Audio – Dispută între un grup de nepomenitori (dintre cei exagerați) împreună cu Sava Lavriotul și părintele Elpidie, cu ocazia vizitei acestuia în România începută pe 11 mai 2022

🔴 Live - Parintele Elpidie in direct de la Manăstirea Sfântul Apostol Filip - YouTube

Pe 11 și 12 mai 2022 părintele grec Elpidie a fost prezent la Mânăstirea Sfântul Apostol Filip – Adamclisi din județul Constanța. Cam în aceeși perioadă a ținut două obișnuite (pentru nepomenitori) conferințe în România la București și Satu Mare monahul, tot grec, Sava Lavriotul, cel care se află în fruntea unei grupări de părinți și credincioși îngrădiți de erezia ecumenistă, dar cu diferite exagerări. 

Se pare că acesta (Sava Lavriotul) s-a deplasat la Mânăstirea Sfântul Apostol Filip împreună cu mai mulți părinți români pentru a-l chestiona pe părintele Elpidie cu privire la întreruperea pomenirii.

Iată o înregistrare, din care reiese disputa aprigă între pr. Elpidie pe de o parte și Sava, părintele Antim Gâdioi și ceilalți nepomenitori (acriviști) pe de altă parte:

Actualizare:

La un moment dat pr. Elpidie le spune ceva de genul: „N-ați vorbi așa dacă ați fi cunoscut dragostea lui Hristos.”

Într-adevăr, cei din gruparea respectivă s-au separat de dragostea lui Hristos în momentul în care dintr-o acrivie exagerată i-au considerat pe toți cei care n-au întrerupt pomenirea ca fiind eretici. A se vedea: Comentariu despre Sinaxa de la Roman. La fel și când eliminau orice formă de comuniune cu cei nevinovați sau orice urmă de legătură cu preoții pomenitori (din frică sau iconomie), așa cum lasă chiar și Sfântul Teodor Studitul să se înțeleagă că este bine să se facă. 

Nu știu însă dacă părintele Elpidie, atunci când spune că a avut o viziune cum că unii vor ieși din Biserică din cauza ierarhilor trădători, se referă doar la gruparea cu care a stat de vorbă în această înregistrare sau la toți nepomenitorii.

Spun asta deorece a mai fost un grup de nepomenitori care au  stat de vorbă cu pr. Elpidie și pe aceia i-a îndemnat să meargă înainte, dar să se ferească de ieșirea din Biserică…

În cazul în care se referă la toate grupările de preoți și credincioși care au întrerupt pomenirea ierarhilor ecumeniști, ESTE EVIDENT CĂ PR. ELPIDIE GREȘEȘTE!

Repet, încă nu știu asta.

Noi avem pe Sfinții Părinți și Sfintele Canoane, care ne spun clar ce e de făcut în caz de erezie și apostazie a pseudo-ierarhilor. Și  mai  mult decât atât, avem și semne de la Dumnezeu, că cei care au întrerupt pomenirea într-un mod lucid, fără patimă sau exagerări și nu judecă neputința celorlalți, sunt pe drumul cel bun. 

Aici avem dezbaterea cu subtitrare în limba română: 

79 de gânduri despre „Audio – Dispută între un grup de nepomenitori (dintre cei exagerați) împreună cu Sava Lavriotul și părintele Elpidie, cu ocazia vizitei acestuia în România începută pe 11 mai 2022

  1. Nu mai denaturati adevărul. Există eretici sau ortodocsi, nu există cale de mijloc (echilibrati), cum invață ereticul Mihai Silviu Chirilă.
    Nici un sfânt nu vorbeste de ingrădire echilibtată; asta e produsul minții lui Chirilă, care de la un timp vorbeste singur, iar asta denotă probleme psihice.

    Apreciat de 2 persoane

    • Exista ortodocsi, eretici si schismatici.
      Cei din gruparea lui Sava, ingradindu-se si de ceilalti ortodocsi nevinovati (nu doar de ecumenistii eretici in gandire si fapta) aluneca in schisma. Despre asta e vorba.

      Apreciază

    • Pr. Sava s-a ingradit de „echilibrați”(adică tot de eretici,cum am explicat mai sus); şi posibil de sectantii visarionisti, nu sunt sigur.
      Oricum visarionistii l-au mintit la greu pe Sava.

      Apreciat de 1 persoană

    • Un lucru e sigur: idolul vostru Elpidie e in comuniune cu ereticii, deci eretic. El si zice că ingraditii de erezie, in general, sunt in schismă după mintea lui, dar si că se pot mantui in această stare.
      Deci harababura din capul lui Elpidie botezatorul prin stropire arată cât de „ortodox” este si cât de incredere sunt asa-zisele lui profetii si viziuni.
      Dar a găsit Elpidie unii care caută in ortodoxie doar senzationalul, si i-a dat diavolul de lucru, iar acum acestia, adică voi, vi l-ati făcut si idol.

      Apreciază

    • Cuviosul Paisie Aghioritul, Epistole şi alte texte, ediţie îngrijită Nikolas A. Zournatzoglu, Editura Egumeniţa, Galaţi, 2015, pp. 20-24:

      Sfantul Paisie Aghioritul:

      „În zilele noastre vedem cum, din nefericire, mulţi fii credincioşi ai Sfintei noastre Biserici, monahi şi mireni, s-au despărţit de ea din pricina filo-unioniştilor( ecumenistilor). Sunt de părere că nu este bine deloc să ne despărţim de Biserică de fiecare dată când Patriarhul greşeşte; ci dinlăuntru, alături de Maica Biserică, fiecare are datoria şi trebuie să se împotrivească şi să lupte în felul său. A înceta să-l pomenim pe Patriarh, a ne despărţi pentru a ne crea propria noastră Biserică şi a continua să-l vorbim de rău pe Patriarh, aceasta socotesc că este o nesăbuinţă. Dacă pentru o abatere sau alta a patriarhilor ce se perindă la răstimpuri ne separăm şi ne facem propriile noastre Biserici – ferească Dumnezeu! – îi vom întrece chiar pe protestanţi. Uşor se desparte cineva şi cu anevoie se întoarce. Din păcate, avem multe «biserici» în vremea noastră, fie că le-au întemeiat grupuri mai mari, fie şi doar o singură persoană. Pentru că s-a întâmplat ca la Chilia lor să aibă şi biserică (vorbesc despre cele petrecute în Sfântul Munte), unii au socotit că pot să-şi facă şi propria lor «biserică» independentă. Dacă filo-unioniştii îi dau Bisericii prima lovitură, aceştia, cei de mai sus, i-o dau pe cea de-a doua. Să ne rugăm să ne lumineze Dumnezeu pe noi toţi […]”

      Ceea ce afirma Sfantul Paisie, faptul ca se intra in schisma, are ca baza incalcarea canoanelor urmatoare:

      Canonul 31 Sinodul V-VI:
      „Liturghiile si botezul in case particulare si paraclise sa se faca numai cu stirea episcopului locului. Daca vreun cleric nu pazi acest canon, sa se cateriseasca”.

      Si de asemenea se mai incalca tangential urmatoarele canoane:

      Canonul 31 Apostolic
      Canonul 18 Sinodul IV Ecumenic
      Canonul 34 Sinodul VI Ecumenic
      Canonul 59 Sinodul VI Ecumenic
      Canonul 6 Cangra
      Canonul 5 Antiohia
      Canonul 58 Laodiceea
      Canonul 10 Cartagina
      Canonul 62 Cartagina

      Preotul care intrerupe pomenirea nu are alta optiune decat sa slujeasca singur.
      In momentul in care slujeste liturghie cu poporul creeaza parasinagoga (schisma) in conformitate cu canonul 1 al Sfantului.Vasile cel Mare, si devine schismatic si de asemenea si cei care participa la liturghia slujita de acesta.

