IPS Teodosie la Iordan, îi face concurență patriarhului Ierusalimului aruncând crucea de pe malul iordanian al râului. Singura aparența de întoarcere înapoi a apei s-a văzut la ierarhul român

 

ÎPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, s-a aflat în Iordania cu ocazia sărbătoririi Botezului Domnului conform cutumelor Patriarhiei Ierusalimului pe stil vechi. Minunea întoarcerii apelor Iordanului, râul în care Mântuitorul Iisus Hristos S-a lăsat botezat de proorocul Ioan, s-a petrecut doar la slujba susținută de IPS Teodosie, potrivit mărturiei transmise ActiveNews de pianista și solista Ioana Maria Lupașcu, prezentă la fața locului la momentul minunatei inversări a cursului apei, în timpul slujbei săvârșite de Arhiepiscopul Teodosie.

Minunea din apele Iordanului s-a dezvăluit credincioșilor prezenți la slujba ținută de ÎPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului, stârnind o mare emoție și evlavie, dar nu s-a petrecut și la greci și ruși sau la Patriarhul Ierusalimului.

Iordanul, care este un râu cu un debit destul de mic și care curge foarte lin, și-a schimbat cursul și a început să „fiarbă” după ce ierarhul tomitan a aruncat de trei ori o Sfântă Cruce în apă, în cadrul slujbei îndătinate.

Pe imaginile filmate se vede cum apa începe să curgă în sens invers după întreita aruncare a crucii în valuri de către ierarhul creștin-ortodox.

Slavă Ție Dumnezeule. Uite-le, tu, uite valurile!”, spun credincioșii care au asistat la minune.
„Este o minune de la Dumnezeu! S-a întors Iordanul!”, „Sărut mâna, părinte”, mai spune cineva.
Marți, 18 ianuarie 2022, de la ora 9:00, ÎPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, a oficiat Sfânta Liturghie a Sfântului Vasile cel Mare la biserica „Sfântul Ioan Botezătorul” de pe Valea Iordanului, apoi a mers în procesiune la râul Iordan, unde a oficiat slujba de Sfințire Mare a Apei, titrează pagina de Facebook a Arhiepiscopiei Tomisului.

Într-adevăr, minunea cu întoarcerea apelor nu se petrece în cazul slujbei susținute de Patriarhul Ierusalimului pe partea israeliană a malului râului, după cum se poate vedea în filmarea de mai jos, unde, la final, apare în imagini și IPS Teodosie, aflat vizavi, pe partea iordaniană ( activenews.ro):

Filmare de pe partea israeliană a slujbei lui Teodosie:

31 de gânduri despre „IPS Teodosie la Iordan, îi face concurență patriarhului Ierusalimului aruncând crucea de pe malul iordanian al râului. Singura aparența de întoarcere înapoi a apei s-a văzut la ierarhul român

  1. Asta e imbucurator. Dumnezeu nu ne-a uitat.
    Insă sa nu uitam ca Teodosie e pseudo-ierarh eretic ecumenist, chiar daca harul mai lucreaza prin el. Si minuni de ar face, pana nu se leapada de erezia ecumenistă si nu mai slujeste cu ceilalti pseudo-ierarhi eretici, nu trebuie avută comuniune liturgică cu el. Probabil Teodosie e cel mai putin afectat, in cugetul si inima sa, de erezia ecumenista, si are sanse sa se căiască.

    Apreciază

  2. in articol se zice : Pe imaginile filmate se vede cum apa începe să curgă în sens invers după întreita aruncare a crucii în valuri de către ierarhul creștin-ortodox.

    Nici vorba de asa ceva, am vazut tot filmul, terminati cu tampeniile

    Apreciază

  3. @admin
    ” Nu conteaza! Iti arogi cumva competentele unui sinod daca dai verdicte?!”
    uite cum vad eu treaba…numai are cine sa faca un sinod …NU IN ROMANIA…aici e colonie satano-masonica TOTALA…

    Apreciază

    • Corect, ca sa nu mai spunem ca ereticul e de sine osandit (Tit 3, 10), iar Sfantul Evanghelist Ioan zice clar ca cine nu are credinta dreapta nu are pe Dumnezeu (2 Ioan 1,9).

      Un sinod ar lumina lucrurile pentru pacate personale, nu pentru erezie, adica un slujitor trebuie neaparat sa fie caterisit de un sinod numai daca a cazut in vreun mare pacat personal (a ucis, a slujit beat etc).

