Vremea este a sluji Domnului!

1.jpeg

De ziua Sfinților Împărați Constantin și Elena, în municipiul Urziceni a avut loc un eveniment important: sfințirea picturii noii biserici cu hramul Sfânta Treime. Momentul a fost așteptat atât de parohieni, cât și de credincioșii municipiului, după numeroase polemici izvorâte din nevoia de a avea în centrul vechi al orașului o biserică nouă, ridicată pe locul unei construcții ce punea în primejdie siguranța credincioșilor, o adevărată ruină ce se dorea închisă și conservată. Însă, a rânduit Dumnezeu ca noul sfânt locaș să fie ridicat pe locul vechii biserici într-un timp foarte scurt, de numai doi ani, fiind apoi târnosit pe 29 mai 2011, în Duminica a șasea după Sfintele Paști, a orbului din naștere.

Inițial, aflând despre eveniment, m-a încercat o ușoară nostalgie, amintindu-mi de slujirea în această biserică pe timpul a zece ani, cu bune și cu rele, cu bucurii și cu întristări, cu încercări și cu binecuvântări. Ceea ce însă m-a răscolit cel mai tare a fost momentul din noiembrie 2016 când protopopul locului a dat citire hotărârii episcopului Vincențiu de a fi oprit de la slujire, pe o perioadă nedeterminată, pentru faptul că întrerupsesem pomenirea numelui PS sale pe motivul acceptării ereziilor legiferate la Creta, în 2016, în cadru sinodal al BOR, la data de 29 octombrie a aceluiași an, când „s-a luat act cu apreciere” a acelor hotărâri eretice.

Mi-am revenit imediat gândindu-mă la frumoasa lucrare pe care Dumnezeu mi-a încredințat-o alături de fiii duhovnicești care au urmat calea îngrădirii de erezie.

În cadrul predicii rostite de către PS Vincențiu după încheierea Sfintei Liturghii a surprins neplăcut, conform spuselor unor credincioși ai parohiei Sfânta Treime, cuvintele de dispreț față de nevrednicia mea, prin care spunea, citez cu aproximație din cuvintele acelora, că „a mai trecut unul care s-a spânzurat ca un Iuda”, „un eretic” căruia „nu-i va merge bine nici lui, nici celor ca el până la sfârșit”.

Îmi pare rău că, după atâta vreme, pseudo-episcopul Vincențiu nu a înțeles că un preot poate întrerupe pomenirea ierarhului său conform Canonului 15, I-II Constantinopol, că este „un drept și o datorie” a acestuia (după spusele părintelui profesor Ioan Floca la tâlcuirea Canonului 15) atunci când un pseudo-episcop propovăduiește erezia cu capul descoperit (în public).

De aceea, e firesc să ne întrebăm: cine este trădătorul? Cel care a folosit Canoanele Bisericii îngrădindu-se de erezie, sau cel care a călcat în picioare dogmele Bisericii și învățăturile Sfinților Părinți acceptând legalizarea panereziei ecumenismului la nivel eparhial? De ce am fost asemănat cu „un nou Iuda” în procesul în care PS Vincențiu și-a judecat propria cauză și de ce numește „spânzurare” mărturisirea adevărului ce face parte din misiunea preoțească a fiecăruia dintre noi? Cu alte cuvinte, întreruperea canonică a pomenirii numelui minciuno-episcopului este o practică perimată, căzută în desuetudine, un „privilegiu” pierdut odată cu apariția ereziei episcopocentriste a lui Zizioulas! Să înțelegem că Biserica, în viziunea PS Vincențiu, nu mai este hristocentrică și că erezia poate fi propovăduită cu capul descoperit, fără dreptul canonic ca un cleric să întrerupă pomenirea pseudo-ierarhului său devenit un fel de papă, un locțiitor al lui Hristos în propria eparhie.

Apoi, care este erezia de care mă fac vinovat? Întreruperea pomenirii este erezie? Dacă da, atunci și Sfântul Fotie cel Mare, autorul Canonului 15, poate fi acuzat de „erezie și schismă” împreună cu toți Sfinții care au întrerupt pomenirea de-al lungul timpului! Să nu fie!

Cât despre cei care suntem pe această cale a îngrădirii, de unde știe PS sa că nu mergem bine până la sfârșit, atâta vreme cât facem ceea ce din punct de vedere canonic și patristic nu este greșit? Atunci cine merge bine până la sfârșit? Ierarhia BOR care a legiferat sinodal panerezia ecumenismului, care acum așteaptă venirea papei în România sub clătinarea clopotelor ce vor fi trase la Catedrala Națională, a cavalcadei de la Iași, capitala ortodoxă a moldovenilor și a pseudo-canonizării ce va avea loc la Blaj, a cochetării pe tema autocefaliei cu schismaticii ucrainieni sau cei care se împotrivesc acestor nelegiuiri și trădări cum nu a mai cunoscut neamul ortodox românesc?

„Mărturisire spre Înviere. Trei ani de rezistență antiecumenistă în BOR”: Sinaxa interortodoxă Botoșani II, 1 mai 2019

Iertați-mi îndrăzneala de a vă întreba , dar „vremea este a sluji Domnului”: ați vorbit în predicile de la amvon, în pastorale sau în conferințele preoțești despre aceste provocări ale ecumenismului, papalității și schismei ucrainene? Ați îndemnat preoții să facă misiune de catehizare și informare cu privire la aceste probleme pe care le considerăm de maximă importanță și de actualitate? Ați luat atitudine în Sinod împotriva „Săptămânii de rugăciune ecumenistă” și ați mărturisit împotriva prezenței BOR în CMB, hotărârilor de la Balamand, Chambessy, Busan, Kolymbari? Tăcerea în eparhie sau căutarea altor vinovați decât cei reali poate fi un răspuns!

