Biserica Greciei a recunoscut sau nu „Biserica” schismatică a Ucrainei? Mitropolitul Serafim de Pireu spune că NU

ieronimos_epifanios_ukraine.jpg

Iată știrea care a apărut în spațiul public inițial: 

Convocarea extraordinară a Sfântului Sinod al Ierarhiei Bisericii din Grecia, care a fost prezidată de Arhiepiscopul Atenei și de toată Grecia, ÎPS Ieronim, a fost finalizată cu puțin timp înainte.

În cadrul sesiunii, președintele Sinodului, arhiepiscopul Ieronim, a făcut o prezentare cu „Informații despre Biserica Autocefală din Ucraina”.

Arhiepiscopul s-a referit la privilegiul Patriarhiei Ecumenice de a acorda autocefalia, precum și la recomandările pozitive ale celor două comisii.

Aceleași informații indică faptul că propunerea Arhiepiscopului pentru Biserica Ucrainei a fost recunoașterea, care a fost acceptată de o majoritate în rândul ierarhiei.

„În acest spirit, propun recunoașterea de către Biserica Elenă a Bisericii Ortodoxe Autocefale a Republicii Independente Ucraina” – a spus Preafericirea Sa în încheiere.

Episcopii au vorbit apoi despre propuneri, în timp ce episcopul Daniel din Cezareea a propus ca o decizie să fie luată după un vot clar.

Ierarhia a decis în cele din urmă să ratifice decizia recentă a Sfântului Sinod permanent și este de acord că este dreptul Patriarhiei Ecumenice să acorde Autocefalia.

Anunțul oficial al Sfântului Sinod al Bisericii Greciei este așteptat în curând.

https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/32243-ektakto-i-ekklisia-tis-ellados-anagnorise-tin-ekklisia-tis-oukranias

Update

Astăzi, sâmbătă, 12 octombrie 2019, Sfântul Sinod al Ierarhiei Bisericii Greciei sub președinția Preafericitului Arhiepiscop Ieronim al Atenei și a toată Grecia, s-a întrunit în mod extraordinar, în Sala de Ședințe a Sfântului Sinod.

Înainte de sesiune, Sfânta Liturghie a fost săvârșită la Catedrala Sfintei Mănăstiri Asomaton Petrakis.

În dimineața zilei, începând cu ora 9, în marea Sală de ședințe a Sfântului Sinod, s-a săvârșit slujba pentru începerea lucrărilor Sfântului Sinod. La citirea listei ierarhilor participanți, s-a constatat o greșeală.

Ulterior, a fost convocat Comitetul de presă, format din Onorabilii Mitropoliți Ierotheos din Nafpaktos, Dorotheos din Mykonos și Hrisostom al Patrelor.

Conform Ordinei de zi, Înaltpreasfințitul Părinte Arhiepiscop Ieronim al Atenei și toată Grecia a elaborat Raportul său intitulat „Autocefalia Bisericii Ucrainene”.

În introducerea referatului, Preafericirea Sa a declarat că Sinodul permanent s-a ocupat intens pe perioada mai multor sesiuni în legătură cu acest subiect, pe care care l-a și trimis-o la Comisiile Sinodale, pentru probleme dogmatice și canonice și pentru Relații inter-ortodoxe și inter-creștine, pentru a fi prezentate corect Sfântului Sinod.

Pe 13 august aceste Comisii au depus la secretariat constatarea comună și nota intitulată „Problema jurisdicției canonice în Sfânta Mitropolie a Kievului”. Concluzionând raportul Comisiilor, citând cinci subiecte de bază, a concluzionat: „Având în vedere cele de mai sus, ei au considerat că problema autocefaliei Bisericii din Ucraina este canonică și legală, și că nimic nu este care să împiedice recunoașterea autocefaliei Bisericii Ucrainei și armonizarea absolută și alăturarea Bisericii Elene la Patriarhia Ecumenică”.

După aceea, Preafericirea Sa s-a referit pe scurt la instituția sinodală și la organizarea administrativă a Bisericii, precum și la regimul autocefaliei. El a menționat că Biserica Ucrainei a rămas întotdeauna în jurisdicția bisericească a Patriarhiei Ecumenice, care a renunțat la jurisdicția ei canonică pentru a intra în comuniune cu Bisericile Ortodoxe autocefale, lucru pe care Patriarhia Moscovei îl contestă ca fiind necanonic, ca și cum ar aparține canonic de ea.

