Pseudo-patriarhul Irineu al Serbiei a permis și a asistat o „slujbă” a ereticilor anglicani

anglicani serbia.jpg

În noaptea de 24 decembrie 2018, ereziarhul Irineu al Serbiei a permis  ereticilor anglicani  (n.n. – anglicanii admit femeile la ,,preoţie” !!!) să folosească un lăcaș de cult ortodox din Belgrad, asistând totodată la “slujba” din Ajunul Crăciunului a acestora. De altfel, actualul “Patriarh” al Serbiei este cunoscut pentru viziunile și practicile  sale ecumeniste, precum participarea la rânduielile evreilor.

Iată ce putem citi pe http://www.spc.rs:

,,În ajunul zilei de sărbătoare, 24 decembrie 2018, Sfinția Sa Irinej, Patriarhul Sârb, a participat la mesa de Crăciun oficiată de reverendul capelan Robin Fox. Au participat mulți credincioși, în majoritate angajați în corpurile diplomatice din anumite ambasade. La reuniunea de sărbătoare au participat și protodiaconul Stevan Rapajic, șeful îndelungat al Capelei Patriarhale, și diaconul Aleksandar Prascevic, șeful Oficiului Patriarhului Sârb.,,

Reamintim canoanele care interzic o asemenea ,,împreună-rugăciune,,:

Canonul 45 al Sfinților Apostoli precizează: „Episcopul sau preotul sau diaconul, dacă numai s-ar ruga împreună cu ereticii să se afurisească; iar dacă le-a îngăduit acestora să săvârșească ceva ca și clerici (să săvârșescă cele sfinte) să se caterisească.”

Canonul 33 Al Sinodului de la Laodiceea (SE OPREȘTE RUGĂCIUNEA CU ERETICII ȘI SCHISMATICII): ”Nu se cuvine a ne ruga împreună cu ereticii și cu schismaticii.”

Canonul 37 Al Sinodului de la Laodiceea (ESTE OPRIT A PETRECE CU NECREDINCIOȘII ȘI ERETICII): “Nu se cuvine a primi de la iudei sau eretici darurile trimise de sărbători, nici a serba împreună cu ei.”

Canonul 46 apostolic (TAINELE ERETICILOR NU SUNT TAINE): ,,Poruncim să se caterisească episcopul sau presbiterul care a primit (ca valid) botezul ori jertfa (euharistia) ereticilor. Căci ce fel de împărtăşire (înţelegere) are Hristos cu Veliar? Sau ce parte are credinciosul cu ne­credinciosul?” (II Cor. 6,15).

Sursa:

http://www.spc.rs/eng/anglican_community_belgrade_celebrated_christmas_0

Reclame

23 de gânduri despre „Pseudo-patriarhul Irineu al Serbiei a permis și a asistat o „slujbă” a ereticilor anglicani

  1. Nici nu s-a rugat, nici nua serbat. Nu înțeleg de unde atâta înverșunare.
    Nu că nu i-aș considera pe anglicani, mai ales acum, ca fiind eretici.
    Probabil că atunci când Armata Roșie transforma sfintele biserici în grajduri era mai bine.

    Apreciază

  2. E urmarea slujbelor făcute de preoţii noștri în „bisericile” lor din diasporă. Când ei ţi le-au oferit să-ţi faci tu slujba, cum să-i refuzi acum ? Ne merităm soarta.

    Apreciază

  3. Ioan C,
    pt ca ereticii sa vada frumusetea slujbelor ortodoxe trebuie sa asiste la ele ca niste simpli si umili oameni stand in Biserica in randul cel mai din urma .
    iar daca fac ei pe ” slujbasii” in Biserica lui Hristos este dovada ca ei vor sa-si arate si pct lor gresit de vedere , adica sa se uneasca cu Bisetica Ortodoxa dar asa ca si Biserica Ortodoxa sa cedeze vreun punct , si si ei sa instaureze vreo idee…
    ceea ce asta se cheama ispita dea dreapta sau ademenire /momeala a satanei pt credinciosul ortodox.
    momeala care pt unii ca tine functioneaza conform placerii satanei. asta e plan de la mai marele dracilor . Intreaba-l pe Sf. Ciprian al Antiohiei cel care a fost multi ani slujitor al dracilor si a vazut toate viclesugurile lor.
    vrei tu sa desfiintezi Epistola Sf. Ev. Ioan cu art. ” omului eretic buna ziua sa nu-i dai ca te faci partas ereziei lui..”, sau da-mi tu citatul acesta mai exact ca eu zic din amintite …da tu un copy paste la citatul acesta .

