Părintele Ioan Ungureanu a fost agresat de un angajat al firmei de pază care îngrădește accesul credincioșilor în curtea și în biserica parohiei Schit Orășeni

Preiau articolul: 

Părintele Ioan din Schit Orășeni, înjurat, ameninţat cu moartea și lovit în cap de către un agent al firmei de pază NEI Guard

Părintele Ioan Ungureanu din Schit Orășeni a depus ieri o plângere penală la Parchetul de pe lângă Judecătoria Botoșani, în care îl acuză pe unul dintre angajații firmei de pază NEI Guard de loviri și alte violențe la adresa sfinției sale, infracțiune prevăzută de art. 193 NCP, și purtare abuzivă, prevăzută de art. 296 NCP.

Din plângere rezultă că, în după amiaza zilei de 17 decembrie 2019, în jurul orelor 17.30, părintele Ioan Ungureanu s-a deplasat la troița din fața porților care asigură intrarea în curtea casei parohiale a Parohiei Schit Orășeni, cu intenția de a depune o lumânare și a se ruga, lucru pe care îl face zilnic.

Întrucât i s-a interzis prin hotărâre judecătorească accesul în curtea parohiei, pe care a ridicat-o din nimic, împreună cu sătenii, printr-o muncă de 20 de ani, părintele a dorit să aprindă lumânarea respectivă pe terenul din fața troiței, în spațiul public.

Din textul plângerii rezultă că,în timp ce se afla în fața porților închise ale curții parohiale, la distanță de aproximativ un metru, din curte a apărut un angajat al firmei de pază NEI Guard, care l-a insultat grosolan, l-a ameninţat cu moartea, după care l-a lovit violent în cap cu un obiect contondent, provocându-i o leziune în zona ochiului drept, mai exact fractură de os cranio-facial lateral. Lovitura a fost lansată peste poarta de fier închisă, dar puterea şi direcţia acesteia au fost în aşa fel dirijate încât să atingă tâmpla din dreapta a capului victimei.

Părintele Ioan Ungureanu afirmă că sfinția sa făcea repetat rugăciune la troiță, iar acel agent și ceilalți știau acest lucru și nu puteau să aibă temerea că părintele ar încerca să îi agreseze sau să treacă peste gard.

Incidentul a fost văzut de către un credincios aflat în mașina cu care venise preotul, dar şi de celălalt agent de pază şi de o altă persoană, aflați în interiorul curţii. Credinciosul a strigat la gardianul agresor, care a dispărut în curtea parohiei.

Preotul a fost transportat de un sătean la Spitalul Județean din Botoșani, unde i s-a acordat asistență medicală și i s-a făcut un set de analize din care rezultă că a suferit un traumatism cranian destul de sever.

Conform celor declarate în plângerea penală, protocolul spitalicesc impunea ca în asemenea situații să se deplaseze la spital un organ al Poliției, care să ia o declarație în legătură cu cele întâmplate, ceea ce nu s-a întâmplat.

În cursul dimineții zilei de 18 decembrie, părintele a fost la  Institutul de Medicină Legală, de unde și-a scos un certificat medico-legal, care i se va elibera în primele zile ale lunii ianuarie 2020.

Cererea făcută către medicul legist reține faptul că părintele a fost lovit la nivelul tâmplei drepte cu un obiect de lemn. Medicul legist a recomandat, după cum se vede din hârtia scrisă de mână, 21-23 de zile de spitalizare.

Dacă va fi găsit vinovat de faptele de care este acuzat în plângerea penală, angajatul NEI Guard poate executa o pedeapsă de la 6 luni la 5 ani de închisoare sau amendă.

Dacă va fi găsit vinovat și de infracțiunea prevăzută la art. 296, alin. 2 NCP, purtare abuzivă cu lovire, la pedeapsa de mai sus se mai poate adăuga o treime.

Părintele Ioan Ungureanu a făcut o adresă către firma NEI Guard, căreia îi solicită, pe baza unei fotografii a agentului, să îi comunice numele acestuia, în interesul identificării sale în plângerea penală pe care i-a făcut-o.

Dacă plângerea penală va conduce la un proces penal, părintele Ioan Ungureanu are posibilitatea de a se constitui în parte civilă în proces și de a-l chema în judecată pe mitropolitul Teofan, care să devină parte responsabilă civilmente și să răspundă civil, în calitate de comitent (angajator al firmei de pază respective), pentru acțiunile prepusului (angajatului) pe care l-a pus să-i păzească biserica dobândită prin executare silită, dacă se demostrează că fapta săvârșită are legătură cu atribuțiile sau cu scopul funcției încredințate, conform prevederilor art. 1373 alin. 1 din Noul Cod Civil.

