SĂ SE CUTREMURE ECUMENIȘTII ȘI PRIGONITORII! Cuvântul părintelui Ioan Ungureanu la Schimbarea la Față a Domnului, la Schit Orășeni. Predica părintelui Claudiu Buză

Schit Orășeni – 6 august 2018 – Schimbarea la Față a Domnului

Reclame

18 gânduri despre „SĂ SE CUTREMURE ECUMENIȘTII ȘI PRIGONITORII! Cuvântul părintelui Ioan Ungureanu la Schimbarea la Față a Domnului, la Schit Orășeni. Predica părintelui Claudiu Buză

  1. Adica „sa se autocutremure…”, caci sarmanii au reluat pomenirea la Banceni, si mint lumea ca Onufrie si Serafim ar fi episcopi marturisitori, dar acestia slujesc cu ereticii si ii pomenesc. Daca nu slujeau, dar ii pomeneau de frica, mai era ceva, dar asa sunt in comuniune cu ereticii.

    Apreciază

    • Cum n-au reluat, daca l-au pomenit pe ereticul Onufrie? Sunt dovezi video, acum mint si cu dovada in fata? Sau o data pomenim, de trei ori nu, apoi iar pomenim? Ce lupta cu erezia e asta? Exagerarile cui, ca eu exprim opinia mea.

      Apreciază

    • @ban : ce tot ai , frate, cu vlădica Onufrie și vlădica Longhin ? ți-au luat dracii arhiconi mințile ? a fost Ucraina la Creta ? au semnat ei ceva documente cretane ? ai habar măcar ce se petrece în Ucraina sau vorbești după aberațiile super-corecților, singurii ortodocși rămași pe planetă ?

      Apreciază

    • „Fratele” m.
      Singur te arati mincinos, pt. ca ereticul Onufrie pomeneste si slujeste cu Chiril, care e ecumenist deci eretic, chiar daca n-a fost la Creta. Plus ca Onufrie s-a rugat cu catolici, protestanti, musulmani si alti eretici la o adunatura in Ukraina, dupa Creta. Deci marturiseste fiind in comuniune cu ereticii? Sau voi vreti sa ne prostiti pe fata? Ai invatat bine de la mentorul prefacut marturisitor Chirila.

      Apreciază

      • Și Patriarhiile care n-au fost la Creta , dar sunt în comuniune cu cele care au fost și chiar slujesc împreună, sunt tot eretice, după mintea ta îmbâcsită de schismă ?

        Apreciază

        • Si daca n-a fost in Creta, dar face erezii? Atata stii, daca a fost in Creta sau nu? Daca slujesti cu ereticul, esti eretic. Sfintii spun clar sa te departezi de eretici.

          Apreciază

        • ban
          Dar majoritatea ierarhilor romani, pana sa fie in Creta, nu „faceau erezii”??
          Ai intrerupt tu comuniunea cu ei inainte? Daca da, de ce nu ne-ai spus si noua?
          De ce nu ne-ai invatat si pe noi, traitorule?
          Sau daca n-ai intrerupt comuniunea inainte si ai aplicat iconomia, cum te numeai? Erai eretic, prin comuniune? Erai in afara Bisericii (a trupului mistic)?
          Sau toti eram eretici? Si daca eram toti eretici, nu ne impartaseam spre osanda? Si oare nu ne-a prins sinodul din Creta indraciti, inclusiv tu?
          Si daca ne-am impartasit spre osanda si ne-am indracit, cum puteam sa revenim la credinta adevarata si sa marturisim adevarul, indraciti fiind, inclusiv tu?

          Si sa nu-mi spui ca pana la Creta era iconomie, caci se stie ca Bisericile Rusiei, Georgiei, Bulgariei si Antiohiei nu recunosc acest pseudo-sinod, chiar daca din motive diferite. Deci asupra a mai bine de jumatate din ortodocsii din lume nu au autoritate hotararile din Creta.