În cele din urmă, după ce a descris proclamarea autocefale bisericești a Ucrainei ca fiind deosebit de benefică pentru Biserica Ortodoxă și valoroasă în consolidarea relațiilor dintre Bisericile Ortodoxe surori a Marii Rusii și Ucrainei, a prezentat „recunoașterea de către Biserica noastră a autocefaliei Bisericii Ortodoxe a Republicii independente a Ucrainei”.

A fost urmat de un dialog constructiv, iar pozițiile multor ierarhi, și, Ierarhia a decis să accepte decizia trecutului Sinod permanent și recomandarea Preafericitului Părinte Arhiepiscop al Atenei și al întregii Greciei, Arhiepiscopul Ieronim de a recunoaște «dreptul canonic al Patriarhiei Ecumenice de a acorda autocefalia, precum și prerogativa Întâstătătorului Bisericii Greciei de a se ocupa mai departe de chestiunea recunoașterii Bisericii Ucrainei», deși șapte Mitropoliți au cerut amânarea luării unei decizii.

Comitetul de presă al Sfântului Sinod al Ierarhiei

https://www.romfea.gr/ekklisia-ellados/32246-to-episimo-anakoinothen-tis-ierarxias-gia-tin-oukrania

Sursa: ortodoxiamarturisitoare

Mitropolitul Serafim al Pireului spune că Biserica Greciei NU a votat recunoașterea noii structuri ecleziastice din Ucraina

ACTUALIZARE 16.10/15:25 Mitropolitul Serafim al Pireului a spus că ierarhii Bisericii Greciei nu au votat recunoașterea noii structuri bisericești de la Kiev, și astfel, recunoașterea acesteia nu ar fi avut loc, informează Orthochristian. Acesta, alături de Mitropolitul Serafim de Kythira, afirmă că Sinodul din 12 octombrie doar a reafirmat recunoașterea faptului că Patriarhul Ecumenic are dreptul canonic de a acorda sau nu, autocefalie, fără a preciza dacă referința este generală sau se referă la situația Ucrainei.

Mai mult, Mitropolitul Serafim de Kythira afirmă că Mitropolitul Daniel de Kaisarani a propus un vot asupra autocefaliei Ucrainei, dar acesta nu a avut loc. De fapt, spune el, declarațiile Mitropolitului Hierotheos Vlahos au fost cele care au sugerat că Sinodul a luat o decizie de recunoaștere a structurii din Ucraina.
Știrea inițială

 

Sâmbătă 12 octombrie, Sinodul Episcopilor Bisericii Greciei, adunat într-o sesiune extraordinară, a decis să recunoască structura ecleziastică denumită „Biserica Ortodoxă a Ucrainei”, informează orthochristian, citând Romfea.
Ierarhii au ascultat raportul Arhiepiscopului Ieronim, care a menționat că cele două comisii create de Sinod pentru a investiga problema ucraineană au recomandat Bisericii să recunoască noua structură.
„În acest duh, sugerez recunoașterea autocefaliei Bisericii Autocefale a Republicii Independente a Ucrainei”, a spus Preafericirea sa.
La vot, propunerea întâistătătorului Bisericii Greciei a fost susținută de majoritatea ierarhilor, la vot. De asemenea, ierarhia a decis să accepte și recomandarea Preafericitului Părinte Arhiepiscop al Atenei și al întregii Grecii, de a recunoaște „dreptul canonic al Patriarhiei Ecumenice de a acorda Autocefalia, precum și privilegiul Întâistătătorului Bisericii Greciei de a se ocupa apoi de chestiunea recunoașterii Bisericii din Ucraina”, în timp ce șapte Mitropoliți au cerut amânarea luării unei decizii.
Siteul Cuvântul Ortodox, unul dintre cele mai reputate siteuri ortodoxe românești, scrie că această decizie „complică și dosarul ucrainean, dar și relațiile inter-ortodoxe”. Aceeași sursă precizează că hotărârea vine în contextul în care mai mulți ierarhi greci, între care Mitropolitul Nicolae de Mesogaia sau Nectarie de Kerkira s-au opus, public, recunoașterii acestei structuri.
Biserica Rusiei va lua în discuției hotărârea grecilor la următorul Sinod, a anunțat reprezentantul Departamentului pentru Relații Externe a acestei instituții, citat de Orthochristian.
Patriarhia Română nu a recunoscut această structură, Sf.Sinod reiterând îndemnul la dialog între părțile aflate în conflict, în Ucraina. De asemenea, Biserica Română a cerut garanții suplimentare din partea celor implicați privind libertatea de credință a sutelor de mii de români din teritoriile ocupate de Ucraina în urma pactului Ribbentrop-Molotov.
Noua structură a fost înființată prin Tomosul Patriarhului Constantinopolului pe 7 ianuarie 2019, prin adunarea mai multor clerici din partea a două structuri declarate anterior, de către lumea ortodoxă, drept schismatice. Până la decizia de azi a Bisericii Greciei, nicio biserică nu recunoscuse noua structură, toate susținând Biserica Ortodoxă Ucraineană condusă de Mitropolitul Onufrie.