Agentul de pază care l-a agresat pe părintele Ioan Ungureanu nu este la prima atitudine necorespunzătoare. În urmă cu câteva zile, când părintele l-a întrebat de ce a fost închisă clopotnița l-a întâmpinat cu un spray în mână, într-o poziție destul de agresivă, după cum reiese din filmarea publicată pe siteul nostru.

Firma NEI Guard a fost adusă să păzească curtea Parohiei Schit Orășeni și persoana preotului Constantin Bolohan, după ce întreaga comunitate a mărturisitorilor antiecumeniști din acest sat a fost evacuată, la data de 2 decembrie 2019, din parohie, prin executare silită.

Firma este angajată de către Mitropolia Moldovei și Bucovinei pe perioadă îndelungată. Mitropolia este o instituție de utilitate publică ce funcționează din fonduri de la bugetul statutului, din bani produși din activitățile proprii și din donații, scutite toate de impozite la stat.

În acest moment, credincioșii ortodocși ai Parohiei Schit Orășeni sunt ținuți departe de biserica lor de o firmă de pază plătită și din banii lor de impozite, angajată de Mitropolia Moldovei, care nu contribuie cu nimic la bugetul de stat.

Credincioşii creştin ortodocşi din sat sunt decişi să trimită o scrisoare deschisă Mitropolitului Teofan, dar şi Patriarhului României, în care să ceară explicaţii legale, dar şi morale cu privire la acest incident care scandalizează peste măsură toate zona și, pe măsură ce se va afla, întregul judeţ Botoşani, prin brutalitatea şi îndrăzneala sa.

Rugat să comenteze incidentul, părintele Ioan Ungureanu a afirmat, cu durere, că se pare că mitropolitul Teofan, care îi trimitea în fiecare an înainte de Crăciun Pastorala sa de Crăciun, de data aceasta i-a trimis, prin angajaţii înaltpreasfinției sale, un par în cap.

După ce l-au lovit şi târât pe jos la spargerea bisericii de acum doi ani (având leziuni pentru 3 zile de spitalizare), l-au evacuat abuziv în plină iarnă şi i-au pus viaţa în pericol printr-o lovitură care putea fi fatală (care aduce de această dată 23 de zile de spitalizare), părintele şi comunitatea întreagă se întreabă: Ce mai urmează a întreprinde dragostea” pe care o poartă păstoriţilor săi Mitropolitul Moldovei? Să înceapă persecutarea tuturor creştinilor ortodocşi care nu îmbrăţişează erezia ecumenistă, al cărei exponent este înaltpreasfinția sa în Moldova? Acesta să fie imboldul ascultării pe care ar trebui să o dea, în concepţia înaltpreasfinţiei sale, oricare suflet care vrea să se mântuiască în Hristos Iisus ?!

16 gânduri despre „Părintele Ioan Ungureanu a fost agresat de un angajat al firmei de pază care îngrădește accesul credincioșilor în curtea și în biserica parohiei Schit Orășeni

  1. Ioan ungureanu ar trebui sa se dezică de erezia lui chirila și zizis și tot grupul lor eretic. Sa mărturisească ortodox ca la început și apoi sa primească mucenicia!! Maica Domnului sa il întoarcă!

    Apreciază

  2. Erezia inseamna învățătura strâmba, nu doar călcarea unei dogme. Partasia la erezie, erezie este si este păcat împotriva Duhului Sfant. Partasul la erezie, nu poate fi in veci ortodox. Asta învață Chirila, zizis, buza, macarie, Longhin si toată gruparea lor eretica. Eu nu ii judec, Dumnezeu vede ce vremuri trăim si ca e vremea lui antihrist, dar minciuna este una cu erezia. Dacă tu ii spui unui eretic ca este ortodox, tu îl minți despre mântuire si nu îl ajuți sa se îndrepte. Aceasta erezie ratificata in creta a pătruns mai apoi peste tot, toți ajung sa spună celorlalți, ca se afla in Biserica, pe când ei se afla in afara ei. Acesta este ecumenismul mincinos care vrea sa stăpânească peste tot, si toate sufletele. Adică sa nu mai ai dragostea sa ii spui aproapelui ca este eretic, s-a ajuns ca dragostea sa fie considerată ura, si ura dragoste. De aceea acum este satanism nu ecumenism. Toate sufletele sunt încătușate de duhurile răspândite pe tot pământul de către Ecumeniștii sataniști. Se încalcă dogma care spune ca Biserica este Soborniceasca, ecumenică, nu ecumenista.