      Apreciază

    • Un sinod stabileste gradul de vinovatie in cazul ereziei vreunui ierarh. In functie de gradul de vinovatie, daca isi cere iertare si se indreapta, il repune in functie sau il accepta in treapta de simplu monah sau eventual mirean la preotii de mir.
      In lipsa unui sinod, facut de ierarthi ortodocsi, acesti… clerici raman in functiile lor.
      Credinciosii, preotii sau alti ierarhi intregi la cap au posibilitatea ruperii comuniunii (intreruperea pomenirii) cu cel ce propovaduieste erezii.
      El ramane in functie, dar cei cu manifestare si gandire ortodoxa se rup de el. Neavand posibilitatea sa aleaga un alt ierarh, se limiteaza la acest mijloc de a actiona.

      Apreciază

      • Ramane in functie, da, intr-o functie juridica si umanista, nu harica. Alta e cazul cand un slujitor face slujbe beat, atunci trebuie caterisit ca sa ajunga fara lucrarea celor sfinte. Dar in cazul ereticului el e de sine osandit (Tit 3, 10), iar cand s-a abatut de la invatatura lui Hristos a ramas fara Dumnezeu. Ti se pare ca cineva fara Dumnezeu poate sa lucreze cele sfinte ale lui Dumnezeu? Si cum vorbim prostii devreme ce probam cu scrierile apostolilor ceea ce sustinem? Ori tu faci confuzie voita intre pacatul personal si pacatul ereziei? Sfantul Nicodim Aghioritul spune ca pacatul personal este INCALCAREA legii, dar pacatul ereziei spune ca e SCHIMBAREA legii, deci una-i una, alta-i alta. Cum sa fie eretici in Trupul lui Hristos? Nu spuneti voi ca ierarhii sunt eretici ecumenisti? Deci sunt apostati, caci nu pot fi in acelasi timp si eretici si madulare ale Trupului lui Hristos!

        Apreciază

        • “ Oricine se abate şi nu rămâne în învăţătura lui Hristos nu are pe Dumnezeu; cel ce rămâne în învăţătura Lui, acela are şi pe Tatăl şi pe Fiul.” (II Ioan 1, 9)

          Apreciază

        • Discutiile astea le-am avut cu multi altii inaintea ta. Nu stiu unde ai fost si pe ce site-uri ai poposit. EU NU FAC NICI O CONFUZIE intre pacatul personal si erezie.

          Mai sus ai scris o mare prostie:
          „Un sinod ar lumina lucrurile pentru pacate personale, nu pentru erezie, adica un slujitor trebuie neaparat sa fie caterisit de un sinod numai daca a cazut in vreun mare pacat personal (a ucis, a slujit beat etc).”

          TOATE Sinoadele Ecumenice s-au intrunit si au legiferat canoane impotriva unor erezii. In secundar s-au ocupat si de alte specte. Dar scopul principal al intrunirilor lor au fost ereziile.

          Apreciază

      • Intentionat nu vrei sa intelegi: fie ca se face un sinod, fie ca nu se face, un eretic incepe sa fie eretic in clipa in care propovaduieste erezii in public (cu capul descoperit), se roaga cu eretici, semneaza erezii etc. In ceea ce priveste un slujitor betiv (de ex), el trebuie sa fie caterisit ca sa devina fara lucrarea sfintitoare. Daca nu e caterisit, el e preot sfintitor pana la moarte, ramanand ca dupa moarte sa dea socoteala lui Hristos pt ca a slujit baut (daca nu se pocaieste pana in momentul mortii). Eu te mai intreb atat: Arie a fost chemat ca eretic (apostat) in sinod, sau ca preot al lui Hristos? Daca nimeni nu il chema niciodata intr-un sinod si nu il palmuia, el ramanea toata viata preot sfintitor? Tit 3, 10 si 2 Ioan 1, 9 spun ca nu!

        Apreciază

        • Si ce treaba au pacatele personale ale lui Arie in faptul ca a fost judecat de Sinodul intai Ecumenic??
          Ca doar asa ai zis, ca sinodul judeca numai pacatele persoanale.
          Eu zic sa nu mai spui nimic, ca ai gandire schismatica.
          N-am timp de explicatii.
          Drum bun!

          Apreciază

      • Ereticul este apostat, de sine osandit, in afara lui Hristos, a mantuirii si a harului, in Hristos nu au existat niciodata eretici, nu există si nu vor exista in veci!

