Probleme în jurul deshumării moaștelor mărturisitorului Ioan Ianolide

După cum probabil ați văzut, maicile de la Mânăstirea Paltin – Petru Vodă au făcut un colaj cu imagini de la dezgroparea mărturisitorului din închisorile comuniste Ioan Ianolide.

Acolo totul pare frumos…

Pe data de 25 mai stareța Iustina Bujor împreună cu alte câteva maici din anturajul ei și cu mai multe persoane au plecat spre Mânăstirea Cernica să-l dezgroape pe sfântul (credem noi) Ioan Ianolide.

Se pare că pentru această acțiune nu a avut vreo binecuvântare de la mai-marii ecumeniști de care ascultă, nici de la Iași și nici de la București. A avut doar o semnătură a doamnei Constanța Ianolide (soția sfântului – aflată în îngrijire la Paltin), luată în condiții… nu tocmai în regulă.

S-a profitat în acest fel și de absența (pseudo) mitropolitului Teofan, care este plecat în Africa.

Se prea poate să se fi folosit de unele relații spre a reuși deshumarea, căci s-au mișcat foarte repede, pentru a nu fi împiedicate de ierarhie. Nu am reușit să înțeleg cum se explică prezența preotului profesor Gheorghe Holbea – îngropătorul de moaște, având în vedere că acesta este un personaj fidel Patriarhiei.

Deshumarea se pare că a mers bine și sunt reale semnele de sfințenie: culoarea specifică moaștelor și mireasma deosebită ce acestea o emanau.

Problemele au început cînd au plecat spre Petru Vodă.

Imediat, pe traseu, mașina în care se aflau sfintele moaște a făcut pană, nimerind cu cauciucurile în niște cuie.

Au trebuit să piardă ceva timp pănă au rezolvat pana respectivă.

Apoi, undeva în drumul lor a avut loc un accident, iar traficul a fost blocat foarte mult timp și în acest fel convoiul maicilor ce duceau moaștele în Moldova a trebuit să stea mult timp pe loc până ce șoseaua a fost eliberată.

Deja se născuse suspiciunea că sfântul nu vrea să fie mutat…

Într-un final au ajuns seara la Petru Vodă (Paltin) și deși plănuiseră o slujbă cât mai înălțătoare de întâmpinare a moaștelor, nu prea le-a ieșit, căci în loc de pace și bucurie, s-a instalat zarva și certa între maici, multe din ele stând pe dinafara bisericii.

Probabil neliniștea a fost alimentată și de faptul că vicarul lui Teofan, pseudo-episcopul Nichifor Horia (prigonitorul nepomenitorilor pe când era exarh al mânăstirilor din zonă) a aflat de dezgropare și s-a făcut foc și pară, mai ales că se știe că este un ne-iubitor al sfinților închisorilor.

Între timp, stareța Iustina și maicile din anturajul ei, dăduseră comandă de o raclă pentru un eventual fragment pe care îl vor păstra din craniu, dar au întâmpinat mai multe piedici. Deci încă un semn că nu ar exista binecuvântarea sfântului.

Dar se pare că… semnul cel mai evident că sfântul Ioan Ianolide nu se bucură de această mutare grăbită, pe lângă încetarea miresmei, este faptul că… moaștele (osemintele) au început să se fărâmițeze… Se pare că procesul de fărâmițare este așa de accentuat încât maicile respective se întreabă dacă vor mai avea ce să păstreze…

Acum, în mânăstire domină tulburarea și toată lumea se întreabă ce o să urmeze, ce se va întâmpla cu moaștele și ce pedepse vor primi de la tartorii de la Iași sau de la București.


De ce n-ar fi vrut sfântul să fie mutat la Mânăstirea Paltin?