          Apreciază

        • Daniel, nu stiam ca tu esti induhovnicit, iarta-ma.
          Deci sa ramanem in continuare cu ereticii, ca asa era si inainte? Judecati infantil. Pai asta vor si ereticii, sa stam in mocirla lor, asta vrea si Chirila. Va priveste

          Apreciază

        • Eu induhovnicit?! Nici pe departe. Poate tu, daca ne certi atata.
          Noi suntem mai redusi si am intrerupt pomenirea, nu „traim” cu ereticii, NU a reluat nimeni pomenirea dintre parintii pe care ii acuzi. Doar au slujit cu IPS Longhin, care e in comuniune cu mitropolitul Onufrie si care nu stim cat este de eretic, din moment ce il critica si oamenii pseudo-patriarhului Bartolomeu. Dar chiar daca ar fi eretic, preotii romani care au slujit cu Longhin nu l-au pomenit ei direct pe Onufrie, ci doar IPS Longhin. Iar Longhin poate sa-l pomeneasc din frica de dezbinare, dintr-o anumita strategie etc. Cazuri in care tot ortodox ramane (Longhin). Repet, daca ar fi intr-adevar eretic.
          Lasati-va de teoria vaselor comunicante, caci va arati cat de nedrepti sunteti, in acest fel.

          Apreciază

        • Daniel, minti si tu. Deci afirmi ca Onufrie e ortodox. Pai si eu pot sa zic ca nu sunt de acord cu hotia, sa par corect, dar in continuare sa fur, cum face Onufrie. Sigur intelegi, dar deja la voi e rea credinta, va prefaceti antiecumenisti.

          Apreciază

        • ban
          Eu am dat doua posibilitati: daca e sau daca nu e eretic. In ambele cazuri, parintii care au slujit la Banceni nu au avut comuniune directa cu Onufrie, ci doar cu Longhin. Iar Longhin ramane ortodox indiferent daca Onufrie e sau nu ecumenist.
          Voi sunteti de rea credinta, insistind ca apucatii ca Longhin e eretic.

          Apreciază

        • @ban : dacă nici vlădica Onufrie nu e ortodox înseamnă că doar tu și gruparea Staicu mai sunteți ortodocși pe Pământ ! Vai , vai !

          Apreciază

  2. Dupa atata amar de vreme,constat ca cei care s-au autoproclamat ca fiind singurii ortodocsi adevarati,alaturi de membrii gruparii schismatice de care ii leaga o stransa prietenie,treziti la viata de tunetul asa zisului sinod din Creta,continua sa umple de greata si venin,blogurile,acolo unde au permisiunea sa muste putin din carnea aproapelui.
    Nu sunt grei de cap,sunt doar manipulati
    Nu sunt prefacuti,sunt sinceri in ceea ce cred.
    Au doar inima invartosata care numai aude glasul constiintei,
    Nu-i mai misca suferinta fratelui,caci numai au iubire de aproapele.
    Nu ai iubire de aproapele, te-ai departat de Dumnezeu,iar Duhul Sfant s-a indepartat de tine.
    Nu au gandire roditoare si prin zicerile lor dovedesc ca urasc pe tot omul care nu achieseaza ideile gruparii revolutionare din care fac parte,care socheaza si fac valuri,la ordinul sefului ocazional.
    Nici nu le trece prin cap ca idolii lor ar fi animati de rationamente diferite de cele pe care le afiseaza: dragostea pentru dreptate, nevoia de adevar. Unii se vor prinde pana la urma, altii nu… si vor continua sa le poarte lupta din care idolii castiga, iar amatorii pierd… timp si insasi identintatea proprie.
    „*Milostenia este deci certificatul de garantie al virtutii, ca este bine facuta, ca duce la Dumnezeu. La infricosatoarea Judecata, Dumnezeu va verifica numai aceste certificate si veri­ficarea va fi indestulatoare. Orice fapta virtuoasa, fara aceasta garantie, nu este mantuitoare. De aceea, Sf. Maxim Marturi­sitorul zice ca
    „toata asceza care nu are dragoste este straina de Dumnezeu” (Filocalia II, p. 24)

    Sfintii Parinti deosebesc la o fapta, doua parti: trupul, sau forma vazuta a faptei si sufletul sau scopul cu care se face fap­ta. Ceea ce face ca o fapta sa fie buna sau rea este scopul ei si nu forma, pentru ca diavolul „care de la inceput este mincinos si tatal minciunii” (Ioan 8, 44), intotdeauna ascunde pacatul sub chipul virtutii. Adeseori forma, atat a virtutii, cat si a pa­catului poate fi aceeasi, pe cand scopul le deosebeste hotarat; scopul a toata fapta buna este Dumnezeu, iar scopul pacatului este moartea. De aceea, o fapta buna ca sa fie virtuoasa, are ne­voie de o garantie ca scopul ei duce la Dumnezeu”.