        Apreciază

      • Tu faci schismatic pe Sf Ev Ioan care iti spune la 2 Ioan 1,9 limpede cum stă treaba bisericeste, iar Ap Tit deasemeni la cap 3 versetul 10. Cine e schismatic dintre tine si mine? Am spus ca Arie fie ca era chemat intr-un sinod, fie ca nu se putea intruni un sinod in timpul vietii sale, tot apostat era. In sinod poate fi chemat si cel cu pacatul ereziei, si cel cu pacat personal. Celui cu pacatul ereziei i se spune ca e eretic de dinainte de intrunirea sinodului, iar daca se leapada de erezia sa poate fi iertat si lasat ca mirean (crestin), daca e vorba de un slujitor. Iar cel condamnat pentru un pacat personal i se dă hotararea in acel sinod si i se spune ca DIN ACEL MOMENT este scos din lucrarea celor sfinte (caterisit). Din acel moment al condamnarii sinodale. Dar ereticul este apostat nu din momentul chemarii/condamnarii intr-un sinod, ci din momentul in care a inceput el erezia in public. De atunci este eretic, apostat, adica lepadat de Dumnezeu. Caci nu poate Hristos sa sfinteasca nimic prin eretic.

        Iata ce spune preotul la finalul Proscomidiei, referindu-se la pacatele si slabiciunile sale personale si trupesti, nu la pacatul ereziei:

        Preotul ia din nou a PATRA prescură pentru vii; scoate o părticică şi o pune la cele vii, zicând: †

        Preotul: Pomeneşte, Doamne, după mulţimea îndurărilor Tale, şi a mea nevrednicie; iartă-mi toată greşeala cea de voie şi cea fără de voie şi să nu opreşti, pentru păcatele mele (personale), harul Preasfântului Tău Duh, de la darurile ce sunt puse înainte.

        Apreciază

        • Le amesteci de la zapacesti.
          Ai spus ca numai pacatele personale se pot judeca in sinod:

          „Un sinod ar lumina lucrurile pentru pacate personale, nu pentru erezie, adica un slujitor trebuie neaparat sa fie caterisit de un sinod numai daca a cazut in vreun mare pacat personal (a ucis, a slujit beat etc).”

          Si in rugaciune aceea se vorbeste numai de pacatele personale.
          Nu e deloc asa cum zici despre sinoade.

          Deci vorbesti muulte prostii!

          Dar pentru ca insisti, o sa-ti explic, numai ca nu acum, caci n-am timp. Insa am impresia ca tot n-o sa intelegi. Pari asa, mai tare de cap.
          O sa incerc totusi.

          Apreciază

      • Eu pot sa-ti explic si in tiganeste, dar tu esti mai prespalat… Daca esti slujitor eretic (apostat, in afara lucrarii sfintitoare), esti din clipa in care propovaduiesti erezii in public, te rogi cu eretici, semnezi erezii, pomenesti eretici in Liturghii etc, nu esti eretic (apostat, fara lucrarea sfintitoare) din clipa in care te-a blestemat un sinod.

        Iar daca esti preot care slujesti beat, vei pierde lucrarea sfintitoare NUMAI din clipa caterisirii, adica din clipa condamnarii tale de catre un sinod.

        Asta e diferenta dintre pacatul ereziei (apostaziei) si pacatul personal!

        Apreciază

        • Deci Arie nu a devenit eretic la sfarsitul Sinodului Intai, ci el a venit eretic in Sinod! Vrei sa incerc sa explic si in norvegiană? Jeg venter svar…

          Apreciază

        • Am zis ca esti tare de cap, dar cred ca esti si impertinent. In loc sa astepti sa vezi ce am de zis, tragi concluzii ca o baba sfatoasa.
          In aceste conditii nu avem ce discuta.
          Si nici nu mai ai de ce sa scrii aici, caci umpli spatiul cu aberatii si idei schimatice.

          Apreciază

      • De fapt, în cazul că ele (pedepsele) se pronunţă pentru erezie (in cazul slujitorilor), prin însăşi această pronunţare se face doar constatarea că cei căzuţi în erezie, au căzut şi din har, de la data căderii în erezie, iar nu de la data pronunţării pedepsei (sinodale), care în asemenea caz are caracterul unui act constatator, cu raportare la starea harică a celui în cauză.

        Arhid. Prof. Dr. Ioan N. Floca – Drept Canonic Ortodox – Legislație și Administrație Bisericească VOL. II, EDITURA INSTITUTULUI BIBLIC ȘI DE MISIUNE AL BISERICII ORTODOXE ROMÂNE BUCUREŞTI — 1990, pagina 50 

        Apreciază

        • Caderea din har nu inseamna ca tainele savarsite de un episcop cazut in erezie dar inca necondamnat nu ar mai fi valabile.
          Caderea din har este o cadere personala, in sensul ca cel cazut este indepartat din trupul mistic al Bisericii, dar in mod formal inca face parte din Ea.
          De aceea este nevoie de condamnare oficiala, pentru a fi indepartat cu totul din Biserica.

          Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s