predica pr-lui Cosmin Tripon, 22 aprilie 2018

      • Auziţi ce blasfemie de neiertat…

        Cristian D spune:
        26 Aprilie 2018 la 20:18
        …as dori daca se poate un raspuns cat mai simplu (da sau nu ar fi OK) la urmatoarea intrebare: ereticii de care v-ati ingradit sunt in acest moment in Trupul Tainic al Bisericii lui Hristos sau nu? Multumesc.

        Preot Claudiu spune:
        26 Aprilie 2018 la 20:41
        Da, ereticii necondamnați de care ne-am îngrădit sunt în Trupul Bisericii până la o condamnare sinodală. Hristos îi taie din Biserică la vremea hotărâtă. Noi, până atunci, doar ne îngrădim de ei și de erezie. Dacă ar fi acum în afara Bisericii cum ar mai săvârși Taine valide si ce rost ar mai avea un Sinod care sa îi caterisească?

        –––––––––––––––––

        Deci Trupul Bisericii Sfinte e intesat cu eretici, ca majoritatea slujitorilor si a mirenilor este eretic-ecumenista, bietul Hristos, i-au mai ramas neeretice doar cateva unghii… Anatema acestor blasfemiatori care socotesc ca un sinod este peste Hristos, peste Sfanta Scriptura si peste Sfintii Parinti!

        Sfantul Teofan Zăvorâtul: ..„Fie se pronunţă, fie nu se pronunţă asupra învăţăturii şi numelui tău anatema, tu deja eşti căzut sub ea atunci când cugeţi cele potrivnice Bisericii şi stărui în această cugetare.” (Sf. Teofan Zăvorâtul – Manuscrise din chilie, Cuvânt la Duminica Ortodoxiei)

        ” Dacă vă propovăduieşte cineva altceva decât aţi primit – să fie anatema! ” (Galateni I-9)

        “ Oricine se abate şi nu rămâne în învăţătura lui Hristos nu are pe Dumnezeu; cel ce rămâne în învăţătura Lui, acela are şi pe Tatăl şi pe Fiul.” (II Ioan 1, 9)

        Sfântul Nicodim Aghioritul: ” Păcatul personal este o încălcare a Legii şi pe care Dumnezeu îl poate şterge, dar erezia este o schimbare a Legii şi care face imposibilă orice comuniune cu Dumnezeu.”

        Sf. Ignatie al Caucazului: ” Erezia este răzvrătirea şi răscoala creaturii împotriva creatorului, revolta şi răzvrătirea fiinţei celei mai mărunte şi mărginite, omul, împotriva Dumnezeului Celui atotdesăvârşit.”

        ” De omul eretic, după întâia şi a doua mustrare, depărtează-te, Ştiind că unul ca acesta s-a abătut şi a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit.” (Tit 3, 10-11)

        Sfantul Leon in Epistolia cea catre Nichita zice: „ Nici un eretic nu da sfintenie prin taine.” Iar Ambrosie in Cuvantul cel pentru cei ce se catehisesc, zice: „Botezul celor rau cinstitori de Dumnezeu, nu sfinteste.” (Talcuirea Canonului 46 Apostolic, Pidalionul de la Neamt de la 1844)

        „ De fapt, în cazul că ele [caterisirea și anatema] se pronunţă pentru erezie, prin însăşi această pronunţare se face doar constatarea că cei căzuţi în erezie, au căzut şi din har, de la data căderii în erezie, iar nu de la data pronunţării pedepsei, care în asemenea caz are caracterul unui act constatator, cu raportare la starea harică a celui în cauză.” ( Pg. 50 a cărţii prof. dr. Ioan N. Floca, Drept Canonic Ortodox, Legislaţie și administraţie bisericească, Vol. II, EIBMBOR, Bucureşti, 1990 )

        -Pentru pacate personale grave, slujitorul devine neslujitor din clipa caterisirii sale de catre unul sau mai multi arhierei.
        -Pentru pacatul ereziei sau schizmei, pacat impotriva Duhului Sfant-Dumnezeu, te-ai scos din Trupul lui Hristos (chiar daca nu vei fi caterisit cat traiesti) in clipa atasamentului tau public la erezie.
        -Dar si in primul caz, si in al doilea, pecetea hirotoniei ramane in slujitor, dar ramane doar ca un vas gol.
        -Slujitorul condamnat pentru erezie, de un arhiereu sau mai multi, daca se po-caieste si vrea sa se intoarca in Ortodoxie, poate fi reprimit doar prin remirungere ramanand doar mirean in cadrul Bisericii Sfinte.

