Andrei Andreicuț, ereticul care afirmă că unitatea Bisericii „s-a fărâmițat”

Image result for Simpozion internațional de teologie la Cluj-Napoca 2019

Foto – mitropolia-clujului.ro

Pseudo-mitropolitul Clujului, Maramureșului și Sălajului propovăduiește pe față erezia „unității pierdute” a Bisericii (între minutele 0:37 – 2:13).

Afirmația a fost făcută la Simpozionul internațional de teologie de la Cluj-Napoca (11 – 13 februarie 2019), la Facultatea de Teologie din cadrul Universității BabeșBolyai. De fapt un simpozion ecumenist organizat împreună cu ereticii papistași, de care ecumenistul Andreicuț nu se mai satură să se înconjoare.

Iar, după cum vedem, Trinitas TV promovează intens ecumenismul deșănțat al acestui tip de pseudoierarhi.

Iată ce s-a întâmplat după ce un alt mare eretic ecumenist al BOR, Nifon al Târgoviștei afirma la Busan, în Coreea de Sud, la o conferință a CMB (2013), aceeași erezie: 

O jalnică încheiere oficială a prezenței ortodoxe la Adunarea de la Busan a constituit discursul Înaltpreasfințitului Arhiepiscop de Târgoviște, kir Nifon, reprezentant al Bisericii Ortodoxe Române (anexa III), care a constatat (1) că unitatea Bisericii s-a pierdut, iar Biserica existentă, pentru că este împărțită, este deficitară din punct de vedere sacramental[16], (2) că nu cunoaște care facțiune creștină este continuatoarea vechii Biserici a Ierusalimului[17] și (3) că toți oamenii sunt frați în Hristos, în timp ce Botezul creștin este doar o treaptă sacramentală superioară în înrudirea duhovnicească a omenirii, unitate care deja există[18]. Înaltpreasfințitul Nifon (4) a tăcut și a ascuns faptul că ecleziologia ortodoxă este deformată în CMB, vorbind despre apărarea ”valorilor noastre morale tradiționale” de către CMB, ca, de pildă, ”valoarea supremă a familiei creștine”[19].

Cinci mitropoliți greci acuză pe IPS Nifon pentru declaratii eretice! Se cere ieșirea din Consiliul Mondial al Bisericilor.

Iată ce zic, printre altele, cei cinci mitropoliți greci:

Sinodul din Constantinopol de la 1672 identifică Biserica cea Una cu Biserica Ortodoxă, văzută și infailibilă: ”Despre Biserica Ortodoxă Sobornicească spunem că este cu neputință să alunece în greșeală, fiind călăuzită de același Cap, care este Hristos, Adevărul în sine, și învățată de Duhul adevărului… Este și totdeauna văzută și fie ca niciodată să nu lipsească de la ortodocși până la sfârșitul veacului, de vreme ce nu toți vor adormi, ci toți se vor schimba, după cum a spus Apostolul vorbind despre credincioși. Este așadar vădit că până la sfârșiturile veacului Biserica lui Hristos este văzută și întreagă, nelipsindu-i vreuna din părți

……………………………….

Desconsiderarea hristologică a cuvântului ”ca toți să fie una”

