Declarație de respingere a Proiectului de Ordonanță a Guvernului pentru introducerea noilor acte de identitate de tip biometric (cu cip și fără cip)

Text compus de mai mulți frați ortodocși, completat și corectat. 

Copiați și trimiteți cât mai mulți, în următoarele 3 zile pe adresa de e-mail: dgj_transparenta@mai.gov.ro

Dezbaterea la Ministerul Afacerilor Interne se organizează marți, 21 ianuarie 2020, ora 10.00, dezbatere publică.

Propunerile, memoriile etc se pot trimite până pe 23 ianuarie.

Image result for stop actelor cu cip

Declarație de respingere a Proiectului de Ordonanță a Guvernului pentru introducerea noilor acte de identitate de tip biometric (cu cip și fără cip)

 

Către Ministerul Afacerilor Interne,

Domnului Ministru Ion Marcel Vela

În calitate de cetățeni liberi ai României și de creștin-ortodocși respingem în totalitate Proiectul de Ordonanță a Guvernului pentru Modificarea și completarea unor acte normative care cuprind dispoziții privind evidența persoanelor și acte de identitate ale cetățenilor români, în speță actele electronice și biometrice cu cip sau fără cip electronic.

Statul român are obligația să asigure cetățenilor săi posibilitatea de a opta în continuare pentru documente nebiometrice, în speță pentru acte de identitate și pașapoarte nebiometrice, și să garanteze în continuare posibilitatea de a călători în Uniunea Europeană și în lume cu acte nebiometrice.
În acest sens autoritățile române, au obligația de a informa Uniunea Europeană că în România există o categorie de cetățeni care refuză de un deceniu categoric orice formă de document biometric, motivând refuzul lor prin faptul că tehnologia biometrică le încalcă libertatea religioasă, individuală, de conștiință și religioasă și de mișcare.
Argumentele, descrise pe larg, pentru care refuzam atât documentele biometrice, cât si alternativa oferită de reprezentantii MAI sunt următoarele:

1. amprentarea digitală este o practică penală, care nu poate fi impusă unor persoane nevinovate de fapte penale, în condițiile în care Constituția României garantează prezumția de nevinovăție a cetățeanului până în momentul dovedirii sale ca vinovat.

2. tehnologia biometrică este dovedită ca vulnerabilă față de atacurile cibernetice.

3. tehnologia biometrică prezintă riscuri la adresa libertății individuale și a intimității personale, drepturi garantate de către Constituția României, lucru recunoscut la nivel european de către Rezoluţia 1797/2011 a Adunării Parlamentare a Consiliului Europei, în care se arată că “dezvoltarea rapidă a tehnicilor biometrice produce riscuri la adresa unor drepturi ale omului: dreptul la respectarea vieţii private, dreptul la un proces echitabil, prezumţia de nevinovăţie, dreptul la liberă circulaţie şi interzicerea discriminării, drepturi consemnate în Convenţia Europeană a Drepturilor Omului (ETS nr. 5)”.

4. refuzul motivat de libertatea de conștiință de a accepta actele biometrice îl pune pe cetățean în postura de a nu putea să își decline cetățenia română în fața autorității statului, adică îl face să piardă cetățenia, pe care, prin Constituție, niciun cetățean născut în România nu o poate pierde. Legea nr. 21/1991, art. 22, prevede că actul de identitate face dovada cetăţeniei, iar OUG nr. 82/2012, art. 13, spune: “actul de identitate face dovada identităţii, a cetăţeniei române, a adresei de domiciliu şi, după caz, a adresei de rezidenţă”.

5. refuzul motivat de libertatea de conștiință de a accepta actele biometrice îl pune pe cetățean în postura de a pierde toate drepturile și libertățile ce decurg din cetățenia română și conform Constituției României: dreptul la proprietate, dreptul la învățătură, liberul acces la justiție, dreptul la libera circulație în străinătate: accesul la justiţie, garantat de art. 21 (1) şi mai ales (2), unde se spune că ”nicio lege nu poate îngrădi exercitarea acestui drept”; dreptul la vot (art. 36), dreptul de a alege şi a fi ales (art. 37), dreptul la asociere (art. 40), dreptul la muncă (art. 41), dreptul la proprietate (art. 44), dreptul la moştenire (art. 46), dreptul de a întemeia o familie (art. 48), dreptul la protecţie al persoanei cu handicap (art. 50), dreptul de petiţionare (art. 51).

