Toată floarea cea vestită (a se citi mucegăită) a sărmanei Românii, în genunchi la apelul jidanilor

Preşedintele Klaus Iohannis şi premierul Victor Ponta au fost prezenţi la Templul Coral din Bucureşti, la evenimentul dezbatere e ”Decalogul – fundament al justiţiei” organizat de Federaţia Comunităţilor Evreieşti din România.
Şeful statului a purtat pe cap, la eveniment, kipa, scufia tradiţională evreiască. Templul a fost restaurat cu ajutorul Guvernului.
”În acest loc, care a însoţit vreme de trei secole bucuriile şi tristeţile comunităţii evreieşti, daţi-mi voie să aduc, totodată, un omagiu tuturor celor care au suferit pentru credinţa lor iudaică. Amintindu-le memoria, astăzi, aici, e o datorie de onoare. În viaţa românească, comunitatea evreiască a impulsionat dezvoltarea economică, a alimentat viaţa culturală, a îmbogăţit identitatea noastră. De aceea, generaţiile anterioare merită cuvântul meu bun şi mai ales convingerea adâncă a faptului că România vă este astăzi recunoscătoare pentru ceea ce suntem ca naţiune”, a spus Iohannis.
Premierul Victor Ponta a subliniat şi el, importanţa diversităţii religioase.
„Prezența înalților reprezentanți ai statului român, ai cultelor religioase, reflectă doar modul în care arată societatea românească în 2015, o societate care recunoaște rolul fundamental al comunității evreiești în construirea noastră ca țară, o societate care își asumă trecutul cu bune și cu rele, o societate care combate extremismul, intoleranța, care are legi moderne și care înțelege că împreună putem să fim o societate mai puternică”, a spus Ponta.
Ponta a precizat că „este în continuare obligația și interesul statului român de a sprijini cultele religioase, de a sprijini construcțiile — biserici, temple, moschei, de a sprijini valorile morale, spirituale, pe care religia le transmite din generație în generație”.
Pe lângă Iohannis şi Ponta, la eveniment au mai participat:reședintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, președintele Camerei Deputaților, Valeriu Zgonea, patriarhul Bisericii Ortodoxe, Daniel, ambasadorul Israelului în România, Dan Ben-Elizer, președintele Curții Constituționale, Augustin Zegrean, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, etc.

Sursa: activenews.ro

Uitaţi-vă cum stau ei aşa cuminţi şi spăşiţi, cu căciuliţa pe cap, ba Iohannis a dus şi mâna la inimă. Şi patriarhul ce umil arată, să nu cumva să se supere jupânii închinători ai lui Sarsailă.

Dar… cum rămâne Preafericite cu canoanele apostolice?

CANONUL 64 apostolic (OPRIREA COMUNIUNII CU NECRESTINII ŞI ERETICII)

Dacă vreun cleric sau laic ar intra în sinagogă (adunarea iudeilor sau a ereticilor) spre a se ruga, să se şi caterisească şi să se şi afurisească.

(7, 45, 70, 71 ap.; 11 TruL; 1 Antioh.; 6, 29, 33, 37, 38 Laod.)

CANONUL 71 apostolic (OPRIREA COMUNIUNII CULTICE CU PĂGÂNII ŞI IUDEII)

Dacă vreun creştin ar duce untdelemn sau ar aprinde lumânări la tem­plul păgânilor sau la sinagoga iudeilor, în sărbătorile lor, să se afurisească.

 (7, 64, 70 ap.; 11, 94 Irul.; 7, 24 Ancira; 1 Antioh.; 29, 37, 38, 39 Sard.; 21 Cartag.)

Oare nu vă încadraţi la niciuna?