    „Semnul lipsei Harului dumnezeiesc va fi dacă vom lăsa să se infiltreze între noi demonii încrederii de sine iubitoare de conducere, ai complexelor de inferioritate și ai tuturor mișcărilor egoiste care și-au făcut apariția în oameni cu care ne-am aflat în legătură, care s-au luptat mai înainte pentru credință „,deveninu-ne dusmani ,prin manifestarile acerbe schismatice.

    *Protosinghel Petroniu Tanase, “Usile pocaintei. Meditatii duhovnicesti la vremea Triodului”, Editura Doxologia, Iasi, 2012

    Apreciază

    • Doamna Gabriela,
      Pr Nil Efrim spunea:
      „Daca nu te-a ocarat nimeni intr-o zi, sa cauti pe cineva care sa te ocarasca!”
      Stiti bine plata celor persecutati si defaimati pe nedrept.
      Au si cei care sunt lasati „sa muste putin din carnea aproapelui” rolul lor.

      Apreciază

  3. Frumos graieste,Sf.Ioan Gura de Aur,dar cati il asculta?
    „….căci ce ar folosi, dacă noi nu mâncăm carnea dobitoacelor, dar ca nişte fiare sălbatice sfâşiem numele cel bun al fraţilor noştri?

    Defăimătorul, într-adevăr, sfâşie şi mănâncă pe aproapele său. Despre aceasta vorbeşte Pavel, când zice: „Iară de vă muşcaţi unul pe altul şi vă mâncaţi, căutaţi să nu vă mistuiţi unul de către altul” (Gal. 5, 15). Deşi nu ai înfipt dinţii tăi în carnea, nici în trupul aproapelui tău, dar ai muşcat sufletul lui cu clevetirea ta, l-ai rănit cu bănuiala ta cea rea, ţi-ai pricinuit ţie însuţi, lui şi multor altora înmiite daune….Căci tu, prin clevetirea aproapelui tău, ai făcut mai rău pe cel ce te-a ascultat; de este el un păcătos, acum va fi mai îndrăzneţ, căci cunoaşte un tovarăş al păcatului său; de este el un drept, acum uşor se va amăgi întru mândrie şi prin păcatul altora va-ti împins a cugeta lucruri înalte despre sine. Tu eşti vinovat încă şi prin aceea că numele lui Dumnezeu se huleşte; căci precum prin vederea faptelor celor bune numele lui Dumnezeu se cinsteşte, aşa prin descoperirea păcatelor El se defăima şi se necinsteşte. Pe lângă aceasta, pe omul pe care îl defaimi, prin defăimarea ta l-ai făcut mai fără de ruşine şi totodată mai învrăjmăşit asupra ta.
    Să nu-mi zică nimeni că numai când ar vorbi cineva neadevărul despre aproapele său, atunci l-ar defăima, iară nu când vorbeşte adevărul. Nu, nu este aşa; căci si aceea este o călcare de lege, când cineva vorbeşte asupra aproapelui ceva de rau, care este adevărat.

    Deci să fugim, iubiţilor, de defăimări, şi să recunoaştem că patima defăimării este o cursă a Satanei şi o groapă plină de răutate şi de pândituri.

    Căci diavolul pentru aceea ne-a împins la acest obicei rău, pentru ca noi să nu ne îngrijim de mântuirea sufletului nostru, iar ca răspunderea noastră să o facă mai mare. Şi defăimarea nu numai pentru aceea este ceva rău, pentru că noi avem să dăm seamă despre fiecare cuvânt, ci şi pentru aceea că defăimarea ne răpeşte orice dezvinovăţire pentru păcatele noastre, făcându-le mai grele şi mai de osândit.

    Cine critică cu amărăciune păcatele altora, acela nu are a aştepta nici o iertare pentru păcatele sale. Căci Dumnezeu ne va judeca nu numai după mărimea păcatelor noastre, ci şi după cum am judecat noi pe alţii. De aceea Hristos a zis: „Nu judecaţi, ca să nu fiţi judecaţi” (Mt. 7, 1).

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s