Câteva răspunsuri ar fi:

-scopul mutării moaștelor nu a fost neapărat cinstirea lor și expunerea la închinare, căci se știe că maicile nu erau și nu sunt în stare să-și asume aceasta, ci atragerea cât mai multor pelerini la un viitor mormânt de sfânt al închisorilor pentru ca mânăstirea să beneficieze de… foloase materiale mai multe, așa cum se întâmplă la mânăstirea de călugări de la Petru Vodă, unde se află mormântul Părintelui Iustin;

-semnătura de deshumare nu a fost luată în condiții tocmai… cinstite;

-activitatea abuzivă și nedreaptă, de multe ori, a stareței Iustina și a celor din anturajul ei, în mânăstire; ori se știe că Ioan Ianolide a scris în „Întoarcerea la Hristos” despre dictatura stareților, iar modul de conducere de la Paltin probabil că îi displace acestui sfânt;

-nu se știe dacă nu cumva sfântul își dorea ca soția lui să fie îngropată lângă el la Cernica… și nu la Paltin;

-modul în care stareța îl trădează, prin acțiunile ei, pe Părintele Iustin, un alt Sfânt al închisorilor.

daniel vla

36 de gânduri despre „Probleme în jurul deshumării moaștelor mărturisitorului Ioan Ianolide

  1. Precum fug dracii de tămâie, tot așa fug și ierarhii și popii securiști de sfinții închisorilor comuniste, de moaștele lor. Mai cu seamă securiștii din Deal în frunte cu persoană fizică Daniel. Prea nefericitul securist Daniel. Nici chiar morminte ale acestor sfinți ai închisorilor nu-și doresc pe aproape, pentru că le dăunează grav sănătății. Nu-i așa?

    În consecință momentul a fost cât se poate de binevenit pentru mai marii bisericii de la București. Din acest motiv la eveniment a fost prezent și popa acela care este numit îngropătorul de moaște.

    Cat despre canonizarea sfinților închisorilor, ce să mai vorbim?

    Apreciază

  2. Că tot vorbeam despre canonizarea sfinților închisorilor.

    https://basilica.ro/15-cuviosi-si-marturisitori-propusi-spre-canonizare-pentru-anul-centenar-al-patriarhiei-romane-2025/

    Nu văd decât preoți și doar vreo 7 dintre ei au avut de a face cu temnițele comuniste. Eu nu zic că aceștia 15 de mai sus nu ar merita, sau nu ar trebui, pentru că nu sunt eu în măsură să apreciez, să judec lucrurile acestea.
    Eu doar observ că acolo nu se regăsesc nume mari, Părinți mari ai noștri, îndelung pătimitori prin temnițele comuniste, precum Iustin Pârvu, Adrian Făgețeanu, Arsenie Papacioc, Bartolomeu Anania. Și nu în ultimul rând Părintele Arsenie Boca, cel scos de la slujire vreme de 30 de ani, urmărit de securitate o viață întreagă și omorât de securiștii lui Ceaușescu, în pădurea de la Sinaia. După ce în tinerețe trecuse pe la Aiud și pe la Canal. Părinți dragi nouă, iubiți de oameni, considerați a fi sfinți, părinți care nu au făcut nici un fel de compromis cu securitatea și cu regimul comunist.
    Și nu au fost doar preoți cei care au înfruntat temnițele comuniste, au fost oameni din toate păturile sociale acolo, care au înfruntat satana roșie și au murit cu demnitate pentru Hristos și pentru țară.
    Însă ce să îi ceri unui patriarh securist, urmașul ‘spiritual’ al torționarilor temnițelor comuniste. Trebuia să existe unul care să îi persecute și după moartea lor, pe martirii, pe îndelung pătimitorii temnițelor comuniste.

    Apreciază

  3. Eu cred ca problema e alta ,Iustin Parvu nu e sfant ,e un calugar din Moldova care are canal pe youtube si a fost in aceeasi manastire cu Iustin Parvu si povesteste ca a venit un cardinal papistas in manastire s-a rastit la el si pe urma s-a intalnit cu Iustin Parvu s-a imbratisat cu el si a intrat in chilia lui unde au stat 45 de minute cronometrat de el .

    Astia sunt „sfintii romani” .

    Apreciază

      • Adica Iustin Parvu nu e sfant ,e ca Arsenie Boca ,nu m-as hazarda sa zic ca a fost inselat ca A.B dar nici departe nu e ,de aia au inceput moastele lui Ioan Ianolide sa se sfarame pt ca nu e sfintenie la Petru voda .

        Apreciază

        • La ce concluzie aberanta ai ajuns… Tu habar n-ai cine a fost și este pr. Iustin Părvu. Sfințenie poate nu este în jurul staretei și a insotitoarelor ei.

          Și Ianolide și pr Iustin si altii din închisori sunt sfinți!

          Apreciază

        • Eu sunt din Ardeal ,nu am fost niciodata la vreo manastire din Moldova ,nu ca nu am fost la nici o manastire din Moldova dar nici in Moldova nu am calcat niciodata pana astazi pt ca nu am avut treaba acolo .