6. condiționarea de actele biometrice a liberei circulații în spațiul comunitar face ca acesta să fie închis cetățenilor/țărilor care le refuză, distrugând însăși ideea de Uniune Europeană, care a fost concepută ca un spațiu al liberei circulații a cetățenilor săi.

7. obligarea cetățenilor să ia acte biometrice, refuzul alternativei solicitate de cei care din motive de conștiință nu le pot lua și transformearea lor în paria ai societății sau, și mai grav, sancționarea lor, violează și distrug conceptul de libertate de conștiință, care nu poate fi sub nicio formă condiționat de acte administrative ale statului.

8. Uniunea Europeană nu poate invoca „nevoia socială imperioasă” de a restrânge în mod permanent drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor care refuză aceste acte biometrice, dovedit fiind că amenințarea teroristă, invocată de obicei în această situație, nu a scăzut cu mult în ultimul deceniu în care mare parte din Europa are deja astfel de tehnologie.

9. stocarea datelor în cipurile biometrice este însoțită de simboluri ofensatoare pentru conștiința creștină, de exemplu, prezența cifrei 666 în codurile de bare (dovedită și acceptată juridic în instanțele din Federația Rusă), care în limbaj biblic este simbolul sclaviei (în Vechiul Testament este simbolul vasalității față de statul condus de regele Solomon, iar în Noul Testament este simbolul supunerii față de antihrist) și este refuzat de persoanele care s-au născut libere, trăiesc libere, au libertatea garantată de către Constituția României, de către Convenția Europeană a Drepturilor Omului, de către Declarația Universală a Drepturilor Omului și de către toate documentele oficiale la nivel internațional, și refuză să fie asociate cu simboluri ale sclaviei personale sau generale, politice sau spirituale.

10. România are obligația să își apere propriii cetățeni și drepturile fundamentale ale acestora. ACTUL ADERĂRII LA UNIUNEA EUROPEANĂ NU ÎNSEAMNĂ CĂ ROMÂNIA TREBUIE SĂ SE SUPUNĂ ORBEȘTE DECIZIILOR COMUNITARE,
ATUNCI CÂND APLICAREA LOR LA CONDIȚIILE SPECIFICE DIN ROMÂNIA RISCĂ SĂ VIOLEZE DREPTURI FUNDAMENTALE ALE OMULUI.

Cu privire la proiectul de Ordonanță a Guvernului pentru Modificarea și completarea unor acte normative care cuprind dispoziții privind evidența persoanelor și acte de identitate ale cetățenilor români prin care supuneți dezbaterii Cadrul Legal Național pentru aplicarea directă a Regulamentului UE 2019/ 1157, ca actele de identitate românești să fie aliniate la standardele stabilite la nivel UE și mai exact cu privire la elementele de securitate, mărturisesc și susțin totodată că sunt demersuri anticonstituționale, anticreștine, si încalcă drepturile omului la libertate de gândire, de conștiință și de religie conform
Articolului 29 din Constituția României:
Libertatea conștiinței

(1) Libertatea gândirii şi a opiniilor, precum şi libertatea credinţelor religioase nu pot fi îngrădite sub nici o formă. Nimeni nu poate fi constrâns să adopte o opinie ori să adere la o credinţă religioasă, contrare convingerilor sale.

(2) Libertatea conştiinţei este garantată; ea trebuie să se manifeste în spirit de toleranţă şi de respect reciproc.

și Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene, Articolul 10, alineatul  1) si 2):

Libertatea de gândire, de conștiințăși de religie

(1) Orice persoană are dreptul la libertatea de gândire, de conștiință și de religie. Acest drept implică libertatea de a-și schimba religia sau convingerea, precum și libertatea de a-și manifesta religia sau convingerea individual sau colectiv, în public sau în particular, prin intermediul cultului, învă­țământului, practicilor și îndeplinirii riturilor.

(2) Dreptul la obiecție pe motive de conștiință este recunoscut în conformitate cu legile interne care reglementează exercitarea acestui drept.

Alineatul 1 al Articolului 29 din Constituția României corespunde dreptului garantat la Articolul 9 din CEDO, care are următorul enunț:

ARTICOLUL 9 – Libertatea de gândire, de conştiinţă şi de religie

1. Orice persoană are dreptul la libertate de gândire, de conştiinţă şi de religie ; acest drept include libertatea de a-şi schimba religia sau convingerile, precum şi libertatea de a-şi manifesta religia sau convingerea în mod individual sau colectiv, în public sau în particular, prin cult, învăţământ, practici şi îndeplinirea ritualuri

2. Libertatea de a-şi manifesta religia sau convingerile nu poate face obiectul altor restrângeri decât cele prevăzute de lege care, într-o societate democratică, constituie măsuri necesare pentru siguranţa publică, protecţia ordinii, a sănătăţii, a moralei publice, a drepturilor şi a libertăţilor altora.

în conformitate cu Articolul 52, din Drepturile Fundamentale ale Uniunii Europene, care are același înțeles și același domeniu de aplicare ca și acesta, de aceea, restrângerile acestuia trebuie să respecte dispozițiile articolului 9, Alineatul 2) menționat anterior, având următorul text: „Libertatea de a-și menționa religia sau convingerile nu poate face obiectul altor restrângeri”.

Dreptul garantat la alineatul 2) corespunde tradițiilor constituționale și legislațiilor interne în acest domeniu.

Articolul 52 Întinderea și interpretarea drepturilor și principiilor – Drepturile Fundamentale ale Uniunii Europene

(1) Orice restrângere a exercițiului drepturilor și libertăților recunoscute prin prezenta cartă trebuie să fie prevăzută de lege și să respecte substanța acestor drepturi și libertăți. Prin respectarea principiului proporționalității, pot fi impuse restrângeri numai în cazul în care acestea sunt necesare și numai dacă răspund efectiv obiectivelor de interes general recunoscute de Uniune sau necesității protejării drepturilor și libertăților celorlalți.

(2) Drepturile recunoscute prin prezenta cartă care fac obiectul unor dispoziții prevăzute de tratate se exercită în condițiile și cu respectarea limitelor stabilite de acestea.

(3) În măsura în care prezenta cartă conține drepturi ce corespund unor drepturi garantate prin Convenția europeană pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, înțelesul și întinderea lor sunt aceleași ca și cele prevăzute de convenția menționată. Această dispoziție nu împiedică dreptul Uniunii să confere o protecție mai largă.

În credința ortodoxă, creștinul este purtător de NUME de botez, stabilit în cadrul slujbei intitulată Sfânta Taină a Botezului, el aparține unei familii cu părinți ortodocși: mamă, tată, care la rândul lor sunt purtători de NUME de botez, toți cei botezați ortodox în cadrul bisericii oficiale sunt scriși în actele Bisericii Ortodoxe cu nume de botez.

Biserica Ortodoxă are continuitate (succesiune) Apostolică și funcționează pe baza canoanelor Sfinților Părinți, respectă Sfânta Scriptură, Noul și Vechiul Testament, Sfintele Taine, Sfânta Tradiție și sfintele slujbe și are ca simbol de credință Sfânta Cruce și mărturisim ca pentru respectarea și neîntinarea acestora suntem dispuși să plătim cu prețul vieții ca să păstrăm credința cum ne-a fost lăsata de Însuși Dumnezeu, aceasta fiind singura mântuitoare.