        Auzi mizerie: ”Da, ereticii necondamnați de care ne-am îngrădit sunt în Trupul Bisericii până la o condamnare sinodală.”

        Dar toti romanii care au fost ortodocsi si au trecut la adventisti, baptisti, penticostali, mormoni, iehovisti, si preoti care au fost in Ortodoxie si au parasit patriarhia trecand in timp ca pastori la alte credinte (patriarhia nemaistiind nimic de ei si nemaiavand putere asupra vietilor lor), au fost toti acestia condamnati nominal intr-un sinod ecumenic si cosmic? Unde s-a facut sinodul ala? Iar daca nu s-a facut dupa ce au trecut aceia la secte, inseamna ca respectivii pe la acele secte sunt inca crestini, inca ortodocsi, madulare ale Trupului lui Hristos? Cata batjocura!!!

        Apreciază

      • Permiteti-mi doua exemple:

        1. Sunt preot al patriarhiei Romane. Fac cerere sa ies din parohia mea pentru motive de sanatate, sau motive personale, pe o perioada nedeterminata. Plec si ma fac strungar, sau taximetrist, sau tir-ist. Dupa zece ani ma trec la baptisti, ma fac aia pastor. Patriarhia nu mai stie nimic de mine si nici nu mai are putere asupra persoanei mele. Eu acolo la baptisti, pentru ca nu fost niciodata cateristi, anatematizat nominal intr-un mega-sinod, sunt inca tot crestin, tot ortodox, tot madular al Trupului lui Hristos? Nicidecum. Eu sunt baptist din clpa in care am aderat la erezia baptistilor!

        1. Sunt preot al patriarhie, si am o parohie intr-o localitate. Fara stirea episcopului meu ma duc la baptisti si ma trec la credinta lor, fac uneori slujbe cu ei, slujbele lor, dar ii rog sa ma lase sa ma intorc la parohia ortodoxa pana imi vor gasi un post de pastor la ei. Ma intorc Duminica la parohia ortodoxa si fac slujbe (normal) cateva luni pana imi gasesc baptistii post de pastor. Aceste luni in care eu mai fac slujbe la ortodocsi sunt slujbe sfinte? Eu sunt si aceste luni preot ortodox, madular al Trupului lui Hristos? Nicidecum! Eu sunt eretic din clipa in care m-am facut baptist, nu din momentul in care vreun sinod ma va caterisi sau anatematiza!

        Apreciază

        • Pai mai Marie, acel ,, preot” la care faci tu referire este suficient sa te uiți la șefii lui ierarhici ce fac începând cu pseudo patriarhul Daniel, aceștia din urmă fac casa buna cu tot soiul de ereticii și rătăciți, exemple sunt cu nemiluita și pe față, în Creta legiferanduse sinodal ceea ce ei făceau de multa vreme, situația prezentată de tine nu se regăsește nunumai la noi ci pretutindeni inclusiv la cele neparticipante în Creta, că de exemplu la Kiril de la Moscova și la Ioan din damasc în care se ,,ruga” la unison cu ereticii de tot soiul

          Apreciază

        • maria
          In cazul 1
          Trecerea cu stiinta sau fara stiinta Bisericii unui preot ce si-a dat demisia, la ereticii baptisti sau de care or fi, echivaleaza cu o condamnare si o iesire oficiala din Biserica. In acel moment te-ai exclus oficial singur!

          In cazul 2
          Lasand la o parte ca nu prea se poate asta, ca un preot sa treaca la neoprotestanti si intre timp sa mai faca si slujbe la ortodocsi, caci majoritatea care apostaziaza o fac din convingere (demonica desigur), totusi, la fel ca in primul caz, eventualele lui slujbe la ortodocsi nu mai au nici o valabilitate caci s-a autoexclus oficial din Biserica.
          Si cred ca nu ar putea tine secret de credinciosii lui „naveta” asta provizorie, iar in unele sate, cu siguranta ar fi alungat din biserica cu bate si ciomege.