          Este un calugar din Moldova care a fost in aceeasi manastire cu Iustin Parvu 20 de ani ,are canal pe youtube pe care il urmaresc.

          https://www.youtube.com/watch?v=sttKkrfSyzs

          Iti recomand sa asculti inregistrarea cu viteza de 1,5 -1.75(modifici de la setarile video-ului) ,la minutul 38 povesteste cand cardinalul papistas a venit in manastire si s-a intalnit cu Iustin Parvu ,la minutul 54 monahul Ciprian zice ca Iustin Parvu si parintele Calciu Dumitreasa au zis ca papistasii au taine sfinte .

          Despre Iustin Parvu incepe sa vorbeasca incepand cu minutul 27 .

          Apreciază

        • Parintele Iustin Pârvu este un părinte deosebit, care a dobândit rugăciunea inimii în închisoare și multe haruri i-a dat Dumnezeu , mai ales cel al povățuirii de suflete și vederea duhovnicească!

          Dacă tu nu ai avut niciun contact cu el până acum și n-ai avut nicio treabă cu el , e problema ta …sunt mii de credincioși care știu ce dar a avut Părintele Iustin, atât în timpul viețuirii cât și după mutarea sa la Cer !

          Ioan Ianolide e sfânt pt că face parte din ceata Sfinților Închisorilor …toți ortodocșii care au suferit în temnițele comuniste pentru credința lor sunt in ceata sfinților Închisorilor!

          Pr. Iustin nu a fost înșelat precum zici .

          L-am prins și eu în viață și foarte mult m-a ajutat duhovnicește. Stand ore in sir așteptând lachilia lui mă bucuram de harul din apropierea sa …puteam să mă rog cu putere.

          Apreciază

        • Eu nu vreau sa ma cert cu voi ,nu am zis eu dupa capul meu ca

          Iustin Parvu ori Arsenie Boca sunt inselati ,mai ales ca dupa cum v-am spus nu am fost niciodata in Moldova ,dar ascultand pe Matei Vulcanescu ,pe Ciprian monahul ,pe parintele Gheorghe Anitulesei pot sa trag si eu concluzii .

          Deci repet, eu nu emit parerile astea eu de capul meu ,Ciprian monahul care a trait in manastire cu Iustin Parvu spune ca parintele Iustin nu le spunea nimic din parintii bisericii ci doar din inchisoare si despre legionari ,plus alte abateri ale lui Iustin Parvu anume ca nu a zis nimic cand a venit papa Ioan al 2-lea in Ro ,s-a intalnit cu cardinal papistas ,etc

          In legatura cu Arsenie Boca e un comentariu care zice ca nu Arsenie Boca face minunile la Prislop ci Sfantul Ioan de la Prislop si ca oamenii in loc sa se duca in pelerinaj la el care este un sfant veritabil oamenii se duc la inselatul Arsenie Boca .

          Apreciat de 1 persoană

        • am mai văzut unele titluri de la Ciprian monahul ăsta nu mi inspiră încredere dar chiar și așa despre părintele calciu știu că a zis cum că și catolicii sunt biserică dar s a corectat spre finalul vieții dacă cândva și părintele Iustin ar fi zis că papistașii au taine probabil a făcut o din neștiință majoritatea Sfinților din închisori Nu știau exact ce este cu catolicii ii considerau în biserică dar asta pentru că nu aveau suficiente detalii suficiente date suficientă literatură religioasă pe care să o studieze atunci în anii 40, 50 în închisoare și nici după. doar după 2000 încoace a devenit mai clar pentru mulți ortodocși că cei de la Roma sunt în erezie și că singura biserică e ortodoxia. dar chiar și așa părintelui Iustina a mărturisit altădată că biserica ortodoxă este singura și unica biserică pe care a înființat O Iisus Hristos Deci nu poate fi acuzat pentru Unele greșeli din trecut dacă a greșit în trecut s a și a schimbat poziția și părintele Iustin și părintele Gheorghe calciu că și părintele Gheorghe calciu a mărturisit ortodox Până la final Așadar ei sunt mari sfinți doi mari sfinți dar chiar și cei din închisoriile comuniste care nu erau lămuriți ce e cu catolicii și ei sunt sfinți pentru că au circumstanțe atenuante că nu aveau de unde să știe foarte clar nu avea cine nu a avut cine să i lămurească că ei nu sunt deloc biserică și în biserică Uită te la Ioan ianolide Dacă citești întoarcerea la Hristos el acolo scrie favorabil și despre catolici A se vedea consemnarea despre Iuliu Maniu care era greco catolic și Dacă citești ce scrie despre Iuliu Maniu o să vezi că el considera și catolicii ca fiind biserică dar asta nu l a împiedicat să fie sfânt ți am zis pentru că avea circumstanțe atenuante și el și cei mai mulți sfinți majoritatea Sfinților din închisori Nu știau exact că așa- zisii catolici nu sunt în biserică poate cu excepția lui Valeriu gafencu Aproape toți nu aveau o idee exactă despre despre catolici dar asta noi a împiedica t să fie Sfinții ți am zis.