    Apreciază

    • Nu, Alexandru. Învăţătura strâmbă înseamnă chiar călcare de dogme. Dogmele reprezintă învăţătura dreaptă. Negarea uneia sau mai multor dogme, asta înseamnă erezie. Care e starea „părtașului la erezie” nu e statornicită nicăieri ca o dogmă, poate şi fiindcă este vorba, până la urmă, de judecata lui Dumnezeu. Judecata lui Dumnezeu, cu cele două braţe ale balanței divine, iertarea şi dreptatea, nu poate fi îngrădită de dogme şi nici nu e la dorinţa unora sau a altora. Ai să găseşti scris în Pidalion: „Că aceste canoane se osebesc de hotărâri, de legi, de decreturi, şi de poruncitoarele trimiteri, căci canoanele sinoadelor chiar nu cuprind dogmele credinţei (decât rareori), ci pe buna rânduială, pentru aşezarea Bisericii. Iar hotărârile sinoadelor, cuprind chiar pe singure dogmele credinţei. Măcar că unii ori cu abuz (rea întrebuinţare), şi canoanele le numesc hotărâri.” Altfel spus, canoanele sunt doar bune rânduieli, cum ar trebui să se facă în diverse situaţii ca să se meargă pe drumul mântuirii, fără ca abaterea de la calea stabilită de canoane să se cheme erezie ! Abaterea asta ar putea fi o stare de păcătoşenie sau, eventual, o altă cale spre mântuire (cum ar fi calea schimniciei, care nu e cuprinsă în canoane), dar nu poţi să-i spui erezie. Să te întrebi şi/sau să-ţi dai cu părerea despre care o fi starea părtașului la erezie nu e o erezie, fiindcă nu s-a decretat vreun adevăr imuabil despre starea acestuia la vreun sinod ecumenic. În rest, pace şi să ne bucurăm de nașterea lui Hristos.

      Apreciază

      • cata…ASCULTA-TI SI TACETI,CA A VORBIT DUHUL SFANT PRIN SF TEODOR STUDITUL Bisericii…Căci şi acestea [CANOANELE] sunt pecetluite de Duhul Sfânt şi prin DEZLEGAREA lor sunt dezlegate [NIMICITE] TOATE cele care TIN de MANTUIREA noastră. Căci [dezlegate fiind canoanele], nicidecum NU MAI ESTE preoţie, jertfă şi celelalte leacuri ale sufleteştilor noastre boli…..Scrisoarea 36-Lui Euprepian …La prima, despre PREOTUL ORTODOX, dar CARE POMENESTE, DIN FRICA DE PRIGOANĂ, PE EPISCOPUL ERETIC, ţi s-a răspuns mai înainte, dar [îţi răspund] iarăşi: dacă nu va liturghisi împreună cu un eretic şi nu se va împărtăşi cu unii ca aceştia, TREBUIE PRIMIT UNUL CA ACESTA CÂND E VORBA DE MÂNCAT ÎMPREUNĂ ŞI DE PSALMODIERE ŞI DE BINECUVÂNTAREA BUCATELOR (ŞI ACEASTA PRIN ICONOMIE), DAR NU LA DUMNEZEIASCA ÎMPĂRTĂŞANIE. Şi, CÂT TIMP ŢINE EREZIA, trebuie SĂ SE CERCETEZE NEAPĂRAT; iar că pentru cei primiţi AR AJUNGE MĂRTURISIREA, NU ŞTIU DECÂT CĂ ACEASTA ESTE ÎN CHIP LIMPEDE UN VICLEŞUG.….. Scrisoarea 40 – Fiului Naucratie…… Dar DACĂ [PREOTUL] POMENEŞTE VREUN EPISCOP ERETIC, CHIAR DACĂ [PREOTUL] ARE VIEŢUIRE FERICITĂ, CHIAR DACĂ E ORTODOX, trebuie SĂ NE DEPĂRTĂM de dumnezeiasca împărtăşanie…… Scrisoarea 49-Fiului Naucratie…..iar in PIDALION ,tot acolo la PROLEGOMENA,DAR PCTUL 7 spune Sf Nicodim Aghioritul si ca …CINE CALCA CANONUL/CANOANELE RESPECTIVE SA IA PEDEAPSA CARE O HOTARASTE ACEL CANON….iar la pctul 9…spune ca chiar daca se face PTR O PERIOADA o Iconomie inafara de cele hotarate de Canoane,dar mai apoi,adica DUPA PERIOADA DE ICONOMIE,deci NU VESNIC,cum vor UNII,tot CANOANELE AU STAPANIRE…..iar la pctul 13…poate sa stapaneasca un BUN OBICEI,daca NU este Canon sau Lege scrisa,ptr acea situatie/context dintr-o anumita perioada/istorie,dar SA NU CALCE SAU SA SE IMPOTRIVEASCA vreunui Canon sau lege stabilite anterior, asa ca,de unde o trageti ca canoanele sunt niste ….,,BUNE RANDUIELI”…si nu-i problema ,sa le tii sau NU,ca e doar o ,,STARE DE PACATOSENIE” ….VAI,VOUA INVATATORILOR DE… BASME,PRIN CARE VINE SMINTEALA IN LUME!!!!!Sfintii au suferit batai,torturi,taieri de membre si au murit ptr a ajunge si la noi ,cei din vremurile DE PE URMA ,a avea pe Hristos in Potirul Sfant,iar voi niste…NEICA NIMENI…invatati din CAPU’ VOSTRU LOGIC si schimonosit de patimi.Iertati-ma!