În plus, argumentul, atât de promovat în dialogul cu papistașii, atât în general în cadrul CMB, cât și în special la conferința de la Busan, și întemeiat pe rugăciunea Domnului ”ca toți să fie una” (Ioan 17:11, 21-23), sfârșește în disprețuirea totală a învățăturii hristologice, pentru că, de vreme ce într-adevăr unitatea celor ce cred reprezintă voia Dumnezeu-Omului Hristos, potrivit afirmațiilor ecumenismului, această unitate nu s-a realizat încă. Din cauza neputinței voinței dumnezeiești a lui Hristos, așa cum susțin unii lipsiți de evlavie? Din pricina deosebirii nestoriene dintre ceea ce Nestorie numește voia gnomică a lui Iisus și voia Sfintei Treimi? Însă Dumnezeu-Omul cel în două firi are ”două voințe ale celor două firi care nu-și sunt potrivnice…, ci firea Lui omenească urmează firii Lui dumnezeiești și atotputernice, nu i se împotrivește și nu îi este vrăjmașă, ci mai degrabă i se supune”[37]. Așadar, voința Lui dumnezeiască, având ca supus al ei firea omenească îndumnezeită deplin, cea care s-a exprimat prin glasul Lui omenesc în rugăciunea arhierească despre unitatea credincioșilor. Aceasta este însoțită de atotputernicia Lui și lucrează neîngrădit în cei care se supun de bună voie lui Hristos. De aceea, și Sfântul Ioan Gură de Aur adeverește că acest cuvânt, ”ca toți să fie una” s-a împlinit deja în Biserică prin unanimitatea interioară a credinței, în ciuda apostaziei ereticilor, care este rodul superficialității lor: ”Ce vom spune, deci? S-a împlinit aceasta? Și cu tărie s-a împlinit, căci toți care au crezut prin Apostoli una sunt, chiar dacă unii dintre ei s-au rupt, știut fiind că El nu a ascuns acest lucru, ci mai dinainte l-a vestit și a arătat că această cădere este pricinuită de nepăsarea oamenilor”[38]. Frecventa menționare a cuvântului ”ca toți să fie una” la aceste dialoguri este blasfemiatoare, căci susține că acest cuvânt nu s-a împlinit de-a lungul timpului și dă de înțeles că nu s-a dat încă Bisericii Duhul Sfânt, Atotputernicul Mângâietor, Dumnezeul păcii, iar nu al neorânduielii (I Corinteni 14:33), care are lucrare unificatoare(”la o unire pe toți i-a chemat”[39]). Prin urmare, Consiliul Mondial al Bisericilor și ceilalți ecumeniști vestesc o nouă Cincizecime spre unirea celor despărțiți!

 

27 de gânduri despre „Andrei Andreicuț, ereticul care afirmă că unitatea Bisericii „s-a fărâmițat”

  1. 1. Există mântuire în afara Bisericii Ortodoxe?

    „39. Iar unul dintre făcătorii de rele răstigniţi, Îl hulea zicând: Nu eşti Tu Hristosul? Mântuieşte-Te pe Tine Însuţi şi pe noi.
    40. Şi celălalt, răspunzând, îl certa, zicând: Nu te temi tu de Dumnezeu, că eşti în aceeaşi osândă?
    41. Şi noi pe drept, căci noi primim cele cuvenite după faptele noastre; Acesta însă n-a făcut nici un rău.
    42. Şi zicea lui Iisus: Pomeneşte-mă, Doamne, când vei veni în împărăţia Ta.
    43. Şi Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ţie, astăzi vei fi cu Mine în rai.” (Luca 23, 39-43).
    * Tâlharul crucificat care s-a smerit, căindu-se, și a mărturisit mărturie dreaptă și adevărată despre Domnul, chiar dacă nu era nici măcar botezat, a fost mântuit.
    În situații excepționale și grave și când se mărturisește drept Adevărul, fără a-l strâmba, se pot întâmpla asemenea lucruri, dar sunt excepții, cazul tâlharului de pe cruce, care a fost mântuit fără a fi nici măcar botezat (nefiind ucenic), e singular în Noul Testament.

    „Întru împărăţia Ta, când vei veni, pomeneşte-ne pe noi, Doamne.”
    (Din Sf. Liturghie, introducerea la Fericiri)

    2. Cine știe, poate catolicii își vor da seama de erorile lor, iar Mitrpolitul Andreicuț în acest sens mărturisea despre unitatea Bisericii, așteptând revenirea catolicilor, a Apusului, la Ortodoxie.

    Apreciază

    • Talharul de pe Cruce L-a marturisit pe Hristos inainte de moarte. Asadar, moartea lui violenta, pentru pacatele lui, a fost in parte si pentru Hristos. Probabil ca moartea i-a fost considerata in parte si mucenicie pentru Hristos. Dupa cum, poate stii, mucenicii primeau botezul sangelui.

      Apreciat de 1 persoană

      • A fost un fel de Botez al sângelui pentru tâlhar, din cauza mărturisirii pe care a avut-o pe moarte fiind, dar el a fost pedepsit pentru nelegiuirile sale, nu a fost răstignit pentru a fi pedepsit pentru credința în Hristos.
        El a crezut în Hristos, după ce deja era răstignit, deci nu era chiar un mucenic, că nu pentru credință a suferit.

