Credincioșii din județul Satu Mare îi susțin pe preoții Emanuel Oros și Daniel Popa, care sunt prigoniți de ereticul Iustin Sigheteanul

Preasfințite Părinte Iustin,

Suntem un grup mare de credincioși din județul Satu Mare și vă scriem cu foarte mare tristețe și durere sufletească. Am aflat că intenționați să îi caterisiți pe părintele Oros Emanuel de la Parohia Mesteacăn și pe părintele Popa Daniel de la Parohia Aliceni, amândoi din Protopopiatul Oaș.

Am fost informați că ați ajuns la acestă concluzie a caterisirii datorită poziției celor doi preoți fata de Sinodul din Creta și pentru că nu au fost personal să primească noile antimise cu semnătura Preasfinției Voastre.

Vă spunem de la început că și noi suntem împotriva acestui Sinod din Creta, care nu a adus nimic bun Bisericii Ortodoxe, nu a fost în Duhul lui Dumnezeu și în duhul Sfinților Părinți, nu a fost o continuitate a celorlalte Sinoade ecumenice anterioare, a oficializat ecumenismul, producând numai tulburare, dezbinare și nemulțumiri.

În întreaga lume ortodoxă acest Sinod din Creta a produs numai tulburare și neliniște atât în rândul clericilor, cât și al mirenilor, dar nicăieri situația nu este atât de gravă și de tensionată ca în România. Spunem aceasta deoarece celelalte Biserici Ortodoxe au luat poziție împotriva acestui Sinod, nerecunoscându-l și neacceptând hotărârile lui. Spre exemplu, Biserica Ortodoxă Bulgară și Biserica Ortodoxă Georgiană au respins Sinodul din Creta, arătând gravitatea trădării Ortodoxiei în textele întocmite acolo. O altă hotărâre mai veche a acestor țări a fost chiar și ieșirea lor din CMB.

SINODUL BISERICII GEORGIEI a luat o decizie finala cu privire la SINODUL DIN CRETA. Georgienii neaga statutul PANORTODOX al intalnirii si cer CORECTAREA si, in unele cazuri, INLOCUIREA documentelor SINODULUI CRETAN

Comunicatul integral al Sinodului al Bisericii Ortodoxe din Bulgaria despre Sinodul din Creta și cel mai controversat document al său „Sinodul care a avut loc în Creta nu este nici Mare, nici Sfânt, nici panortodox”

De asemenea, Biserica Ortodoxa Greaca la Sinodul local a făcut niște precizări clare și delimitări între Ortodoxie și erezie.

La noi in România, BOR a caterisit o mulțime de preoți care s-au opus vehement acestui Sinod, iar noi oamenii dreptcredincioși, dacă ne opunem acestui Sinod, suntem numiți schismatici, răzvrătiți, neascultători.

Singurul arhiereu care nu a fost de acord cu Sinodul din Creta a fost vrednicul de pomenire Î.P.S Iustinian Chira, care ne-a spus foarte clar că nu a fost bun acest sinod și că acum se alege grâul de neghină.

De ce nu ține nimeni cont de părerea Înaltpreasfinției Sale ?

Vă întrebăm pe Preasfinția Voastră: puteți să numiți schimatică Biserica Ortodoxă Bulgară, pentru că a respins Sinodul din Creta? Îi puteți numi schismatici și răzvrătiți pe ierarhii din Bulgaria, din Georgia, Ucraina, Serbia, etc?

Dacă ei nu sunt schismatici și răzvrătiți, noi de ce suntem numiți așa? Sau poate că BOR i-ar caterisi și pe ei… dacă ar putea.

Vă mai întrebăm ceva, Preasfinția Voastră: dacă un credincios ortodox din România se căsătorește în BOR cu o tânără de o altă confesiune din Bulgaria (BOR, după Sinodul din Creta a acceptat oficial căsătoriile mixte) și apoi tinerii căsătoriți se duc în Bulgaria (țară ortodoxă care nu a acceptat Sinodul din Creta și nici căsătoriile mixte), căsătoria lor va fi considerată validă? Nu, nu va fi, deci Biserica Bulgară le va face cununia doar după ce persoana de altă confesiune va veni la (în) Ortodoxie prin botez.

Cum este posibilă o asemenea diferență de păreri?

