Încă o dată preotul Ciprian Staicu se contrazice în afirmații

După cum știm, acest preot este unul din principalii exponenți ai ideii că toți cei ce n-au întrerupt pomenirea sunt eretici.

Într-un  articol în care comentează gestul Patriarhiei Ruse de a întrerupe comuniunea cu Biserica Constantinopolului, deși în general articolul este corect, cu excepția câtorva idei, citim:

Realitatea din Rusia și Ucraina, din punct de vedere duhovnicesc, este că în Ucraina Ortodoxia este foarte vie, oamenii sunt credincioși, mulți merg la biserică la slujbe, în vreme ce comparativ în Rusia, acolo comunismul n-a murit, iar viața duhovnicească a ortodocșilor este mult mai slabă, așa cum o recunosc rușii înșiși. Desigur, există excepții notabile, dar ceea ce vreau să accentuez este că Moscova nu poate „pierde” din jurisdicția ei câteva zeci de milioane de ortodocși, care sunt vâna și seva Ortodoxiei slave rusești.”

Deci avem:în Ucraina Ortodoxia este foarte vie” șicâteva zeci de milioane de ortodocși, care sunt vâna și seva Ortodoxiei slave rusești.”

Dar cum vine asta?! Zeci de milioane de ortodocși în Ucraina?! Păi toți aceștia au întrerupt pomenirea episcopilor ecumeniști? Nu mai sunt eretici??

Brusc a mai descoperit războinicul părinte câteva zeci de milioane de ortodocși?

Dar cum rămâne cu hotărârile de la Roman, Negrești-Oaș și Mestecăniș? Corespund ucrainienii?

Și mai avem pasajul:

b) este clar că Patriarhia Rusă îi consideră părtași la schismă pe toți membrii patriarhiei ecumenice, deci vinovați, de la vlădici în jos, întrerupând orice comuniune cu ei. Așadar, partea bună a acestei întreruperi a comuniunii este că arată că NU există vreo părtășie la erezie(sau la schismă), vreo stare intermediară între adevăr și minciună, între ortodoxie și schismă sau între ortodoxie și erezie, ci întinarea sau osânda în fața lui Dumnezeu cuprinde pe toți cei care nu se îngrădesc de erezie, deci este de dorit să se îngrădească;”

Nu sunt oare cele două pasaje în contradicție? Zeci de milioane de ortodocși sau de întinați de erezie?

Până la urmă cum e? Parcă dânsul credea că toți neîngrădiții de ecumenism sunt eretici.

Reclame

7 gânduri despre „Încă o dată preotul Ciprian Staicu se contrazice în afirmații

  1. Si pana la urma care e Adevarul?
    Ecumenismul este erezie, in mod evident. Ecumenistii sunt eretici, prin extensie logica. Si trebuie sa ne ferim de ei. Daca un om merge la o biserica ecumenista, atunci, el e vinovat ca nu se intereseaza de credinta propovaduita acolo, nu are scuza ca merge la eretici. Poate prostia sa fie o pricina pentru care Dumnezeu te pedepseste mai putin, dar tot pacat ramane comuniunea cu ereticii.
    Si pana la urma eu nu inteleg divergentele acestea dintre cei ce au intrerupt pomenirea ereticilor ecumenisti. Daca toti sunt antiecumenisti si duc lupta impotriva ereziei asa cum poate fiecare dintre ei, de ce-si scot ochii unii altora ca n-ar fi destul de ortodocsi si alte mizerii? Pana la urma, daca e sa o luam pe latura puritanista, pai atunci nu mai exista ortodocsi puri si nici n-au existat vreodata, pentru ca in toate timpurile au fost diverse erezii si majoritatea s-a cam dus cum a batut vantul ereziei.
    Nu gasesti in istoria Bisericii perioade indelungate de pace, mereu a aparut cate o erezie sau schisma, pana si in timpul imparatilor binecredinciosi care au domnit multi ani.

    Revenind insa in vremurile noastre, intrebarile astea fara rost aduc si mai multa ceata: patriarhul Miron Cristea a fost francmason, deci, eretic / pagan fiind, nu a fost patriarh ortodox (desi inca este pomenit la liturghie); Teoctist n-a fost deloc patriarh ortodox ci eretic, plin de conceptii moderniste nocive. Patriarhul rosu a fost si el eretic, propovaduind bolsevismul mai degraba decat Evanghelia, oricat am incerca sa bagam rahatul sub pres.

    Pana la urma nu poti zice ca pana la Creta a fost in regula cu ecumenismul (si s-au facut pana atunci greseli de neiertat), iar dupa Creta nu mai este in regula, din moment ce ierarhii, si inainte si dupa, propovaduiau ecumenismul cu aceeasi deschidere si fara sa se sfiasca de duhovnicii neamului care aveau cu totul alte opinii.

    Deci puritanii mi se pare ca fac un mare rau si se afla ei insisi in eroare pentru ca de pe vremea Mantuitorului pana acum, nu gasesti asa ceva ca Biserica pura – a fost o erezie in primele secole care isi considera membri puri pentru ca nu fugisera de persecutii si nici nu s-au lepadat, mergand pana acolo incat sa-l considere eretic pe Sfantul Ciprian pentru ca a fugit de persecutii de frica sa nu se lepede in urma torturilor. Biserica evident nu le-a dat dreptate puritanilor si astazi sunt studiati in manualele teologice ca eretici alaturi de marcionisti, arieni, gnostici si altii.