      Mirenii pot participa in bisericile care apartin patriarhiei romane atat timp cat in acele biserici se marturiseste Crezul conform Sinoadelor Ecumenice si Apostolice, atat timp cat nu se conslujeste cu alte confesiuni eretice si nu se duce o actiune de impunere a ereziilor stipulate la „sinodul” din Creta.
      In cazul Sfantului Maxim Marturisitorul sau al Sfantului Teodor Studitul erau deja facute condamnari si hotarari sinodale impotriva ereziei monoteleiste respectiv iconoclaste, ceea ce nu au cum a se prevala cei care intrerup pomenirea pentru ereziile din Creta, caci nu exista condamnari sinodale impotriva celor care intentioneaza sa conslujeasca cu ereticii. Deocamdata este la nivel de intentie erezia. Mai intai au recunoscut „Tainele” romano-catolicilor la Balamand in 1993, iar in Creta au desvarsit intentia de la Balamand si anume unirea si conslujirea cu ereticii.
      Aceasta unirea urmeaza sa se infaptuiasca in curand. Abia atunci preotul care intrerupe pomenirea poate liturghisi dimpreuna cu poporul caci nu mai exista alternative si erezia este validata prin intercomuniune sau imparatasire in comun cu ereticii.

      Apreciat de 1 persoană

      • Nu te-ai limitat la ce a zis Sf Paisie Aghioritul, ci ai adaugat de la matale si niste bazaconii.

        Preotul care a intrerupt pomenirea sa ceara voie piscopului pe care il acuza de erezie sa poata sluji in casa?? Te auzi ce spui?
        Canonul e valabil pentru situații de alta natura.
        In situatii exceptionale, cand ierarhul vinovat o ia razna si alunga preotul din parohie pe nedrept, SE POATE SLUJI SI IN CASA.

        Preotul nu poate sluji niciodata singur, ci cu cel putin inca un credincios.
        Preotul n-a intrerupt pomenirea singur, ci impreuna cu o comunitate de credinciosi la care au aderat pe parcus si altii.

        Sf Maxim marturisitorul a rupt comuniunea cu ereticii NECONDAMNATI inca oficial in vremea lui. Ulterior a fost si un Sinod Ecumenic care i-a condamnat pe monoteliti.

        Erezia nu e la nivel de intentie, ci e in fapta, se practica si e cu semnatura.
        Nu trebuie sa se slujeasca in comun ca sa fie erezie.
        Si oricum, se slujeste si in comun cel putin vecerniile din saptamana de rugaciune/spurcaciune comuna din ianuarie si nu numai.

        Apreciază

        • Are voie sa slujeasca singur preotul la fel cum slujea Sfantul Teofan Zavoratul.
          Monoteleismul a fost condamnat de patriarhia Romei si pe aceasta condmanare se baza Sfantul Maxim Marturisitorul initial.
          Canoanele raman valabile, ele nu se abroga pentru un preot care opreste pomenirea. Preotul nepomenitor sa ceara voie de la Duhul Sfant care graieste prin canoane. Si harul Duhului lucreaza inca prin episcopi caci fara episcop nu poate fi Biserica spune Sfantul Ioan Gura de Aur.
          Deci bazoconia e in capul matale!

          Apreciază

        • Si ierarhii tradatori sa ceara voie de la Duhul Sfant sa tradeze. Sa vedem le da voie??
          Nu e desfiintarea canonului, ci iconomie.
          In prigoane cum sa mai slujesti in biserici?
          Exista mai multe situatii in care anumiti sfinti au intrerupt pomenirea pe motiv de erezie inainte sa fi existat o condamnare.
          De ex Sf Ipatie de Rufinian, care zice: „De indata ce am aflat ca Nestorie cugeta erezii am intrerupt pomenirea lui la slujbe!” – citat din memorie. A se vedea cartea Strajeri Ortodoxiei.
          Tot bazaconii zici!
          Asa ca, lasa-ne!

          Apreciază

        • Nu este relevant ce invoci matale. Umbli cu jumatati de adevaruri. Iei o parte din citatele sfintilor si le intorci impotriva lor.
          Gheronda Vasile Kafsokalyvitul ne-a spus inca din anul 2012:

          Acestia (episcopii) sunt cei care trădează Ortodoxia și vai de cei care trădează Ortodoxia. Trădătorii Ortodoxiei vor primi o mulțime de plagi, ca semn al apostaziei lor de la Dumnezeu și ca semn al unei absențe totale a pocăinței.

          Vor avea loc dezbinari (schisme). Acestea vor urma după adunarea (pseudo sinodul panortodox) episcopilor din Creta. Va exista o schismă și credința multor creștini ortodocsi va fi zdruncinată.

          Și asta pentru că cei de alte religii caută să lovească la rădăcina Ortodoxiei și și-au răspândit tentaculele și în ortodoxie. Ortodoxia este lovita fără sa aiba prihană și, din păcate, tristețea este că este lovita chiar de ortodocși.
          Mulți oameni doresc să perturbe Biserica Ortodoxa. Cei care lucrează la planuri împotriva Bisericii Ortodoxe isi vor primi din greu lecția lor.

          Οὐαὶ καὶ ἀλίμονο σ’ αὐτοὺς ποὺ προδίδουν τὴν Ὀρθοδοξία…Αὐτοὶ ποὺ ἐπεξεργάζονται σχέδια κατὰ τῆς Ἐκκλησίας θὰ πάρουν σκληρὰ τὸ μάθημά τους. – Κύριος Ἰησοῦς Χριστός-Ὑπεραγία Θεοτόκος
          https://www.hristospanagia.gr/%ce%bf%e1%bd%90%ce%b1%e1%bd%b6-%ce%ba%ce%b1%e1%bd%b6-%e1%bc%80%ce%bb%ce%af%ce%bc%ce%bf%ce%bd%ce%bf-%cf%83-%ce%b1%e1%bd%90%cf%84%ce%bf%e1%bd%ba%cf%82-%cf%80%ce%bf%e1%bd%ba-%cf%80%cf%81%ce%bf/

          Apreciază

      • de ce nu zici si partea a doua ca Sv. Paisie a oprit pomenirea??? si ca, ce dai tu citat acolo e inainte de oprirea pomenirii lu’ Athenagoras care ptr. rugaciunile lor a si mierlit-o !

        Apreciază

      • Felix,
        ,,preotul care întrerupe pomenirea nu are altă opțiune decât să slujească singur”,spuneți…

        Nu este bine să vorbim împotriva Sfintelor Canoane…
        Canonul 15 l-ll spune clar că cel care întrerupe comuniunea cu pseudo-episcopul ,nu face schismă în Biserică. Nu e bine să panicați sau să duceți lumea în confuzie…

        Nici un Sfânt Părinte nu afirmă ce afirmați dvs.în citatul de mai sus.
        Este strict părerea dvs. personală ,care nu are nici o acoperire la Sfinții Părinți…

        Pe de altă parte,dacă vă cramponați de faptul că nu există condamnare sinodală a ecumenismului,să ştiți că există.Este condamnarea făcută de Sinodul ROCOR,în 1983.
        Dar orişicum Canonul 15 l-ll sau Biserica,dacă vreți (căci este Canonul ei),nu condiționează întreruperea comuniunii de vreo condamnare sinodală,CI DIN CONTRĂ…
        Recitiți Canonul 15 l-ll cu atenție…

        Mai mult,l-ați citat undeva pe Părintele Serafim Rose,cu o declarație din anul 1976,dar ceea ce spunea Părintele acolo s-a întâmplat câțiva ani mai târziu-1983…
        E bine să fiți mai ,,exact”,pt. a nu crea confuzie şi derută.

