Un preot ORTODOX român din Italia refuză botezul unui copil pentru că are o pereche de nași romano-catolici și nume catolic. Nemulțumiții – credincioșii români „ecumenicizați” în Occident

Iată o veste interesantă care vine de la diaspora românească din Italia:

Rignano Flaminio (Roma) – Preot ortodox refuză botezul unui copil. Motivul?

preotul Walter Gabriel Andriuță – Foto – emigrantul.it

Sâmbătă, 23 iulie, Parohia Ortodoxă Sfântul Ilie Tezviteanu din localitatea Rignano Flaminio (Roma Nord). Câteva familii din Roma, dar și din Napoli, nași, pentru a boteza un copil. Pentru cei din Napoli, 300 de kilometri cu sufletul la gură. O ființă născută aici, (ca cele peste câteva sute mii de copii români care se nasc de ceva vreme în Italia și nu în România) care va trebui să primească și „autorizația” bisericii de a-și continua viața în liniște și tihnă, în cele lumești.

Două perechi de nași pentru că familia micuțului are mulți prieteni și au fost mulți cei care au vrut să-i fie aproape, să fie matori acestui eveniment unic din viața lui.

Biserica – un loc bincuvântat de Dumnezeu, pe o colină cu măslini, înconjurată de munții și dealurile Romei și ale orășelului Viterbo, într-un peisaj mirific. Binecuvântată de Dumnezeu dar realizată cu multă-multă muncă de preotul Ștefan și de românii emigrați aici, care, din surpusul realizat, au vrut să contribuie și la acest lăcaș. Și nu cu puțin.

Unul dintre ei este Cosmin Cristea, printre oamenii de afaceri români importanți ai Capitalei italiene, care cu sacrificii, cu probleme dar și cu speranțe și implicare a reușit în mai mulți ani, de când se află în Peninsulă, să pună pe picioare o activitate prosperă, o afacere la care apelează toți cei care-l știu și nu pregetă nimic în a-i cere sprijinul. La fel și această biserică ce, pe lângă cntribuția materială și în muncă a altor români, a fost realizată și cu sprijinul său. Și nu numai ca edificiu. Orice manifestare, orice eveniment, sărbătoare are constribuția fabriciii sau magazinelor lui Cosmin Cristea. El este omul care greu spune nu, mai ales când e vorba de oameni, copii, credincioși români sau și negredincioși. Nu știe să spună NU.

De data aceasta lucrurile nu au mai stat așa. Nu prin prisma contribuției sale, ci, pur și simplu, pentru modul în care un reprezentant al Bisericii Române, un „trimis” al Domnului pe Pământ a reușit să strice buna rânduire a lucrurilor. Fiind unul dintre cei doi nași ai copilului, Cosmin Cristea nu a înțeles cum un om, un reprezentant al Bisericii pe aceste plaiuri, poate face astfel de discursuri despre cei care ne găzduiesc, ne primesc acasă la ei, ne tolerează și ne suportă de cele mai multe ori… despre italieni.

Slujba și predica preotului Walter Gabriel Andriuță, incorectă și deranjantă – după declarația omului de afaceri – nu numai că alungă enoriașii din această biserică, ci pur și simplu învrăjbește populația creștină româneascu cu cea italiană.

Evenimentul de sâmbătă, care trebuia să fie unul fericit, s-a tansformat într-unul nefericit datorită preotului Walter Gabriel Andriuță, – potrivit declarațiilor mai multor persoane prezente dar și mărturiior unui material înegistrat – care a refuzat efectiv să creștineze micuțul, iscându-se discuții aprinse și manifestări dintre cele mai „neortodoxe”. Preotul a refuzat să boteze invocând numele copilului (Antonio, nume catolic) și religia unuia dintre nași, cea romano-catolică. A dezbrăcat haina preoțească în fața celor prezenți, luându-și tălpășița, deranjat de protestul oamenilor față de atitudinea sa incorectă și dezbinatoare.

Mai mulți enoriași au vorbit în diferite ocazii despre predicile duminicale anti-italiene și anticatolice ale preotului sus menționat, care promovează ura și discordia între comunitatea românească creștină și cea italiană. Mai precis, ura față de religia catolică, „eretică”, potrivit preotului .

Motivul a determinat abandonarea slujbelor de aici de către mai mulți credncioși care au căutat și găsit alte biserici românești în Roma.

Într-o discuție telefonică avută marți, 25 iulie, cu preotul Walter Gabriel Andriuță, acesta ne-a precizat: „regulile bisericii interzic botezul unui copil atunci când nașii sunt catolici și se comportă într-un mod neortodox; eu am tot dreptul să refuz”.

Botezul a fost făcut până la urmă de preotul Ștefan, motiv care stârnește întrebarea: care dintre preoți a încălcat regulile bisericii botezând acest copil și care este legea justă? Trebuia sau nu botezat acest copil? Acest act important ține de interpretarea regulilor și bunul plac al unui slujitor al bisericii?

Așteptăm răspunsul Episcopiei Române a Roma, poate știe mai bine cum se procedează în astfel de cazuri.

Cristi Merchea


Credeam că toți preoții din occident sunt ecumeniști sau că cel puțin evită să spună adevărul despre romano-catolicism (protestantism etc). Iată că acest preot nu este așa.

Procedează corect refuzând să boteze copilul în aceste condiții. Cinste lui! Dar turma cuvântătoare, tolerantă și „deschisă la minte” îl consideră înapoiat și instigator la ură. Cum se poate să existe așa ceva printre modernii imigranți români, „frați” cu supușii papei? Incredibil! Ce „înapoiat”! Să le spună el italienilor eretici… să nu accepte el nași catolici la un botez ortodox… Cât „tupeu” la acest preot care se opune curentului înfrățirii gintei latine în biserici!