        Apreciază

        • Prietene, eşti cam înflăcărat. Chestia cu „bune rânduieli” nu sunt spuse de mine şi nici de neica-nimeni, ci e citat extras din Pidalion. Încălcarea canoanelor NU înseamnă erezie, oricât v-aţi zbate voi să demonstraţi contrariul. O spune şi Sf Vasile cel Mare: „Eretic este cel ce greșește chiar și numai cu privire la vreo dogmă, sau referitor la unele chestiuni de doctrină ortodoxă, cum spune Zonara.” Valsamon: „…ci din pricina ereziei cineva se va despărți de episcopul său ori de mitropolit sau de patriarh, pentru că acela învață fără rușine în Biserică învățături străine de dogmele adevărate,…” Sfântul Ioan Gură de Aur: „Căci dacă, pe de o parte, dogma este
          răstălmăcită, şi înger de ar fi, să nu-l credeţi. Nimic nu foloseşte viaţa virtuoasă, dacă credinţa nu este sănătoasă.”
          Dogmele sunt adevărurile de credinţă, nu canoanele.

          Apreciază

        • cata…prietene,tot din PIDALION SI TOT DE PE PAGINA de unde spui tu de ,,buna randuiala”,ti-am adus si eu ,prescurtat/pe scurt,inca ALTE PRETUIRI,CINSTIRI,fiindca asa le numeste in Pidalion Sf Nicodim Aghioritul,fiindca a lui sunt subnotele din subsolul paginilor Pidalionului.Iar,acolo la pag 23,cap Prolegomena,subnota 24 Sf Nicodim Aghioritul spune ca TOATE aceste 14 PRETUIRI pe care le adauga el …se cuvine a le sti….deci NU DOAR UNA,prima,pe care matale ai scris-o mai sus,poate fiindca iti convine mai mult.Trebuie primita TOATA invatatura Duhului Sfant data Bisericii prin acest placut sfant a lui Dumnezeu,NU doar ce ne convine,place sau putem noi ,,duce”.Iar daca Duhul Sfant si prin Sf Teodor Studitul spune ca …Căci şi acestea [CANOANELE] sunt pecetluite de Duhul Sfânt şi prin DEZLEGAREA lor sunt dezlegate [NIMICITE] TOATE cele care TIN de MANTUIREA noastră….PRECUM SI DESPRE PARTASUL LA EREZIE SPUNE….Dar DACĂ [PREOTUL] POMENEŞTE VREUN EPISCOP ERETIC, CHIAR DACĂ [PREOTUL] ARE VIEŢUIRE FERICITĂ, CHIAR DACĂ E ORTODOX, trebuie SĂ NE DEPĂRTĂM de dumnezeiasca împărtăşanie…..in aceste conditii ,CUM ITI PERMITI D-TA SI ALTI NEICA NIMENI SA-L CONTRAZICETI PE DUHUL SFANT???De unde aveti atata TUPEU sa faceti asta si sa va mai si considerati ortodocsi??TOATE ABERATIILE KAKADOXE de azi izvorasc din LIPSA fricii de Dumnezeu.Cand vedeti scris de la un Sfant DIN CERURI asemenea invataturi/hotare ale Bisericii,NU VA MAI ESTE SI FRICA CA DACA LE SCHIMBATI/CONTRAZICETI ,PUTETI SA VA OSANDITI?!!..