        Pe de altă parte,mirenii pot întrerupe pomenirea /comuniunea cu ecumeniştii ,nu condiționați de momentul în care se modifică Crezul (formula lui) în Biserică şi nici de mom. conslujirii cu eretici condamnați ,cum susțineți dvs.,ci din momentul propovăduirii/acceptării ereziei oficial în Biserică de către aceştia.
        Canonul 15 l-ll ,adică Biserica,despre asta vorbeşte,nu despre modificarea Crezului sau conslujirea împreună cu ereticii…

        Şi, ce este foarte important,pt. că dvs. afirmați că cele hotărâte în Creta încă nu sunt impuse credincioşilor,…,eu aş spune că deja au fost impuse,în mod viclean,perfid pt. că sunt stipulate în documente sinodale,care documente reprezintă Biserica ai cărei membrii suntem toți sau ne reprezintă pe toți…
        Dar…, ca acele hotărâri să fie valide,ecumeniştii au nevoie de acceptul pleromei…
        Iar prin tăcerea noastră/comuniunea noastră cu ecumeniştii,după Creta,după acceptarea sinodală a documentelor cretane,ecumeniştii nu fac altceva decât să obțină acordul nostru tacit la actul lor sinodal sau la erezia lor.
        ASTA E MIZA COMUNIUNII CU EI !
        Practic prin comuniunea noastră îi girăm pe ei,girăm trădarea lor.Sau cu alte cuvinte ecumeniştii ne fac părtaşi la erezia lor,la trădarea lor față de Sfinții Apostoli,Sfinții Părinți şi Sinoadele Ecumenice. Sau cu alte cuvinte,ne scot,ne rup,ne despart de sobornicitatea Bisericii…

        Apreciat de 1 persoană

  2. Sfantul Mitroplit Chiril al Kazanului,
    „Tainele săvârșite de către serghianiști (ecumeniști – n.n.), care sunt hirotoniți în mod canonic și nu au interdicția de a sluji ca preoți, sunt fără îndoială Sfinte Taine mântuitoare pentru cei care le primesc cu credință, în simplitate, fără deliberări și îndoieli cu privire la validitatea lor, și care nu suspectează nimic incorect la caracterul serghianist (ecumenist – n.n.) al Bisericii. Dar, în același timp, ele slujesc pentru judecata și osândirea chiar a celor care le săvârșesc și a celor care se împărtășesc de ele înțelegând bine neadevărul pe care se întemeiază serghianismul (ecumenismul – n.n.), și prin lipsa lor de împotrivire dau dovadă de nepăsare aducătoare de moarte față de felul în care este batjocorita Biserica. Pentru aceasta este esențial pentru un episcop (cu adevărat) ortodox să se rețină de la comuniunea de rugăciune cu serghianiștii (ecumeniștii – n.n.). Același lucru este de mare importanță și pentru mirenii care au o atitudine conștientă cu privire la toate amănuntele vieții bisericești”.

    Apreciază

    • Degeaba pui in paranteza ecumenist ca fiind echivalent cu serghianist. Faci o confuzie dar te si complaci ca sa tragi jarul pe turta ta.
      Serghianismul era numit asa deoarece era aservit puterii politice.
      Dar acolo era lamurita treaba pentru ca anumiti episcopi au plecat in exil l-au numit pe Filaret conducatorul sinodului ROCOR. Ceea ce nu pot invoca preotii nepomenitori de astazi caci nu s-a jerfit niciun episcop contemporan sa rupa randurile si sa-si asume oprirea pomenirii avand si un ierarh in frunte. Nici macar vladica Longhin. In ceea ce priveste pe vladica Artemie se stie ca hirotonea horepiscopi, dar nu era conform canoanelor.
      Mitropolitul Kiril al Cazanului a avut un duh jertfa pe care putini dintre noi il astazi. In ceea priveste opinia sa ca Tainele sunt spre osanda serghianistilor, nu sta in picioare. Harul Tainelor influenteaza pe ortodocsi sa se curateasca si sa se desavarseasca. Harul indeamna la pocainta. Harul lucreaza dupa voia lui Hristos Capul Trupului Bisericii si nicidecum in mod automat asemanator teoriei evolutiei. Ca asta reiese din afirmatia generalista care conchide ca harul le este spre osanda celor care lucreaza impotriva a nu stiu ce zice Mitropolitul Chiril al Kazanului. Acolo era vorba mentalitatea de strut a episcopilor care erau aserviti puterii politice care ingreuia libertatea de marturisire a credintei in Trupul Bisericii, nicidecum de erezie.
      Harul lucra si in acei episcopi dar ii astepta sa faca pocainta. Dupa 1990 s-a reluat partial (adica o parte din parohii) comuniunea dintre Patriarhia Rusiei si ROCOR.
      In cazul ereziei care a fost ratificata in Creta vina celor care au semnat nu transmite automat celor din eparhiile semnatarilor. Nici pacatul stramosesc nu transmite vina urmasilor spune Sfantul Chiril al Alexandriei, ci slabiciunea firii se transmite urmasilor. Catolicii sustin eronat ca se transmite vina pacatului lui Adam urmasilor.
      Episcopii semnatari in Creta desi transmit harul in Taine, acesta nu mai vine in inima lor. Trece ca printr-un canal fara sa adasteze. De ce nu mai vine in inima acestora? Harul nu vine in inima celui care nu marturiseste deplin dreapta credinta sau cugeta si accepta erezii. Harul ii indeamna la pocainta. Pentru ca resping chemarea harului acestia vor arde la Judecata. De asemenea si cei care cad schisma nu mai primesc harul pentru ca nu poti avea o relatie individuala cu Dumnezeu. Mantuirea vine prin unirea harului cu inima omului in Trupul Bisericii. Ideea ca ar fi posibil sa apartii Bisericii in mod nevazut si sa primesti harul in timp ce in mod vazut esti despartit de ea, este contrara teologiei Sfintilor Parinti. Sfantul Iustin Popovici in scrisoarea adresata Sinodului Sarb, scria: Episcopul si adunarea credinciosilor in jurul sau reprezinta exprimarea si manifestarea ca Trup al lui Hristos, indeosebi la celebrarea Sfintei Liturghii; Biserica este Apostoleasca si Soborniceasca numai prin episcopi in calitate de capi ai unor structuri bisericesti reale – episcopiile! Asa teologhiseste si Sfantul Ignatie Teoforul in epistola catre Traileni, III.

      Apreciază

      • Felix,
        Prea multa vb.
        Daca esti dispus sa accepti Adevarul in locul parerilor si al modului in care crede omul in gen. cum ca are el dreptate….atunci poti sa speri ca Dumnezeu va face lumina in constiinta ta. (Vb la modul gen)
        Asta este conditia cu care putem sa trecem fiecare peste „eu-l” lui.
        Dumnezeu lucreaza prin constiinta fara cuvinte….daca esti inclinat mai mult spre Adevar decat de parerile tale ..poti sa-ti asculti constiinta si sa o urmezi…. si am terminat cu toata vorbaria.

        Apreciază

        • Lucreaza in inima harul. Sfantul Grigorie Sinaitul specifica:
          inima simte ca traieste in dreapta credinta prin simtirea harului.
          Deci inima este organul prin care cunoastem pe Hristos.
          Aceasta traire se simte indeosebi la Liturghie.
          Cand este inima este rece, impietrita este ceva in neregula si trebuie sa indentifica cauza si sa facem pocainta.
          La Judecata asta va cerceta Hristos: daca ne am silit sa scapam de impietrirea inimii.
          Si lucrarea asta nu putem face daca nu vine harul.
          Daca suntem in schisma sau erezie ne cauta harul si nu ne gaseste!

          Apreciază

        • Catolicii nu considera necesar pentru mantuire simtirea harului.
          La ortodocsi este o conditie obligatorie pentru mantuire.

          Sfantul Apostol Pavel:

          Nu va lasati furati de invataturile straine cele de multe feluri; caci bine este sa va intariti prin har inima voastra (Evrei 13, 9)

          ###

          Inima este mai adanca decat toate, si ea este omul; si cine il va cunoaste pe acesta? Eu Domnul, Cel ce cercetez inima si rarunchii, ca sa dau fiecaruia dupa caile lui si dupa roadele obisnuintelor lui (Ieremia 17, 9-10).

          (Traducerea romaneasca actuala nu urmeaza mereu Septuagintei; la acest pasaj al Prorocului Ieremia spune altceva)

          ###

          Sfantul Ioan Gura de Aur:

          Daca aici fiind pierzi harul Duhului, si pleci din aceasta lume fara a-l avea simtit ( teafar), pieri cu totul, chiar de o sa inviezi.

          (Sfantul Ioan Gura de Aur, Omilii la Romani, 13, 8).

          Apreciază

        • Parintele Serafim Rose scria in anul 1976 ca serghianismul nu este o erezie condamnata sinodal:

          Bine scrie Batranul Macarie intr-o scrisoare:
          „Fanatismul limiteaza modul de gandire al omului, dar adevarata credinta da libertate. Aceasta libertate se descopera prin fermitatea omului in toate momentele de fericire sau de tristete”.
          Acea libertate este un semn al Ortooxiei; iata si motivul pentru care iosefitii (in 1920 au refuzat sa accepte compromisurile si tradarile Mitripolitului Serghie, supus guvernului Sovietic) s-au despartit de Serghie in 1927: nu pentru o eclesiologie gresita sau pentru vreo incalcare a canoanelor, ci pentru ca a lipsit Biserica de cel mai pretios dar al ei: libertatea ei interioara.
          (Ne vorbeste Parintele Serafim Rose, Scrisori, p. 238).