    Apreciază

    • Fie vorba intre noi, patriarhul a făcut rău că le-a împrumutat și temporar o biserică. Dacă tot voia, trebuia să le dea o sala de mese, o hală etc. Crede că te referi la 2 Ioan cap. 1, versetele 10-11. Dar mă enervează sa vad atacuri la adresa ierarhilor care nu sunt ruși. Acolo cel mult Kirill e atacat.

      Apreciază

      • da ce ai tu cu rusii?
        astea nu sunt atacuri , ci apărari in favoarea Ortodoxiei. atacuri la Credinta Dreapta lasata noua de la Sf. Parinti cu pret de sange sunt aceste ” intruniri” pe care nu degeaba Sf. Parinti au pus asa canoane aspre pt ca rup temelia Bisericii, adancesc in iad.
        trebuie spus adevarul la toti ca trebuie sa se faca ortodocsi daca isi doresc mantuirea .
        trebuie spus ca Dumnezeu voieste ca toti sa fie ortodocsi . Dumnezeu vorbeste la toata lumea despre asta…. prin Sf. moaste , prin agheasma, prin Icoanele Maicii Domnului, prin Lumina Ierusalim .. etc.
        asa ca întrunirile astea sunt impotriva Voii lui Dumnezeu. e un pacat.
        si ca sa nu zica vreunu ca n-ar fi pacat…is canoanele acelea de mai sus care arata ca e un mare pacat!

        Apreciază

  4. si ca sa vezi cum au hotarat Sfintii Parinti …
    stii de ectenia la Sf. Liturghie a ” celor chemati”?
    ia seama ca se refera la cei chemati la dreapta credinta dintre cei eretici nebotezati ce vor sa vie la Credinta Adevarata.
    vezi in ce moment se rosteste ectenia ” pt cei chemati Domnului sa ne rugam..”, vezi cand zice preotul ” cei chemati iesiti…ca nimenea din cei chemati sa nu ramana”,
    uita-te ca nu le da voie sa asiste la rugaciunea cea mai importanta, la miezul Slujbei, nici la Tatal nostru…
    corectati-ma daca zic ceva gresit…
    Doamne ajuta!