          PS am scris cu comanda vocală pe telefon.

          Apreciază

        • Nici unul din cei trei enumerati nu sunt de inceredere in anumite situatii. Pr. Vulcanescu are uneori mari erori, desi in privinta ecumenismului zice bine. Pr. Anitulesei s-a remarcat prin critica la adresa parintelui Arsenie Boca, fara sa aduca suficiente argumente ca acesta ar fi fost inselat.

          Ciprian Monahul asta zici ca a fost la Petru Voda. Unde era el atunci cand pr Iustin nu a reactionat la venirea papei? De ce nu s-a auzit nimic de el?? De ce nu este el sfant acum? De ce nu il cauta lumea ca pe pr Iustin?

          Pr Iustin NU ESTE INSELAT. Ti-am explicat: nu aveau suficiente detalii sa creada altfel. Cand literatura ortodoxa a permis ca detalii exacte despre erezii sa circule mai intens, parintii s-au corectat.

          Apreciază

    • dar de ce am asculta de acesta? cine e monahul Ciprian? dacă e și el un înșelat sau semiinselat…cum să te iei așa după cineva care nu-l cunoști…nu cunoști viața lui….etc

      Păi așa, acuma oricare monah are telefon cu internet e și bun de sfat și de luat in seamă totce zice ?

      Aveți mare grijă după cine vă luați. Multi nu au dreaptă socoteală și socotesc in mintea lor unele judecați despre alți părinți.

      Trebuie mare atenție și rugăciune înainte de a te lua după cineva.

      Apreciază

      • P.S: o mică observație personală: in canal s-a denumit ca ” Ciprian monahul” …dar nici măcar nu e bine scris….pentru că doar pe cei trecuți la cele veșnice se scriu cu ” Ciprian monahul , Iustin preotul ” etc
        La vii se scrie așa: ” monahul Ciprian sau părintele Ciprian” nu invers . Deci poate e un ” mort duhovnicește ” care face pe desteptu 🙂

        Apreciază

    • …am ascultat un pic de la min. 27 … și ceva nu e bine cum vorbește acela…nu vorbește în duh creștinesc, nu respectă să zică ” părintele Iustin ” ci zice ” popa Iustin” … nu are durere in vorbă, adică îl doare fix in cot de starețul său…

      Deci, concluzia in 2 minute e că nu e de încredere acest monah.

      Dacă era așa cu părintele Iustin , atunci nici Pr. Antim Gadeoi nu se mai ducea la el .

      Dacă o să ascultați pe toți proștii de pe internet,mai aveți oleacă și nu o sa ii mai cinstiți pe niciun sfânt, o să vă luați numa după Evanghelie și … fără povățuitor o să ajungeți ( Doamne ferește) ca schismaticii , niște iscoditori și niște mândri cu impresii de smeriți și drept-credincioși .

      Aveti grijă!

      Apreciază

        • Am ascultat multe postari ale monahului Ciprian ,are postari despre cum trebuie sa fie monahismul autentic -adica in saracie ,fara femei ,de exemplu povesteste ca a fost si in muntele Athos cativa ani si ca calugarii de acolo nu vorbesc nimic despre sfintii parinti ci doar de constructii ,de masini ii critica ca nu au intrerupt pomenirea ereticului Bartolomeu dupa sinodul din Creta ,zice ca monahii din Athos cand ar fi trebuit sa faca ascultare adica in anii 20 cand s-a schimbat calendarul ei s-au rasculat si cand nu trebuiau sa faca ascultare ei au tacut in papusoi de frica sa nu-si piarda averile si constructiile pe care le-au ridicat acolo .