Până în 1978, cetățenii români aveau acte de identitate în care se prezentau următoarele date: nume și prenume, domiciliul, părinții (mama și tata), și tot la fel de bine știm că începând din acel an, s-a impus de către FMI în baza unui împrumut făcut de stat, o condiție, introducerea CNP-ului (un sistem numeric), pentru ca fiecare cetățean existent și nou născut să fie un garant pentru împrumuturile statului.

Din acel moment poporul a devenit o garanție pentru împrumuturile financiare de la FMI, fiecărui membru atribuindu-i-se un număr care îl reprezintă , acest numar (CNP-ul) fiind utilizat ca mod de indentificare până în prezent.

Faptul că oamenii nu mai sunt recunoscuți (identificați) după nume, ci după un număr, încalcă drepturile creștinului ortodox la libertate, încălcând de altfel și trecând peste libertatea conștiinței religioase.

Noilor acte electonice impuse fie celor cu CIP , fie celor fără CIP, li s-au aplicat ca elemente de siguranță , multe simboluri satanice (antihristice) care contravin religiei ortodoxe.

Un motiv în plus, pentru care creștinii ortodocsi refuză actele biometrice, este și acela al fotografierii.

Avem cunoștință de „progresele” din domeniul tehnicii fotografierii pentru noile acte de identitate electronice, atât varianta cu cip, cât și cea fără cip, aceasta bazându-se pe o tehnologie nouă, care are la bază inscripționarea izotopică (nanoparticule încapsulate într-o biocerneală), pulverizată prin laser care se declanșează în momentul fotografierii, tehnica BIOPRINTĂRII 3D pe suport uman, care face posibilă scrierea pe epidermă cu cea mai mare acuratețe, scriere care nu este vizibilă cu ochiul liber ci doar la scanarea cu un laser de putere mică.

Ne exprimăm temerea că această tehnologie poate fi pusă în aplicare, fără cunoștința cetățeanului obișnuit, în momentul realizării fotografiei necesare acestui tip de acte.

Considerăm că aceasta este o tehnică vicleană de însemnare a creștinilor ortodocși, cu semnul, (simbolul) numărul Fiarei (Antihristul), care corespunde prorociei din Biblie, Noul Testament, Apocalipsa după Sf Apostol și Evanghelist Ioan.

Având în vedere cele menționate mai sus, cerem statului român:

1. Să informeze Uniunea Europeană că în România există posibilitatea încălcării grave a unor drepturi fundamentale ale omului unui număr considerabil de cetățeni prin aplicarea în legea națională a Regulamentului proaspăt aprobat.

2. Să elibereze documente de identitate și pașapoarte nebiometrice, care să nu aducă vreo atingere dreptului la libertate sau vreo denaturare a conștiinței religioase, care să nu aibă simboluri anticreștine, să nu aibă CNP, ci să conțină nume și prenume, numele părinților, apartenența religioasă, țară, adresa de domiciliu, data nașterii, fotografie proprie.

3. Să ofere garanții UE și restului comunității internaționale că statul român nu va permite părăsirea frontierelor naționale persoanelor care prezintă risc de siguranță la nivel local, național și internațional.

4. Să apere drepturile fundamentale ale cetățenilor români.

Vă rugăm să țineți cont de aceste considerente creștin-ortodoxe, care ne-au fost și ne sunt de aproape 2000 de ani norme după care ne trăim viața vremelnică, având ca scop mântuirea sufletului!
Aceste drepturi ne sunt recunoscute în legislația Europeană, în Carta Drepturilor Fundamentale ale Uniunii Europene, Articolul 8, alineatul 2) și există o Lege internațională a Amiralității care prevede că omul este liber, poate să circule liber pe pământ. Sunt cetățeni în România și în Spațiul european, în toată lumea care nu sunt purtători de CNP.

Articolul 8 Protecția datelor cu caracter personal – Carta Drepturilor Fundamentale ale Uniunii Europene

(1) Orice persoană are dreptul la protecția datelor cu caracter personal care o privesc.

(2) Asemenea date trebuie tratate în mod corect, în scopurile precizate și pe baza consimțământului persoanei interesate sau în temeiul unui alt motiv legitim prevăzut de lege. Orice persoană are dreptul de acces la datele colectate care o privesc, precum și dreptul de a obține rectificarea acestora.