4 gânduri despre „Biserica Greciei a recunoscut sau nu „Biserica” schismatică a Ucrainei? Mitropolitul Serafim de Pireu spune că NU

  1. Serafim de Pireu este eretic, fie ca a acceptat sau nu pe schismatici. De facto este in comuniune liturgica cu schismaticii si îl pomenește pe bartolomeu antihristul, dar voi fără sa va dați seama propovăduiți rugăciunea in comun cu ereticii, care este interzisă de Biserica. Serafim nu poate fi ortodox si in același timp sa se roage impreuna cu bartolomeu pe care îl pomenește la Sf Liturghie. Prin comuniune ( împărtășire) se cade in erezie si deci cineva devine eretic.

    Apreciază

  2. Deci , pe cine să credem în final ?
    – Pe Mitropolitul Ierotheos Vlachos, purtătorul de cuvânt al Ierarhiei BOG ?
    – Pe Mitropolitul Serafim de Pireu ,care neagă ce spune primul sau ce dă de înţeles primul că s-ar fi întâmplat ? Și care ne-a obișnuit deja să joace un rol pe care mulţi nu îl înţeleg. Spune multe ,dă impresia ,câștigă încrederea …,pare ceva… ,dar nu face nimic. Păstrează niște aparenţe ,dar nu există faptele care să întărească afirmaţiile. Rezultatul? Același cu al tuturor celorlalţi. Ba încă mai creează și confuzie și dezbinare ,printr-o atitudine tipic diplomatică , prin care își creează o imagine în totală discordanţă cu faptele.
    Ca și cu Creta : erezie ,anatema ,dar…păstrăm comuniunea ,unitatea ,adică unitate în diversitate, adică ecumenism lucid , ,, ortodox” . Poţi să crezi ce vrei ,dar să nu rupi ,,unitatea”.
    Asta spune și Declaraţia de la Toronto, asta învaţă și ecumeniștii ortodocși ,asta se practică și în Biserică de la Creta încoace ,după exemplul unor astfel de Mitropoliţi !
    Vorbele sunt vorbe , dar Evanghelia spune : ,,pomul se cunoaște după roade”.
    Omul după fapte!
    – Sau pe Mitropolitul Luca de Zaporojie ,care spune :
    ,,Hotărârea Bisericii Greciei este trădare!”.

    ,, Dumnezeu are doar două cuvinte :DA și NU. Spre deosebire de voi toţi ,care aţi luat o decizie plină de principii moarte ,oculte și viclene ,cu care aţi mers în mod intenţionat împotriva adevărului”.

    În încheiere ,Mitropolitul Luca spune: ,,această nouă teologie dovedește că Biserica Ortodoxă nu este sinodală și apostolică ,ci o organizaţie religioasă condusă de la centru ,de ,,Papa” din Constantinopol, Patriarhul Bartolomeu”.

    Acest comentariu nu este acuzator ,ci constatator a unei stări de fapt existentă în viaţa Bisericii și …scris cu durere și amărăciune!
    Mă iertaţi !

    Apreciază

    • Părerea mea este că atîta timp cît este vorba recunoașterea BOU , cît timp nu își pun nici unii nici alții problema ,”CRETA” sunt lucruri fără o importanță deosebită , sau cum se mai exprimă unii ” ecumenism bun vs ecumenism râu , rămîne doar durerea , durerea că ai pierdut pe cineva drag , iertați va rog !

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s