Ultra-ereziarhul Bartolomeu și călugări athoniți de la mânăstirile Xenofont și Pantocrator au participat la o „vecernie” împreună cu papistașii într-o mânăstire cisterciană din Belgia

Ecumenism deșănțat! Ereziarhul cu funcția de patriarh al Constatinopolului nu mai are nici o limită!

Frăția mânăstirilor Atonite Xenofont și Pantocrator împreună cu Patriarhul Bartolomeu, au luat parte la Vecernie într-o mânăstire catolică.

Pe 12 noiembrie 2019, Patriarhul Bartolomeu al Constantinopolului a vizitat comunitatea catolică a abației Notre Dame de Saint-Remy din Rochefort, din ordinul monahal al cistercienilor, potrivit paginii oficiale de Facebook a abației Chevetogne.

Se menționează în mod special că Patriarhul Bartolomeu „a fost primit cu căldură de Părintele Gilbert Degros și de comunitatea monahală, precum și de un număr mare de credincioși, prieteni și vizitatori ai mânăstirii”.

Se relatează deasemeni că „Dom Lambert Vos, abatele Mânăstirii Chevetogne, cei trei predecesori ai săi și întreaga frăție a mânăstirii, au luat parte la vecernie, precum și starețul Mănăstirii Maredsous, Părintele Bernard Lorent, alți călugări, călugărițe și alte personalități religioase. ”

Conform informațiilor postate pe pagina abației, „în timpul vecerniei, un cor de călugări ai abației Chevetogne a interpretat imnuri greco-slave și bizantine în templul principal al mânăstirii, într-o deplină concordie la acest eveniment solemn.”

Din sursele sale, UJO a aflat că, pe lângă patriarhul Bartolomeu, egumenul Mânăstirii Atonite Xenofont, Arhimandritul Alexie și Ieromonahul Teofil de la Mânăstirea Pantocrator au luat parte la Vecernie, toți cei prezenți în mânăstirea catolică menționată mai sus.

În același timp, ediția greacă Romfea relatează că „abatele mânăstirii, Gilbert Degros, și-a exprimat mulțumirea sinceră patriarhului Bartolomeu, pentru prezența sa onorabilă la abație, în timp ce patriarhul și-a exprimat în mod corespunzător bucuria de a participa împreună la această slujbă”.

În plus, el a mulțumit starețului pentru relațiile de frăție și asistența importantă oferită de mânăstire „Sfântului Scaun al Belgiei„.

Publicația relatează că Patriarhul Bartolomeu i-a oferi în dar abatelui, o cruce sculptată în argint; la rândul său, Mânăstirea Rochefort i-a oferit Patriarhului, o Biblie rară legată în piele, o copie a Bibliei din secolul al XIV-lea.

UJO a scris cu puțin timp în urmă că Patriarhul Bartolomeu al Constantinopolului, în mesajul său către Papa Francisc, a spus că „restabilirea comuniunii (euharistice – ed.) Între Bisericile noastre rămâne speranța noastră sinceră, obiectivul principal al rugăciunilor noastre și scopul dialogului adevărului stabilit între Bisericile noastre „.

Sursa:  Patriarch Bartholomew and Xenophontos Abbot pray with Catholics in Belgium

Via:

Patriarhul Bartolomeu și părinți athoniți au participat la Vecernie într-o „mănăstire catolică”

18 gânduri despre „Ultra-ereziarhul Bartolomeu și călugări athoniți de la mânăstirile Xenofont și Pantocrator au participat la o „vecernie” împreună cu papistașii într-o mânăstire cisterciană din Belgia

  1. CANONUL 10 apostolic (OSÂNDIREA COMUNIUNII CU CEI AFURISIŢI).

    Dacă cineva s-ar ruga, chiar şi în casă, împreună cu cel afurisit (scos din comuniune), acela să se afurisească.

    (11, 12, 32, 45, 48, 65 ap.; 5 sin. 1 ec; 2 Antioh.; 9 Cartag.)