          Are postari foarte bune ,a fost in manastire cu Iustin Parvu si a vazut cu ochii lui cand Iustin Parvu s-a intalnit cu cardinalul papistas 40 de minute in biserica ,zice ca mnastirile mixte de calugari si calugarite nu susnt normale si ca acolo calugarii si calugaritle au relatii sexuale .

          Apreciat de 1 persoană

        • despre cum trebuie sa fie monahismul și creștinismul știu și eu din scrierile primilor sfinți părinți și din patericul egiptean .

          Dar nici eu, nici tu , nici monahul Ciprian nu are așa trăire și viețuire.. dacă ar avea ..te asigur…ar vorbi altfel…s-ar simți în vocea lui ceva aparte … Vezi cum vorbea Cuviosul Paisie Aghioritul , cu durere și cu noblețe!

          De criticat e cel mai simplu…și eu , un mirean păcătos pot să critic pe toți monahii și preoții și multe mănăstiri că nu au vietuirea după sfinții părinți… și satele găsesc anormalitățile ….însă Sf. Ioan scărarul ne învață să nu judecăm nicicum. Și că fiecare se află pe o scară….mai urcăm, dar mai și coborâm și ne împiedicăm.

          Chiar și părintele Iustin Pârvu critica în articolele sale vietuirea monahală din ziua de azi, chiar de la el din mănăstire… că au mașini, că telefoane, că nu știu ce… Deci știa și el ce și cum …dar esteecu unii că nu vor să asculte.

          Cei care doresc să ducă o viețuire cât mai autentică stau mai retrași in pustie și acolo cu ajutorul Domnului, știuți doar de duhovnic duc o rânduială mai aproape de cei vechi.

          Deci nu e numai ce vezi în mănăstire…cu timpul cei care cresc in virtuți se retrag cu binecuvântare la un alt schit neștiut sau in pustie 2,3 .

          Că mănăstirile , chiar și în Sf Munte au trăire slab duhovnicește, asta se știe demult…și tot mai slabă o să fie.

          Apreciază

        • un bun exemplu de monah a fost starețul Iosif isihastul cu ucenicii săi! dar vezi in viața lui cât a căutat el în Sf Munte un povățuitor adevărat și nu prea a găsit….

          Deci nu ai să găsești un trăitor ca el pe internet sau în mănăstirile de azi cu aglomerația asta. Ăștia se retrag …nu stau in mijlocul lumii.

          Mănăstirile noastre de azi , mai mult sunt pentru poporul mirean care e copleșit de atâtea ispite și treburi lumești și caută alinare la mănăstiri… Deci mănăstirile de azi nu prea sunt pentru formarea unui călugăr!

          Călugărul se formează într-un alt mediu, rupt de lume…ori acuma mănăstirile zici că se află în orașe, așa multă lume vine și se duce , autobuze întregi , merg oamenii cu tot felul…

          Generația lui Pr. Iustin s-au format în închisoare…acolo au dobândit trăirea celor din pateric. În mănăstire dacă era …nu avea așa trăiri.

          Apreciază

        • Am întrebat pe un alt călugăr care a vietuit la Mănăstirea Petru Vodă în preajma părintelui Iustin și îl știe pe aceste Ciprian. Tot timpul era în contradicție cu părintele Iustin și se pare că avea și ceva influențe securistice dar in majoritatea ideilor pe care le propagă exagerează interpretează și denaturează realitatea.

          Dacă vreodată pr Iustin s a întâlnit cu un cardinal papistaș și a stat de vorbă cu el probabil a făcut o pentru discuții teologice în care să l lămurească cum e cu adevărul de credință. Stia foarte clar diferența dintre catolici și ortodocși. știa cine este în Biserică și Cine nu este în Biserică. Cand se ducea Și slujea la Aiud Spre exemplu in Bisericuța monument de pe Râpa Robilor slujea mai repede și se grăbea sa termine slujba că nu cumva să vină catolicii și să se intersecteze cu ei Deci știa foarte clar cine sunt catolicii și că nu trebuie să aibă comuniune cu ei. Acest monah Ciprian interpretează și exagerează cum spuneam, nu exprima adevărul părintele Iustin era un martir în viață iar ce spune el despre mișcarea legionară de care era atașat părintele Iustin sunt tot interpretări de ale lui, eronate.