          Mitropolitul Kiril a murit ca martir, nu s-a ingradit doar in spatele tastaturii la calculator!
          Sfantul Ioan Gura de Aur scrie in acest sens:
          Caci in cazul celui caruia i se porunceste sa jertfeasca idolilor, nu faptul ca nu jertfeste il face martir, ci numai faptul de a fi chinuit.
          Omilie la psalmul 127.

          Pecetea a 5 a din Apocalipsa inseamna jertfa sau martiriul. Vom fi chinuiti daca marturisim credinta ortodoxa. Asta urmeaza in curand.

          Parintele Athansie Mitilineos ne face descrierea celei de-a 5-a peceți in care avem martiriul creștin:

          Nu știu daca nu s-ar putea spune ca avem aici un imn al martiriului creștin. Un astfel de imn al martiriului creștin poate fi citit si în epistola Apostolului Pavel către evrei, care este un imn al credinței și, în același timp, imnul martiriului.
          Dincolo de toate acestea, chiar Domnul Hristos ne-a prezis martiriul (Matei 5, 11 – 12).
          Deci martiriul este o realitate. Este o realitate care se referă la dimensiunea evanghelică și este o identitate a Evangheliei.
          Vă rog să fiți atenți la ceea ce v-am spus. Martiriul este identitatea Evangheliei. Ceea ce înseamnă: propovaduirea Evangheliei care nu este persecutată nu este autentică. Nu este creștin ortodoxa. Sfantul Macarie cel Mare ne spune ca unde este Duhul Sfant urmeaza ca o umbra si prigoana!
          Persecuția și Evanghelia sunt două lucruri identice. Predicarea Evangheliei care este persecutată este autentică. Predicarea care nu place, care nu convine lumii moderne este autentica!
          Predicarea cuvintelor lingusitoare, pentru a folosi expresia Apostolului Pavel, care maguleste orgoliile, încântă urechile și „liniștește” spre somn conștiința și îi face pe oameni sa se simta fericiți si in siguranta si sa admire predica cum ca este o predica foarte frumos exprimata etc., ei bine sa stiti ca această predică nu este ortodoxa. Acesti predicatori mincinosi spun „pace, pace”, expresia nu este a mea, ci este din Scriptura, si „deodată va veni peste ei durerea…”
          Ei bine, tocmai predicarea care este nedorita, pentru ca pare dura sa stiti că este autentică.
          Dar, în același timp, persecuția este, de asemenea, un element eshatologic. Intotdeauna a existat martiriul și persecuția. Dar mai ales in vremurile din urma vom avea persecuții și martiri!
          Prin urmare, persecutia este un element eshatologic (Matei 24, 9).
          Și când spunem un element eshatologic, ne referim la faptul că atunci, așa cum. v-am spus, vom avea o intensificare a martiriului.
          Martiriul creștin, dragii mei, este o idee fundamentală a cărții Apocalipsei.
          Dacă scoți dovezile martiriului din cartea Apocalipsei, nu mai este cartea Apocalipsei, ci un fals. La fiecare pas întâlnim martiriul in Apocalipsa. Cum se interpretează acest lucru? Se interpretează astfel: creștinii în cursul lor vietuirii creștin ortodoxe vor suferi martiriul dacă vor dori cu adevărat să-L marturiseasca pe Hristos, Care prin Cruce ne-a daruit biruinta si Invierea.
          Deci vom avea martiriu si in vremurile din urma caci este expresia desvarsita biruintei in Hristos!

          Fragment din a 30-a cuvantare la cartea Noului Testament, Apocalipsa.

          Apreciat de 1 persoană

        • Si daca nu este condamnata sinodal insemna ca nu este erezie?
          Bati campii cu unele lucruri pe care nu le contestam in timp ce in privinta altora ai o intelegere gresita. Ce sa-ti mai spun? Fiecare cu ce crede.

          Apreciază

        • Ai o mentalitate schismatica, esti centrat pe sine patimas si te ecranezi orbeste in propriile prejudecati „logice”.
          Te substiui invataturii Traditiei si devii infailibil parelnic.
          In ortodoxie nu exista susbstiut pentru smerenie!

          Apreciază

        • Felix,
          Mie imi zici ca sunt schismatic?
          Eu ma substitui traditiei? Ce stii tu despre traditie? Nu vezi ca intreci masura. Le-ai amestecat de le-ai ametit.
          In sf, e vina mea ca las toti ciudatii sa comenteze pe aici.

          Apreciază

  3. marius
    Vad ca aici mie te adresezi.
    Daca nu vorbesti civilizat, da-i drumul pe alte site-uri!
    Deocamdata voi ii duceti in iad pe unii credinciosi punandu-i sa se „ingradeasca” de toata lumea, ca niste sectari.

    Apreciază

    • Sectari cipati sunteti voi cu MSC teologul iadului cu buza .iovita .ghica si cu tine in frunte,cu buzunarele pline de carduri .si masini cu permis cu cip 666

      Apreciază

      • Cipat nu e nici unul din cei pe care i-ai enumerat. Deci minti cu nerusinare. In privinta cardurilor… cine, cum si cate si daca are, n-ai de unde sa stii tu.
        Cat despre permis, eu stiu ca nu e cu cip. Dar daca ar fi, ipocritule, tu nu te folosesti de acei oameni care il au? Nu mananci paine adusa de soferi cu permis din acela? Nu cumperi din magazine marfa adusa de aceeasi soferi? Nu circuli cu autobuzul, metroul sau microbuzul etc, ai carori soferi au tot un astfel de permis?
        Nu faci nimic din toate astea? Sau consideri ca ai o vina mai mica, doar folosindu-te de ei? Dar poate traiesti in varful muntelui rupt de civilizatie… Eu nu cred.

        Apreciază

  4. Care ar fi acei „nevinovati”? Oare nu e dator fiecare sa-si cunoască credința? Si pr. Iustin zicea vă azi nu mai e justificată neştiința(dacă a fost cândva).
    Daca sunt cazuri de comuniune cu erezia din frică, cum au mai fost, alea le va judeca un sinod, cum s-a mai intamplat, nu ereticul Chirilă si prietenii lui.
    Insă Chirilă, Danielvla, Buză, Longhin ei nu sunt nestiutori, deci au partasie constienta cu erezia si Ciobotea, care tocmai a luat vaccinul-pecete; deci au partasie cu antihrist.
    Datoria noastra e condamnarea ereziei prin vorbă si faptă, nu ingăduirea ei ca X-ulescu ar fi neputincios, săracul; asta va stabili sinodul. Iar sf. Teodor zice o conditie: sa nu slujească cu ereticii!

    Apreciază

    • „Insă Chirilă, Danielvla, Buză, Longhin ” adauga zisis666 si mateivuilcanescu666 ei nu sunt nestiutori, deci au partasie constienta cu erezia si Ciobotea, care tocmai a luat vaccinul-pecete; deci au partasie cu antihrist.=corect sunt eretici anatemizati cu tine in frunte hulitor de SFINTI PARINTI ce esti

      Apreciază

      • Cine e in comuniune cu Ciobotea, bai schismaticilor?!!
        Va spun eu: voi!
        Voi il pomeniti pe „arhiereul” sau „episcopul”, care nu e altul decat ecumenistul de care apartineti fiecare. Tocmai voi care va bateti cu pumnul in piept ca ce ortodocsi mari ati fi.
        Nu ti-e rusine sa ma jignesti, pui de vipera? Nu poti discuta cu argumente civilizate? Te mana dracul schismei la jigniri la persoana?

        Apreciază

        • Ma jignesc singur? Ba escrocule, nu ma trimiti tu pe mine nicaieri. Dispari tu de aici, ca eretic si sichismatic esti tu. Si nici macar un pic de bun simti nu ai, sa vorbesti civilizat!

