Pr. Macarie Banu este pomenitor (??!) sau nu înțeleg eu bine?

O predică din 23 septembrie, de altfel foarte interesantă, dar… ascultați de la minutul 7:51 la 8:16.

„Când tu îmi spui mie în față, ca și stareț: că eu, de fapt, nu-l pomenesc pe episcopul meu decât așa, de ochii lumii, la vohodul mare și la ectenii, da nu-l pomenesc pe ăsta la proscomidie… Păi unde-ți este dragostea ta față de episcopul tău și față de adevăr? Pomenește dom-le la proscomidie și roagă-te să fie sănătos, drept învățând cuvântul adevărului! Și atunci, tu ești în adevăr și nu ești un pervers.” 

Să fie ăsta motivul pentru care părintele Macarie Banu n-a fost încă „caterisit” de pseudo-episcopul Ioachim Băcăuanul, așa cum a fost, spre exemplu, pr. Elefterie Tărcuță? 

Oare nu știe părintele Macarie că acest minciuno-episcop, nemărturisind ortodox, nu se poate uni cu Hristos în sfânta liturghie??! Că fiind eretic ecumenist este despărțit de Hristos, de Biserică (de trupul mistic al acesteia), chiar dacă el este încă pe scaunul episcopal și necondamnat încă și membru doar în forma văzută, exterioară a Bisericii? Că această pomenire nu-i poate fi decât spre osândă, până nu se pocăiește de erezia lui și de semnătura din Creta?

 

11 gânduri despre „Pr. Macarie Banu este pomenitor (??!) sau nu înțeleg eu bine?

  1. Macarie Banu este omul lui Ioachim. M-am convins de aceasta iarna trecuta si am si scris ceva in acest sens. S-a delimitat de Sinaxa de la Botosani ca sa-si castige merite in fata mai-marilor. Umbla vorba precum ca ar trage sfori pentru a fi hirotonit episcop, asa ca sa nu va mirati daca o sa-l vedeti cu mitra arhiereasca pe cap si cu carja in mana. Va sfatuiesc sa nu mergeti pe mana lui, ca veti avea mari dezamagiri.

    Apreciază

  2. Iertati! Pr. Macarie a fost primul care a facut publica lupta impotriva ecumenismului, este omul lui Dumnezeu…cu metehne si daruri. Parintele se pregatea pentru lupta antiecumenista inca cu 10 ani inainte. Fiecare Parinte care a constientizat ecumenismul a facut dupa cum l-a luminat Dumnezeu sa faca…fiecare are tactica si metoda lui in lupta antiecumenista. Iar indiferent de metode are in aceasta lupta, important este sa ramana omul lui Dumnezeu. Sarbatori cu pace, dragoste si voie buna!

    Apreciat de 2 persoane

  3. Sunt de acord cu tine, Crina. Este evident ca cei doi nu au ascultat toate predicile P Macarie decat sporadic, cel mult, caci n-ar fi ajuns la astfel de comentarii. Iar daca, ascultandu-le pe toate, au ajuns la asa concluzii.., te intrebi daca mai are rost sa explici ceva ….
    (E ff usor sa arunci cu noroi in munca altuia dupa ce tu ai iesit la pensie si nu risti nimic……sau esti prea tanar si nu te afli in lupta pe aceleasi metereze cu cei care-si pun pieptul in bataia pustii). . Daca si noi am face titlu de articol din toate intrebarile care ne vin prin minte vis-a-vis de … altii,… , ma intreb unde s-ar ajunge… Incercati si ascultati cu toata bunavointa –

    Apreciat de 2 persoane

    • Si cine te opreste sa faci articole si titluri de articole?!
      Vad ca vorbesti si in numele altui comentator.
      In primul rand ca n-am aruncat cu noroi. Pr Macarie a facut niste afirmatii din care se intelege ca sfintia sa ar pomeni pseudo-ierarhul la proscomidie. Si in acelasi timp pretinde ca a intrerupt pomenirea.
      Daca il cunosti asa bine, cum explici asta? Daca tot vorbesti in numele altora…

      Apreciază

  4. Iar pe tine cine si ce te impiedica sa iei legatura cu Sfintia sa si sa-l intrebi direct, pentru a nu mai da ocazia acestor dialoguri ? Nelamurirea ta e sincera si ti-am inteles-o, dar maniera in care ai ales sa afli raspunsul nu e chiar fairplay, caci daca scopul intrebarii se limita strict la aflarea raspunsului te-ai fi dus direct la sursa,,, Pe cand tu ai aplelat pentru lamurire la cei din afara problemei, punand din start intr-o lumina proasta actiunea Parintelui Iarta-ma, am vorbit in numele meu si a celor care, citind, inteleg foarte bine la ce si la cine ma refer, Nasterea Domnului sa ne aduca lamuririle necesare (nu barfe !!) si pace in suflete. Sarbatori fericite tuturor..

    Apreciat de 1 persoană

    • N-am de ce sa ma duc direct la sursa. Intrebati-l voi, cei care ii apreciati pozitia, cel putin duplicitara.
      Sfintia sa practica un fel de semi-intrerupere a pomenirii, lucru stiut de toata lumea, caci pr Macarie nu a reusit sa ramana in comuniune nici macar cu cei mai echilibrati dintre parintii nepomenitori. Ba chiar a declarat ca nu recunoaste rezolutia Sinaxei de la Botosani.
      Aceasta pozitie a dansului pare sa iasa la iveala printre frazele din aceasta predica, caci din ce spune, pare sa fie pomenitor, in taina, la proscomidie si nepomenitor de ochii lumii la vohodul mare si celelalte momente.
      Daca l-as fi intrebat eu, poate nu m-ar fi bagat in seama sau chiar daca mi-ar fi raspuns, credeti ca si-ar fi schimbat pozitia doar pentru ca ii spuneam eu ca nu e bine? Eu nu cred.
      Asa, am ales sa pun intrebarea public, caci asa l-ar putea intreba mai multi, si ar fi nevoit sa dea raspunsuri si explicatii. Si tot prin acest articol, in cateva fraze, am aratat ca nu-i este de nici un folos episcopului sa-l pomenesti la proscomidie odata ce el este eretic ecumenist (chiar si necondamnat), pentru ca este despartit de trupul tainic al Bisericii.
      Sa revina, prin pocainta la credinta curat ortodoxa si pr Macarie il va putea pomeni nu numai la proscomidie, ci si public, in auzul tuturor.
      In maniera asta, daca este corecta presupunerea mea, nu face decat sa insele credinciosii afirmant ca este nepomenitor, sa-l insele si pe pseudo-episcop, menajandu-i orgoliul printr-o semi-intrerupere a pomenirii (iar acesta – Ioachim – sa nu-l mai persecute si „cateriseasca”) si sa se insele si pe sfintia sa insusi.

      Apreciază

  5. Pingback: Ieromonah Macarie Banu despre festivalul satanist „Untold” de la Cluj (1-4 august 2019) – Daniel Vla – Ortodoxie, Țară, Românism

Lasă un comentariu