        Apreciază

        • Ideea era că urma sâmbăta Paștilor la evrei, deci nu trebuia lăsat nimeni pe cruci (în Israel), Dar Domnul Iisus Hristos murise mai repede, El fiind și schingiuit, în timp ce tâlharilor li s-au zdrobit fluierele picioarelor pentru a muri mai repede, înainte de venirea Sâmbetei (a apusul soarelui, vineri seara, la evrei).

          Apreciază

  2. Ioan C.
    rasp. la nr. 2 !
    Dumnezeu stie daca catolicii isi vor da seama de ereziile lor !
    raspunsul e ca Nu isi vor da seama de ereziile lor cata vreme nu le spune nimeni Adevarul in fata ca ei sunt anatemizati si trebuie sa lase tot , sa se lepede de papa si de toate ereziile lor si sa vina neconditionat la Dreapta Credintă!
    si mai tre sa intelegi ca papa e slujitorul lui antihrist si are sapte capetenii de draci in jurul lui si nu o sa vie acela la pocainta in veac ca e asemenea satanei . ala nu vrea sa vie la ortodocsi in veac, ci vrea sa supuna ortodocsii la antihrist !

    Apreciază

      • așa și ? aceia s-au convertit , Slavă Domnului, din propriile lor convingeri si chemări ale Duhului Sfant, dar nicidecum din ” pogorărea ” arhiereilor in discutii eretice cu ei !

        Apreciază

        • „Şi cum vor crede în Acela de Care n-au auzit? Şi cum vor auzi, fără propovăduitor?” (Romani 10, 14).
          Cum crezi că ar fi venit la Ortodoxie, dacă nu le explica nimeni?

          Apreciază

        • aici e vorba de o mare viclenie subtirică de nesimtit pt unii. Era vorba de pseudo- episcopii astia ( Andrei Andrei-cuțu-) care ..ce explică ei? oare propovaduiesc precum Sf. Apostoli ? Care Sf. Apostol mergand la păgâni le-a ” explicat” ca unitatea Bisericii e pierduta fiindca nu se afla păgânii in ea? o zis asa vreun Apostol?
          o stiu ca le-a zis cam de genu: trebuie sa credeti in Iisus Hristos si sa va botezati fiecare in NumeleTatalui si alFiului si al Sfantului Duh, si sa va supuneti episcopilor si preotilor si asa veti dobandi mantuirea sufletelor voastre !
          de ce niciun episcop nu le explică in mod ortodox despre ereziile lor ? de ce ocolesc sa spuna ca dogma catolicilor e eretica si ca ei sunt pierduti daca raman asa…si ca nu au Sf. Taine si ca Duhul Sfant nu este la ei. si pct. !
          de ce oare?
          pt. că ei insisi nu cred asta ci cred altceva ( o minciuna) .

          Apreciază

        • păi de unde stii ca nu sunt oameni mici ca noi si in Rusia care i-au mustrat tot asa intre ei pe siteuri particulare?
          si nu ai vazut ca sunt videouri cu preoti rusi care ziceau ca is cazuti toti ierarhii si ca nu va mai fi un patriarh ( in sensul ca nu va fi ortodox ci vanzator).?

          si cum zici ca nu i-a mustrat nimeni ?
          ei is deja mustrati de 1983 la Vancouver de ROCOR!

          Apreciază

  3. ciprian p. zici : „de ce niciun episcop nu le explică in mod ortodox despre ereziile lor ? „, daca mai urmaresti inca o data video-ul postat o sa vezi ca „teologii” papistași au venit sa ii invete pe „ortodocsi” despre Sfanta Treime ei care au renuntat la Treime prin Filioque

    Apreciază

    • da?! io ma refeream la ce ” predică ” ăstia ecumenisti.
      nu-mi vine sa urmaresc videoclipuri cu de ăia ca parca mi se intuneca mintea cand îi văd !
      daca au ajuns ” ai nostri” să asculte predici ale ereticilor , atunci îi vai de capul lor .

      Apreciază

  4. Andrei Andreicuț și Nifon al Târgoviștei pot fi numiți eretici fără nicio teamă.
    Aici este pericolul mare, la ierarhii noștri.
    Incomparabil mai mare decât la gruparea Sava- Ciprian. Nici aceasta nu trebuie neglijată.
    Dar, acești pseudoierarhi sunt foarte periculoși pentru BOR.
    Ei chiar așa cred. Sunt înșelați.
    Iar Ioan C. să nu mai fie așa naiv. Sau este peste puterile lui de înțelegere adevărul de credință.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s