Este foarte trist ce se întâmplă și nu înțelegem diferența aceasta de păreri între Bisericile Ortodoxe autocefale și autonome. Ele ar trebui să fie într-un cuget, hotărârile lor nu ar trebuie să fie în contradictoriu, pentru că atunci se face dezbinare. După Sinodul care a avut loc în Creta în iunie 2016, am fost în pelerinaj în Bulgaria, Ucraina, Grecia (Sf. Munte). Peste tot am încercat să vorbim cu ierarhi, preoți, pustnici despre acest sinod și majoritatea, cu excepția Sf. Munte unde sunt păreri pro și contra, ne-au sfătuit să ne opunem acestui sinod care a trădat Ortodoxia.

În toate țările ortodoxe (Bulgaria, Ucraina, Grecia, Serbia, Georgia, Rusia, etc) sunt nenumărați ierarhi, preoți, monahi, monahii, oameni din toate clasele sociale, unii cu o înaltă pregătire profesională (teologi, profesori, medici, ingineri), alții cu o mai puțină pregătire, oameni simpli, țărani, dar care au credință vie și puternică în Dumnezeu, care nu vor sa facă niciun compromis în materie de credință și care luptă prin toate mijlocele să facă tuturor cunoscut pericolul lepădării de dreapta credință prin acceptarea acestui blestemat Sinod din Creta.

Vă întrebăm acum: văzând câtă tulburare aduce, câtă neliniște, câtă dezbinare între cler și popor, în familii, la locurile de muncă, peste tot, de ce BOR nu nu s-a opus acestui Sinod din Creta? De ce ierarhii din România nu mai au mila față de popor, față de preoți? De ce acestă atitudine dictatorială față de oameni? Aceștia sunt buni când plătesc contribuția, când dau bani pentru colecte, când cumpără lumânări și când pleacă în pelerinaje cu agenția de turism basilica? În rest, părerea lor nu contează?

Ai cui păstori sunt acești ierarhi, care în loc să adune oile, le risipesc? Cu câtă ușurătate alungă preoții din parohii, de lângă credincioșii cu care împreună au clădit cu sudoare biserica, au catehizat oamenii, i-au făcut să Îl iubească pe Dumnezeu, să se lase de păcate și să ducă o viață curată, duhovnicească.

Nu am văzut încă un ierarh roman care să plângă pentru popor, pe care să îl doară pentru oameni și care să fie lângă ei, să îi asculte, să îi înțeleagă. Noi am așteptat ca ierarhii să mărturisească credința ortodoxă la acest sinod, nu să tacă, să facă niște compromisuri. Tăcerea este tot o formă de apostazie. Hotărârile Sinodului din Creta trebuiau discutate și reanalizate la Sinodul local din România, nu acceptate și impuse forțat tuturor.

Cum este posibil ca ierarhii din celelalte țări ortodoxe să observe în textele din Creta trădarea Ortodoxiei, iar ierarhii noștri să spună că nu s-a schimbat nimic? BOR trebuia să ia în considerare părerea clerului și a poporului, nu să ia decizii în numele tuturor. Preoții care s-au împotrivit acestui sinod au fost înlăturați și caterisiți imediat, pentru a nu se răspândi adevărul legat de trădarea care a avut loc în Creta.

De ce să fie alungați acești preoți care își fac datoria cu timp și fără timp, care s-au îngrijit de turmele lor și care au mers pe calea preoției pentru că au fost chemați de Dumnezeu? Aceștia nu slujesc în catedrale sau în parohii cu mii de credincioși, neavând interese, ei sunt în parohii mici, dar au făcut misiune mare.

De unde atâta nedreptate? De ce aveți atâta toleranță și răbdare cu preoții care nu își fac datoria, care au ales preoția pentru funcție, bani sau parohie?

Dacă ar fi să mergem după Sfintele Canoane, un mare număr de preoți din această Episcopie a Maramureșului ar trebui caterisiți pe bună dreptate.

Sunt multe lucruri grave și situații neplăcute pe care le-ați tolerat în această Episcopie, ați trecut cu vederea abateri grave ale preoților și acum vreți să caterisiți preoții care se opun Sinodului și care nu au venit să ridice antimisele?

Știm cazuri de preoți homosexuali în această Episcopie, știm că știți și Preasfinția Voastră de existența lor, problema este veche și este tolerată, chiar dacă unul din acești preoți a abuzat de foarte multi copii minori, pentru care în mod normal ar trebui să fie condamnat la închisoare. Nu demult a fost deconspirat de către oameni un anumit stareț al unei mănăstiri din Maramureș, dar mai sunt mulți care încă nu au apărut în presă.

De asemenea, cunoaștem preoți, chiar și ieromonahi, care au căzut în desfrânare cu femei, dar au fost iertați, nu au fost caterisiți.