          Apreciază

  5. În mod normal au dreptate preoții care au întrerupt pomenirea ierarhilor eretici ecumeniști . Preoții și ierarhii care se declară împotriva ereziei ecumeniste dar care pomenesc ereticii ecumeniști nu au dreptate/nu sunt drept credincioși , pentru că pomenind la slujbe pe ereticii ecumeniști, de fapt fiind în comuniune cu acestia rătăcesc pe credincioșii creștini ortodocși .Pentru că deși acei preoți și ierarhii predică parțial împotriva ereziei ecumeniste ei sunt în aceeași organizație bisericească cu aceștia , pomenesc ereticii la slujbe. Credincioșii creștini ortodocși in loc să fie îndemnați să se îngrădească de ereticii ecumeniști , fiind îndemnați să rămână în aceiași organizație bisericească cu ereticii ecumeniști ,mai mult sunt induși in confuzie de acești preoți sau ierarhi .
    Pentru că mireanul de rând în afara de parohia sau mănăstirea unde sunt anumiți preoți care parțial predică împotriva ereticilor ecumeniști mai merge să se roage poate și pe la alte parohii sau mănăstiri unde slujbele sunt răstălmăcite și se predică erezii de către eretici ecumenisti . Deci mireanul de rând , in loc să fie îndemnat să se îngrădească de ereticii ecumeniști , mai mult este corupt,amăgit și îndemnat subtil cu viclenie de către acești preoți și ierarhi anti-ecumenisti din ” biserica” să accepte erezia ecumenistă .
    Problema este că sinagoga satanei care a inventat erezia ecumenistă și și-a infiltrat slujitorii in Biserica lui Hristos pentru o a vătăma , s-a așteptat și la faptul că mulți creștini își vor da seama de erezia ecumenistă și se vor depărta de acei eretici ecumeniști .
    Deci sataniști care s-au infiltrat în biserica crestin- ortodoxă pentru a o vătăma au avut grijă să formeze și false grupări de rezistență crestin-ortodoxe pentru a-i amăgi și lovi și pe creștinii care s-au prins de erezia ecumenistă și încearcă să se îngrădească de eretici .
    De aceea mulți creștini ortodocși au ajuns să fie între „ciocan și nicovala” . Pleacă de la biserica „oficială” pe drep motiv că este eretică ecumenistă și riscă să fie amăgiți de alte grupări eretice declarate ortodoxe anti-ecumeniste făcute tot de sataniști pentru a lovi și în creștinii care „s-au prins de erezia eretică ecumenistă” .
    De aceea drept credincioșii creștini trebuie cu mare atenție și intelepciune să judece situația .
    Cunoscând canoanele și invataturile sfinților părinți și în primul rând cu ajutor de la Dumnezeu , drept credincioșii creștini ortodocși nu vor putea fi amăgiți de către eretici .

    Apreciază

    • Efrem,
      Ai scris un comentariu in care ai bagat elemente din cel mai pur stil schismatic.
      Folosesti expresii ca „aceeași organizație bisericească cu aceștia„ sau „biserica „oficială” pe drep motiv că este eretică ecumenistă„.
      In primul rand, daca te consideri ca faci parte din alta organizatie bisericeasca, adica ti-ai creat alta structura din care declari ca faci parte, AI CREAT SCHISMA.

      In al doilea rand cand folosesti termenul de „biserica oficiala„ automat te asezi pe tine insuti in alta „biserica„ – neoficiala. Deci tot SCHISMA.

      In al treilea rand Biserica NU este eretica. Eretici pot fi unii indivizi care se abat de la adevarul Bisericii.
      Intrucat NU toti membrii de la un moment dat ai Biserici au cazut in erezia ecumenista, rezulta ca Biserica ramane. Deci NU se poate face structura separata.
      Cine face asa ceva si se declara ca facand parte din acea structura, chiar daca are sau nu ierarhie, devine SCHISMATIC.

      Asta este problema pe care n-o inteleg unii dintre nepomenitori.

      Altii, desi declara sus si tare ca nu si-au facut structura separata, condamna IN MOD NEDREPT pe toata lumea care nu reactioneaza ca ei (prin ruperea comuniunii) sau care nu pot reactiona asa din diferite motive (neputinta de pricepere, lipsa curajului, incapacitate de a lua o decizie, nestiinta, o prea mare prudenta etc), ii condamna ca eretici.
      In felul acesta, ei (nepomenitorii de care vorbim) ajung sa se separe de comunitatea credinciosilor care sunt inca in Biserica, considerandu-se exclusiv pe ei insisi ca fiind Biserica. In felul acesta ei creaza tot SCHISMA.
      In trecut ii numeam pe acestia semi-schismatici, dar vazand gradul lor de invartosare, as putea spune ca sunt de-a dreptul schismatici.

      Asadar, fiti cu luare aminte fratilor, sa nu cadeti intr-o extrema sau alta. In cazul de fata, in extrema schismei.

      Apreciază

      • ” In al doilea rand cand folosesti termenul de „biserica oficiala„ automat te asezi pe tine insuti in alta „biserica„ – neoficiala. Deci tot SCHISMA. ”
        Eu sunt credincios crestin-ortodox . Eu consider că :
        Principalul criteriu pentru apartenenta la Biserica lui Hristos este ” Mărturisirea dreaptă și mântuitoare a credinței „( Sfântul Maxim Mărturisitorul), adică credință ortodoxă dreaptă și adevărată, căci „pe această piatră” (a dreptei mărturisiri) Domnul a zidit Sfânta Sa Biserică . Și cred că acest criteriu este valabil atât pentru persoane individuale, cât și pentru întregile Biserici locale .
        Credincioșii crestini-ortodocsi , trebuiesc să îi urmeze pe sfinți, ceea ce înseamnă comuniunea cu sfinții; cu toți sfinții din trecut cu care cei din prezent sunt într-un cuget . Așadar, dacă cineva pare a fi sfânt ( in prezent) , însă propovăduiește o învățătură potrivnică Sfintei Tradiții, potrivnică credinței celei vechi statornicite din pronia lui Dumnezeu în Sfintele Soboare a Toată Lumea, credincioșii creștini-ortodocsi trebuie să o respingă . Sfântul Maxim Mărturisitorul mărturiseste că :
        ” Chiar dacă tot universul v-a fi în comuniune cu patriarhul, eu nu voi fi în comuniune cu el . Precum știu că Sfântul Duh prin apostolul Pavel spune că îngerii înșiși vor fi anatema dacă ar propovadui intr-alt chip, aducând ceva nou la credință . ”
        Toți cei care propovăduiesc sau acționează în mod contrar față de dreapta mărturisire , deoarece sunt eretici, se despart de adevărul credinței și sunt excluși din comuniunea cu Biserica Ortodoxă Sobornicească, fie că acestea sunt persoane individuale sau comunități (ex.BOR), chiar dacă acestea continuă să funcționeze în mod formal și instituțional ca și cum ar fi Biserici (patriarhii „oficiale”)și numindu-se astfel .

        Apreciază

        • ” In al treilea rand Biserica NU este eretica. Eretici pot fi unii indivizi care se abat de la adevarul Bisericii. ”

          Hristos are o singură Biserică cea Ortodoxă Sobornicească și Apostolească. Ea singură păstrează neschimbate, fără lipsuri și adăugiri învățătura și rânduielile Domnului nostru Iisus Hristos, așa cum le-au propovăduit Sfinții Apostoli și cum le-au explicat și fixat în Simbolul de Credință Sfinții Părinți la sinoadele ecumenice și locale (vezi Pidalion).
          Dar trebuie de știut că înafara de adevarata Biserică a lui Hristos , în lume mai există false organizații religioase care se numesc „biserici” .
          Biserica romano-catolică este cu adevărat biserica lui Hristos ? Sigur că nu, este o grupare religioasă eretică . Dar B.O.R (Biserica Ortodoxă Română) fiind membră a C.M.B(Consiliul mondial al bisericilor) asemeni cu Biserica romano-catolică și alte secte protestante, care a răstălmăcit predania bisericească crestin-ortodoxa și îndeamnă cu subtilitate vicleană la comuniunea cu ereticii este cu adevărat Biserică Crestin-ortodoxa ? Face BOR parte din Biserica lui Hristos ? Eu cred că nu ! Eu cred că BOR este o organizație „bisericească ” care face parte din CMB .
          Și treptat dizolvă ceea ce a mai rămas din predania și dogmele crestin-ortodoxe .