          Apreciază

  4. Hai plimbă ursul! De jeguri securiste și de spurcăciuni!

    Ce să povestim, se mută cimitirul acuma direct în Ardeal. Minți precum respiri.

    Cum se face că de câte ori postează cimitir ăsta imposibil să nu apără, să nu pomenească și de vitejiile lu popa Vulcănescu, șarpele ăla grobian. Ăștia doi sunt ca frații Petreuș. Dacă nu sunt una și aceeași persoană.

    Nu-i mai lăsați să debiteze asemenea porcisme spurcate pe pagini creștine. Securiștii și noesecuriștii asta au făcut și fac, să denigreze sfinții închisorilor. Părintele Iustin Pârvu a fost ținta predilectă a lor. Mănăstirea Petru Vodă cred că a fost înțesată cu agenți infiltrați, de asta vedem ceea ce vedem azi acolo.

    Mă bou spurcat securist, care măcănești la min. 27, a făcut mănăstirea de maici, nu ca să curvească, mă boule, ci ca să aibă cine să îngrijească copiii orfani, pe care statul neosecurist român îi batjocorește prin instituțiile sale. Jegule! N-ai tu treabă cu credința și cu Iisus Hristos, ci cu securitatea kgb-istă.

    La fel și ăștia, doi într-unul, cimitir și Vulcănescu.

    Apreciază

  5. În momentul în care pomeneam mai sus de Părinții Arsenie Boca și Iustin Pârvu și îi considerăm a fi sfinți, mă gândeam că este ca imposibil să nu apără răspândacul și denigratorul de serviciu. Cu nume conspirativ de cimitir. Că de, așa se întâlneau odată tovarășii în ilegalitate, în cavouri în cimitir.

    Iustin Pârvu, Arsenie Boca, sfânt, sunt cuvinte cheie care dau alarma în sistem tovarășilor. Și de îndată este trimis răspândacul care are în sarcină de supraveghere și informativă blogul, pagina pe care apar cuvintele cheie de alarmă.

    Tovarășul gradul care e șef de serviciu dă indicația prețioasă: folosește din ‘zicerile’ lui Ciprian cârnatul, că nu degeaba l-am trimis noi la mânăstire și i-am făcut canal pe Youtube. La nevoie dă și din căcărează călugărul. Bagă la înaintare și pe șarpele ăla gras și libidinos Vulcănescu, denigratorul șef KGB pe zona Grecia – România, că e tovarăș vechi de-al nostru drag.

    Arsenie Boca, Iustin Pârvu, nici dracii nu fug de tămâie, precum fug securiștii de numele celor doi Părinți. Arsenie Boca, care a băgat spaima de moarte în securiști prin pușcăriile comuniste, că și în ziua de azi tremură când îi aud numele. Îi arde rău de tot, mai ales când vine vorba de a fi trecuți în rândul sfinților și puși în calendarul ortodox. Pe securistul Daniel îl arde și pe el rău de tot, de aia nici nu i-a trecut pe listă.

    Si voi vă chinuiți să dați lămuriri și explicații, …..cui?

    Apreciază

    • dacă,noi, creștini fiind, ne folosim de cuvinte urâte in discuția cu alții, atunci numai cu numele suntem creștini, dar încă cu faptele nu …nici cu inima…

      căci din prisosul inimii scoatem cele bune sau cele rele…

      Nu tre să întoarcem hula cu o altă hulă… căci atunci ce-am făcut?: am reușit să păcătuim….asta urmărește diavolul…că el se mulțumește și dacă te face pe tine să te enervezi și să hulești pe cineva.

      Apreciază

      • Vai, ce înduhovnicit ești! Hai lasă-mă! Te deranjează cuvintele mele? Dar mizeriile răspândite la adresa unui mare părinte al neamului nu te-au deranjat prea tare. Ai simțit nevoia să le răspunzi in termeni măgulitori în loc să pui capăt mizeriei din prima. Mai lasă – mă cu fariseismele astea, că de aia am ajuns cu BOR în halul deplorabil de azi. Tragem toată mizeria sub preș, de a ajuns cât muntele Himalaya. Dăm vina doar pe alții din afară.