Dar iată ce spune Sfântul Ioan Gură de Aur despre iudei şi sinagoga lor:

“Stiu ca multi ii cinstesc pe iudei si socot ca vietuirea lor de acum este plina de buna-cuviinta. Acest lucru ma face sa smulg din radacina o astfel de parere!
Am spus ca intru nimic nu-i mai bun teatrul decat sinagoga. Si o voi dovedi cu spusele profetului. Doar nu sunt iudeii mai vrednici de credinta decat profetii! Ce spune dar Profetul? „ Fata de desfranata ti s-a facut fata! Fara de rusine te-ai facut tuturor!” . Iar casa in care sta desfranata este casa de desfrau. Dar, mai bine spus, sinagoga nu este numai casa de desfrau si teatru, ci si pestera de talhari, si locuinta de fiare salbatice. „Pestera de hiena a ajuns pentru Mine casa voastra” , spune Profetul. Casa lor n-a ajuns locuinta unei fiare oarecare, ci locuinta unei fiare necurate. Si mai spune Profetul: „ Am lasat casa Mea, am parasit mostenirea Mea”. Iar cand Dumnezeu paraseste casa, ce nadejde de mantuire mai poate fi? Cand Dumnezeu paraseste casa, locul acela ajunge locuinta draceasca.
Dar, negresit, mi se va spune ca si iudeii se inchina lui Dumnezeu. Doamne fereste! Sa nu se spuna una ca asta! Nici un iudeu nu se inchina lui Dumnezeu.
– Cine spune asta?
– Fiul lui Dumnezeu! „Daca ati sti pe Tatal Meu, spune El, M-ati sti si pe Mine; dar nici pe Mine nu Ma stiti, nici pe Tatal Meu nu-L stiti” . Ce marturie mai vrednica de credinta decat aceasta sa-ti aduc?

Mai indrazneste cineva dar sa spuna ca sinagoga nu-i locas de inchinare la idoli, odata ce iudeii nu-L cunosc pe Tatal, odata ce iudeii L-au rastignit pe Fiul, odata ce iudeii au respins ajutorul Duhului? In sinagoga lor nu I se slujeste lui Dumnezeu, Doamne fereste! Sinagoga lor e locas de slujire idoleasca. ……

Şi mai zice:

Ca pe niste copii mici va infricoseaza iudeii, si nu simtiti. Dupa cum multe slugi rele provoaca haz mult cand ii sperie pe copii cu masti infricosatoare si caraghioase caci mastile prin ele insele nu sunt infricosatoare, ci par asa din pricina simplitatii mintii copiilor, tot astfel si iudeii ii infricoseaza pe crestinii care nu sunt destul de tari in credinta. Cum poate fi infricosatoare sinagoga iudeilor, cand ea este plina de rusine si de ras, cand iudeii sunt niste izgoniti, niste invinsi, niste osanditi?
… Dar, mai bine spus, sinagoga este mai necinstita chiar decat crasma! Sinagoga nu este numai locuinta de talhari si de crasmari, ci locuinta de demoni. Dar, mai bine spus, nu numai sinagogile ci chiar si sufletele iudeilor. Si asta voi incerca s-o arat la sfarsitul cuvantului.
Ce iertare vei avea cand esti crestin pe jumatate? Credeti-ma, imi voi da mai degraba viata decat sa trec cu vederea pe unul pe care il stiu ca are o astfel de boala…”

Mai multe pe: saccsiv

Cică doar unul s-a găsit să mai mârâie împotriva tartorilor care zăpăcesc lumea, dar şi acela avea căciuliţa evreiască pe cap: Preşedintele CCR, Augustin Zegrean despre cele 10 porunci

3 gânduri despre „Toată floarea cea vestită (a se citi mucegăită) a sărmanei Românii, în genunchi la apelul jidanilor

  1. Patriarhul Daniel nu s-a dus acolo să se roage, ci s-a dus să vorbească despre Decalog, dar şi despre Iisus.
    Înainte de a-l acuza, ar trebui să îi citiţi discursul:
    Decalogul – relaţie a omului cu Dumnezeu şi responsabilitate faţă de semeni

    (…)
    III. Legea morală dată de Dumnezeu lui Moise a fost respectată şi de Domnul Iisus Hristos şi de apostolii Săi:

    Iisus a arătat importanţa Legii, zicând: „Să nu socotiţi că am venit să stric Legea sau proorocii; n-am venit să stric, ci să împlinesc. Căci adevărat zic vouă: Înainte de a trece cerul şi pământul, o iotă sau o cirtă din Lege nu va trece, până ce se vor face toate. Deci, cel ce va strica una din aceste porunci, foarte mici, şi va învăţa aşa pe oameni, foarte mic se va chema în Împărăţia cerurilor; iar cel ce va face şi va învăţa, acesta mare se va chema în Împărăţia cerurilor” (Matei 5, 17-19).