Lăsând ironia la o parte, e tragic că majoritatea românilor plecați peste hotare habar nu au ce înseamnă să fii ortodox! Cine o fi de vină oare pentru această stare de fapt?

7 gânduri despre „Un preot ORTODOX român din Italia refuză botezul unui copil pentru că are o pereche de nași romano-catolici și nume catolic. Nemulțumiții – credincioșii români „ecumenicizați” în Occident

  1. Sf Nicodim : Şi cum că latinii sunt eretici, nici o trebuinţă este acum să arătăm vreo dovadă. Că însuşi aceasta, că avem atâta ură şi atât întoarcere, iată atâtea veacuri despre dânşii, este arătată dovadă, căci ca pe nişte eretici îi urâm, adică precum şi pe arieni, sau pe savelieni, sau pe macedonienii cei luptători de Duh

    Apreciat de 1 persoană

  2. Ajungă însă câte despre dânşii Sfântul Marcu al Efesului (în adunarea 25 cea în Florenţia) de faţă a zis aşa: Noi pentru nimic alta ne-am dezbinat de latini, decât pentru că sunt, nu numai shismatici, ci şi eretici, pentru aceasta nici se cuvine măcar a ne uni cu dânşii. Încă şi marele eclesiarh Silvestru zicea (cart 9 cap 5): „Osebirea latinilor, este eres, şi aşa o au avut cei mai-nainte de noi. Deci mărturisit fiind, că latinii sunt prea vechi eretici, mai întâi îndată din aceasta sunt nebotezaţi, după marele Vasilie de mai sus şi după Chiprian şi Firmilian sfinţiţii cei mai-nainte de el; pentru că mireni făcându-se ei, fiindcă s-au rupt din dreptslăvitoarea Biserică, nu mai au cu sineşi pe darul Sfântului Duh, prin care dreptslăvitorii ierei săvârşesc Tainele.

    Apreciază

  3. latinii sunt nebotezaţi…Cu adevărat întrebuinţau turnare, adică puţină apă pe creştetul copilului turnând. Care încă şi acum pe la oarecare locuri se lucrează. Iar cei mai mulţi cu o legătură de peri de porc, de trei ori aruncă puţine picături de apă pe fruntea pruncului. Iar între alte locuri, precum au vestit nouă de acolo întorcându-se la noi oarecine, că puţin bumbac (care fieştecine poate şti câtă apă au ridicat bumbacul) zice, împlântându-l în apă, ung cu acela pe copil, şi aşa îl botează. Deci, nebotezaţi sunt latinii, pentru că nu fac cele trei afundări şi scoateri, după apostoleasca predanisire. Pentru aceste trei afundări, cât sunt de nevoie şi de neapărate, spre deplinirea Botezului, nu zicem. Cel ce pofteşte, cetească, ci după toată nevoia, cetească cartea prea mult învăţatului, şi preaînţeleptului Evstratie Arghentios. Ci şi noi la apostolescul canonul al 50-lea vom zice, câtă trebuinţă de acum cere. Iar dacă oarecare dintre însuşi latinii şi dintre cei ce cugetă latineşte, ar propune cele trei chemări ale Sfintei Treimi, nu trebuie a se face că au uitat cele ce au auzit mai sus de la Sfinţitul Firmilian, şi de la marele Atanasie; cum că sunt adică nelucrătoare dumnezeieştile numele acelea din gura ereticilor scoţându-se. Pentru că de nu ar fi aceasta, negreşit ar trebui să credem, că şi baborniţile fac minuni, fiindcă descântă cu dumnezeieştile nume; deci când latinii, şi ca nişte eretici botez nu pot da, pentru că au pierdut darul cel începător desăvârşirii, şi pe lângă aceasta, au răsturnat şi apostolescul Botezul acelortrei afundări. Deci, zic, cei ce primesc stropirea latinilor, socotească ce au să răspundă, la stăpânirea acestui apostolesc canon, încă şi la a celui după acesta adică al 47-lea! Ştiu ce propun nenumiţii apărători ai latinescului minciunobotez.

    Apreciază

  4. Daca se pune intrebarea astfel, desigur ca cel ce intreaba este ortodox cu numele si apostat dupa modul lumesc de a se apropia de Taina Sf Botez cu atata emfaza… deh „vezi Doamne io am dat zeciuiala, ma rog, ajut oamenii si nu-s ca vamesu ala din spate… Ca fruncea e ocupata cu mine!”
    Da, preotul ortodox (ortho=drept dox=Dzeu) este cel care slujeste lui Dumnezeu si nu oamenilor!
    Acestia (oamenii) trebuie sa se grijeasca de pacatul ne-credintei in care zac de ani de zile si sa mai puna mana pe carte si sa vada ca sunt strambi la rugaciune si ca este ne-primita de Dumnezeul-cel-Viu.
    Ca asa-zisii catolici sunt eretici si ca hulesc Sfanta Treime si pe Maica Domnului si … eheheee sunt „en” scaderi pe care ne-am obisnuit sa le trecem cu vederea din lipsa de dragoste ( pt ca ce este ne-pasarea decat lipsa de dragoste pt aproapele).
    Plecativa fratilor grumajii si nu va mai incordati ca ajungeti precum lucica(lucifer).
    Doamne Ajuta!

    Apreciază

Lasă un răspuns către ayeaye20 Anulează răspunsul