(3) Respectarea acestor norme se supune controlului unei autorități independente.

Din informațiile furnizate de dvs, reiese că noul act de identitate poate fi folosit pentru autentificare în platforma informatică a asigurarilor de sănătate și va putea funcționa ca un card de sănătate.

S-au ținut conferințe și dezbateri cu ani în urmă, unde s-au făcut întâmpinări la Proiectele de Lege privind cardul de sănătate, dosarul electronic de sănătate, acestea fiind alte nedrepăți aduse libertății noastre de conștiință și de religie. Nici atunci și nici acum nu s-a ținut cont de drepturile noastre, nici de intimitatea datelor sensibile medicale, nici de confidențialitatea actului medical dintre medic și pacient. Casa de Asigurări fiind doar un administrator al banilor, nu și al datelor noastre medicale, obligând medicii la neconfidențialitate și riscând procese grele. Pacienții ajungând astfel, singurele victime pe plan moral și sufletesc.

Cardul este cheia dosarului electronic de sănătate, unde pot avea acces la datele medicale toți cei care au cunoștință de PIN (parola), de la asistenți IT, programatori IT, medici, asistenți, farmaciști, angajații Casei de Asigurări.

La dezbaterea organizata de MAI în anul 2017, au participat mai mulți creștini ortodocși și ONG- uri, s-au propus spre dezbatere multe puncte de vedere, s-a propus, având în vedere respectarea drepturilor noastre și eliberarea unei cărți de identitate fără CNP, fără simboluri anticreștine, acceptarea fotografiei personale, fără atribuirea unei tehnici de fotografiere.

Cerem și transparența în investirea banului public (al contribuabilului) și să se facă cunoscut publicului larg, prin mijloace media, avantajele și dezavantajele noilor cărți electronice de identitate, iar în final și cel mai arzător punct, să nu ni se încalce drepturile din Constituție, și dreptul la libertate de conștiință religioasă.

Prin cele menționate mai sus, ne exprimăm dezacordul față de noile cărți de identitate electronice cu cip și fără cip, impuse creștinilor ortodocși care din conștiință religioasă nu le doresc și propunem soluțiile de mai sus pentru a ne fi respectate drepturile și libertățile consfințite prin Constituția României și tratatele internaționale amintite.

Sperăm în rezolvarea solicitărilor noastre, vă atașăm lista cu numele celor care subscriu la această mărturisire.

Solicităm număr de înregistrare și răspuns în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.

Nume:                                                                                                     Data:


Textul trebuie trimis la adresa: dgj_transparenta@mai.gov.ro

O propunere mai realistă a fost formulată AICI, în sensul păstrării actualului format al cărților de identitate. Într-adevăr este mai realist ce cer aceste asociații, dar în condițiile în care și actualul model al C.I. cuprinde însemne necreștine, reprezentarea literală a numărului 666, cuvândul „CARD” (citit invers DRAC) peste cea de-a doua fotografie, în zona frunții, Codul Numeric Personal/CNP (care este un cod fiscal impus de FMI), însemne cu semnificație ascunsă etc, consider că nu putem cere, ca și ortodocși nici măcar păstrarea acestui tip de acte de identitate actuale. Este mai puțin realistă cerea noastră, dar nu ne putem asuma să cerem noi înșine acte cu CNP și însemne oculte.

5 gânduri despre „Declarație de respingere a Proiectului de Ordonanță a Guvernului pentru introducerea noilor acte de identitate de tip biometric (cu cip și fără cip)

  1. Pingback: Azi – ora 10:00 – DEZBATRE GRĂBITĂ la Ministerul de interne pe tema actelor cu cip!!! – Daniel Vla – Ortodoxie, Țară, Românism

  2. Pingback: Azi – ora 10:00 – DEZBATERE GRĂBITĂ la Ministerul de interne pe tema actelor cu cip!!! – Daniel Vla – Ortodoxie, Țară, Românism

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s