          Apreciază

      • ba sa spus clar la SINODUL 7 ECUMENIC : celor ce stau in comuniune/partasie CONSTIENT/cu buna stiinta … anathema:
        (Sfântul) Teodor Studitul

        În apărarea sfintelor icoane, edit. DEISIS Sibiu 2017, pag.167, 175:

        Triumful provizoriu al icoanelor

        Actul al VII-lea cu hotărârea dogmatică a Sinodului VII Ecumenic de la Niceea

        (13 octombrie 787)…

        Aclamații…

        Celor ce stau în comuniune cu bună ştiință cu cei care insultă şi necinstesc augustele icoane, anatema

        Acelasi lucru il spune si anathema 1983 de COMUNIUNEA=Partasia CONSTIENTA=cu buna stiinta

        Apreciază

    • Adica nu te duci la nici o Sf Liturghie, nu te spovedesti si nu te impartasesti de frica sa nu fi in comuniune in vreun fel cu vreun preot pe care il banuiesti tu de erezie sau de comuniune indirecta cu vreun suspect de ecumenism?
      Asta da exagerare si suficienta de sine! Nu se ridica nimeni la nivelul pretentiilor tale?
      Si ce astepti? Pe antihrist?

      Apreciază

  3. Clădirea bisericii și casa parohială aparțin B.O.R., deci nu sunt proprietatea privată a vreunui preot. Așa și cu părintele Ungureanu.
    Văd că pe acest blog, dar și pe saccsiv și ortodoxinfo comentează unii care sunt sigur stiliști, dar ei se prezintă, vezi Doamne, „ortodocsi tradiționaliști”. Ar trebui ca fiecare comentator să spună clar dacă e din B.O.R., B.O.Ru, B. Ortodoxa a Greciei sau de la stiliști ( despre care știm că defaimeaza Biserica cu orice prilej)

    Apreciază

    • Ioan C, stai jos, ai nota 2 ! Ar trebui să ştii că biserica e ctitoria boierului Iordache Esecescu şi a fost ridicată în 1760, boier care NU a lăsat-o moştenire BOR, care nici nu exista până în anul de graţie 1872 ! Așa că mai uşor cu pianul pe scări. Doamne ajută !

      Apreciază

      • Stilistule,
        Mitropolia Moldovei, cu centrul intai la Suceava, apoi la Iasi, există încă de pe vremea lui Alexandru cel Bun voievod.
        Iar astazi Mitropolia Moldovei e parte a B.O.R.
        Doi iei tu, Doamne ajuta!

        Apreciază

        • Ionică, şezi blând, că nu-s stilist, sunt mădular al Bisericii ortodoxe. Dar asta nu înseamnă că am ochelari de cal. Văd că vorbeşti în necunoştinţă de cauză şi, dacă chiar îţi doreşti să nu te faci de râs, te rog să citeşti un articol legat de „proprietatea” BOR:
          https://www.juridice.ro/517667/iccj-statuat-ca-actul-de-sfintire-al-bor-nu-reprezinta-un-mod-de-dobandire-al-dreptului-de-proprietate-asupra-bunurilor-imobile-si-imobile-aflate-patrimoniul-entitatilor-juridic.html
          Apoi apucă-te şi mai studiază puţin cam cine erau adevăraţii proprietari ai bisericii (clădirii) şi ai bunurilor acesteia în secolele XVIII, XIX şamd. Dacă tot ajungi aici, studiază şi despre mănăstirile închinate, studiază şi despre Regulamentul Organic, adică lucruri de prin istoria ţării noastre – chestii interesante. Citeşte puţin şi despre testamentele ctitorilor (acte juridice !), că s-ar putea să te ajute. Dar s-o luăm şi mai aproape de zilele noastre. Ia citeşte ce scrie aici:

          A cui era biserica? Nu cumva scrie „particulară”? Ei, şi uite aşa o să pricepi cam cât e de complexă toată treaba, în ce măsură este BOR proprietară sau nu a bunurilor imobiliare şi sunt convins că n-o să mai fii așa de vehement. Până atunci, sărbători frumoase tuturor !

          Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s