          Apreciază

      • ” Citatul de sus nu cumva se referă la ereticii condamnați, tăiați din Trupul Bisericii? ”

        Ecumenismul (acreditat sinodal la Creta) avand in el mai multe erezii codamnate in cele doua milenii de Crestinism, cum poti sa spui ca trebuie un sinod nou ca sa-l condamne, ca el sa fie condamnat? Este exact cum ai spune ca o erezie pnevmatomaha este deja condamnata si nu mai trebuie condamnata, dar o noua erezie pnevmatomaho-iconomaha trebuie neaparat condamnata doar pentru ca e noua, desi sunt condamnari ale Sfintilor Parinti contra celor care-L batjocoresc pe Duhul Sfant, dar si contra celor care batjocoresc icoanele.

        E imposibil sa trezesti din somn un om care se preface ca doarme…

        Apreciază

        • maria
          Eu cred asa:
          Ereticii (ecumenisti sau de alt fel) necondamnati sinodal, la fel ca si cei condamnati, nu sunt in trupul tainic al Bisericii! La fel si pacatosii cu pacate mari.
          Pacatul desparte pe om de Dumnezeu, cu atat mai mult erezia.
          Deci ereticii sunt in afara Bisericii, mistic vorbind.
          Dar, cei necondamnati sinodal, (nominal cei importanti – ereziarhii – si in grup cei care ii vor urma) sunt inca in Biserica in mod formal, administrativ daca pot spune asa.

          Si cred ca se poate vedea foarte usor asta. Episcopii si preotii, atat cei ecumenisti, cat si cei care sunt inca in comuniune cu ei, savarsesc taine valide (agheasma nu se strica, spovedaniile facute la ei sunt spre iertare si usurare, rugaciunile lor de multe ori ascultate de Dumnezeu etc).
          Dumnezeu face iconomie cu ei pentru popor. N-ar fi oare nedrept daca ar ridica harul automat cand un preot nepriceput ar lua-o pe aratura cu mintea si ar scapa niste erezii la predica??
          Ce vina ar avea oamenii din biserica? Copiii, femeile, batranii si orice ortodox nevinovat si neavizat asupra prostiei eretice spuse de preot, ce vina ar avea??

          De aceea Dumnezeul nostru, care este un Dumnezeu drept, indelung, rabdator si milostiv, impreuna-lucreaza cu Biserica Luptatoare.
          Adica asteapta pana cand Biserica se trezeste si ii pune in vedere celui ce imprastie erezii, prin viu grai, prin scris etc, sa renunte la ele, si sa revina la adevar. Iar daca nu revine il condamna si il arunca oficial din trupul Bisericii.
          Dovada cea mai simpla ca Dumnezeu impreuna-lucreaza cu Biserica Luptatoare este Taina Sfintei Spovedanii: nu-ti iarta Dumnezeu direct pacatele, ci te trimite la preot sa ti le marturisesti, sa te dezlege el. Asa e si cu condamnarea oficiala a unui eretic.

          Condamnarea oficiala, sinodala a unui episcop, preot (sau chiar mirean) nu este doar un act juridic, ci impreuna-lucare a lui Dumnezeu cu Biserica.

          NOI INSA, CEI CARE INTELEGEM EREZIA ACELUIA-ACELORA, CHIAR INAINTE DE CONDAMNAREA SINODALA, AVEM DATORIA SA NE DELIMITAM DE CEI CARE PROPOVADUIESC SAU SEMNEZA EREZII SI SA-I FACEM SA INTELEAGA SI PE CEILALTI (restul credinciosilor ortodocsi).
          SI CU CAT MAI MULTI VOM FI CEI CARE NE DELIMITAM DE EREZIE (ECUMENISMUL IN CAZUL NOSTRU) CU ATAT MI REPEDE VOM PROVOCA CONVOCAREA UNUI SINOD CARE SA STOPEZE SI SA CONDAMNE EREZIA SI PE ERETICII CARE NU VOR REVENI LA ADEVAR.

          Apreciază

  1. Pingback: Răspuns la întrebarea dacă ereticii (ecumeniști) necondamnați sunt în Trupul Bisericii sau nu – Daniel Vla – Ortodoxie, Țară, Românism

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s