Cunoaștem preot care împreuna cu soția lui a aderat la masonerie, depunând jurământul în cadrul Ordinului Cavalerilor de Malta într-o biserică papistașă din Satu Mare, și care chiar și în prezent este preot. Conform canoanelor el trebuia caterisit.

Mai cunoaștem preot care dădea bani cu camătă și din cauza căruia s-a sinucis o femeie. Acesta a făcut multă sminteală, a fost scos din parohie de către oameni, dar după ce s-au liniștit apele și a uitat prostimea de fapta lui, a intrat într-o altă parohie, mai mare, unde își continuă activitatea murdară cu datul banilor cu camăta. Oare pe ce criteriu a primit el acea frumoasă parohie? Noi știm în ce mod…

Să nu uităm de chefurile ieromonahilor de prin mănăstiri sau ale preoților de mir, unde alcoolul e folosit ca aghiazma și carnea ca fasolea. Totul e permis și ”vegetal”, fără interdicții și canoane, dezlegările se fac pe bandă rulantă, nu contează că este post. Dacă se taie porcul, trebuie mâncat…

Am citit anul trecut scrisoarea lăsată de fostul jurnalist Octavian Butuza, unde el face multe dezvăluiri, chiar detalii legat de un accident… Știm cu toții că se mușamalizează multe.

https://ziarmm.ro/testamentul-lui-octavian-butuza-acuze-grave-aduse-lui-iustin-sigheteanu-vezi-integral-documentul/embed/#?secret=2C5Av2N95j

Preoții noștri pleacă în concedii la mare, la plajă (că acolo e canonic), nimeni nu le ține evidența, alții nu au voie să meargă nici în pelerinaje, ba le trebuie nu știu câte aprobări.

Apoi sunt preoții prăvilari, de care știți și care sunt tolerați, deși duc poporul la pierzare.
Să nu mai zicem de situația actuală din BOR, care a revoltat o lume întreagă, și anume cazurile de preoți și episcopi homosexuali, care culmea, nu au fost caterisiți.

Domnul Onilă Corneliu Bârlădeanu a avut dreptul de a-și da demisia provizoriu, deci nu a fost caterisit. Având în vedere faptul că a abuzat foarte mulți copii minori, oare din punct de vedere canonic nu exista motiv de caterisire?

Numărul ierarhilor și preoților homosexuali este mare în BOR, știm asta și ne doare și suferim că aceștia fac parte din Sinodul BOR.

O altă problemă de care suntem dezamăgiți este faptul că li se interzice preoților să vorbească despre vaccinuri, dar noi știm și suntem cu toții conștienți că ele nu sunt bune și că îi îmbolnăvesc grav pe copii. Cum a vorbit un preot împotriva vaccinurilor, cum a și fost amenințat cu schimbarea parohiei.

Unde mai este credința noastră? Când avem Sfânta Împărtășanie, Izvorul dătător de viață și de sănătate, noi ne punem nădejdea în vaccinuri?

Unui alt preot i s-a impus să nu mai vorbească așa mult despre iad… că doar o să spunem azi-mâine ca papa, că iadul nu există…

Totuși de ce li se bagă preoților pumnul în gură? De ce sunt traumatizați preoții, de ce dictatura aceasta? De ce nu este o legătură bună și strânsă între ierarh și preot? De ce nu există acea deschidere sufletească încât preoții să meargă cu curaj și dragoste la ierarhul locului, nu să meargă speriați și cu scârbă, ca la tăierea capului?

În plus, am auzit tot mai multi preoți scârbiți de această dictatură, de faptul că nu se discută nimic duhovnicesc și de mântuire la conferințele preoțești, că s-au săturat că numai despre bani, lumânări și taxe se discută… Nu au curajul să vă spună, dar în sufletele lor mocnesc, clocotesc aceste nemulțumiri. Există preoți care sunt împotriva Sinodului din Creta și nu au curajul să vă spună…

Vă mirați că nu mai vor să vina tinerii la biserică? Noi credem că dacă în direcția acesta se va merge, în câțiva ani vor fi bisericile goale.

Noi, credincioșii, suntem foarte nemulțumiți de toate aceste nedreptăți, cum unii preoți cu abateri grave sunt tolerați, iar alții sunt înlăturați imediat… Vă spunem sincer că nu vom ceda ușor și nu o luați ca pe o amenințare, vom lupta dacă este nevoie chiar și cu prețul vieții noastre pentru Preoții Emanuel și Daniel, care ne-au învățat numai bine, cum să Îl iubim și să Îi slujim pe Dumnezeu.