          Apreciază

        • Cum iti spuneam: esti schismatic.
          Imi pare rau, dar asta e adevarul.
          BOR nu este formata numai din pseudo-ierarhii tradatori.
          Si daca in BOR mai sunt ortodocsi, tu te separi de ei, adica de Biserica si devii schimatic.
          In CMB au intrat tradatorii care pretind ca reprezinta BOR, NU Biserica Ortodoxa Romana.
          De altfel este evident ca exista Har in BOR, caci altfel n-ar mai fi nimeni nici macar botezat.
          Deci constat ca faci parte din cea mai extremista grupare schismatica – cea care contesta chiar si existenta Harului in Biserica Ortodoxa Romana.
          Te rog sa nu mai comentezi aici!

          Apreciază

      • ” Intrucat NU toti membrii de la un moment dat ai Biserici au cazut in erezia ecumenista, rezulta ca Biserica ramane. Deci NU se poate face structura separata.”

        Situația în B.O.R este foarte gravă , Patriarhul și mai toți episcopii răstălmăcesc cu viclenie predania Bisericii Crestin-Ortodoxe ,îndemnând subtil la comuniune cu ereticii .
        Au răstălmăcit calendarul patristic creștin-ortodox (și prin urmare Postul Sfinților Apostoli precum și alte sărbători nu se mai respectă așa cum au fost stabilite de Sfinții Părinți) și alte predanii bisericești cum ar fi cântările Sfintei Liturghii care pe alocuri au ajuns să fie înlocuite cu cântări de „operă”, botez prin stropire pe alocuri ,etc .
        B.O.R a fost pentru mulți ani și continuă să fie mădular al organizației eretice și antihristice C.M.B care implica participarea a unor ierarhi B.O.R . la conslujiri și rugăciuni cu ereticii, cu sectanții și chiar cu păgânii , cum s-a întâmplat public la marile adunări blasfemiatoare ale C.M.B de la Canberra,Assisi și multe alte locuri (precum se întâmplă și în România , anual , la ” Săptămână de rugăciune ecumenică”).
        Patriarhul și mai toți episcopii B.O.R care propovăduiesc cu capul descoperit în biserica erezia ecumenistă ,întrețin in B.O.R o stare de anarhie in ceea ce priveste rânduielile și predaniile bisericești . In multe parohii și manastiri B.O.R este o situație anarhică , se răstălmăcesc slujbele bisericești și se predică tot felul de erezii după bunul plac al stareților sau al preoților parohi, fără ca patriarhia să ia atitudine pentru a-i caterisiți pe preoții care fac răstălmăciri și predică erezii .
        Este adevărat că poate nu toți preoții și monahii care sunt membrii ai bisericii(B.O.R.) sunt susținători ai ereziei ecumeniste , dar patriarhul și marea majoritatea a episcopilor ,a preoților și monahilor sunt . Mireanul de rând care se roagă la mănăstirile și parohiile B.O.R , mai poate afla dreapta credință crestin-ortodoxa de la acei șarlatani de episcopi și preoți ? Eu cred că nu .
        De aceea cred că preoții care mai au dreaptă credință din B.O.R , trebuie să nu mai pomenească la slujbe pe ierarhii eretici și trebuie să se separe de B.O.R .
        Sigur că se poate face structură separată de B.O.R !
        Dacă ierarhii B.O.R propovăduiesc erezii în biserica cu capul descoperit, cum să nu se poată !

        Apreciază

        • ” De altfel este evident ca exista Har in BOR, caci altfel n-ar mai fi nimeni nici macar botezat.
          Deci constat ca faci parte din cea mai extremista grupare schismatica – cea care contesta chiar si existenta Harului in Biserica Ortodoxa Romana.
          Te rog sa nu mai comentezi aici! ”

          Dacă mai există har la slujbele făcute de unii preoți care fac parte din B.O.R , care cât de cât mai au ceva credință , înseamnă că mare milă are Dumnezeu cu poporul român care este într-o situație foarte grea , fiind ocupat de un regim politic satanist.
          Eu personal cred despre dumneata că sunteți un eretic filetist-legionar din gruparea Iustin Pârvu.
          Zelea-zvastica pe frunte nu a fost sfânt !!!cum a spus Pârvu.
          Mulțumesc că ați fost corect și că mi-ați publicat postările pe blogul dumneavoastră , nu am să mai postez altădată aici .

          Apreciază

        • Efrem
          Si uite asa ti-ai dat arama pe fata.
          Esti un schismatc care il huleste pe Sf Parinte Iustin, care s-a sfintit in Biserica Ortodoxa Romana si care a facut si face minuni.

          Nu stiu de ce mai indemni la intreruperea pomenirii daca sustii ca nu mai e har.
          Dar nici asta nu stii sigur, caci vad ca nu te-ai hotarat daca mai e sau nu.
          Tu fiind in afara BOR, (si oricum in afara Bisericii) nu ai ce sfaturi sa ne dai!

          Fereasca Dumnezeu de asa minti strambe ca ale voastre: schismatici de diferite grade, eretici si ecumenisti iubiristi care sa lauda ca urmeaza „traditia”, dar una numai de ei stiuta.
          Cu asemenea specimene ne ducem de rapa.
          Aici se vede cat de mare lipsa au romanii de duhovnici cu adevarat ortodocsi si cu discernamant.

          Apreciază

  6. Problema lui Danielvla, Chirilă, Buză este că nici ei nu stiu cine e ortodox dintre cei in comuniune cu ereticii; ei doar speră că ar mai fi ortodocşi unii din cei care se impărtăşesc de la eretici. Dar asta o rezolvă un sinod, nu ei.
    Ei acum stabilesc iconomii din capul lor, din iubirism sau lasitate; probabil se cred sinod. Si li se pare că ăta e duh de jertfă si discernământ.
    Ei nu inteleg ca toti ortodocsii de pretutindeni sunt in comuniune, caci ortodoxia e una peste tot. Daca apare un eretic in Siberia, sinodul nostru trebui sa se dezica de el dc nu inceteaza cu ereziile, altfel are partăsie cu el. Cand a aparut filioque s-au ingradit toti credinciosii de pretutindeni, nu doar cei din Constantonopol.

    Apreciază

  7. ” Si uite asa ti-ai dat arama pe fata.
    Esti un schismatc care il huleste pe Sf Parinte Iustin, care s-a sfintit in Biserica Ortodoxa Romana si care a facut si face minuni.”

    Eu nu cred că Părintele Iustin Pârvu a fost sfânt . Nu neapărat pentru că a susținut mișcarea legionară care „oficial de ochii lumii” afișa sloganuri politice care îndemnau la dragoste de neam, apărarea creștinătății și a valorilor tradiționale , care sunt niste idei bune de altfel .
    Ci pentru că el îndemna la idolatrizarea mișcării legionare, el a declarat public cum că Zelea Codreanu( cel care a întemeiat mișcarea legionară )ar fi sfânt , precum și anumiți deținuți politici din închisorile comuniste care simpatizau cu mișcarea legionară.
    Ceea ce nu este adevărat . Eu serios mă îndoiesc și de faptul cum că Corneliu Zelea Codreanu ar fi fost creștin-ortodox , dar minte sfânt , ținând cont că mereu se afișa cu semnul ocult păgân al zvasticii , inclusiv la nunta lui a fost fotografiat cu o coroniță care avea semnul zvasticii (vezi caută pe google poza cu nunta lui Zelea). Ce era Zelea ăsta ? Hindus ? Păgân?Satanist?
    Din ce am citit eu Zelea Codreanu înainte să înființeze mișcarea legionară a avut legătură cu mișcarea și partidul national-crestin a lui A.C Cuza , grupare care ulterior s-a declarat susținătoare a mișcări național-socialiste germane(nazistă) . Naziștii germani susținând subtil cu viclenie ideea renunțării la creștinism și trecerea natiunilor europene la culturi păgâne , deci erau sataniști .
    A.C Cuza a colaborat pentru înființarea partidului national-crestin cu masonul Octavian Goga . Deci se poate trage concluzia cum că masoni-satanisti (francmasoneria) au stat în spatele înființării mișcărilor naziste din Romania ,probabil și din lume , așa cum au stat și la baza înființării mișcărilor liberale și socialiste din lume .
    Deci pentru că Zelea Codreanu se afișa mereu cu semnul zvasticii , și în cartea sa (Pentru Legionari) a declarat susțineri față de mișcarea fascistă italiană , eu cred că acesta avea influențe oculte.
    Deși aparent promova multe idei bune , eu cred că mișcarea legionară avea influențe oculte de la cuzisti, fasciști,și naziști și indirect de masoni care au înființat aceste grupări politice .
    Deci nici decum cum a spus părintele Iustin Pârvu cum că Zelea Codreanu ar fi sfânt și indirect mișcarea legionară .
    Părintele Iustin îndemna subtil la idolatrizarea neamului , la filetism .
    De aceea îl lăsau bine mersi la Petru Vodă , Arăpașu și Ciubotea .
    De ce oare B.O.R finanțează mănăstirea Petru Vodă ? Pentru erezia filetista care” face bine ” la crestini-ortodocsi români .
    Paralel cu ecumenismul , masoneria internațională lovește în creștinii ortodocși și cu erezia filetista( idolatrizarea neamului), la ruși de exemplu a fost canonizat Țarul Nicolae cu familia sa , la români s-a canonizat Voievodul Stefan cel Mare (om drept,creștin-ortodox dar nu sfânt),Voievodul Matei Basarab, se discuta și de canonizarea lui Mircea cel Bătrân și Mihai Viteazul .
    Deci oficial lovesc în crestinii-ortodocsi, ereticii ecumeniști, mai puțin oficial lovesc pe de altă parte si ereticii filetisti (care aparent se opun celor ecumeniști)….deci ciocan și nicovala.