    Apreciază

  5. Problema este că expresiei „părtășie la erezie” i s-a schimbat sensul. Această expresie este folosită ca argument pt. motivarea aplicării iconomiei cu erezia,spunându-se că cei aflați în comuniune cu erezia au cuget ortodox, deci ei nu pot fi categorisiți împreună cu ecumeniștii.
    Dar problema asta e o falsă problemă: cum sunt catalogați părtășii la erezie. Nu noi judecăm aceste lucruri, nu noi suntem Sinod. Nu ar trebui să ne intereseze problema asta. Cu această problemă s-a deturnat atenția de la esență. De această problemă se va ocupa un Sinod,dacă va mai fi sau Dumnezeu,la Judecata SA.
    Pe noi ne interesează altceva: esența.
    Poți fi părtaș la erezie? Cu sau fără cuget ortodox?Îngăduie Biserica lucrul acesta?Învață Biserica, că creștinul,din iconomie, poate fi părtaș la erezie, adică la hula împotriva Duhului Sfânt?
    Nu au afirmat Sfinții Părinți că dacă ai cuget ortodox poți fi părtaș la erezie, din iconomie. Sfinții nu învăță așa ceva.
    Ei învață că consecințele părtășiei la erezie sunt f. grave,și…nu justifică părtășia la erezie prin iconomie, nu justifică comuniunea cu erezia ,prin iconomie .Nu au o astfel de învățătură.
    Erezia e erezie,păcatul e păcat,cu toate consecințele ce decurg din participarea la păcat.
    Părtășia la erezie sau faptul că cineva are cuget ortodox ,nu poate fi folosit ca argument pt. a aplica iconomia, pt. a participa la hula împotriva Duhului Sfânt,la erezie.
    Nu poți să-i spui unui ortodox că poate merge la o slujbă cu ecumeniștii (eretici necondamnați), acuma când erezia este acceptată oficial,acuma când erezia este ridicată la rang de doctrină a Bisericii. Lipsa ta de reacție la astfel de lucruri, …,prin tăcerea ta…,ți se obține practic consimțământul tău,chiar dacă tu afirmi că ai cuget ortodox, dar în faptă faci ca ereticul sau ești cu ereticul și participi cu el la lucrarea lui.
    Părtășia la erezie este un lucru f. grav,după definițiile pe care i-o dau Sfinții Părinți și împiedică comuniunea cu cel care mărturisește adevărul.
    Iconomia cu erezia, cu ecumeniștii ,după Creta, nu se poate face,prin calul troian numit „părtășie la erezie”. Căci părtășia la erezie,atunci când Sfinții Părinți vorbesc despre ea,vorbesc ca de ceva f. grav,nicidecum ca de o stare care îi este permisă creștinului ,ci ca de ceva de care creștinul trebuie să se ferească ca de foc,nu să se folosească de ea ca de un insrument prin care,chipurile,poate să rămãnă în comuniune cu erezia ,prin iconomie,ferindu-l de consecințele comuniunii cu erezia, prin faptul că el își păstrează cugetul ortodox.
    Dacă un Sfânt a făcut iconomie la un mom.dat,acela știa cu ce scop face și pt. ce. Acela era stâncă în credința lui,era de neschimbat în credința lui ,iar din excepția lui nu putem face o regulă.
    Nu poate oricine să facă ca Sfântul respectiv ,adică.
    Sau altfel spus. Uitați-vă ce învață Sfinții Părinți de părtășia la erezie și cum se folosește această expresie acuma,cu scopul de a se îndreptăți comuniunea unora cu ecumeniștii, pe motiv că ei și -ar păstra cugetul ortodox. Dar pe Sfinți nu -i interesa aspectul din urmă(adică ce cuget ar avea cel care e părtaș la erezie), ci ei vorbeau de gravitatea și consecințele acestei fapte. Ei scoteau în evidență gravitatea faptei,nu erau erau preocupați de judecăți de genul:ce cuget are sau nu are părtașul la erezie, căci dacă el ar avea cuget ortodox atunci lui i s-ar putea permite,din iconomie, să fie părtaș cu erezia/cu ereticul,căci cugetul lui ar anula gravitatea faptei,…,ș.a. m.d.,cum se încearcă acuma să se interpreteze.
    La Sfinți era ortodoxie sau erezie. La care erezie te ducea și părtășia la erezie. Deci,părtășia la erezie nu era considerată ca un instrument de iconomie, ci ca un lucru f. grav,care te unea cu erezia însăși.
    Și atunci, cum poți să-i trimiți pe oameni,din iconomie, la părtășia cu erezia?
    „Dogmele eretice nu sunt simple enunțuri,ci puteri,care,odată acceptate,se dezvoltă și transformă încet-încet omul,fără ca acesta să-și dea seama . De aceea interziceau Sfinții orice părtășie,fie și banală,cu ereticii, mai ales pt. cei neîntăriți în credință”.Aici e vorba de dogmă eretică,nu de eretici condamnați sau necondamnați. E vorba de erezie,care prin contactul cu ea,duce la consecințele arătate în citatul de mai sus.

    Apreciază

    • deci, concluzia este ca , fiecare crestin face cum il duce constiinta, cunostinta si sfatuirile cu duhovnicul.

      restul is pagini asternute si atat.
      de la atata discutie in articolul ala in care au postat
      Ieromonah Lavrentie si Grigorie inca tot nu s-a ajuns la numitor comun. fiecare o are pe a lui.
      apăi cand om muri vom primii fiecare notele la acest examen dupa voia Domnului Iisus, Cel care se taie imprejur pentru a noastra netaiere imprejur de la pacat.

      Apreciază

        • si care pacate sa le taiem de la noi?, adica acestea: mânia, iuțimea, lacomia pantecelui, iubirea de dulceti, lacomia de avere, agoniseala, lenea, iubirea de sine, slava de sine, parerea de sine, mandria, trufia, ingamfarea, ura, nerabdarea, desfranarea,
          curvia cu gandul, vorba desarta, increderea in sine, si celelalte cate mai sunt.

          si va rog sa ma iertati ca am scris acestea toate ca unul care pe toate le savarsesc , unele cu fapte, altele cu gandul, cu voie, fara voie .. si deci ma mustru pe mine , iar cine se va mai simti mustrat acela sa se pocăiasca pana mai este timp.
          ma iertati, pe mine, prea-păcatosul si semețul

          Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s