Vă cerem un singur lucru, să nu-i caterisiți pe nedrept pe acești preoți, că veți da socoteală în fața lui Dumnezeu. Noi oamenii avem nevoie de ei, îi iubim, îi respectăm și așa cum tolerați situații cu adevărat grave, puteți să-i tolerați și pe ei și poziția lor față de Sinodul din Creta.

Chiar dacă ei nu au vrut să meargă să ridice antimisele, din motivele pe care le știți, ele puteau fi aduse de aceleași persoane care au dus antimisele vechi. Domnul Ierima, prim-curator din Parohia Mesteacăn, a fost sunat de mai mute ori de către Protopopul Malanca Marcel. Ca să fie pace, acest consilier s-a oferit să meargă să ridice antimisele de la Episcopie, dar dacă nu a fost sunat, nu s-a mai dus.

Vă rugăm să aveți bunăvoință și să îi mai lăsați pe acești părinți să își facă misiunea în parohiile în care sunt, iar dacă nu va fi așa, noi vrem să venim în număr foarte mare, să discutăm față în față și fără ocolișuri cu Preasfinția Voastră. Noi nu vrem decât dreptate și dacă părinții Emanuel și Daniel vor fi caterisiți pe nedrept, atunci să fie caterisiți și cei care cu adevărat merită, care nu mai sunt vrednici de Preoție.

Am văzut în programul Preasfinției Voastre că în data de 3 septembrie 2017 veți fi la Pomi, în județul Satu Mare, nu știm dacă reușim până atunci să ne mobilizăm să venim cu toții, dar până în dara de 10 septembrie 2017, când veniți la Valea Vinului, dacă nu primim un răspuns, vom fi cu toți acolo, iar după slujbă vom vrea să discutăm cu Preasfinția Voastră.

Noi nu venim cu scandal, nici să facem tulburare și nici cu amenințări. Vrem doar să discutăm, sunteți ierarhul locului, noi vrem doar dreptate și dacă e lege, atunci să fie lege pentru toți.

Tot ce v-am scris mai sus despre acei preoți este adevărat, există martori, se știu numele și detalii despre fiecare.

Nădăjduim că Dumnezeu Vă va lumina și înțelepți.

2 septembrie 2017

Satu-Mare

Sursa: prieteniisfantuluiefrem.ro

17 gânduri despre „Credincioșii din județul Satu Mare îi susțin pe preoții Emanuel Oros și Daniel Popa, care sunt prigoniți de ereticul Iustin Sigheteanul

  1. Dar pr. Emanuel nu se sustine el insusi. Schitul privat necanonic de la Prilog-vii, unde traiesc femei si barbati impreuna, locuitori ce bat reporterii, ar trebui sa dea de gandit.

    Apreciază

  2. Doamne fereste ce intunecat mai e si Andreicut si Serafim de Germania! vb cu viclenie de dragoste crestinesca…cum sa se uneasca un ortodox cu un
    protestant??/ sa treaca sectarii la ORTODOXIE!

    Apreciază

  3. Ban tu vorbesti numai prostii,il cunosc personal pe P Emanuel cu care comunic saptamanal,dansu a primit binecuvantare la insusi P Justin sa ridice schitul,e un preot cinstit si cu suflet bun,nu mai scrie daca nu cunosti situatia,cand mai toti preotii accepta ecumeismul si ereziile in biserica si p emanuel nu,tu stai sa l judeci tocmai pe el care nu participa la murdaria din biserica?

    Apreciază

  4. Si vezi ca barbatii stau mai departe de femei in acel schit,nu va mai luati dupa vorbele aruncate n vant daca nu cunoasteti situatia,apropo,P Emanuel tot timpul a mers si a discutat ba cu PS Longhin ba cu P Justin ba cu P Fageteanu ba cu P Ilarion Argatu ba cu P Gavriil din Athos ba cu Cuviosu Gherontie cel nebun pt Hristos despre care te rog sa nu scrii iar ce nu trebuie pt ca il cunosc personal samd

    Apreciază

    • Mihai M., cred ca esti indragostit mai mult de preoti, decat de Hristos si nu accepti adevarul, cand toata lumea stie ce cloaca este acolo. Iar despre cuv. Gherontie monahul Teodot, care a stat acolo un timp, zicea ca se imbata pe acolo.