    Apreciază

  2. Si, Sf Apostol Pavel,

    17. Şi vă îndemn, fraţilor, să vă păziţi de cei ce fac dezbinări şi sminteli împotriva învăţăturii pe care aţi primit-o. Depărtaţi-vă de ei.
    18. Căci unii ca aceştia nu slujesc Domnului nostru Iisus Hristos, ci pântecelui lor, şi prin cuvinte bune si prin cuvantare de bine inseala inimile celor prosti”

    Romani 16
    Biblia 1914

    Daniel, sunt, bartolomeu si toți cei care se afla in comuniune cu el direct sau indirect, in afara Bisericii, da sau nu?
    Ca sa înțelegem, ca ești puțin duplicitar.

    Eu spun ca sunt, si rușii, si bulgarii, grecii, georgienii si cei din antiohia si toți cei care nu au intrerupt canonic comuniunea cu ereticii semnatari din creta se afla in erezie deci in afara Bisericii.
    Nu va uitați la ruși, ca au oprit comuniune, ca este de ras, Kiril e mai eretic decât bartolomeu( Havana 30 de puncte), si in plus toată Rusia este in comuniune cu celelalte patriarhii care sunt in comuniune cu grecii eretici, deci tot eretici sunt.

    Putini sunt cei care înțeleg corect sobornicitatea, comuniunea si mărturisirea de credinta.

    Apreciază

    • Asa e. Ei cred ca fiecare are ortodoxia lui, indiferent de ereziile altora, si păstrează comuniunea cu ereticii. Dar biserica e soborniceasca, deci au toti legatura intre ei cand sunt in comuniune, altfel nu ar mai fi sobornicitate, deci nici Biserica! Dar vrăjmașul e mai viclean chiar si decat ei, care isi potrivesc ortodoxia după cum le-ar plăcea lor.

      Apreciază

  3. Găsește diferențele :

    Ighemonii catre mucenici:
    – Zi ca noi, inchina-te la idoli si in constiinta ta poti sa crezi in Hristos.

    Rafael Noica: Zicem că ereticii sunt Biserica, dar in constiinta noastra credem ca doar noi suntem Biserica.

    Chirila & Co. :
    nu sunt eretici ci părtași la erezie.

    Neo ereticii: nu toți sunt eretici, ci au conștiința ortodoxa!

    Fiecare sa ia aminte!