Făcând ceea ce trebuie în eparhia pe care o păstoriți, mărturisind adevărul, veți aduce bucurie Îngerilor și Sfinților în cer, Maicii Domnului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos Care S-a răstignit pentru păcatele noastre, veți da viață și motivație păstorilor ca să fie făclii luminoase pentru păstoriți și veți ajuta ca bisericile să fie împodobite nu doar cu veșmânt pictural, ci și cu virtuțile creștinești întrupate în credincioși dornici de mântuire, să fie cetăți întărite din care să răsune ca un tunet glasul Evangheliei și a păstorilor care drept învață cuvântul adevărului.

PS voastră,

Eu nu vă consider asemenea lui Iuda și nu văd starea în care vă găsiți ca pe o mergere la spânzurătoare, ci văd în acestea timpul pe care Dumnezeu vi l-a dat pentru pocăință și îndreptare. Încă vă mai puteți ridica din această cădere și încă mai puteți lua atitudine în Sinodul BOR. Altfel, puterile sufletești vor slăbi, conștiința se va toci, mintea se va întuneca și inima se va învârtoșa, călcând cu totul în picioare făgăduințele făcute la hirotonie că veți păstra Sfintele Canoane și învățăturile Sfinților Părinți neschimbate.

Preot Claudiu Buză, Urziceni

23 mai 2019

Sursa: ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com

Vedeți și: 

Video – Părintele CLAUDIU BUZĂ este APĂRAT DE CREDINCIOȘII MĂRTURISITORI DIN BISERICĂ în momentul când se anunță oficial oprirea (necanonică) de la slujire

Un gând despre „Vremea este a sluji Domnului!

  1. https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/bnr-lanseaza-monede-aur-alama-sarbatorirea-vizitei-papei-francisc-romania-1_5ce66e30445219c57ef4061d/index.html

    Ar trebui iniţiată o măcar petiţie on-line în semn de protest faţă de emiterea acestei monede.. Din punct de vedere politic, de ce să promovăm atât de mult un şef al altui stat? Din punct de vedere religios, de ce să le impunem ortodocşilor români să-l venereze pe papa? Ne intoarcem iar la timpurile când li se cerea creştinilor să-i cinstească pe idoli?

    Dacă acum acceptăm ca papa să fie venerat în acest chip, probabil, nu peste mult timp se vor introduce persecuţii pentru cei care nu-l vor cinsti! Zeificarea în acest fel a papei de către români reprezintă o trădare a lui Hristos. Ne-am bucurat că scăpăm de comunism, care promova ateismul, dar, dacă-l cinstim astfel pe papa, e mai rău. Negarea lui Dumnezeu din vremea comunismului a dat României o multime de sfinti pe care Dumnezeu îî ştie, chiar dacă noi nu-i canonizăm. Pervertirea conştiinţelor ortodoxe prin impunerea unei monede cu chipul papei este în măsură să ducă multe suflete în iad. Oamenii se pot sminti din cauza duhului lumesc, din dorinţa de a fi la modă şi pentru că aşa zice mass-media politizată. Însă scris este ,,Vai de cel prin care vine sminteala!”

    Sfinţii români zac necanonizaţi şi neştiuţi, iar noi batem monede pentru a-l slăvi pe cel care îi canonizează pe greco-catolicii care n-au trecut la Ortodoxie! Oare chiar trebuie să ne fie ruşine că suntem ortodocşi? Oare chiar trebuie să ne asemănăm cu Iuda Iscarioteanul? Desigur, mai este loc în iad alături de el, dar Hristos a venit ca să ne mântuiască, ne-a lasat o credinţă mântuitoare păstrată cu jertfe de înaintaşii noştri. De ce s-o trădăm?

    Catolicismul a beneficiat deja de-a lungul timpului de mult sprijin politic şi s-a impus prin forţă aproape la fel ca şi islamismul. A venit cu din ce in ce mai multe inovaţii, cu din ce în ce mai multe forme de luptă împotriva lui Dumnezeu. Să nu uităm asta. Erezii peste erezii, culminând cu infailibilitatea papala! Doamne, fereşte!

    Cum să fii de acord cu venerarea unui om care îţi necinsteşte BISERICA la tine acasă, măi ortodoxule? E ca şi cum l-ai cinsti pe cel care îţi violează mama!!! Nu vezi, măi ortodoxule, că papa suferă de patima mândriei, că se autozeifică, în cel mai înalt grad? Dacă nici pe îngeri nu i-a iertat Dumnezeu pentru mândrie, cum îl va ierta pe papa şi pe cei care îl urmează? Să ne doară mai mult ca oricând cuvintele psalmistului: ,,De vedeai furul, alergai cu el şi cu cel desfrânat partea ta puneai. Gura ta a înmulţit răutate şi limba ta a împletit vicleşug. (Psalmul 49, versetele 19-20)

    Emiterea acestei monede reprezintă o încercare de intimidare a ortodocşilor de către BNR şi de trasare a unei linii de modă modă corecte politic, un abuz de neacceptat pentru un ortodox. Avem datoria de a ne apăra credinţa şi noi, cei de jos, nu doar cei care, pentru păcatele noastre, se află acum în fruntea ţării şi nu pot sau nu vor să ia decizii corecte.

    Apreciază

Lasă un comentariu