      Apreciază

      • Ban, dacă singurele tale surse de informare sunt monah Teodot, Kanal D ( reziduri) și preoții care sunt invidioși pe Părintele Emanuel, înseamnă că ți-ai format și îți formezi păreri greșite despre multe lucruri. Eu îl cunosc personal pe părintele Emanuel, și pe părintele Daniel și l-am întâlnit și pe monah Teodot și din vedere și ultimul mă cunoaște că sunt din Satu Mare. Sincer, fara a-l judeca pe monahul Teodot, am constatat în perioada pe care am petrecut-o in preajma lui că nu verifica informațiile pe care le primește din orice sursă și i-a decizii pripite pe baza a foarte puține informații. A se vedea și nestatornicia lui față de pomenirea sau nu a ierarhilor din Bor. Și ban, dacă vrei să vorbești despre ceva, te rog informează televiziunea de la sursa, nu juca telefonul fara fir pentru că una de zice la un capaylt și alta de aude la celălalt capăt.

        Apreciază

        • Că o paranteza, ban tu știi că monah Teodot cand a fugit de la Petru Vodă, ( nu mai țin minte când dar parca 2014-2015) , avea impresia că tot S.R.I.- ul e pe urmele lui. În afară că fostul Marius Rogojina (monah Teodot) are un frate care a lucrat sau mai lucrează încă în S.R.I., acesta nu are nici o tangenta cu S.R.I., și cu atât mai puțin S.R.I.-ul cu el.

          Apreciază

    • Ban, imi pare rau pentru tine, dar esti un dezbinator. Tu vorbesti fara sa cunosti situatia. La acel schit, eu merg adeseori si nu locuiesc barbati cu femei, distanta dintre baietii de acolo si fete, e aproximativ cat este intre Manastirea Petru Voda si Manastirea Paltin..Kanal D a prezenta lucrurile foarte eronat, a avut cineva interesul sa il denigreze pe Pr Emanuel. Pe mine nu ma intereseaza parerea lui Teodot, care arata clar ce dezechilibru sufletesc are, prin faptul ca el se contrazice pe el mereu. El se schimba cum e vremea si apropo, cine e Duhovnicul acestui Teodot?

      Apreciază

    • Ioana
      Daca intre timp au facut asa e bine, insa la inceput stateau impreuna, din informatiile nu doar de la Teodot, ci si de pe Astradrom, si alte surse. Dar nu pot sa te cred ca asa e, ca stau despartiti, am nevoie de surse mai de incredere.

      Apreciază

      • Dacă ai nevoie de surse de încredere, hai și vezi. Nu vorbi fără să cunoști personal problema. Că într-adevăr băieții mergeau după mâncare acolo sau se ocupau de tăiat lemne sau alte chestii bărbătești. Dar nu rămâneau acolo după ce își terminau treaba in curte, daramite să doarmă acolo. Apropo de binecuvantare, este făcut așezământul la sfatul și binecuvântarea sfântului Iustin Pârvu și cu acordul și știința P.S. Iustinian Chira. Ban, cine stabilește că un asezamant e canonic sau nu? Borul, sau binecuvântarea si modalitatea de vietuire? Cine stabilește că e privat? Borul și televiziunile că nu pot intra și face ce vor ele, și când vor ele, sau accesul neîngrădit a tuturor celor care vin cu gânduri bune. Plus că părintele Emanuel nu încearcă și nu vrea sa fie apreciat de oameni. Că ceea ce propovăduiește, fara teama e in duhul Sfinților Părinți si citeaza din Sfinti Părinți si ca vorbește în predici împotriva masoneriei, a vaccinurilor, a cipurilor, a ecumenismului îl face să fie apreciat dar și invidiat că e căutat de mulți oameni. Mihai Marian, daca umbli la mesteacăn, mă cunoști din vedere. Așa că nu e nevoie de Facebook.

        Apreciază

        • Apropo Ban, atenție cu judecata. Doar cuvântul cloaca pe care l-ai folosit zice multe, fara a mai zice de alte cuvinte. Una e observația că în cazul în care un om a cazut în desfrânare constați acel lucru și alta e când îl faci desfrânat pe acel om, adică fără să îi cunoști tu viața, stabilești tu că a desfrânat toată viața lui, fapt care de cele mai multe ori nu e adevărat. Sa ai parte de mântuire ușoară. Doamne ajuta!

          Apreciază

  5. Bogdan Ioan eu stau langa bucuresti,ma stiu cu p emanuel si cu Cuviosu si Maria,de aceea vreau sa vorbim,mai vb si cu Teodora daca o sti,pe Cuviosu il iubesc mult iar pe p emanuel il apreciez pt faptu ca a ramas in picioare si nu s a lepadat de Ortodoxie precum ceilalti…

    Apreciază

Lasă un comentariu