    Apreciază

  4. Alexandru, mă iertaţi.

    Canonul 15 l-ll Constantinopol vorbește de întreruperea comuniunii cu cel care ,, propovăduiește eresul în public și cu capul descoperit îl învață în Biserică …” .
    Adică vorbește de cel care este în erezie ,nu în sensul că- i judecat ,condamnat și anatematizat. Nu în sensul că este caterisit și afurisit, tăiat de la Trupul Bisericii ,ci de ereticul necondamnat încă, nejudecat încă, care învață /propovăduiește erezia în Biserică. De ereticul care se află încă în Biserică. Aceștia. (ecumeniștii ) , la ora asta , nu sunt scoși din comuniune cu Biserica ,nu sunt afurisiţi încă.
    Canonul 15 l-ll Constantinopol este clar în acest sens și precis : vorbește de întreruperea comuniunii cu cel care propovăduiește erezia / cu cel aflat în comuniune cu ea , neîngrădit de ea sau … cu cel aflat în erezie, înainte de cercetarea lui sinodicească. Cu cel care este de sine însuși osândit și de care Sfântul Apostol Pavel ne învață să ne îndepărtăm , să ne despărţim ,să ne îngrădim.
    Deci ,acela este încă în Biserică, spune Canonul , pt. că ,spune Canonul , acela propovăduiește erezia în Biserică pe deoparte, iar pe de altă parte, încă nu a fost cercetat sinodal , deci nici nu a fost afurisit ,anatematizat, tăiat de la Trupul Bisericii ,caz la care face referire Canonul 10 Apostolic (afurisirea celor care se roagă cu cei afurisiţi ).
    Dar bineînțeles că din cauză că acela mărturisește o erezie ,nu poți păstra comuniunea cu el ,pt. că tu nu mărturisești ca el , iar comuniunea este condiționată în mod absolut de mărturisirea aceleiași credinte ,așa cum învață și Sfântul Maxim.
    Despre această întrerupere a comuniunii vorbește și Canonul 15 l-ll Constantinopol. Întrerupere a comuniunii care se realizează în interiorul Bisericii ,cu membrii ai Bisericii care aderă la o erezie /părtași la erezie/neîngrădiţi de erezia acceptată în Biserică, pătrunsă în Trupul Bisericii, prin intermediul susținătorilor ei.
    Cei care sunt în comuniune cu ecumeniștii ,sunt în erezie, sunt părtași la erezia lor , nu sunt îngrădiţi de erezia lor ,dar nu sunt în afara Bisericii, nu sunt tăiaţi dela Trupul ei ,nu sunt afurisiţi, anatemizați încă.
    Dar pt. asta nu înseamnă că poţi rămâne în comuniune cu ei.
    ,,Episcopul este pomenit pt. a se arăta că cel care pomenește și cel care este pomenit au aceeași credință, că ambii sunt ortodocși, că cel pomenit are aceeași credință cu cel care pomenește., că au aceeași cugetare și aceeași credință ” ,spune Părintele Theodoros Zisis.
    Ori un ortodox nu are aceeași credință cu un ecumenist/cu un eretic.
    Eu așa înţeleg.
    Mã iertaţi!
    Doamne ajută!
    PS: lupta nu e cu Biserica, ci cu ereticii din ea ,mai precis ,cu erezia lor.
    Orișicum : ,, cei ai Bisericii lui Hristos sunt ai adevărului ,iar cei care nu sunt ai adevărului nu sunt ai Bisericii lui Hristos ” ,spune. Sfântul Grigorie Palama.

    Apreciază

  5. HD

    Sfantul Ioan Gură de Aur, tâlcuind cuvântul Apostolului Pavel:

    ”Dacă cineva va binevesti vouă, altceva decât ați primit, să fie anathema.”, observă că apostolul ”Nu a zis că, dacă propovăduiesc împotrivă, sau leapădă totul, ci chiar și ceva foarte mic dacă v-ar binevesti în afara celor primite, chiar dacă din întâmplare vor fi mișcați, anathema să fie.”

    După creta toți cei ce sunt in comuniune in erezie, adică comuniune in minciuna si unitate a diavolului, se afla sub anathema. Îți recomand sa cauți in pravila bisericeasca ce înseamnă anathema si conținutul formulării ei, ca sa vezi ca cei care se afla sub blestem nu putrezesc.

    Un eventual ipotetic sinod ecumenic ar putea doar rectifica starea ereticilor, dar cine sa îl facă? Serafim de Pireu cu cartofi si Longhin ? Care este eretic si îl pomenește pe bartolomeu/onufrie? Sau alți fățarnici ipocriți eretici ecumenisti?
    Cu adevărat de se va întocmi, tot eretic ar fi. Caci nu am văzut vreu-un episcop ortodox care sa sa mărturisească cu fapta in afara de ips Irineu al Ierusalimului care este ortodox?! Si care a spus tocmai, intrați in catacombe ca vine antihrist!

    Apreciază

  6. Alexandru
    ,,Dacă cineva va binevesti vouă altceva, decât aţi primit ,să fie anathema „.
    Iar eu am spus că nu poţi fi în comuniune cu cei care mărturisesc altceva ,,decât aţi primit „.
    Cu cei care mărturisesc altă credință, decât cea a Bisericii, adică cu ecumeniștii, în cazul de față și cu cei aflaţi în comuniune cu ei (care adică mărturisesc aceeași credință ca și ei ).

    Cu ce am greșit aici ?

    Apreciază

Lasă un comentariu