        Tu ai ascultat ce mizerii debitează ăla, Ciprian rahatul? Ălea am văzut că nu te-au intrigat de nici o culoare, în schimb te deranjează cuvintele mele, care sunt nimic fața de ce este în clipul acela spurcat, de o porcie rar întâlnită pe fața pământului. Trăim așa doar în aparențe. Să nu mai vorbim de dreapta socoteală și dreapta judecată…

        Apreciază

        • Satana roșie de la răsărit, care a nenorocit țara asta, porcii și canaliile de securiști kgb-iști, alde cosorul lui Moceanu ăștia, limbajul ăsta îl înțeleg ei. Încă eu m-am adresat elegant, față de ce limbaj foloseau ei când se adresau deținuților politici din temnițele comuniste, pe care azi vin și îi batjocoresc din nou. Și tu vii să îmi arăți mie și altora, cât de creștin și înduhovnicit ești tu. Bravo!

          Apreciază

        • Hulă din partea mea, zici?! Eu cred că nici nu prea știi ce vorbești, nu prea ai proprietatea termenilor, arunci cuvintele, dai cu ele ca și cu nuca în perete.

          Cei care denigrează Sfinți și mari Părinți, aruncând asupra lor asemenea porcii și asemenea mizerii, își pierd calitatea lor de călugări și de preoți, atât în fața oamenilor, cât și în fața lui Dumnezeu. Ei sunt o spurcăciune în fața lui Dumnezeu și nu vor vede fața Lui.

          Apreciază

        • … păi tocmai că nu are rost să te folosești de așa limbaj pentru folosul tau și al creștinismului pe care-L reprezinți .

          nu e că mă deranjează ceva…mie tot atâta îmi este… Ți-am zis de dragul tău, că nu are rost să te murdărești cu asemenea atitudine .

          Ei dacă hulesc sau vorbesc nedrept la adresa unor cuvioși preoți…e păcatul lor, vor răspunde ei singuri…noi putem doar să îi atenționăm că nu au dreptate și in rest nu tre să le răspundem cu aceeași monedă chiar dacă hulesc pe sfinții noștri sau chiar pe noi. Le spunem că nu suntem de acord cu ei și ..drum bun! 🙂

          Nu intru in jocul lor murdar … zică ce or zice …da cine îi ascultă să nu-i mai asculte mizeriile și gata .

          Păi dacă dăm drumul la tembelizor și ascultăm pe toți câte prostii și hule zic și am vrea să le dăm la toți câte o replică-palmă atunci devenim cu sufletul prin in capcana asta .

          Las că are Dumnezeu grijă să -i îndrepte pe fiecare… ori aici …ori dincolo vor plânge.

          Doamne ajută …și hai nu mai fii așa indignat/ă la ce zic . Fii cu pace și voie bună, cum.zicea Pr. Arsenie Papacioc:” o prezență continuă, stare de veselie, rugăciune neîncetată”

          Apreciază

  6. ..uite, să ne ocupăm cu acestea :

    ( cu acestea s-au ocupat și cei care au ajuns sfinți și după ce au dobândit rugăciunea cea adevărată atunci s-au putut ocupa și de sufletele oamenilor )