    Cele două porunci ale iubirii faţă de Dumnezeu şi faţă de aproapele, rostite de Iisus Hristos: «Să iubeşti pe Domnul Dumnezeul tău cu toată inima ta, cu tot sufletul tău şi cu tot cugetul tău» Aceasta este marea şi întâia poruncă. Iar a doua, la fel ca aceasta: «Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi» (Matei 22, 37-39; Marcu 12, 28-31; Luca 10, 27), nu desfiinţează Decalogul, ci îl rezumă, pentru că El Însuşi spune: „În aceste două porunci se cuprind toată Legea şi proorocii.” (Matei 22, 40). Aşadar, cele două porunci ale iubirii rezumă esenţialul întregii Legi morale.

    Porunca cea nouă dată de Iisus ucenicilor Săi: „Să vă iubiţi unii pe alţii. Precum Eu v-am iubit pe voi, aşa şi voi să vă iubiţi unul pe altul!” (Ioan 13, 34) aduce o noutate privind măsura sau etalonul iubirii omului faţă de aproapele său. Până la Iisus, deşi porunca iubirii aproapelui exista în paginile Sfintei Scripturi (Cf. Leviticul 19, 18), ea nu oferea totuşi un model desăvârşit al împlinirii ei. Porunca nouă ne arată că măsura iubirii faţă de aproapele nu mai este omul însuşi, ci iubirea divino-umană a lui Iisus; adică trebuie să iubim pe aproapele nostru pentru că Dumnezeu Însuşi îl iubeşte mai întâi.

    În concluzie, poruncile Decalogului sunt lumini pentru viaţa persoanelor şi a popoarelor, precum şi o bază comună pentru dialog şi cooperare între creştini şi evrei, dar şi cooperare cu alte religii, pentru apărarea demnităţii omului creat după chipul lui Dumnezeu, promovarea libertăţii şi a responsabilităţii persoanei, pentru realizarea dreptăţii şi solidarităţii sociale în viaţa unui popor şi a păcii şi întrajutorării între popoare, mai ales într-o lume marcată de multă violenţă, de criză economică şi morală, de sărăcie şi nesiguranță.

    În acest sens, este mereu necesară şi o cooperare între îndrumătorii spirituali ai oamenilor şi decidenţii politici din viaţa societăţii, pentru a nu separa libertatea de responsabilitate, nici binele individual de binele comun.

    † DANIEL

    Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române”
    Sursa: http://basilica.ro/decalogul–relatie-a-omului-cu-dumnezeu-si-responsabilitate-fata-de-semeni-106953.html

    Apreciază

    • Ioan C.
      Nu putem sti daca s-a rugat sau nu. Ar trebui sa avem expusa undeva desfasurarea intregului eveniment. De aceea am si pus cu semnul intrebarii: „Oare nu vă încadraţi la niciuna? ”
      Dar eu cred ca s-a rugat, caci de obicei rabinii, asa cum le ofera caciulitele alea ciudate invitatilor, asa ii pun sa se si roage cu ei. Caci dracilor le place sa-i manjeasca pe cei care accepta sa intre in locuinta lor.
      Uite ca asa zice dumnezeiescul Ioan Gura de Aur: „Sinagoga nu este numai locuinta de talhari si de crasmari, ci locuinta de demoni.”
      Oricum, si despre ce cooperare intre religii e vorba?
      Ia uite ce zice patriarhul: „…poruncile Decalogului sunt lumini pentru viaţa persoanelor şi a popoarelor, precum şi o bază comună pentru dialog şi cooperare între creştini şi evrei, dar şi cooperare cu alte religii, pentru apărarea demnităţii omului creat după chipul lui Dumnezeu, promovarea libertăţii şi a responsabilităţii persoanei, pentru realizarea dreptăţii şi solidarităţii sociale…”
      Pai cooperare cu slugile dracilor?!
      Pentru demnitate si libertatea si dreptatea oamenilor? Pai jidovii sunt exponentii si promotorii tocmai a contrariilor acestora.
      Cum sa cooperezi, frate, cu dracul, ca sa iasa ceva bun??

      Apreciază

Lasă un comentariu