    Apreciază

  8. Domnule Danielvla,
    Comentariile dumneavoastra manipulatoare ma dezamagesc .
    Dumneavoastra ii numiti pe cei care s-au ingradit de pomenitorii care ignora tradarea de la Creta, la asa -zisul „sinod „,”schismatici „.
    Incep sa cred ca sunteti un laudator de duzina.
    Cum adica „schismatici”
    Cand preotul cade in erezia ecumenismului,NU MAI TREBUIE POMENIT.
    Asa spun Sfintii Parinti, asa spun Canoanele.
    Cand acest parinte, Elpidie”, boteaza prin stropire, cand e de partea tradatorilor credintei ortodoxe, cand spune :”Dumnezeu mi-a spus…”dumneavoastra ii luati apararea?
    Da , sunteti un laudator de duzina al celor care au vandut Ortodoxia.
    Sunt sigura ca nu vei publica aceasta opinie.

    Apreciază

  9. Domnule Danielvla,
    In general va urmaresc cu interes articolele.
    De data asta am simtit ca aveti un interes sa ii luati apararea acestui preot, Elpidie, despre care nu se stie mare lucru, doar ca este un „parinte cu har „.
    Atat timp cat isi aroga merite de genul „mi-a vorbit mie Dumnezeu”, este clar ca ceva nu este in regula cu el.
    Eu consider ca intreaga ierarhie bisericeasca este VINOVATA PENTRU CA, IN LOC SA RECUNOASCA FAPTUL CA DELEGATIA TRIMISA LA CRETA A TRADAT,continua sa dezinformeze mireanul supus si neinformat, necatehizat si necunoscator, manipulandu-l propagandistic si viclean.Iar dumneavoastra parca sunteti parte a acestui joc,
    Aceasta este parerea mea.
    Se profita de faptul ca oamenii nu mai citesc de mult invataturile Sfintilor parinti si Scriptura,fapt care ii prriveaza de discernamantul duhovnicesc.
    Au aparut, desigur,”pastorii” deghitati in promotori ai „iubirii si pacii”.
    Imi pare rau pentru ca v-ati bagat in aceasta problema.
    Ii felicit si pe cei care v-au combatut la acest subiect, chiar daca au fost mai duri.
    HRISTOS A INVIAT!

    Apreciază

    • Ii feliciti pe cei care au scris neadavaruri si idei schismatice. Probabil faci parte din aceleasi grupari ca si ei. Nu sunt „duri” sunt pur si simplu smintiti.
      Si discernamantul dumitale e varza. Ai scris singura adevarul: s-au ingradit de pomenitori, nu de erezie si de pseudo-ierarhii eretici.
      Deci schismaticii se felicita intre ei.
      Numai ca va trebui sa faceti asta pe alte site-uri.

      Apreciază

  10. Domnule ,ai trecut la atac.Probabil esti popa ecumenisto/pomenitor, cu o parohie indestulata si cu temenele la Daniel.
    Nu inteleg cum poti sa ataci fara nici un argument.
    Incerci in continuare sa manipulezi.Bine, eu sunt varza, dar citesc permanent si incerc sa discern.Dumneata nu esti varza ,esti viclean si iti folosesti bruma de cunostinte ca sa aperi niste tradatori si sa manipulezi. .De la o falsa politete ai trecut la jigniri.
    Nu ma deranjeaza.Daca esti popa, vei raspunde in fata lui Dumnezeu.Daca nu, esti din gasca tradatorilor cu arginti..

    Apreciază

    • Si unde e viclenia mea??
      In faptul ca va las sa comentati liber aici pe toti (cu exceptia celor care nu lasa mesaje decente)?
      Avand in vedere ca scrieti multe neadevaruri si prostii, e de datoria mea sa va combat ideile eronate.
      Ti-am explicat ca eu nu combat intreruperea pomenirii. Eu sustin acest mod de a lupta de ani de zile pe aici.
      Eu combat modul in care ati inteles voi sa intrerupeti pomenirea.
      Nu stiu daca intelegi.
      Nu sunt preot, ca sa fii lamurita si cu asta.

      Apreciază

    • Arata-mi si mie care dintre administratorii de bloguri ortodoxe va suporta ineptiile, uneori si jignirile, asa cum fac eu aici in speranta unui dialog constructiv?
      Numai ca de cele mai multe ori nu ai cu cine vorbi.

      Apreciază

      • Hai, nu mai spune. Voi ma suportati pe mine?! Dar cum imi permit… Nu mi-o fi rusine? Pe blogul meu sa te oblig sa ma suporti.

        Asta e un exemplu de impertinenta cum rar intalnesti.
        Profiti de faptul ca te-am tot lasat sa comentezi si sa-ti expui balivernele si crezi probabil ca ai dobandit si drepturi de comentator perpetuu.
        Stai ca te scutesc eu de indeletnicirea asta.
        Cauta-ti de lucru in alta parte!

        Apreciază

  11. Problema este foarte delicată. Toată dreptatea este la Dumnezeu. Viețuirea ortodoxă are drept scop dobândirea Duhului Sfânt. Mărturisirea credinței ortodoxe trebuie să se facă în același Duh Sfânt. În aceste vremuri, lucrurile sunt cam încurcate. Există pustnici și călugări care au ales să ducă o viață retrasă mărturisind cu grijă, discret împotriva ecumenismului pentru a nu arunca mărgăritare porcilor. Există oameni care mărturisesc ecumenismul pe față. Există oameni care au ales să mărturisească public împotriva ecumenismului fără a-i condamna pe cei cei care nu mărturisesc public. Există oameni care mărturisesc împotriva ecumenismului și îi condamnă pe cei care mărturisesc discret… Uf!
    Cineva îl acuza de erezie chiar și pe părintele Proclu, deși nu era preot! Cred că trebuie să chibzuim bine lucrurile și să nu facem mai mult rău decât bine tăind pomii încărcați de roade.

    Apreciază

    • Asta cu „pentru a nu arunca margaritare porcilor„ marturisind discret, n-am inteles-o…
      Poti fi eretic si daca nu esti preot. Dar evident ca paritnele Proclu nu era eretic.
      In rest, cam asa e, aveti dreptate.