    Si pana la urma, inseamna ca nu mai exista nici biserica la care sa mergi pentru slujbe – asta pentru majoritatea crestinilor – deci toata viata duhovniceasca a unui crestin de astazi s-ar reduce la rugaciune personala, post si milostenie. E total nepragmatic sa-i ceri omului efortul de a merge sute de kilometri pentru a se ruga intr-o biserica neecumenista din moment ce si intre neecumenisti sunt atatea certuri si nici nu stii care are dreptate (textele Sfintilor sunt interpretabile, pana si ereticii se justifica prin interpretarea lor gresita).
    Deci practic un ortodox ce traieste astazi in lume nu se mai poate casatori, nici nu-si mai poate boteza copiii, si nici sa-si ingroape mortii nu mai poate pentru ca e pacat sa mergi la ecumenisti. Si cam astia detin toate bisericile si toti preotii ii urmeaza. Ca sunt 1-2 exceptii la o tara cu 20 milioane de locuitori nici nu mai conteaza. Oricum exceptiile alea nu au timp sa se-ngrijeasca duhovniceste de milioane de crestini, deci e fiecare pe cont propriu.

    Voi de pilda mai mergeti la Biserica? Pentru ca e usor sa zici ca ecumenistii sunt eretici dar problema mare e ca nu exista biserica neecumenista – cum observa vreun ierarh o dizidenta, cum o elimina, iar cei care sunt in comuniune cu Patriarhia si nu zic decat in soapta ca ecumenismul e erezie, astia fac mai mult gargara pentru naivi – daca n-au curaj sa-si afirme credinta cu riscurile aferente nu pot fi luati in serios.

    Apreciat de 1 persoană

    • Smechere.Tu mergi la beserica pentru ecumenisti?Sau vrei sa-ti trimirt un filtru sa-i filtrezi ca nu cumva sa te spurci?Crezi ca Patriarhia te pote duce in rai?Mai pune putin burta pe carte.Povestile nemuritoare te-au prostit de tot.

      Apreciază

      • Totusi Arsenie este #1 pentru ca este mai popular printre Romani decat Isus.Cel putin asa spun sondajele.Oare „Pana sa ajungi in rai te mananca sfintiii”i-ti spune ceva?Nu va mai pierdeti timpul degeaba mai bine apucati-va de altceva.1. Va aduc aminte, fratilor, Evanghelia pe care v-am binevestit-o, pe care ati si primit-o, intru care si stati,

        2. Prin care si sunteti mantuiti; cu ce cuvant v-am binevestit-o – daca o tineti cu tarie, afara numai daca n-ati crezut in zadar S

        Apreciază

  2. https://www.google.com/url?q=http://prieteniisfantuluiefrem.ro/wp-content/uploads/2018/01/Marturisirea-de-credinta-si-concluziile-Sinaxei-Ortodoxe-de-la-Roman.pdf&sa=U&ved=2ahUKEwjDuv3znsDdAhXop1kKHR9uCvMQFjAAegQIBBAB&usg=AOvVaw3IEl4CkZlR0YjgvLUTbKKI

    am citit da. ramane valabil ce-o zis in 2017,
    aici inca nu e clar , is pareri de-ale unora care trebuiesc clarificate cu toti nepomenitorii , inclusiv cei din Grecia.
    pana nu fac o sinaxa la care sa participe toti nepomenitorii( cei cu pr. Staicu, pr. Spiridon, pr. Pamvo, pr. Antim, apoi cealalta parte cu pr. Claudiu, pr. Grigorie, pr. Ungureanu, si toti din romania care au intrerupt pomenirea , neaparat toti plus toti din Grecia parinti si teologi laolalta sa tina o sedinta timp de 1 saptamana pana cad toti de acord si emit un comunicat sau text pe care toti sa-l semneze si sa nu mai schimbe dupa un timp absolut nimic. asta ttrbuie facut.
    .

    Apreciază

  3. aici trebuie un om mare, care sa fie laic , un fel de Constantin cel Mare , care sa trimita invitatii la toti nepomenitorii(romani, greci..) sa ii cazeze la un loc frumos pe toti vreo 1-2 saptamani si sa se ocupe cu demersurile pt. sedinte la care sa nu porunceasca o parte sau alta. Doar sa zica asa:
    mai oameni buni, parinti si frati credinciosi, teologi si calugari , toti nepomenitori .. va rog sa ajungeti la o singura concluzie ca pe mine m-ati ferfelit in toate partile si nu mai stiu de sunt credincios ortodox, sau partas la erezie sau eretic sau schismativ ori dat afara din Biserica, vrednic, nevrednic…mai sa innebunesc. Cadeti odata toti de acord sa nu fiu nevoit sa aleg intre voi. una sa fie parerea, un singur cuget, o singura hotarare. Cadeti la pace . „”

    cam asa ceva sa faca, cu pauze. cu mancare de post, cu rugaciuni, cu discutii teologice.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s