    Spunea odată părintele: „Prin rugăciune trebuie să se unească mintea cu inima. Este o rugăciune a minţii în inimă şi este o rugăciune a inimii curate. Dar să ştiţi că mintea, pogorându-se în inimă, trece două vămi sau obstacole, ca să se unească cu inima. Întâi este vama închipuirii, a imaginaţiei şi a doua este vama raţiunii de la poarta inimii. Un om înţelept într-o clipeală de vreme le trece”.Despre vama imaginaţiei zicea Părintele Cleopa: „Legea cea mai scurtă a rugăciunii este să nu-ţi închipui nimic când te rogi. Că imaginaţiile sunt de trei feluri: rele, bune şi sfinte. Să nu primeşti nici un fel de imaginaţie. Că dacă te opreşti la imaginaţie, nu poţi intra cu mintea în inimă în vremea rugăciunii.Aceasta este prima staţie. Sfântul Nil Ascetul zice în Filocalie: „Fericită este mintea aceea care a ajuns să se roage lui Hristos, fără imaginaţie, fără formă! Mintea Mântuitorului n-a avut imaginaţie, spun toţi sfinţii teologi. Pentru că El era Noul Adam şi a venit să restaureze pe vechiul Adam, exact cum a fost în Rai.Adam, când a căzut, prin gândire a căzut. Ce i-a zis satana? Nu vei muri, ci vei fi ca Dumnezeu, cunoscând binele şi răul. Şi, cum şi-a închipuit că va fi ca Dumnezeu, a căzut prin imaginaţie din darurile date şi apoi a fost izgonit din Rai. De aceea dumnezeieştii părinţi numesc imaginaţia «pod al demonilor». Nici un păcat nu trece de la minte la simţire (la inimă), dacă nu şi-l închipuie întâi omul cu mintea.Deci, în vremea rugăciunii n-ai voie să-ţi închipui nimic. Nici imaginaţii sfinte, nici pe Hristos pe Sfânta Cruce, nici pe scaunul Judecăţii. Nimic. Că toate imaginaţiile sunt afară de inimă şi dacă rămâi să te închini la acestea, nu te închini lui Hristos.Iar despre vama raţiunii spunea: „Aici, la această vamă, care este la poarta inimii, o întâmpină pe mintea noastră alte duhuri rele, «teologii întunericului şi filosofii iadului» şi-i dau minţii raţiuni duhovniceşti. Căci mintea noastră, după mărturia Sfântului Vasile, are însuşirea să izvorască veşnic gânduri, bune sau rele. Şi nu-i de vină ce izvorăşte. Că ce turnăm într-însa, moara macină. Noi suntem cei care hotărâm dacă dăm drumul la gânduri.În clipa rugăciunii, numai ce vezi că apar cuvinte din Scriptură, cum a ispitit pe Mântuitorul în muntele Carantaniei, căci rolul lor este să te ispitească din Scriptură. Şi ne vin tot felul de raţiuni adevărate şi înalte în vremea rugăciunii! Dar vrăjmaşul nu se supără de asta, când vede că tu raţionezi. El se bucură. Bine că teologhiseşti când te rogi!Fraţilor, n-au ce căuta astea în vremea rugăciunii! Sfântul Ioan Gură de Aur spune: «Tu, când te rogi, nu teologhisi, că eşti batjocorit de demoni!». Când te rogi trebuie să ai inima înfrântă şi smerită, durerea inimii pentru păcate şi smerenie. Taina asta este a lui Dumnezeu, Izvorul minţilor raţionale din cer şi de pe pământ.Tu te coboară în inimă cu rugăciunea de-un singur gând; adică gândind numai la numele Domnului nostru Iisus Hristos. Cu această raţiune ne coborâm în inimă, zicând aşa: «Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine, păcătosul (sau păcătoasa)». Cu altă raţiune n-ai ce căuta. După cum v-am spus, la vama imaginaţiei, nici o imaginaţie, cât de sfântă ar fi, nu este în inimă, ci afară de inimă şi trage mintea noastră din inimă afară. Aşa şi raţiunile acestea.Că diavolul are scop să-i dea minţii noastre de teologhisit şi îţi aduce la rugăciune toată Scriptura, dacă vrei, numai să nu te rogi! El ştie că rugăciunea îl arde.Atunci tu capeţi o trufie duhovnicească: «De aceea îmi vin mie acum cuvintele astea aşa de înalte, că eu mă rog lui Dumnezeu!». Şi diavolul râde cu gura până la urechi! Tu nu te rogi atunci, ci teologhiseşti. Mântuitorul îţi spune să te rogi: Voi nu vorbiţi multe ca făţarnicii, cărora li se pare că întru multe vorbe îi aude Dumnezeu!Hristos cere de la noi rugăciunea «monologhie», adică de-un singur cuvânt, de-un singur gând. Ai văzut pe canaaneanca? Mergea după Hristos şi striga cu câteva cuvinte: Iisuse, Fiul lui David, miluieşte-mă! şi Fiul lui David, miluieşte-mă! Dar striga din inimă. Ea nu s-a rugat mult, s-a rugat cu un singur cuvânt, dar îl zicea din inimă, până a biruit bunătatea lui Dumnezeu să zică: O, femeie, mare este credinţa ta!Iar noi, în vremea rugăciunii, mai ales a rugăciunii inimii, când vrem să pogorâm mintea în inimă, aşa să ne rugăm, cu un singur gând. Că dacă părăseşti teologia asta în vremea rugăciunii, cu ajutorul lui Dumnezeu, îndată mintea intră în inimă”.(Arhimandrit Ioanichie Bălan, Patericul românesc, Editura Mănăstirea Sihăstria, pp. 753-754)

    Apreciază

Lasă un comentariu