      Apreciază

  12. Daniel Vla

    Îngrădirea de erezie este bună.
    Părintele Sava Lavriotul și ceilalți părinți aghioriți ortodocși sunt pe drumul cel bun, cu studiu din Sfinții Părinți, avem exemplul Sfântului Grigorie Palama Sfântului Maxim Mărturisitorul, Sfântului Vasile cel Mare…

    Au fost niște exagerări la început pentru că nu cunoașteau nici eu unele lucruri, dar avem Canonul Sfântului Timotei al Alexandriei care vorbește despre discernământul copiilor și alt canon la Sinodul 7 Ecumenic, unde există niște note în care se spune că mirenii din locuri izolate care nu au fost anunțați că erezia este propovăduită public de ierarhi, nu sunt eretici…

    Părintele Sava își cere sincer iertar, nu a știut unele lucruri, dar s-au remediat la Sinaxa de la Sâmbăta de Sus :

    https://romanortodox.info/comunicatul-sinaxei-de-la-sambata-de-sus-din-15-iunie-2021/

    Și eu îmi cer iertare că am promovat exagerările lui „el”, am greșit, eram la început, iar „el” știa atât de multe lucruri…. La fel și pe Felix l-am apreciat pentru câte lucruri cunoaște, dar Felix e în extrema cealaltă…

    Guti Flo ne dă exemplul Sfântului Kiril de Kazan, da, aceasta este atitudinea corectă, toți cei conștienți, toți cei cu discernământ au datoria de a apăra Biserica de schisme și erezii, așa au făcut Sfinții Părinți.

    Important este ca noi, cei care suntem conștienți, să ne îngrădim de comuniunea cu Bartolomeu, Kiril, Onufrie, și cu ceilalți ecumeniști chiar dacă poartă și măști de tradiționaliști….

    Părintele Sava ne-a lăsat și o omilie foarte folositoare despre cum să aplicăm corect iconomia :

    https://romanortodox.info/primita-in-dar-de-craciun-omilia-lui-gheron-sava-lavriotul-despre-iconomia-fata-de-mirenii-neingraditi-parintii-din-sfantul-munte-athos-explica-de-ce-au-intrerupt-comuniunea-cu-parintele-ciprian-st/

    Ban, Marius

    Ironia și lipsa de respect cu care vorbiți nu va face decât să distrugă lupta pentru mărturisirea ortodoxiei, atitudinea fanatică este la fel ca erezia, împotriva Evangheliei Mântuitorului!

    „Întru aceasta vor cunoaște toți că sunteți ucenicii Mei, dacă veți avea iubire unul față de altul”..

    Deci orice face, să facem cu respect pentru om.
    Să citim actele procesului Sfântului Maxim Mărturisitorul. Spunea adevărul și nu a cedat în niciun punct, și în același timp vorbea cu durere, cu dragoste și cu rugăciune.

    Apreciază

  13. Sfânta Evanghelie după Matei
    Capitolul 23
    1. Atunci a vorbit Iisus mulţimilor şi ucenicilor Săi,
    2. Zicând: Cărturarii şi fariseii au şezut în scaunul lui Moise;
    3. Deci toate câte vă vor zice vouă, faceţi-le şi păziţi-le; dar după faptele lor nu faceţi, că ei zic, dar nu fac.
    4. Că leagă sarcini grele şi cu anevoie de purtat şi le pun pe umerii oamenilor, iar ei nici cu degetul nu voiesc să le mişte.
    5. Toate faptele lor le fac ca să fie priviţi de oameni; căci îşi lăţesc filacteriile şi îşi măresc ciucurii de pe poale.
    6. Şi le place să stea în capul mesei la ospeţe şi în băncile dintâi, în sinagogi,
    7. Şi să li se plece lumea în pieţe şi să fie numiţi de oameni: Rabi.
    8. Voi însă să nu vă numiţi rabi, că unul este Învăţătorul vostru: Hristos, iar voi toţi sunteţi fraţi.
    9. Şi tată al vostru să nu numiţi pe pământ, că Tatăl vostru unul este, Cel din ceruri.
    10. Nici învăţători să nu vă numiţi, că Învăţătorul vostru este unul: Hristos.
    11. Şi care este mai mare între voi să fie slujitorul vostru.
    12. Cine se va înălţa pe sine se va smeri, şi cine se va smeri pe sine se va înălţa.
    13. Vai vouă, cărturarilor şi fariseilor făţarnici! Că închideţi împărăţia cerurilor înaintea oamenilor; că voi nu intraţi, şi nici pe cei ce vor să intre nu-i lăsaţi.
    14. Vai vouă, cărturarilor şi fariseilor făţarnici! Că mâncaţi casele văduvelor şi cu făţărnicie vă rugaţi îndelung; pentru aceasta mai multă osândă veţi lua.
    15. Vai vouă, cărturarilor şi fariseilor făţarnici! Că înconjuraţi marea şi uscatul ca să faceţi un ucenic, şi dacă l-aţi făcut, îl faceţi fiu al gheenei şi îndoit decât voi.
    16. Vai vouă, călăuze oarbe, care ziceţi: Cel ce se va jura pe templu nu este cu nimic legat, dar cel ce se va jura pe aurul templului este legat.
    17. Nebuni şi orbi! Ce este mai mare, aurul sau templul care sfinţeşte aurul?
    18. Ziceţi iar: Cel ce se va jura pe altar cu nimic nu este legat, dar cel ce se va jura pe darul ce este deasupra altarului este legat.
    19. Nebuni şi orbi! Ce este mai mare, darul sau altarul care sfinţeşte darul?
    20. Deci, cel ce se jură pe altar se jură pe el şi pe toate câte sunt deasupra lui.
    21. Deci cel ce se jură pe templu se jură pe el şi pe Cel care locuieşte în el.
    22. Cel ce se jură pe cer se jură pe tronul lui Dumnezeu şi pe Cel ce şade pe el.
    23. Vai vouă, cărturarilor şi fariseilor făţarnici! Că daţi zeciuială din izmă, din mărar şi din chimen, dar aţi lăsat părţile mai grele ale Legii: judecata, mila şi credinţa; pe acestea trebuia să le faceţi şi pe acelea să nu le lăsaţi
    24. Călăuze oarbe care strecuraţi ţânţarul şi înghiţiţi cămila!
    25. Vai vouă, cărturarilor şi fariseilor făţarnici! Că voi curăţiţi partea din afară a paharului şi a blidului, iar înăuntru sunt pline de răpire şi de lăcomie.
    26. Fariseule orb! Curăţă întâi partea dinăuntru a paharului şi a blidului, ca să fie curată şi cea din afară.
    27. Vai vouă, cărturarilor şi fariseilor făţarnici! Că semănaţi cu mormintele cele văruite, care pe din afară se arată frumoase, înăuntru însă sunt pline de oase de morţi şi de toată necurăţia.
    28. Aşa şi voi, pe din afară vă arătaţi drepţi oamenilor, înăuntru însă sunteţi plini de făţărnicie şi de fărădelege.
    29. Vai vouă, cărturarilor şi fariseilor făţarnici! Că zidiţi mormintele proorocilor şi împodobiţi pe ale drepţilor,
    30. Şi ziceţi: De am fi fost noi în zilele părinţilor noştri, n-am fi fost părtaşi cu ei la vărsarea sângelui proorocilor.
    31. Astfel, dar, mărturisiţi voi înşivă că sunteţi fii ai celor ce au ucis pe prooroci.
    32. Dar voi întreceţi măsura părinţilor voştri!
    33. Şerpi, pui de vipere, cum veţi scăpa de osânda gheenei?
    34. De aceea, iată Eu trimit la voi prooroci şi înţelepţi şi cărturari; dintre ei veţi ucide şi veţi răstigni; dintre ei veţi biciui în sinagogi şi-i veţi urmări din cetate în cetate,
    35. Ca să cadă asupra voastră tot sângele drepţilor răspândit pe pământ, de la sângele dreptului Abel, până la sângele lui Zaharia, fiul lui Varahia, pe care l-aţi ucis între templu şi altar.
    36. Adevărat grăiesc vouă, vor veni acestea toate asupra acestui neam.
    37. Ierusalime, Ierusalime, care omori pe prooroci şi cu pietre ucizi pe cei trimişi la tine; de câte ori am voit să adun pe fiii tăi, după cum adună pasărea puii săi sub aripi, dar nu aţi voit.
    38. Iată, casa voastră vi se lasă pustie;
    39. Căci vă zic vouă: De acum nu Mă veţi mai vedea, până când nu veţi zice: Binecuvântat este Cel ce vine întru numele Domnului.

    Vai de cozonacul nostru!

    Apreciază

Lasă un răspuns către marius Anulează răspunsul